فورد

چرا فورد F150 لایتنینگ کنار رفت و رپتور جای آن‌را گرفت؟

می‌توان گفت برای علاقه‌مندان به پیکاپ‌ها هیچ زمانی بهتر از الآن نیست زیرا هم‌اکنون انواع مختلفی از این خودروها به بازار عرضه می‌شود و حتی جیپ هم با گلادیاتور به این جمع وارد شده است؛ اما بااین‌حال امروزه هنوز هم جای خالی یک نوع پیکاپ یعنی نمونه‌های پرفورمنس خیابانی احساس می‌شود. این در حالی است که پیکاپ‌های قدرتمند و کم‌ارتفاعی مثل F150 لایتنینگ موردعلاقهٔ خودروسازان امروزی نیستند و به‌احتمال‌زیاد در آیندهٔ نزدیک هم محبوب نخواهند شد.

مصاحبهٔ مهندس ارشد فورد F150 «کریگ اشماتز» با ماسل کارز اند تراکس مشخص کرده است که این شرکت قصد ندارد دوباره F150 لایتنینگ را احیا کند و در عوض روی موفقیت رپتور تمرکز خواهد کرد. به گفتهٔ اشماتز، فورد افراد بیشتری را در آفرود می‌بیند تا در مسابقات خیابانی. وی می‌گوید افراد کمی خواهان یک پیکاپ خیابانی هستند و حاضرند توانایی‌های یک پیکاپ را صرفاً به خاطر پرفورمنس بالا قربانی کنند. همچنین نباید فراموش کرد که موفقیت رپتور موجب ایجاد رقیبی بنام رم TRX شد.

بنابراین هرچند ممکن است تیونرها جای خالی پیکاپ‌های خیابانی را پُر کنند اما بازگشت آن‌ها توسط خودروسازان در آیندهٔ نزدیک بعید به نظر می‌رسد. فورد F150 لایتنینگ که در سال ۱۹۹۲ معرفی شد، تنها دو نسل دوام آورد و در سال ۲۰۰۴ به دلیل فروش پایین کنار رفت. نسل دوم این پیکاپ اسپرت که در سال ۱۹۹۹ معرفی شد، به یک پیشرانهٔ ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز شده بود که در ابتدا ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما در سال ۲۰۰۱ این اعداد به ۳۸۰ اسب بخار و ۶۱۰ نیوتن متر افزایش یافتند. کارانددرایور در آزمایش خود با لایتنینگ در سال ۲۰۰۱ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۵.۲ ثانیه را به ثبت رساند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    هیولایی بوده واسه خودش،
    شوی هم سیلورادوی پرفورمنس خیابونی داشته

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. Mad.z.Max

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1839 ديدگاه)

      اطلاعات تکمیلی:

      یکی از این سیلورادو ها که در اواخر سال ۱۹۸۹ رونمایی شده
      سیلورادو ۴۵۴ اس اس هست، که در اون سال انجین هشت سیلندرش ۲۵۵ اسب بخار و گشتاور عظیم ۵۴۹ نیوتون متری رو ارائه میکرده و ظرف ۷ ثانیه از صفر به صد کیلومتر میرسیده سرعتش و نهایتا تا 238 کیلومتر بر ساعت سرعت میگرفته…

      موافقم 10
      مخالفم 4
  2. Ahmadreza2002

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    پس من یه جونیور برداشتم

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. Ali_x76

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    هولدن هم یک مدل وانت برای بازار استرالیا می‌زد که اسپرت خیابونی بود
    https://www.pedal.ir/%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B2/%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AA-%D9%87%D9%88%D9%84%D8%AF%D9%86/

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا جای خالی شون حس میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ارشیاsvj

      ۲۶ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1749 ديدگاه)

      اتفاقا به نظرم ناجوره.

      موافقم 1
      مخالفم 5
      1. Hadi

        ۲۷ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        ولی باحاله ?…

        موافقم 3
        مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۲۶ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    حق داشتن والا پیکاپو چه به کف خواب؟ در عوض یه کرولای قدیمی رو کف خواب کرده بودن محشر شده بود. چون خودشم کوچیک و لاغر بود واقعا بهش میومد.

    موافقم 3
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا