شورولتفورد

درگ جالب کامارو SS مدل ۱۹۶۹ و موستانگ کبرا جت مدل ۱۹۷۱

اواخر دههٔ ۶۰ و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی دوران اوج ماسل کارهای آمریکایی بود. در آن دوران بدون وجود قوانین آلایندگی و ایمنی دست‌وپا گیر امروزی، جذاب‌ترین و چشمگیرترین ماسل کارهای تاریخ توسط خودروسازان آمریکایی ساخته شدند که شورلت کامارو و فورد موستانگ مشهورترین آن‌ها بودند. حال امروز یعنی پنج دهه بعد از آن زمان، دو نمونه از این ماسل‌های جذاب و تکرارنشدنی به پیست درگ آمده‌اند تا به یاد زمان جوانی خود برای هم شاخ‌وشانه بکشند. این دو ماشین شورلت کامارو SS 396 مدل ۱۹۶۹ و فورد موستانگ کبرا جت ۴۲۹ مدل ۱۹۷۱ هستند.

اگر این دو خودرو را صرفاً از روی استایل بیرونی قضاوت کنیم، می‌توان گفت موستانگ جذاب‌تر است. البته نمونه‌ای که در این درگ حضور دارد از نسخهٔ کوپه هاردتاپ است که باب طبع همه نیست و خیلی‌ها نسخهٔ اسپرت‌روف (فست‌بک) موستانگ را ترجیح می‌دهند اما بااین‌حال بازهم این کوپهٔ بزرگ در ظاهر جذاب‌تر از کامارو به نظر می‌رسد؛ اما در این درگ ما به ظاهر خودروهای کاری نداریم بلکه چیزی که اهمیت دارد زیر کاپوت آن‌ها است که در این قسمت دو ماشین بسیار به هم نزدیک هستند. البته در اینجا کامارو با اینکه خودروی قدیمی‌تری است اما قدرت بیشتری را از موتور کم‌حجم‌تری ارائه می‌کند.

پیشرانهٔ ۴۲۹ اینچ مکعبی (۷ لیتری) موستانگ ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای آن زمان اعداد چشمگیری هستند. از سوی دیگر، موتور ۳۹۶ اینچ مکعبی (۶.۵ لیتری) کامارو ۵ اسب بخار قوی‌تر بوده و ۳۷۵ اسب بخار قدرت دارد. البته این موتور با گشتاور ۵۶۰ نیوتن متری، از این لحاظ در برابر رقیب حرفی برای گفتن ندارد. درهرحال صرفاً از روی اعداد روی کاغذ نمی‌توان فهمید که روی پیست کدام خودرو پیروز می‌شود زیرا در آن مواردی مثل وزن و گیربکس هم نقش بسیار مهمی دارند. پس برای اینکه بفهمید در این درگ کدام‌یک از این دو ماسل کار جذاب و قدرتمند پیروز می‌شود، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

مشخصات فنی

موستانگ ۴۲۹ کبرا جت

کامارو SS 396

مدل ۱۹۷۱ ۱۹۶۹
پیشرانه ۷.۰ لیتری V8 ۶.۵ لیتری V8
قدرت ۳۷۰ اسب بخار ۳۷۵ اسب بخار
گشتاور ۶۱۰ نیوتن متر ۵۶۰ نیوتن متر
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۵۴۰ کیلوگرم
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. رامین

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (351 ديدگاه)

    کامارو چی بوده و حالا چی شده. تاسف باره.

    1. ali (chevy nova)

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5232 ديدگاه)

      ماشالاه به این گشتاور سرسام اور

    2. مصطفی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      آره واقعا .
      کامارو یه ابهتی داشت.
      الان بیشتر به سدان ها می خوره

  2. محمد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    دو تا از بهترین ماسل کار های دنیا
    عجب رقابتی

  3. رضا

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (48 ديدگاه)

    ماسل واقعی یعنی این.

    1. GTR.SPEED

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (29 ديدگاه)

      آره واقعا . کامارو های الان که نتونستن اون قدرت و ابهت خودشون رو حفظ کنن . امیدوارم آخرش دیگه اون ظاهر شون شبیه ماشین های الکتریکی نشه.

  4. Lorenzo

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (31 ديدگاه)

    پدال ازین درگ های کلاسیک بیشتر بذار
    اوج زیبایی کامارو نسل بعدش بود خیلی خشن و با ابهت بود

  5. GTR.SPEED

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    کامارو یه ابهتی داشت . حالا الان نگاه کن هم از موستانگ ضعیف تره هم از دوج چلنجر و چارجر 😐

  6. Farzad

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1155 ديدگاه)

    کنترل کردن این خودروها با این همه گشتاور و قدرت و بدون سیستم های جدید و کنترل امروزی واقعا سخته و البته لذت بخش .

  7. جمشید

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این ماسل کارا بعد از گذشت این همه سال از ساختو تولیدشدن هنوزم جذابن

  8. ارشیاsvj

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (566 ديدگاه)

    موستانگ برد؟

  9. Mahdi

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (62 ديدگاه)

    ماسل کار‌ یعنی عشق

  10. ارشیاsvj

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (566 ديدگاه)

    من فکر کردم کامارو خاکستری اس
    قرمزه بود😁😁😁

  11. SRT

    ۱۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    عشق است موستانگ⁦♥️⁩
    البته چارجر شصتو نه رو به همه کلاسیکا ترجیح میدم

    1. U.N.C.L.E

      ۱۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (26 ديدگاه)

      فقط شول.لاتی تمرین ماسلکار دنیا

    2. Farzad

      ۱۸ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1155 ديدگاه)

      کلاسیک های آمریکایی کلاعشقن ، روح دارن انگار .

  12. تورج

    ۱۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (46 ديدگاه)

    با احترام به نظر دوستان، ولی کاماروی جدید هم قابل قبوله. کافیه از نزدیک ببینید.
    یادش بخیر روزگاری که دانشجوهای ایرانی که از آمریکا برمی گشتن، یه کامارو هم با خودشون می آوردن. یادش بخیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن