فولکس واگن

تست داینوی فولکس گلف R جدید، بازهم عادت جالب ژرمن‌ها!

به نظر می‌رسد خودروسازان این روزها روند مشابهی را در پیش گرفته‌اند و آن‌هم اعلام قدرت کمتر خودروها نسبت به واقعیت می‌باشد. قبل از این موستانگ شلبی GT500 و مک لارن به خاطر این کار مشهور شده‌اند. برای اولین بار شاهد تست داینوی هاچبک داغ فولکس‌واگن گلف R جدید هستیم و اگر اعداد به دست آمده صحیح باشند این روند ادامه داشته هرچند این بار اختلاف کمتری نسبت به سوپرکارهای یاد شده وجود دارد.

این کلیپ را آرشی همیلتون ریسینگ در یوتیوب بارگذاری کرده و در آن شاهد تست گلف R جدید هستیم. این خودرو فقط چند صد کیلومتر کار کرده و پیشرانه ۲ لیتری آن حتی آب‌بندی نیز نشده است. با توجه به اینکه توصیه شده خودروهای صفرکیلومتر در چند صد کیلومتر ابتدایی با اندکی مراعات رانده شوند بنابراین این خودرو شاید در آینده سرنوشت چندان جالبی نداشته باشد.

بخش اعظم این ویدئو به سخنان مالک خودرو درباره تیونینگ آن می‌گذرد اما تست داینوی گلف R جدید با حالت‌های رانندگی نرمال و مسابقه‌ای انجام می‌شود. به عنوان یادآوری باید گفت این خودرو قدرت رسمی ۳۱۵ اسب بخاری دارد که به معنی ۳۲۰ اسب بخار متریک و ۲۳۵ کیلووات می‌باشد. البته به یاد داشتن قدرت ۳۲۰ اسب بخار متریک برای ما مهم است زیرا در بریتانیا از این واحد استفاده می‌شود و هدف این تست نیز مقایسه قدرت واقعی پیشرانه با عدد ۳۲۰ بوده است.

در تست‌های داینو به قدرت ۳۴۰ اسب بخار رسیده‌اند که ۲۰ اسب بخار بیشتر از ادعای فولکس‌واگن می‌باشد. در نظر داشته باشید که این رقم در چرخ ها به دست نیامده است. تمامی این تنظیمات ویژه برای محاسبه قدرت تخمینی در میل‌لنگ بکار رفته است. به همین خاطر قطعاً امکان خطا وجود دارد. البته ما نمی‌گوییم که این تست اشتباه بوده اما قطعاً قبلاً شاهد خطاهایی در این تست‌ها بوده‌ایم.

البته باید به چندین فاکتور دیگر هم توجه داشت. همان‌گونه که قبلاً گفته شد این گلف R حتی آب‌بندی هم نشده است. معمولاً پیشرانه‌ها با گذشت زمان قدرت بیشتری تولید می‌کنند بنابراین احتمال تولید ۱۰ یا ۲۰ اسب بخار بیشتر در آینده هم وجود دارد.

مورد دیگر به خود فولکس‌واگن مربوط می‌شود. در سال ۲۰۲۰ یک سند داخلی از این شرکت فاش شد که نشان می‌داد گلف R قدرت ۲۴۵ کیلوواتی معادل ۳۳۳ اسب بخار متریک دارد. این قدرت تقریباً با خروجی تست داینو یکسان بوده و از تئوری قدرت بیشتر نسبت به عدد اعلامی کارخانه پشتیبانی می‌کند. همچنین گمانه‌زنی‌هایی درباره تولید گلف R پلاس با قدرت بیشتر وجود دارد. به‌هرحال ما مشتاقیم دیگر تست‌های داینوی این خودرو را نیز ببینیم تا دید بهتری از قدرت واقعی آن به دست بیاوریم.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. رامتین

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2228 ديدگاه)

    بنظرم باید یک واحد برای توان داشته باشیم که اسب بخار متریک PS است و مفاهیمی مانند bhp دیگه کارایی ندارند. از طرفی توان فقط باید روی چرخ محاسبه بشه و همه خودروها باید همین معیار را در نظر بگیرند. توان روی چرخ کمتر از میل لنگ هست.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۶
    1. R@m!n

