دوئل فولکس‌واگن تیگوآن و سوبارو فورستر

امروز در ادامهٔ دور چهارم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است. گروهی که در دوئل قبلی آن جیپ کامپس در برابر تویوتا رافور قرار گرفت و طی آن مجموعاً تعدد 1836 رأی به ثبت رسید. از این آراء، کامپس توانست با کسب 1071 رأی و دریافت 58 درصد از کل آراء برنده شده و راهی مرحلهٔ بعدی گردد درحالی‌که رافور با 765 رأی از دور رقابت‌ها کنار رفت. حال امروز در چهارمین دوئل این گروه، فولکس‌واگن تیگوآن در برابر سوبارو فورستر قرار گرفته است.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

؟

؟

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو 3008

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

؟

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

فولکس‌واگن تیگوآن

فولکس‌واگن برای اولین بار با مدل توآرگ وارد دنیای کراس‌اوورها شد و سپس چند سال بعد، پس از معرفی کانسپتی در نمایشگاه لس‌آنجلس 2006، سرانجام در نمایشگاه فرانکفورت 2007 با معرفی مدل کوچک‌تر تیگوآن دومین نمایندهٔ خود را هم به این بخش وارد نمود. نسل اول این کراس‌اوور کامپکت آلمانی تا امسال روی خط تولید بود. البته این نسل در سال 2011 فیس‌لیفتی را تجربه نمود. سپس در نمایشگاه فرانکفورت 2016 نسل دوم تیگوآن رونمایی شد. این نسل روی پلت‌فرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده که در خودروهای فراوانی از این گروه مانند سئات آتکا و آئودی A3 مشترک است. همچنین به‌تازگی فولکس‌واگن نسخهٔ کشیدهٔ نسل دوم تیگوآن را هم معرفی کرده که در اروپا با نام آل‌اسپیس شناخته می‌شود و به سه ردیف صندلی مجهز است؛ اما درحالی‌که هم‌اکنون نسل دوم تیگوآن به بازار عرضه می‌شود، فولکس‌واگن اعلام کرده که همچنان به مدت دو سال نسل اول این خودرو در یک تیپ بنام لیمیتد در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد؛ اما نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت فعلاً تنها با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که شامل نمونه‌های 1.4 لیتری بنزینی، 2 لیتری بنزینی و 2 لیتری دیزل می‌شود. ما برای این رقابت موتور میانی یعنی 2 لیتری بنزینی توربوشارژ TSI را انتخاب کرده‌ایم که 185 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط گیربکس‌های مختلفی چون یک واحد هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

سوبارو فورستر

فورستر برای اولین بار به‌عنوان یک کراس‌اوور کامپکت در سال 1997 به بازار آمد. این کراس‌اوور کامپکت ژاپنی که از پلت‌فرم مدل ایمپرزا استفاده می‌کرد تا سال 2002 روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه شیکاگوی این سال نسل دوم آن معرفی شد؛ اما این خودرو هم‌اکنون در نسل چهارم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2012 رونمایی شد. فورستر هم‌اکنون بزرگ‌ترین کراس‌اوور سوبارو محسوب می‌شود اما به‌زودی با معرفی نسخهٔ تولیدی کراس‌اوور فول سایز ایسنت، این عنوان را به برادر بزرگ‌ترش واگذار خواهد کرد. این نسل از فورستر موفق به دریافت جایزهٔ SUV سال 2014 موتورترند نیز شده است. این خودرو هم‌اکنون با پیشرانه‌های چهار سیلندر مختلفی عرضه می‌شود که طبق سنت سوبارو همگی از نوع تخت هستند. از بین این موتورها که شامل نمونه‌های 2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی، 2 لیتری بنزینی توربو، 2 لیتری توربودیزل و 2.5 لیتری بنزینی تنفس طبیعی می‌شود، جهت همخوانی با رقیب آلمانی، پیشرانهٔ 2 لینری چهار سیلندر تخت توربو انتخاب شده است که توانایی تولید 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد؛ اما برخلاف تیگوآن، تمامی تیپ‌ها و مدل‌های فورستر به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. برای انتقال نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ CVT در نظر گرفته شده است.


مشخصات فنی

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

پیشرانه 2 لیتری I4 2 لیتری H4
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت 185 اسب بخار 250 اسب بخار
گشتاور 300 نیوتن متر 350 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 9.1 ثانیه 6.3 ثانیه
مسافت 400 متر 16.9 ثانیه 15 ثانیه
حداکثر سرعت 185 کیلومتر/ساعت 215 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.8 لیتر (ترکیبی) 9.6 لیتر (ترکیبی)
وزن 1853 کیلوگرم 1447 کیلوگرم
طول 4.48 متر 4.59 متر
فاصلهٔ محوری 2.68 متر 2.64 متر
قیمت پایه 22,860 دلار 23,470 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

63 دیدگاه

  1. SERIAL WINNER
    سوابق: (11215 دیدگاه) ,

    .
    از فولکس واگن تیگوان بیشتر خوشم میاد.

    پاسخ
    1. - A M I R -
      سوابق: (594 دیدگاه) ,

      سوبارو از نظر فنی با اختلاف خیلی زیادی بهتر از فولکس عمل کرده ، اما به نظرم طراحی تیگوان اونقدری جذاب تر از سوبارو هست که به خاطرش بیخیال مشخصات فنی بشم !
      درضمن حس و حال گیربکس ٨ سرعته رو چشم بسته به CVT ترجیح میدم .

      پاسخ
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
        سوابق: (2764 دیدگاه) ,

        امیر جان متاسفانه گیربکس‌های CVT ارزان قیمت، دید خیلیا رو به این نوع گیربکس‌ها خراب کردن در حالی که CVTهای نصب شده روی امثال نیسان و سوبارو، کیفیت خیلی خوبی دارن و نرم و بی دردسر هستن.

        پاسخ
        1. - A M I R -
          سوابق: (594 دیدگاه) ,

          دوست عزیز من کلا با اصل گیربکس CVT مشکل دارم ، وقتی توی شتاب گیری دور موتور روی یه عدد ثابت میمونه واقعا نمیتونم تحمل کنم ، نسخه های e-cvt که دیگه بدتر ، هی یه صدای مشخص رو باید گوش کنی !

        2. - A M I R -
          سوابق: (594 دیدگاه) ,

          تو کامنت قبلی وقتی گفتم صدای مشخص اشاره به گیربکس X-tronic CVT داشتم
          نه e-cvt ،
          که اشتباه نوشتم ، هرچند که توی اصل قضیه چندان تفاوت ایجاد نمیکنه
          مثلا شتاب گیری کولئوس نسل جدید رو اگر ببینید کاملا متوجه منظور من میشید

        3. hussein
          سوابق: (25 دیدگاه) ,

          این ماشیا برای شتاب نیستن که دنبال شتابید
          بعضیا حتی نمیدونن از یه خودرو چی میخوان
          کدوم ادم عاقلی با این ماشینا دنبال شتابه؟

      2. - A M I R -
        سوابق: (594 دیدگاه) ,

        دوست عزیز اگر درست کامنت بنده رو میخوندین متوجه میشدید که من گفتم (حس و حال گیربکس ٨ سرعته ! )
        چه ربطی به شتاب داره ?
        به شتاب گیری کولئوسم اشاره کردم به خاطر یه نواخت بودن گیربکسش نه شتابش !
        درضمن شتاب توی هر سگمنتی میتونه جزو اولویتا باشه ، از خودروهای کوچیک شهری گرفته تا شاسی بلندای ٧ نفره !

        پاسخ
    2. ماتئوس
      سوابق: (273 دیدگاه) ,

      رای منم تیگوان❤️
      با دیدن سوبارو ادم یاد ماشینای چینی میفته ?
      کابین تیگو روح و روان ادمو نوازش میده ??
      برعکس کابین سوبارو اعصاب ادمو میریزه بهم .. ??
      اسب بخار و گشتاور و سرعت سوبارو بهتره? ولی اینا نمیتونه باعث شه من به این جنتلمن المانی رای ندم ?

      پاسخ
      1. کاوه آهنگر
        سوابق: (446 دیدگاه) ,

        جنتلمن آلمانی !!
        من بالاخره نفهمیدم دوستان به مشخصات فنی اهمیت میدن یا طراحی و مشخصات ظاهری؟
        وقتی حریف ژاپنی از نظر فنی کاملا برتره میگن چون این آلمانیه از نظر ما زیباتره پس بهش رای میدیم , وقتی هم که اگر حریف ژاپنی از نظر طراحی برتری محسوس داشته باشه ولی از نظر فنی رقیب آلمانی مقداری برتری داشته باشه میفرمایید چون این ماشین آلمانی از نظر فنی بهتره پس شایسته پیروزیه !! از نظر بنده که از نظر ظاهری سوبارو طراحی پخته تر و گیراتری داره

        پاسخ
        1. serial winner
          سوابق: (11215 دیدگاه) ,

          .
          کاوه جان همین سوال رو من از شما میپرسم.

          میشه بگی ظاهر برات مهمه یا فنی یا فقط به ژاپنی بودن اهمیت میدی؟

        2. کاوه آهنگر
          سوابق: (446 دیدگاه) ,

          Serial جان خودت چی فکر میکنی ؟

        3. serial winner
          سوابق: (11215 دیدگاه) ,

          .
          کاوه جان چیزی که من میدونم اینه که تا الان نشده ماشین غیرژاپنی رو به ژاپنی ترجیح بدی ، ندیدم از زیبایی یا مشخصات فنی بهتر ماشین های غیر ژاپنی حرفی بزنی .

    3. peyman
      سوابق: (1113 دیدگاه) ,

      تیگوان ساده و زیبا و در دراز مدت هم اصلا از جذابیتش کم نمیشه

      پاسخ
  2. (ali(chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    سوبارو بهتره طبق اعداد و ارقام جدول
    راى من سوبارو

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2743 دیدگاه) ,

      قیافه فولکس بهتره (چون 4 سال اختلاف سن دارن ) ولی از نظر فنی سوبارو گل کاشته
      رای منم سوبارو هست

      ولی همین الان داشتم نظر سنجی تلگرام رو میدیدم
      چون اونجا جدول مشخصات نیست تا الان که دارم این کامنت رو مینویسم 70 درصد به تیگوان و 30 درصد به سوبارو رای دادن در حالی که اینجا 65 درصد به سوبارو 35 درصد به فولکس واگن رای دادن

      پاسخ
      1. علی آقا
        سوابق: (255 دیدگاه) ,

        نتیجه میگیریم اونایی که به فولکس رای دادن آدمای ظاهر بینی هستن!!!

        پاسخ
        1. serial winner
          سوابق: (11215 دیدگاه) ,

          .
          همه ی مشخصات فنی ماشین در این جدول کوچولو که پدال برای شما گذاشته و با خوندنش و رای دادن بر اساسش حس نکته سنجی و ریزبینی بهتون دست میده خلاصه نمیشه.
          در سایت car and driver فولکس تیگوان و سوبارو فارستر ، هر 2 نقد و بررسی شدن ، در سگمنت کراس اوور های کامپکت سوبارو فارستر در رتبه ی 13 و تیگوان در رتبه ی 8 قرار قرار گرفته
          تیگوان روی کاغذ آش دهن سوزی نیست ، در عمل هم ازش بهتر زیاد داریم. اما سوبارو فارستر از مشکلاتی مثل کیفیت متریال و طراحی داخلی ضعیف رنج میبره.
          در کل هیچ کدوم برتری به هم ندارن ،

  3. جلالى
    سوابق: (92 دیدگاه) ,

    سوبارو تو بىشتر موارد بهتره
    قىمت سوبارو با تمام محاسن فقط کمى بىش از 1000 دلار بىشتره نسبت به تىگوآن
    منم سوبارو رو انتخاب کردم

    پاسخ
  4. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (914 دیدگاه) ,

    البته اعداد و ارقام در مورد بعضی مدلها که شناخته شده نیستن به کار میرن وگرنه اکثرا از روی علاقه به یک برند یا طراحی رای میدن به جدول و قیمت توجه نمیکنن

    پاسخ
  5. (ali(chevy nova
    سوابق: (5059 دیدگاه) ,

    ایران خودرو = فرغون سازی (ویران خودرو)
    حرفتون کاملا صحىح هست
    اما بقول خودتون جدول زمانى بکار مىاد که با اون محصول اشنا نباشىم و منم طبق همىن حرف شما و دیدن جدول راى به سوبارو دادم

    پاسخ
      1. serial winner
        سوابق: (11215 دیدگاه) ,

        .
        اختلاف زیبایی رو با چه متری اندازه گرفتی؟

        همچنین میگی اختلاف فنی انگار ۴۸۸ داره با تیگوان مقایسه میشه.

        اختلاف مصرف ۲۰۰cc و ۴۰۰ متر کمتر از ۲ ثانیه اهمیت چندانی نداره.

        پاسخ
        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2764 دیدگاه) ,

          زیبایی کاملا سلیقه‌ایه، منم سلیقه شخصیم رو گفتم، از طرفیم اختلاف شتاب نزدیک به ۳ ثانیه و سرعت ۳۰ کیلومتر، ناچیز نیستن که چشممون رو روشون ببندیم.

        2. serial winner
          سوابق: (11215 دیدگاه) ,

          .
          اینجا همه نظر شخصی شون رو میگن . چیزی که شما گفتی برام جالب بود چون در عمرم نشنیدم کسی مثل شما زیبایی رو متر کنه‌ و اختلافش رو با عدد و رقم مقایسه کنه.

          برام مهم نیست تیگوان یا فارستر بالا بیان ، هر ماشینی در مقابل CR-V قرار بگیره حداقل از طرف من رای نمیاره. چون هوندا یک کراس ‌‌‌‌‌‌‌‌اوور همه چی تموم ساخته.

        3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
          سوابق: (2764 دیدگاه) ,

          من چیز خاص و عجیبی نگفتم که تعجب کردی!!!! فقط دارم میگم تیگوآن تو بحث زیبایی، اختلاف زیادی با سوبارو نداره، هر دو زیبا هستن، انتخاب بین خوب و خوب‌تره، اما سوبارو اختلاف فنی نسبتا زیادی با فولکس داره تو این دوئل.

        4. AK_007
          سوابق: (542 دیدگاه) ,

          250 اس با 185 اسب یکی نیست!
          هرچند ک خودم ب تیگوان رای دادم

    1. #ali.m#
      سوابق: (1846 دیدگاه) ,

      مهدی دااش
      از این مدل سوبارو دوتا توی شیراز هست یه نارنجی یه مشکی .هردوتاشونم پلاک ملی هستن .
      از نزدیک خیلی خوشگل تره .
      اگه ببینیش قطعا نظرت عوض میشه .

      پاسخ
      1. MAHDI . CHEVROLET
        سوابق: (1439 دیدگاه) ,

        جدی
        فکر نمیکردم باشه
        البته من نمیگم بده فقط میگم اون بهتره
        البته بعضی ماشینا در واقعیت خیلی بهتر از عکساشونن مثل اینیفینیتی
        تو جزیره قشم وقتی دیدم باورم نمیشد این همونی باشه عکساشو میدیدم واقعا قشنگ بودن
        شاید اینم همون جوری باشه
        من خیلی برند سوبارو خصوصا مدل WRX و BRZ رو دوست دارم برای همین خودم بهش رای دادم

        پاسخ
  6. کارال
    سوابق: (91 دیدگاه) ,

    اینجا دو تا فاکتور هست واسه انتخاب . یکی زیبایی خودرو که برتری صددرصدی با فولکس تیگوآن هستش یکی هم قدرت و شتاب ک سوبارو فورستر هستش و واسه تیگوآن هم قدرت و شتاب قابل قبولی هست. و مطمئن از لحاظ لذت رانندگی دوتاشون از خو روهای عالی هستن . نظر شخصی البته این ک خودم ب شخصه دوست دارم خودرویی رو سوار بشم ک اولا زیبا باشه دوما یک برند معتبر ک بشه از سواری کردن باهاش لذت برد . و مطمئنن فولکس واگن تیگوآن انتخاب میکنم . سوبار هم بدون شک عالیه ولی طراحیش به قول معروف دلربا نیست

    پاسخ
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
      سوابق: (2764 دیدگاه) ,

      فارستر درسته که به زیبایی تیگوآن نیست اما وقتی از نزدیک ببینش متوجه طراحی دلنشین و بی‌نقصش میشی. از طرفیم سوبارو اسم و رسم فولکس واگن رو نداره اما خیلی بی‌حاشیه‌تره و کمتر زیر آبی می‌ره، تو بازار آمریکا هم پر طرفداره این برند.

      پاسخ
  7. MOBIN POURMAND
    سوابق: (78 دیدگاه) ,

    عاقا یه سوال…شما این شتابی ک مینویسین با گیربکس سی‌وی‌تی هستش یا دستی؟؟؟؟؟(سوبارو)
    خیلی از دوئلا اینطورین.راهنمایی میکنید؟؟

    پاسخ
  8. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (758 دیدگاه) ,

    مجموعه فنی واقعا برام مهمه ولی از قیافه تگیوان نمیشه گذشت
    بنظر من خیلی قشنگه مخصوصا نمای عقبش
    بخاطر طراحی زیبا و ارادتی که به فولکس واگن دارم رای من تیگوان

    پاسخ
  9. Sina
    سوابق: (228 دیدگاه) ,

    سوبا مثل اب خوردن تیگوان رو میجوه قورت میده هسته اش رو هم تف میکنه بیرون?

    پاسخ
  10. Infinite
    سوابق: (364 دیدگاه) ,

    درست هست که فورستر مشخصات بهتری رو ارائه می‌کنه اما تیگوان یقینا از زیباترین‌های این کلاس هست و مشخصاتش هم گرچه به خوبی سوبارو نیست اما مناسب هست. علاوه بر این فولکس در مقام مقایسه با سوبارو برند معتبرتری هست. گرچه در خوبی سوبارو هم شکی نیست.
    تیگوان ?

    پاسخ
  11. Sajjad
    سوابق: (1509 دیدگاه) ,

    از یه طرف طراحی فولکس رو خیلی دوست دارم
    از یه طرف مشخصات فنی سوبارو بهتره
    ولی هنوز دلم با فولکس واگنه
    خیلی شیک و تو دل برو هست

    پاسخ
  12. #ali.m#
    سوابق: (1846 دیدگاه) ,

    از نظر فنی سوبارو عالیه و یه سرو گردن بالا تر از فولکسه .
    اما خب قیافه فولکس جذاب تره .
    در مجموع من به سوبارو رای میدم.

    پاسخ
  13. ارش
    سوابق: (703 دیدگاه) ,

    به ماشینی رای میدم هندلینگ بهتری داشته باشه پس فوکس تیگوان.

    پاسخ
    1. DEADPOOL
      سوابق: (164 دیدگاه) ,

      ازکجا فهمیدی فوکس تیگوان هندلینگش بهتره؟?

      پاسخ
      1. ارش
        سوابق: (703 دیدگاه) ,

        تستmaster car رو ببینید اونوقت شما هم مثل من میفهمی کدامشون هندلینگ بهتری داره. من همینطوری فقط با نگاه به اعداد و ارقام جدول و همچنین تعصب به مدلی خاص یا کشوری خاص رای نمیدم انواع و اقسام تست و فیلمهای مربوط به خودرد رو نگاه میکنم بعد رای میدم .اینم که به فولکس رای میدم به این معنی نیست که از سوبارو بدم میاد از کجا معلوم داشتن سوبارو برام ارزو نباشه.

        پاسخ
  14. Alireza
    سوابق: (146 دیدگاه) ,

    انتخاب من قطعا و حتما سوبارو هستش چون فولکس به گرد پاشم نمی رسه
    خیلی خیلی بهتره این سوبارو فورستر اصن نیاز به بررسی نداره

    پاسخ
  15. Sardar
    سوابق: (161 دیدگاه) ,

    اول به تیگووان رای دادم بعدا نظرم عوض شد . سوبارو بنظرم بهتره

    پاسخ
  16. CNA
    سوابق: (235 دیدگاه) ,

    یکی بگه چرا به فولکس باید رای بدیم
    آخه سوبارو چه مشکلی داره
    و فولکس از چه نظر بهتره

    پاسخ
  17. MehdiTurbo
    سوابق: (590 دیدگاه) ,

    تیگوان خیلی شیک و ساده اس حس بهتری القا میکنه مخصوصن داخلش،قیمت این خودرو تقریبن با توسان یکیه ای کاش وارد میشد.قیمت توسان 26445 دلار،یعنی 3 هزار دلار تقریبن گرون تره فولکس.
    واقعن نمیفهمم کیا و هیوندا چجوری اینقد تو امریکا و اروپا میفروشه اخه کی فولکس ول میکنه توسان بخره تازه 3 هزار دلار ارزون تر!!!! یا من نمیفهمم یا اونا.با این قیمت تیگوان به نظر من توسان ی دونه ام نمیتونست بفروشه،نمیدونم.

    پاسخ
  18. بنیامین
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    سوبارو یکی از قابل اعتماد ترین خودروهای دنیاست و حالا هم که از نظر فنی شاهکار محسوب میشه.

    پاسخ
  19. mehdi
    سوابق: (4 دیدگاه) ,

    کلاس تیگوان از فورستر بالاتره و در بسیاری از مقایسه ها با bmw x1 ، رنج روور ایوک و … مقایسه میشه .
    و یه نمونه 220 اسبی داره که شتابش 6.5 ثانیه است

    پاسخ
  20. Saman
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    در زمینه استحکام و مهندسی سوبارو شهرت زیادی داره و برتری فنی و مهندسی کاملن بارزی به فوولووکس 😀 داره و مجهز به پیشرانه باکسر هستش که نوید بخش تعادل عالی بواسطه مرکز ثغل ایده آل داره فوولووکس واگوون و جررمن ها 😀 هنوز حالا حالاها کار دارن که به کیفیت و دوام و استحکام ژاپنی ها نزدیک بشن حتی با استعانت تقلب 🙂

    پاسخ
    1. serial winner
      سوابق: (11215 دیدگاه) ,

      .
      در مطالعه ی قابلیت اعتماد جی‌دی‌پاور در سال ۲۰۱۷ فوولووکس ‌‌و سووباروو دقیقا در یک رده قرار گرفتن و برتری به هم ندارن .

      در ضمن یادی هم بکنیم از ۱۶ کشته و ۲۰۰ زخمی ایربگ های تاکاتا ، خدا همشون رو بیامرزه‌ که بدبختا قربانـی کیفیت ، دوام و استحکام تاکادا شدن 🙂

      پاسخ
      1. الف.ی
        سوابق: (1478 دیدگاه) ,

        به سامان
        در کیفیت ژاپنی ها هیچ شکی نیست ولی خدایی چی میگی شما؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
        تازه از مریخ اومدی؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

        پاسخ
        1. #ali.m#
          سوابق: (1846 دیدگاه) ,

          بعله این دوستمون به قول شما یکی از مریخی ها هستن .
          من از این چیزا تو پدال زیاد دیدم☺

  21. ahmad m
    سوابق: (55 دیدگاه) ,

    واسه من ظاهر ماشین خیلی مهمه، به تیگوان رای دادم

    پاسخ
  22. عليرضا
    سوابق: (18 دیدگاه) ,

    سوبارو از نظر مشخصات فنی برتری داره و رقیبش از نظر زیبایی ظاهری که اون هم سلیقه ای هست ولی من کلا فنی یک ماشینو به زیباییش ترجیح میدم البته کیفیت متریال هم بسیار اهمیت داره دوستانی که اطلاع دارن کدوم برند کیفیت برتری داره??

    پاسخ
  23. آرش
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    خداحافظ فوولووکس خوب جوری باختی ???
    البته اگه اتفاق خاصی نیوفته ?
    میفهمید که چی میگم?

    پاسخ
  24. sina
    سوابق: (1786 دیدگاه) ,

    با عنایت ب جدول سوبارو اونقدی فنیش قوی تر هست ک چشمم رو بر زیبایی فولکس ببیندم.

    پاسخ
  25. kamy R
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    من الان یونانم . امروز سه چهار تا تیگوان دیدم . خذاییش طراحیش فوق العاده بود . اطلاعات فنیش واسم مهم نیس . فقط واسه طراحی ظاهریش انتخاب من تیگوانه

    پاسخ
  26. Achtung
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    سوبارو هم شد ماشین؟! این نظرسنجی هیچ اعتباری نداره

    پاسخ
  27. حمیدرضا
    سوابق: (2275 دیدگاه) ,

    موتور تخت سوبارو خودش باعث فاصله گرفتنش از فولکس میشه از همه نظر بهتره و با توجه به تخت بودن موتور و هزینه بر بودن بیشتر خودرو در قیاس با فولکس قیمتشم کمتره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.