فورد

درگ و رقابت شلبی GT500 با چلنجر هلکت، فراری ۸۱۲ و پورشه GT3 RS

نسل جدید فورد موستانگ شلبی GT500 پس از مدت‌ها انتظار با سروصدای زیادی معرفی شد و قطعاً ارزش این انتظار را داشته است زیرا تجربه‌های رانندگی با این خودرو نشان داده‌اند که GT500 جدید در پیست درگ یک هیولا و در جاده‌ها یک قهرمان است اما باید دید افعی جدید فورد در برابر رقبا چگونه عمل می‌کند. حال یک مربی رانندگی بنام «جیسون کامیسا» که به خاطر شوخی‌هایش هنگام رانندگی با خودروها مشهور شده است، یک شلبی GT500 جدید را در برابر سه رقیب بسیار قدرتمند شامل دوج چلنجر هلکت، فراری ۸۱۲ سوپرفست و پورشه ۹۱۱ GT3 RS قرار داده است.

در اولین نبرد، GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت در یک مسابقهٔ درگ در برابر رقیب دیرینهٔ خود یعنی چلنجر هلکت ۷۱۷ اسب بخاری قرار می‌گیرد. با فرمان شروع، شلبی از همان ابتدا جلو می‌افتد و به‌راحتی این برتری را تا پایان مسیر ۴۰۰ متر حفظ می‌کند. هرچند فورد زمان یک‌چهارم مایل GT500 جدید را ۱۰.۷ ثانیه اعلام کرده اما در این درگ زمان ۱۱.۴ ثانیه را به ثبت می‌رساند اما بااین‌حال بازهم موفق می‌شود چلنجر هلکت که بعد از ۱۱.۷ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند را مغلوب کند. البته شاید این درگ خیلی جذاب نباشد زیرا موستانگ و چلنجر طی نیم‌قرن گذشته همواره در برابر هم قرار گرفته‌اند و این درگ اتفاق جدیدی نیست.

به همین دلیل، رویارویی GT500 با فراری ۸۱۲ و پورشه ۹۱۱ GT3 RS بسیار جذاب‌تر است. این فرصتی است که شلبی توانایی‌های خود را در برابر رقبایی به‌مراتب گران‌تر نشان دهد. همان‌طور که کامیسا در ویدئو می‌گوید، هرچند این شلبی GT500 جدید همچنان یک ماسل کار بزرگ و پرقدرت است اما هرگز همان دود کنندهٔ لاستیک‌های دههٔ ۶۰ و یا حتی شلبی‌های نسل قبلی نیست. این یک خودروی درگ توانمند است هرچند که خارج از مسیر آمادهٔ پیست درگ هنوز هم نمی‌تواند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد. به همین دلیل، هنگامی‌که ۸۱۲ و GT500 در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار می‌گیرند، فراری به لطف توزیع وزن بهتر و موتور ۸۰۰ اسب بخاری V12، جلو می‌افتد و درحالی‌که شلبی بازهم همان زمان ۱۱.۴ ثانیه را ثبت می‌کند، فراری حدود یک ثانیه زودتر از خط پایان عبور می‌کند.

با وجود این شکست نه‌چندان سنگین، عملکرد GT500 در رقابت بعدی شگفت‌آور و شوکه کننده است. همه میدانیم که پورشه ۹۱۱ GT3 RS توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در پیست‌های پیچ‌درپیچ دارد و با ثبت زمان زیر هفت دقیقه در نوربرگ‌رینگ، خودروهای تولیدی معدودی از آن سریع‌تر هستند؛ اما آیا GT500 هم در بین آن‌ها قرار می‌گیرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، شلبی در پیست «چاکوالا ولی» در برابر پورشه قرار می‌گیرد. البته این پیست کاملاً با نوربرگ‌رینگ متفاوت است و هنوز عملکرد GT500 را در جهنم سبز ندیده‌ایم. بااین‌حال هردو خودرو در این پیست اقدام به تایم زنی کرده و در پایان تنها کمتر از دودهم ثانیه باهم اختلاف داشتند یعنی درحالی‌که پورشه یک دور پیست را ظرف ۱ دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۵۷ صدم ثانیه طی می‌کند، شلبی زمان ۱ دقیقه و ۵۵ ثانیه و ۷۲ صدم ثانیه را ثبت می‌کند که این نشان می‌دهد نسل جدید شلبی GT500 در پیست چقدر به پورشه ۹۱۱ GT3 RS نزدیک شده است.

موستانگ شلبی GT500

فراری ۸۱۲

پورشه ۹۱۱ GT3 RS

دوج چلنجر هلکت

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۵ لیتری V12 ۴.۰ لیتری H6 ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار ۵۲۰ اسب بخار ۷۱۷ اسب بخار
گشتاور ۸۴۷ نیوتن متر ۷۱۸ نیوتن متر ۴۷۰ نیوتن متر ۸۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب عقب عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۳ ثانیه ۲.۸ ثانیه ۲.۹ ثانیه ؟
وزن ۱۹۱۵ کیلوگرم ۱۷۴۶ کیلوگرم ۱۴۷۸ کیلوگرم ۲۰۰۹ کیلوگرم
قیمت ۷۳,۹۹۵ دلار ۳۶۳,۷۳۰ دلار ۱۴۴,۸۵۰ دلار ۶۰,۴۹۰ دلار
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. پرسپولیس

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (26 ديدگاه)

    غرش موتور gt500 رو شنیدید ؟ wow

    1. ali (chevy nova)

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (5219 ديدگاه)

      ماشالاه شلبی که با نصف قیمت اون فراری و پورشه عملکردش فقط ۱ ثانیه فرق داشت
      الکی نیست که پرفروش ترین کوپه جهانه و ۱۰ میلیون فروش طی ۵۰ سال داشته و کوپه محبوب المان لقب گرفته

      1. Carbonado Aventador

        ۲۱ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (3930 ديدگاه)

        در توانایی شلبی و اینکه عشقه شکی‌نیست..
        ولی تو دنیایی که دهم و صدم ثانیه خیلی تاثیر گذاره ، ۱ ثانیه زیاده..
        مطمئن باش پشت دلار به دلار قیمت فراری تکنولوژی و مهندسی خوابیده

  2. حسین

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (380 ديدگاه)

    با دوج کاری ندارم . چون هم دیگه فیس قدیمی داره و هم گیربکس قدیمی و هندلینگ ضعیف .
    ولی gt500 با قیمت نصف و حتی ۱/۵ هم پایاپای پیش رفت
    مرسی ماستنگ

    1. Hamid.SS

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      قبلا هم گفتم ماشالله GT500

    2. Moein

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (43 ديدگاه)

      در این که ماستانگ توانمده شکی نیست. ولی این رقابت خیلی یک طرفه بود و در واقع یه add برای فورد بود. ثانیا هلکت ۱۵۰۰۰ دلار ارزون تر از ماستانگه و تو درگ . کمتر از چهار دهم ثانیه باهاش فاصله داشت ( که البته تو درگای دیگه دیدیم که هلکت از ۱۱.۳ سریع تر رفته). اون حرفیم که طرف گفت Redeye و Demon با این که قوی ترن ولی سریع ترن هم چرت بود کاملا. مرسی

  3. Elmiraj

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1577 ديدگاه)

    علاوه بر قیمت پنج برابری ، فراری نسبت قدرت به وزنش هم ۰/۳۳ کیلوگرم از GT500 کمتره…!!!
    ۷۰,۸۵۵ دلار هم از GT3RS ارزان تره و چسبندگی ، آیرودینامیک و توزیع وزن خیلی بهتر پورشه هم بماند…!!!!
    .
    باید دید نسخه جدید و قوی تر GT چیکار می کنه…..

    1. مانی

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1916 ديدگاه)

      با ۷۴۰۰۰تا همینم زیادیه جدیدتر و قویتر می‌خواد چیکار

      1. Elmiraj

        ۲۱ دی ۱۳۹۸
        سوابق: (1577 ديدگاه)

        GT500 نه….. منظورم سوپر اسپرت فورد GT بود .

  4. ممد ژانگولر

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (830 ديدگاه)

    پورشه بی نظیر عمل کرد خیلی خوشم امد به نظرم قهرمان اول تو همه جی بود
    شلبی هم با قیمت عالیش به نظرم قهرمان اول بود
    فراری هم به عنوان عشق دست نیافتنیه قهرمان اول بود
    دوج هم به عنوان یک اسطوره آمریکایی قهرمان اول بود

  5. Farzad

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    ❤❤❤❤❤gt500

  6. JDM

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    شلبی تو پیست عالی ظاهر شد
    عجب رقابتی تو پیست بود
    میلی متری و نزدیک!!

  7. ایمان

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2425 ديدگاه)

    همشون عالی هستن در نوع خودشون ❤❤❤❤
    شلبی GT۵۰۰ و چلنجر هلکت دو عضلانی گردن کلفت
    ۸۱۲ سوپرفست یک GT اسپرت وحشی
    GT۳ RS یک استاد پیست

  8. Kf

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (101 ديدگاه)

    صدا فقط ۸۱۲
    خیلی وحشیه

  9. امیر

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (11 ديدگاه)

    فقط اون صحنه قبل از درگ فراری و فورد!!!!!!!!!!

    1. Farzad

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      😂🤣😅

  10. امیر

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2334 ديدگاه)

    درحق چلنجر ظلم شد
    یا باید دیمن رو‌میاوردن یا حداقل ردآی

  11. Enzo

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (253 ديدگاه)

    لامصب فراری نمی‌ذاره نفس بکشی .انگاری ساخته شده فقط برای راننده های حرفه ایی. پشت این ماشین یخورده ناشی بازی راه بندازی حسابی ادبت می‌کنه.هرچی بیشتر گاز بدی بیشتر میره.انگاری میگه می‌خوام پوزتو بزنم .نامرد کم نمیاره اصلا،👍👍💪💪

  12. ehsan

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دوستان امریکایی پسند که اینقدر ذوق کردین بالاترین نسخه موستانگ بود ولی پورشه اینجور نبود و تنفس طبیعی ـ اوکی
    منکر صدای زیبای موستانگ نیستم بسیار هم صدای اون زیباست
    فراری هم که جای خودشه داره وقتی ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت رو مقایسه میکنین بیخیال قیمت بشین چون فقط عشق و علاقه مطرحه
    بعد. از ۱۶ سال هنوز هم میگم. پورشه کاررا جی تی

  13. رامین

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (333 ديدگاه)

    همشون عشقا

  14. Khosrow

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1697 ديدگاه)

    فرررراری ..

  15. Amir evolution

    ۲۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    بیشتر جنبه تبلیغاتی داشت، ولی رو آسفالت مشخص شد
    من اگه اگه اگه اگه اگه اگه زبونم لال یه آمریکایی قمار باز بودم، ‌‌GT500 انتخابم بود
    بالاخره یه آمریکایی قمار باز شرایط خرید این شاهکارو داره

    1. Hamid.ss

      ۲۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (86 ديدگاه)

      یه امریکایی معمولی سالم هم میتونه یه ماشین بخره

  16. mehdi

    ۲۴ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    just gt500

  17. Farzad

    ۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1153 ديدگاه)

    عشق یعنی فراری ، فراری یعنی عشق ❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن