فراری

فراری مشکلی با ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز ندارد!

فراری تا سال ۲۰۲۵ خودرویی تمام الکتریکی تولید نخواهد کرد اما در واقع درباره عصر تمام الکتریکی صنعت خودرو در آینده‌ای نه چندان دور هیجان‌زده است. اگر به خاطر بیاورید کمیسیون اروپا طرح پر سر و صدایی برای ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز از سال ۲۰۳۵ را مطرح کرده که واکنش‌های زیادی را در بر داشته است.

مدیران مارانللو کاملاً با این پیشنهاد موافق هستند. این برنامه برای اینکه عملیاتی شود باید توسط اعضای اتحادیه اروپا تائید گردد. جان الکان مدیرعامل فراری فرصت ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز را یک فرصت برای الکتریکی سازی و استفاده از سیستم‌های الکترونیکی و تکنولوژی‌هایی می‌داند که به شرکت اجازه می‌دهند تا محصولات متمایزتر و خاص‌تری بسازد.

مرد شماره یک فراری در مصاحبه با تحلیلگران صنعت خودرو از قانون جدید ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز استقبال کرده است. این یک خبر جالب از شرکتی است که معمولاً به خاطر پیشرانه‌های بنزینی پرحجم به ویژه نیروگاه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی شناخته می‌شود. همین موضوع نشان می‌دهد که فراری تلاش‌های زیادی برای هماهنگی سبد محصولات خود با قوانین سخت‌گیرانه انجام می‌دهد.

فراری اقداماتی را برای الکتریکی سازی محصولاتش انجام داده و در ابتدا لافراری را معرفی نموده است. طی سال‌های اخیر نیز سوپرکار جذاب SF90 استراداله با پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی خبرساز شده و چند هفته پیش نیز ۲۹۶ GTB با پیشرانه ۶ سیلندر هیبریدی پدیدار شده است. سال آینده نیز پورسانگ به عنوان اولین شاسی‌بلند تاریخ فراری تولید خواهد شد و انتظار می‌رود این خودرو نیز قوای محرکه هیبریدی داشته باشد. هایپرکار پرچم‌دار فراری نیز طی سال‌های آتی از نیروگاهی الکتریکی شده سود خواهد برد.

به جرات می‌توان گفت نفس پیشرانه‌های درون‌سوز به شماره افتاده است. اگرچه پیشرانه ۱۲ سیلندر فراری فعلاً حذف نخواهد شد اما قطعاً از سیستم‌های هیبریدی در آن استفاده خواهد شد.

قوای محرکه ۶ سیلندر پلاگین هیبریدی ۲۹۶ GTB نشانه‌ای از کم‌حجم شدن پیشرانه‌ها و استفاده از سیستم هیبریدی در آن‌ها می‌باشد. ما احتمالاً همین روند را در محصولات آتی فراری نیز خواهیم دید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    فراری حقشه تو همه چی کارت سبز داشته باشه و آزادانه جولان بده. فراری یعنی ساختارشکنی مطلق یعنی عشق خالص بدون منطق ❤️

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  2. SF90 STRADALE

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3341 ديدگاه)

    وقتی بهترین انجین ساز دنیا از الکتریکی شدن استقبال کنه یعنی مرگ درون سوزها همینجا امضا شده
    تو باید با قلب بزرگی که داری تا آخرین لحظه نفس بکشی و ایستاده و سربلند بمیری
    لعنت به سیاست های کثیف که دارن زیبایی های دنیا رو از بین میبرن

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  3. 🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1779 ديدگاه)

    اگه انزو فراری بود قبول میکرد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amin

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1227 ديدگاه)

      انزو فراری میگفت که ایرودینامیک برای کسایی هست که بلد نیستن موتور بسازن و همچنین میگفت که ما موب موتور رو از خریدار میگیریم ، و همین موضوع ها باعث شد که فراری در کل تاریخ پر افتخار خودش همیشه بهترین موتور ها رو از هر نظر نسبت به رقبا در سگمنت بسازه و این رو همیشه حفظ کردن، و فراری بیشتر از هر برندی روی زمین موتور های اسپرت و پرفورمنس در طول سابقه ی کاری اش ساخته
      اما مسئله الکتریکی شدن خودرو ها غیر قابل اجتناب هست و از اینکه ابراز آمادگی کردن من خوشحال هستم آنا همگی میدونیم هیچ نمیتونه یه درون سوز درست حسابی باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1227 ديدگاه)

        بهترین موتور ر ها از هر نظر هم در مسابقات و هم در جاده ، مدرک هم دارم و اگر کسی مشکل داشت با این جمله دلیلش رو بهش میگم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. RezaRs

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1575 ديدگاه)

      وجدانا یه چک افسری به گرتا تونبرگ حداقل کاری بود که میکرد

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Amin

        ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1227 ديدگاه)

        😅😅👌🤣

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  4. AMG GT R

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    وقتی بزرگترین سوپراسپرت ساز تاریخ از خودرو های الکتریکی استقبال کنه دیگه تا ۵ سال آینده v12 ها به آخر خط می رسن ولی سوپر اسپرت های الکتریکی تعدادی مشکلات بزرگ دارن
    ۱ تاپ اسپید خیلی پایین میاد
    ۲ گشتاور زیاد باعث بوجود آمدن فشار بیش از حد به خودرو در پیست ها میشه
    ۳ وزن خودرو ها زیاد میشه حتی اگر بخواهیم از ابر خازن ها استفاده کنیم برای مثال اگر خودرویی مثل فراری f8 حد اقل باتری ها باید وزنی معادل ۴۰۰ کیلو گرم داشته باشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. AMG GT R

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    در کل بنظرم باید کل سدان ها و هاچبک و کراس اوور ها الکتریکی بشن و فقط سوپر اسپرت ها و هایپر اسپرت درون سوز بمونن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. AMG GT R

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (530 ديدگاه)

    وقتی بزرگترین سوپراسپرت ساز تاریخ از خودرو های الکتریکی استقبال کنه دیگه تا ۵ سال آینده v12 ها به آخر خط می رسن ولی سوپر اسپرت های الکتریکی تعدادی مشکلات بزرگ دارن
    ۱ تاپ اسپید خیلی پایین میاد
    ۲ گشتاور زیاد باعث بوجود آمدن فشار بیش از حد به خودرو در پیست ها میشه
    ۳ وزن خودرو ها زیاد میشه حتی اگر بخواهیم از ابر خازن ها استفاده کنیم برای مثال اگر خودرویی مثل فراری f8 حد اقل باتری ها باید وزنی معادل ۴۰۰ کیلو گرم داشته باشه
    پدال جان لطفا کامنت رو منتشر کن 🌷

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    واقعا ما چرا ناراحت باشیم؟!
    دست مون به هیچ کدوم شون نمیرسه!
    تا الان هم اینقدر درست کردن که ۲۰ سال دیگه هم بخواهی بخری صفر کیلومتر اش گیرت بیاد!
    اونا دور هاشونو زدن !
    دیدن هاشون رو دیدن!
    این ما هستیم که هنوز ندیدم و شوق و اشتیاقی بالا داریم!
    وگرنه اونا هم دیدن و هم سوار شدن و هم صداشون شنیدن !
    این ما هستیم که هنوز اند خم یک کوچه ایم!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. A..... I need laughter from the bottom of my heart .....A

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      یک نفر نان داشت اما بی نَوا دندان نداشت!
      آن یکی بیچاره دندان داشت اما نان نداشت!
      🟥🟥🟥ما هیچ کدوم رو نداریم!🟥🟥🟥

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. HamiD

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    ممنوعیت برای فروش یک فرصته برای الکتریکی سازی؟! آره داداش!؟ تو گفتی ما هم باور کردیم
    چرا مثل مرد نمیگین مجبوریم!!! آخه کی دلش میخواد فراری الکتریکی بشه (حالا جز یه عده که فازشون معلوم نیس)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amin

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1227 ديدگاه)

      به نظرم حداقل فراری و مکلارن و لامبورگینی و پاگانی نباید فول الکتریک بشن ، اینا اصل کاری ها هستن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (200 ديدگاه)

    واقعاً دیگه برام مهم نیست،وقتی دستور از بالا بیاد باید انجام بشه، این موردیه که سالهای سال داره تکرار میشه و خللی توی کارشون ایجاد نمیشه،چون که مال اون بالان! الانم فاز این آدمای نسل جدید فراری چیه که میگن باید برقی بشه رو نمیدونم، خود فراری میگفت من موتور سازم بدنه یه پوشش رایگانه، اونوقت این اسمش زیر پا گذاشتن اصالت نیست؟
    دنیای خودرو که نیست دنیای دلالیه…

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. Amin

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1227 ديدگاه)

      این حرف از این لایک ها داشت 👍👍
      👌👌👌👌👌👌💪

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3932 ديدگاه)

        قربونت امین جان خودتم لایک داری 🙏⁦❤️⁩

        موافقم ۱
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا