فورد

معرفی فورد فوکوس ST استیشن، اسپرت اما کاربردی

فورد نسخهٔ استیشن از مدل اسپرت فوکوس ST را معرفی کرده است تا قدرت و کشش بالا را با کارایی فوق‌العاده‌ای که از یک استیشن انتظار می‌رود ترکیب کند. فوکوس ST استیشن هم مانند برادر هاچ‌بک خود با همان دو پیشرانهٔ بنزینی و دیزلی به بازار عرضه خواهد شد. موتور بنزینی از نوع ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست است که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما کسانی که به پیشرانه‌های دیزلی علاقه دارند می‌توانند موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل اکوبلو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند.

نیروی هردوی این موتورها به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند اما امکان سفارش یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک هم برای آن وجود دارد. فورد فعلاً هیچ اطلاعاتی از عملکرد فوکوس ST استیشن منتشر نکرده است اما با توجه به اینکه فوکوس ST هاچ‌بک با پیشرانهٔ بنزینی ظرف ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد، احتمالاً نسخهٔ استیشن به زمان کمی بیشتری از این نیاز خواهد داشت. همچنین فعلاً اطلاعاتی از عملکرد نسخهٔ دیزلی هم دست نیست اما مطمئناً ST دیزلی کُندتر از همتای بنزینی خود خواهد بود.


فوکوس ST استیشن هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک به ویژگی‌هایی مثل دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی مجهز شده است. این ویژگی برای اولین بار است که در یک فورد دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود. علاوه بر این، فرمان الکتریکی این استیشن اسپرت نیز سریع‌ترین نوع در تاریخ فورد محسوب می‌شود. این ویژگی‌ها در کنار تعلیق مستقل عقب با کمک‌فنرهای تطبیقی و صندلی‌های جلوی ریکارو، فوکوس ST استیشن را به رقیب ارزشمندی برای سئات لئون کوپرا ST و اشکودا اکتاویا RS استیشن تبدیل کرده است. فروش این خودرو از همین تابستان در بازار اروپا آغاز خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چشمام به این همه زیبایی عادت نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. hossin

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (83 ديدگاه)

    چقدر عالی این ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا