عرضه فورد موستانگ GT350 و F-150 رپتور با همان ظاهر قبلی!

فورد می‌گوید هیچ‌کدام از خودروهای شلبی موستانگ GT350 و F-150 رپتور ظاهر فیس لیفت شده‌ی مدل‌های ارزان‌تر را دریافت نخواهند کرد.


این خودروساز آمریکایی با آغاز سال 2017 اقدام به معرفی نسخه‌ی فیس لیفت شده‌ی موستانگ کرد. تغییرات کلیدی این خودرو شامل نمای جلوی گیراتر به همراه چراغ‌های جلو و عقب جدید بود. تولید مدل‌های پرفورمنس شلبی GT350 و GT350R با ظاهر نسخه‌های 2015 تا 2017 ادامه یافته و اخیراً هم آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند این روند ادامه خواهد یافت.


بنا به گفته‌ی مهندس ارشد فورد پرفورمنس آقای اِد کرنز، بازنگری در ظاهر مدل‌های GT350 نیازمند استفاده از سپر جلوی جدید، چراغ‌های متفاوت، گلگیرهای جدید و کاپوتی سفارشی خواهد بود. اگرچه این موارد می‌توانند ظاهر خودرو را تغییر دهند اما باعث بهبود پرفورمنس نمی‌شوند.


فورد بجای آن روی بهبودهای پرفورمنس کوچک GT350 2019 تمرکز کرده و به عنوان نتیجه این خودرو هم‌اکنون دارای لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت کاپ 2 می‌باشد. همچنین یک فلاپ جدید به خودرو اضافه شده و بازنگری‌هایی هم در سیستم تعلیق و سیستم‌های الکترونیکی صورت گرفته است.


اگرچه ظاهر F-150 2019 استاندارد به‌روز شده اما نسخه‌ی آفرود رپتور از همان اصلاحات بصری سود نمی‌برد. بجای آن تصمیم گرفته شده اکثر تمرکزها روی سیستم کنترل تریل الکترونیکی جدید و شوک‌های فاکس گذاشته شود. برخی بهبودهای بصری کوچک در این خودرو دیده می‌شود اما فقط به رینگ‌های جدید، پوشش متفاوت پیشرانه و صندلی‌های ریکارو محدود است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. (ali (chevy nova
    سوابق: (5083 دیدگاه) ,

    به به
    بازم فورد و باز هم موستانگ محبوب و پر فروش
    خبر خوبی بود ولی همچنان منتظرم از فورد برانکو خبر بشنوم

    پاسخ
  2. (ali (chevy nova
    سوابق: (5083 دیدگاه) ,

    یه مطلب خوب پیدا کردم میذارم برا رفقای اهل فن و اچار بدست لذت ببرن
    مشخصات موتور 430 لینکلن هست که ساخت 1958 هستش
    The 430 cu in (7.0 L) engine was produced from 1958 through 1965. It was the standard engine on all 1958 to 1960 Lincolns and Continentals. Power was 375 HP in 1958, 350 HP in 1959, 315 in 1960, 325 in 1961 and 340 in 1964. It was an optional engine on all Mercurys from 1958 to 1960 but Mercury models had a little less horsepower than the Lincolns and Continentals. The 430 was also an optional engine in 1959 and 1960 Ford Thunderbirds. It was commonly referred to[who?] as the “bulldozer” of the MEL series engines. The 1958 Super Marauder version used 3 two-barrel carburetors to generate 400 horsepower, the first American production car to reach this figure. It was an option on all 430 equipped 1958 Mercurys and all 1958 Lincolns and Continentals. This engine featured the tripower intake manifold, which was cast for Ford by Moon products. Three Holley 2300 carburetors were used. The 430 had a 4.30 in (109.2 mm) bore (same as the 383) and shared the 3.7 in (94 mm) stroke of the 410.

    The compression ratio started at 10.5:1 for 360, 375, and 400 hp (272, 280, and 298 kW), but was reduced to 10.0:1 the following year. These 1959 engines produced 345–350 hp (257 to 261 kW), but power was down to 315 hp (235 kW) for 1960.

    Some 1958 Continental Mark llls came brand new with the Holley 4150 four-barrel carburetor.

    New pistons and a four-barrel carburetor were added for 1963; the 10.1:1 compression brought output back to 345 hp (257 kW).

    The 430 engine in particular had a limited but storied history in hot-rodding. The first Miami to Nassau race won by Bertram Yachts (which subsequently helped establish their name) featured a boat powered by twin 430 MEL engines. In the 1959 NASCAR season, Holman Moody campaigned a number of Thunderbirds, at least some of which were powered by 430s. At least one car still survives intact.The cars were ponderous handlers because of the heavy engine, but successful runners. The Holman Moody 430 Thunderbirds caught the attention of Ford after one of them, driven by Johnny Beauchamp, finished a close second to Lee Petty at the 1959 Daytona 500. Houston’s Rodney Singer and crew chief Karol Miller used a GMC supercharged Lincoln-powered dragster to win the 1959 NHRA Nationals Top Eliminator. Theirs was the first supercharged TE in NHRA history, starting a string which has continued through the present.[1]

    Because of the changing nature of heads, intakes and piston designs, as well as a limited life span, not many aftermarket speed parts were made for the MEL line of engines. Edelbrock made a 6X2 intake manifold and a set of water-cooled marine exhaust manifolds (M4) and Weiand made a drag start 8X2 manifold as well. Oversize pistons for early drag racers or blown 430s were made, including sets by Jahns Pistons at 13:1 and .150″ over standard bore. Other speed parts have been rumored, but they are difficult to find.

    پاسخ
  3. big & small block engine
    سوابق: (390 دیدگاه) ,

    سلطان رپتور در عکس اخری فقط

    پاسخ
  4. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    یعنی میشه یه طوری بشه ، یک روز رپتور پلاک ملی سوار بشیم .
    خیلی خوبه این ماشین .
    ظاهرش رَعشه به دل میندازه .

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (5083 دیدگاه) ,

      درسته نمیتونیم رپتور 2018 سوارشیم
      اما میشه سری اف 1976 سوار شیم
      همیشه گفتم اگه امریکایی جدید نمیتونیم سوار شیم ولی مدلهای قدیمیشون که تو ایران هست رو میتونیم
      خداروشکر اتفاقات خوبی رخ داده و خیلیها جذب ماشینهای کلاسیک شدن
      در بین رفقای خودم هم این اتفاق رخ داد و یکی از رفقا یه جیپ سری m مدل 1967 زیبا گرفته در حد اعلا و یکی دیگه هم 405 مدل87 مزخرفش رو فروخت و یه بیوک اسکای لارک خوب با موتور305 گرفته تا جمعش کنه

      پاسخ
  5. net
    سوابق: (936 دیدگاه) ,

    رپتور زشته مخصوصا رینگ و لاستیک بزرگش و جلو پنجره زشت و پشت درب و روی جلو پنجره رپتور بزرگ نوشته فورد جالب نیست=فقط فوردf150 مدل لیمیتد ۲۰۱۹ زیباترین وانت فول سایز دنیا هست=واقعا زشته برای فورد که میخواد موستانگ ۴ درب تولید کنه

    پاسخ
    1. OMID
      سوابق: (800 دیدگاه) ,

      افرودر باید رینگ و لاستیکاش بلند باشه
      پس رینگای دو اینچی چینی ها خوبه ؟

      پاسخ
      1. net
        سوابق: (936 دیدگاه) ,

        Omid میدونم لاستیک و رینگ افرود باید بزرگ باشه ولی قیافه ماشین رو زشت میکنه و کلا رینگ مشکی هم زیر هرماشینی باشه واقعا زشت میشه

        پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (610 دیدگاه) ,

    چون خودم موستانگ اکوبوست داشتم میتونم یکم دقیقتر در مورد این اتاق نظر بدم. میشه گفت تو بیشتر قطعاتش یه افزایش کیفیت محسوس داشت چه توی کابین چه بعضی از قطعات فنی. نسل قبل دیفرانسل یک تیکه قدیمی داشت و رفتار تعلیق عقب با وجود دیفرانسیل سنگین شبیه نوا و بیوک بود که واقعا بد بود اما تو نسل جدید همه نمونه هاش دف سه تیکه دارن که خوبه اما با این حال چیزی که تو ذوق من میزد عدم پایداری عقب ماشین بود با وجود رینگ ۲۰ اینچی و لاستیک ۲۷۵ جوری که از تهران برمیگشتم اهواز تو گردنه های خرم اباد به شدت استرس به ادم میداد که الانه که پشت ماشین در بره

    پاسخ
    1. emad1990
      سوابق: (999 دیدگاه) ,

      ولی نسل قبلیش طراحی بهتری داشت.بخصوص فیس 2013-14

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.