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1018 ديدگاه)

      خب یه موضوعی هست که توسعه موتور رو چرخا انجام نمیشه. ابتدا تو کارخانه ها تکمیل میشه و بعدش میاد رو ماشین سوار میشه. بنابراین رقم تو کارخانه معیار به حساب میاد. همیشه همینطور بوده و خواهد بود و فکر می کنم درستشم همینه. قطعا خود کمپانی ها هم می دونن که بخشی از قدرت تولیدی تلف میشه ولی این یه متغیر کاملا ناپایدار هست که توان رو چرخا معیار قرار بدیم چون به چندین متغیر دیگه مثه لاستیک، رینگ، دیفرانسیل، وزن خودرو، جنس سطح مورد تماس و… وابسته هست.

      موافقم ۲۷
      مخالفم ۲
      1. مازیار

        ۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (458 ديدگاه)

        همینطوره
        موتوری ساخته میشه با توان خروجی مشخص ، که اون عدد هویت و شناسنامه موتور هست که همه جا همراهشه و حالا اینکه ماشینهای مختلف با سیستمهای انتقال قدرت متفاوت چقدر از اون قدرت رو به چرخها میرسونن بحثی جداست

        موافقم ۳۱
        مخالفم ۲
  2. محمدهادی

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (465 ديدگاه)

    گلف جدید بیشتر شبیه مدلهای پولو شده
    پس اون خشونت رخش کجا رفته
    اصلا نمای جلو میخکوب کننده نیست
    من بشخصه گلف R32 رو گلف ترین گلف تاریخ میدونم
    دوستان بنظرتون انگیزه تولیدکننده ها از مقداری پایین تر اعلام کردن توان موتورهاشون چی میتونه باشه؟
    مسلما غافلگیر کردن رقبا که نیست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  3. Benz SLR

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    یه چیزش خوبه اونم اینه که آدم فکر میکنه ماشینش از اون چیزی که فکر میکنه قوی تره

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
    1. Hamid

      ۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1460 ديدگاه)

      منم همین رو میگم SLR جان
      ولی خب وقتی مک لارن یا بعضی از شرکت های دیگه این کارو انجام میدن میشه کار زشت و دروغ و …!

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  4. علی

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان در ایران هم میشه تست داینو انجام داد ؟
    مرکزی وجود داره که تست داینو انجام بده ؟؟؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
    1. حمیدرضا

      ۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (21 ديدگاه)

      بله مراکزی در شهرهای تهران شیراز و کرمانشاه وجود دارن

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
  5. حمید رضایی

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (73 ديدگاه)

    هیچکدوم پشم A45 هم نمیشن!
    واقعا خودشو جدا کرده از این بچه بازی ها !!!
    فقط RS3 جدید با سیستم کواترو فوق العاده می‌تونه باهاش رقابت کنه!

    موافقم ۸
    مخالفم ۳۷
  6. Farzad

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2262 ديدگاه)

    بسیار کار چیپ و مضحکی هست این کار بعضی کمپانی ها .

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      یه کاربری هست به نام ماکان
      اصلا یه طوری هستن ایشون
      مدام می‌نویسن که انشاالله میخرم
      انشاالله شرایط خوب شود آلپیناB7 میخرم
      انشاالله شرایط خوب شود فلان ماشین رو میخرم
      انشاالله همه چیز خوب میشن .انشاالله واردات آزاد شود خودرو های خاص بیایند
      انشاالله که همه‌ چیز ارزان می‌شود
      من نمیدونم ایشون چرا اینطور هستن وقتی شرایط یه چیز دیگه است که با انشاالله درست نمیشود
      وگرنه من هم انشاالله هوراکان STO میخرم و هزاران انشاالله دیگر???????????

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۹۶
      1. Benz SLR

        ۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1499 ديدگاه)

        داش شدی سلطان دیسلایک

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۱
        1. محمد رستمی نژاد

          ۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          چی بگم
          نمیدونم چی گفتم که‌ این‌ قدر دیسلایک دادن بچه‌ها ????????????

          انصافا چرا اینقدر دیسلایک دادن نمیدونم؟؟؟

          موافقم ۵
          مخالفم ۲۵
        2. mahan

          ۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2278 ديدگاه)

          محمد جان به زودی به عنوان سلطان دیسلایک می گیرنت.نگفتی اب میوه و کمپوت چی بیاریم برات؟????

          موافقم ۷
          مخالفم ۱
        3. محمد رستمی نژاد

          ۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (733 ديدگاه)

          ماهان جان چی بگم
          اینا که همه‌ی سلطان هارو تو کارنامَشون دارن
          میان مارو هم به عنوان سلطان دیسلایک میگیرن .تا کلاسیونشون با ارزش تر بشه????
          بالاخره هر چیزی سلطانی میخواد دیگه
          ماهم سلطان دیسلایک ????
          بی‌زحمت آب میوه انبه سان اِستار بیار از اون بزرگ هاش
          با کمپوت خارجی
          قرار امشب بچه‌ ها آگاهی بیان برام ???

          ۱ فروردین سال ۱۴۰۰ هم شدیم سلطان دیسلاک شدیم ???
          عیدی من به شما
          ۱۵ ..۲۰ تا از دیسلاک هام رو بهتون میدم?????

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
      2. محمد رستمی نژاد

        ۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (733 ديدگاه)

        Ladies and gentlemen
        من بابت نوشتن کامنت هم عذر خواهی میکنم و از آقا ماکان هم عذر خواهی میکنم ????
        فقط قصدم شوخی بود همین???
        بی زحمت این دیسلایک هاتون رو بردارین اگه میشه نیان امشب مارو ببرن???

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲
      3. Hamid

        ۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        لابد شرایطش رو دارن میتونن بخرن … نه اینکه هر روز ۴۰ بار مث بعضیا بیان بگن من فلان ماشین رو دارم و … انشاالله گفتن ایرادی داره؟!

        موافقم ۳۲
        مخالفم ۳
  7. مهراد

    ۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (513 ديدگاه)

    ببین تا عید شد و موعد عیدی دادن قدیمیای سایت قایم شدن

    من از یانکی و آقا نوید و علی شوی نوا عیدی میخوام

    آقا نوید عیدی چی میدی بهمون ؟ ??

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
    1. محمد رستمی نژاد

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      چی عیدی بدن
      مثلا هزار تا از دیدگاه هاشون رو به ما بدن ????

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۴
    2. محمد رستمی نژاد

      ۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (733 ديدگاه)

      البته که آقا نوید و آقا علی شوی و خیلی دیگه از قدیمی های سایت هستن .
      ولی خیلی ها هم هستن که اکانت تشکیل ندادن

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  8. mahan

    ۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2278 ديدگاه)

    این تست مسخره چیه دو سه هفته مد شده .
    تست داینو وقتی ارزش داره که نشون بده بعد چندین سال خودرو چه قدر موفق بوده که اسب بخاراش رو حذف کنه

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. Mahyar.M.A.R

      ۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (89 ديدگاه)

      کاملا موافقم کم زیاد بودن یه دورغه حتی اگه ۱۰۰ اسب بیشتر داشته باشه هنوز موتور را با مشخصه قبلی میشناسن برای من که به شخصه یه گلف ۲ یا ۳ سال کار کرد رو بیارن ببینک چقدر از اسباش پریده برام جالب تره واقعا

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. mahan

        ۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2278 ديدگاه)

        اره مهیار جان این بنظرم منطقی تره که ماشین چه قدر کیفیت داشته باشه که اسب بخاراش رو بهتر حفظ بکنه.البته تست هایی از قبیل تیت بالا بعید نیست که تبلیغاتی باشه و به خریدار القا کنه که ماشینی که خریدید ارزش بیشتری داره قوی تره و … .بنظرم امروزه تبلیغات موثر بیشتر به صورت غیر مستقیم ارائه میشه.نمونش همین من و شما برای اینکه یک خودرو بخریم نمیریم تابلو خیابونو بخریم یا تیزر کارخونه رو ببینیم میریم چندتا تست و مقایسه ببینیم چندتا نمایندگی و تعمیرگاه بپرسیم و …

        موافقم ۴
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا