فورد

تولید فورد B-Max در ماه سپتامبر پایان میابد

در ژوئن سال ۲۰۱۲ در کارخانهٔ رومانی فورد، تولید مینی MPV B-Max آغاز شد اما حالا اعلام شده که تولید این خودرو در نیمهٔ اول ماه سپتامبر امسال پایان خواهد یافت. B-Max هرگز از نظر فروش موفق عمل نکرد و بنابراین خبر خاتمهٔ تولید آن چندان عجیب نیست بخصوص با توجه به اینکه فورد قصد دارد کراس‌اوور ساب‌کامپکت اکواسپرت را در خط تولید کارخانۀ رومانی جایگزین B-Max کند که با توجه به محبوبیت انفجاری کراس‌اوورها، پتانسیل فروش بسیار بیشتری دارد.

Ford B-MAX

افزایش محبوبیت و فروش کراس‌اوورها به‌طور مؤثری از فروش MPVها کاسته است و بنابراین این تصمیم فورد کاملاً عاقلانه به نظر می‌رسد. همچنین فورد قصد دارد مدل اکواسپرت را در بازار اروپا نیز عرضه کند و قرار است بدین منظور تولید نسخهٔ اروپایی آن از اوایل پاییز امسال آغاز گردد. البته فورد هنوز نسخهٔ اروپایی اکواسپرت را معرفی نکرده ولی به‌احتمال‌زیاد تقریباً مشابه نسخهٔ آمریکایی خواهد بود که تصاویر آن‌را مشاهده می‌کنید. ازآنجایی‌که قرار است تولید نسخهٔ اروپایی اکواسپرت از ماه سپتامبر آغاز گردد، احتمالاً در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد.

Ford Ecosport

در نسخهٔ چینی اکواسپرت، چرخ زاپاس روی درِ صندوق بار نصب شده است اما در نسخهٔ آمریکایی مشابه اکثر کراس‌اوورهای معمول، چرخ زاپاس در کف صندوق بار قرار دارد؛ بنابراین انتظار می‌رود در نسخهٔ اروپاییِ اکواسپرت نیز همانند برادر آمریکایی‌اش، چرخ زاپاس در کف صندوق بار جای گرفته باشد. همچنین معلوم نیست که آیا فورد این کراس‌اوور را در اروپا هم مانند ایالات‌متحده با سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد کرد یا نه. هم‌اکنون تنها تعداد اندکی از کراس‌اوورهای سگمنت B در اروپا با سیستم چهارچرخ محرک عرضه می‌شوند و بنابراین باید منتظر بمانیم تا بفهمیم که آیا فورد هم به این تعداد اندک خواهد پیوست یا خیر؟ اگر چنین شود، احتمالاً نسخهٔ چهارچرخ محرک فقط در تیپ‌های بالایی و با پیشرانه‌های قدرتمند ارائه خواهد شد.

نسخۀ چینی فورد اکواسپرت (سمت راست) در کنار نسخۀ آمریکایی (سمت چپ)

اما اکواسپرت تنها خودروی سگمنت B قدبلند فورد در اروپا نخواهد بود چراکه این شرکت نسخهٔ کراس نسل جدید هاچ‌بک فی‌یستا را هم با نام Active ارائه کرده است که البته تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود اما ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و پوشش‌های پلاستیکی هم به بدنهٔ آن اضافه شده تا جایگزین مناسبی برای کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت معمولی باشد.

Ford Fiesta Active

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا