فورد

اعلام قیمت فورد رپتور جدید، ۱۰ هزار دلار گران‌تر از قبل

فورد در ماه فوریه نسل جدید F150 رپتور را بدون اعلام جزئیات مهمی مثل قدرت و قیمت، معرفی کرد. حال اما قیمت این پیکاپ آفرودی مشخص شده است. طبق اعلام فورد، قیمت رپتور جدید از ۶۴,۱۴۵ دلار آغاز می‌شود (با احتساب ۱,۶۹۵ دلار هزینهٔ حمل تا مقصد) که افزایش قابل‌توجه ۱۰ هزار دلاری نسبت به نسل قبلی داشته است زیرا قیمت پایهٔ رپتور قبلی از ۵۵,۱۵۰ دلار آغاز می‌شود. علاوه بر این، با سفارش پکیج‌هایی مثل گرافیک بیرونی با قیمت ۱,۰۷۵ دلار، تکنولوژی با ۱,۹۹۵ دلار و فیبر کربن با ۹۹۵ دلار، قیمت رپتور جدید از این هم بیشتر خواهد شد. البته نباید فراموش کرد که این پیکاپ آفرودی جدید قطعاً قوی‌تر و سرسخت‌تر از قبل شده است.

در همین حال، قیمت دیگر مدل آفرودی خانوادهٔ F150 یعنی مدل ترمور که برای اولین بار در این نسل ارائه شده هم از ۴۹,۵۰۵ دلار آغاز می‌شود. ترمور با این قیمت بین مدل‌های لوکس خانوادهٔ F150 یعنی لاریات با قیمت ۴۴,۶۹۵ دلار و کینگ رانچ با قیمت ۵۶,۳۳۰ دلار قرار می‌گیرد. هرچند ترمور قطعاً در آفرود به توانمندی و سرسختی رپتور نخواهد بود اما با برخورداری از قفل دیفرانسیل جلو و عقب، ارتقاء تعلیق، صفحهٔ محافظ جلوی مشابه رپتور و لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین روی رینگ‌های اختصاصی ۱۸ اینچی، نیازهای آفرودی معمول را برآورده می‌کند.

هردو مدل رپتور و ترمور به‌زودی روی خط تولید می‌روند و در اواخر سال جاری برای فروش به بازار عرضه می‌شوند. علاوه بر این، فورد وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ قوی‌تری از رپتور را هم با نام رپتور R داده است که به پیشرانهٔ موستانگ شلبی GT500 با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت مجهز خواهد بود و برای رقابت مستقیم با رم TRX به بازار خواهد آمد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه

  1. محمد رستمی نژاد

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (734 ديدگاه)

    خب توی متن گفته اعلام‌جزئیات مهمی مثل قدرت
    ولی قدرتو نگفته
    البته شاید هم متن اصلی هم همینطور گفته
    من‌ TRX رو بیشتر دوست دارم .
    گَنگِ TRX خیلی بالاست
    هلکت است و عشق
    به قول شاعر: از صدای دوجِ هلکت نَدیدَم خوش تَر

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  2. شاهرخ

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (76 ديدگاه)

    عشقه عشق جیگرطلا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. R@m!n

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (794 ديدگاه)

    فقط رپتور R که بیاد چ شود ❤❤

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (734 ديدگاه)

      آقا رامین به مقدار در مورد سیستم تعلیق فورد شلبی جی تی ۵۰۰ (Shelby gt 500 ) نسل قبلی توضیح میدین
      همین که عکسش روی پر‌وفایلتون هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. R@m!n

        ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (794 ديدگاه)

        البته عکس شلبی نیست یه ماستنگ تیون شده با بادی کیت اختصاصی هست.

        شاسی gt500 2013 که نسل قبل به حساب میاد از همون سیستم تعلیقی که سال ۲۰۰۵ برای نسل ۵ معرفی شد استفاده کرد، اما این سیستم توانایی تحمل قدرت موتور V8 رو نداشت، چون اساسا فورد برنامه ای برای احیای مدلای پرفورمنس در اوایل نسل ۵ نداشت و حتی از فروش ماستنگ هم مطمئن نبود. بعدش با استقبال جهانی تصمیم به احیای مدلای معروف مثل سری gt و لاگوناسکا و BOSS کردن. از اونجایی که این شاسی توانایی تحمل فشار بالای ۲۰۰ یا ۳۰۰ اسب رو نداشت. دو تا راه بود، یا باید یه شاسی جدید طراحی می کردن که کار عقلانی نبود اونم تو اواخر نسل، یا باید ارتقا پیدا می کرد که فوردم راه دومو انتخاب کرد. بنابراین تمام اجزا ارتقا کیفی پیدا کرد و این سیستمو برای اطمینان تو پیست نوربرگرینگ تحت فشار بالا تست می کردن. تو خیلی از قطعات مثل میل لنگ از تیتانیوم استفاده شد و میل گاردون هم از فیبر کربن استفاده شده و یه تیکه بود و ۸ کیلوگرم سبک تر. برای بازده بهتر موتور از سیستم تعلیق جدید الکترونیکی Bilstein که سفت و سخت تر بود استفاده شد و برای تنظیمش از کامپیوتر استفاده شد و برای دو حالت رانندگی پیست و خیابون قابل تنظیم بود. کمک فنرها هم بر اساس میزان فشاری که توسط پیست نوربرگرینگ به ماشین وارد میشد اونم توسط کامپیوتر تنظیم شد. همه اینکارا تاثیر زیادی رو هندلیگ ماشین گذاشت اما خب پلتفرم ماشین قدیمی بود و فورد تو نسل ۶ با تجهیز سیستم تعلیق متغیر و شاسی بهتر خیل عظیمی از موانع رو از رو ماشین برداشت که نتیجش شد مدلای gt350 و gt500.

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (734 ديدگاه)

          دست گلت نه درد نکنه آقا رامین
          نمیدونم چرا احساس میکنم آدم لوتی و مَشتی هستید

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
        2. R@m!n

          ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          من چاکرتم محمد جان ❤❤

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. ایران

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    ولی به نظرم با ۶۶ هزار دلار هم می ارزه پیکاپ عالی هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. Amirreza

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    راستش من سیلورادو رو بیشتر دوست دارنم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. گربه سرابی

    ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (44 ديدگاه)

    منتظر رپتوور آر هستم ?

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  7. mm.y@rlou

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (190 ديدگاه)

    چه چیزی بشه رپتور rبا موتور شلبی اوه اوه رام تیرکس داره به طور جدی تهدید میشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا