گروه فولکسواگن به خبر منتشر شده توسط بلومبرگ دربارهی فروش لامبورگینی یا عرضهی سهام آن واکنش نشان داده است.
در طول چند روز گذشته بود که بلومبرگ اعلام کرد این غول خودروسازی آلمان در حال آمادهسازی برای اعطای هویتی جدید به لامبورگینی بوده و بهمنظور آزاد کردن منابع مالی لازم برای توسعه و تولید انبوه خودروهای الکتریکی این شرکت را خواهد فروخت یا آن را عرضهی عمومی خواهد کرد. همچنین ادعا شده که فولکسواگن به دنبال افزایش تمرکز خود روی برندهای فولکسواگن، پورشه و آئودی است.
اما سخنگوی فولکسواگن با انتشار بیانیهای این اخبار را رد کرد. او گفته است:
هیچ برنامهای برای فروش یا عرضه عمومی لامبورگینی وجود ندارد. گمانهزنیها دراینباره بیاساس هستند.
بلومبرگ ادعا کرده بود با ایجاد تغییراتی در ساختار این گروه خودرویی احتمال جدا شدن شرکتهایی همچون اشکودا و لامبورگینی وجود دارد.
اگرچه فولکسواگن این خبر را رد کرده اما این به معنی غیرممکن بودن فروش یا عرضهی عمومی لامبورگینی در آینده نیست. چند سال پیش فراری در حرکتی جنجالی از فیات-کرایسلر جدا شد و ارزش این شرکت از آن زمان افزایش قابلتوجهی داشته است. ارزش فعلی لامبورگینی برابر با 11 میلیارد دلار است و گفته میشود این شرکت گزینهای مناسب برای عرضهی عمومی در بازار سرمایه است زیرا با رشد فروش به ویژه شاسیبلند اوروس روبرو میباشد.
هربرت دایس مدیر اجرایی فولکسواگن قبلاً گفته بود که به دنبال افزایش ارزش این شرکت از 89 به حداقل 220 میلیارد دلار است. جدا کردن برندهایی همچون لامبورگینی قطعاً میتواند این غول را به سمت هدف خود روانه کند.
خب. خدارو شکر
هنوز گاو وحشی ایتالیایی پا برجا میمونه
همینکه متوجه شدن من خریدارشم، سریع منصرف شدند. چون تنها گروهی که میتونست باهام مقابله کنه فراری بود که لامبو از فرار میترسه!
دیروز کامنتی زیر پست مربوط به فروش لامبورگینی گذاشتم، با این مضمون:
سال پبش در مورد دوکاتی هم این شایعات داغ بود که فولکس واگن بصورت قطعی گفت دوکاتی فروشی نیست….
…
فقط دوست دارم قیافه اون سه نفری که منفی دادن رو ببینم
اصلا امکان نداره با وجود اوروس اونم با این حجم فروش و سود دهی
فولکس لامبو رو بفروشه
اگه میفروختنش ناقص العقلی خودشونو نشون میدادن،تازه باید سرشونم بالا بگیرن که یه همچین برندی زیر مجموعشونه(در ضمن خودم از خدمات فولکس برای لامبو آگاهم)
واقعیت باید پذیرفت از خودرو سازی ایتالیا و انگلیس فقط برندش موند و بیشتر تولیدشون به واسطه پیشتبانی شرکت های آلمانی البته استثنا هست مثل فراری و مک لارن ایتالیایی ها طراحی اسپرت خوبی دارن این تنها نقطه اتکاشون اما تو بحث فنی آلمان رتبه یک صنعت خودرو
همون فراری به تنهایی بسه برای مقابله با همه بعد از توربو شدن پیشرانه های فرمول یک فراری به شدت افت کرد چون هیچ تجربهای به جز f40 در این زمینه نداشت.ولی الان بهترین انجین رو میسازه این همه جوایز که هرساله دریافت میکنه به خاطر پیشرانه اون همه افتخار رو در فرمول یک و مسابقات استقامتی کدوم برند داره میشه بفرمایید؟؟
الان تعداد توربوهای فراری زیادم کم نیست جی تی سی ۴ لوسو تی ۴۸۸ اف ۸
اس اف ۹۰ پورسانگ (شاسی بلنده) هم احتمالا توربو هست
خدا رو شکر