فولکس واگن

رکوردشکنی فولکس‌واگن ID.R در گوودوود

پادشاه جدید فستیوال سرعت گوودوود فولکس‌واگن ID.R است. البته اگر افراد حاضر در این گردهمایی مشغول قهوه خوردن بوده باشند به احتمال زیاد لحظه‌ی رکوردشکنی این خودرو را از دست داده‌اند چراکه رومین دوماس راننده‌ی این خودروی مسابقه‌ای مسیر مسابقه را تنها در عرض ۴۱.۱۸ ثانیه طی کرده که رکورد جدیدی برای این مسابقات می‌باشد.


همان‌گونه که مشاهده می‌کنید فولکس‌واگن از ثبت این رکورد بسیار خوشحال است. شایان‌ذکر است رکورد پیشین این مسابقات در سال ۱۹۹۹ و توسط نیک هایدفیلد و با زمان ۴۱.۶ ثانیه ثبت شده بود. البته آن خودرو مک لارن MP4/13 بود که در مسابقات فرمول ۱ حضور داشت. خودروی مک لارن قدرت حدود ۷۸۰ اسب بخاری داشت اما در مقابل باید گفت فولکس‌واگن قدرت حدود ۶۷۰ اسب بخاری داشته و البته وزن آن حدود دو برابر مک لارن بوده است.


پس فولکس چگونه چنین رکورد قابل‌توجهی را ثبت کرده است؟ به‌طور خلاصه باید گفت این خودروی الکتریکی به منظور حضور در این رویداد تنظیم شده است. فولکس برای سبک کردن این خودرو برخی از باتری‌ها را حذف کرده است. همچنین از لاستیک‌های نرم بریجستون برای ایجاد حداکثر چسبندگی استفاده شده است.


یکی از جذابیت‌های این خودروی الکتریکی گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی است که شتاب‌گیری فوق‌العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد.

البته فستیوال گوودوود هنوز تمام نشده هرچند احتمال دارد آب‌وهوای این چند روز مسابقه از شرایط ایده‌آل فاصله داشته باشد؛ اما احتمال دارد که تیم فولکس‌واگن دوباره به پیست بازگشته و چند دهم ثانیه‌ای را هم از رکورد خود کمتر کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Danial

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (466 ديدگاه)

    واای اسپولیرش فقط اسپولیرشو بدن به من مرسی..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      اسپویلر

      پس یا پیش؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Danial

        ۱۸ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (466 ديدگاه)

        داداش وقتی اشاره نکردم ینی هر دو دیگه هم ست جلو هم ست عقب یکیش نباشه که فایده نداره خوشگلیش همه روی همینه که با هم ست شدن :|

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. آریا ماشین

    ۱۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ماشین فوق العاده ایه
    چند وقت پیش هم یه ماشین الکتریکی با همین قدرت ۶۷۰ تونست رکورد ماشین های الکتریکی نوربرگ رینگ رو از NEXTEV NIO EP9 بگیره
    فکر کنم همین ماشین بود
    لطفا مطلبش رو بزارین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مانی

      ۱۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      همینه
      گذاشتن خوندیم

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا