فولکس واگن

فولکس‌واگن به فکر فروش لامبورگینی افتاده است؟!

به نظر می‌رسد که گروه فولکس‌واگن به‌طور کاملاً جدی گزینه‌های مربوط به وضعیت لامبورگینی را بررسی می‌کند. با توجه به اینکه فولکس‌واگن تا سال ۲۰۳۰ دگرگونی‌های گسترده و بنیادینی را تجربه خواهد کرد و به دنبال دو برابر کردن ارزش بازار خود است بنابراین بحث‌های زیادی درباره‌ی آینده‌ی برندهایی همچون فولکس‌واگن، اشکودا، سئات، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، بوگاتی، دوکاتی و خانه‌ی طراحی ایتال دیزاین وجود دارد.


با توجه به خبر منتشر شده توسط بلومبرگ می‌توان گفت فولکس‌واگن در حال فکر کردن درباره فروش لامبورگینی یا حفظ آن در لیست دارایی‌های خود می‌باشد. این‌ها را منابع ناشناسی گفته‌اند که نمی‌خواهند نامشان فاش شود زیرا بحث‌وجدل‌ها درباره‌ی فروش یا حفظ لامبورگینی بسیار داغ است. البته چیزی که به‌طور قطعی می‌دانیم این است که فعلاً تصمیمی گرفته نشده است. لامبورگینی در سال‌های اخیر و به لطف حرکت به سمت خودروهای شاسی‌بلند از موفقیت مالی عظیمی بهره برده و ارزش خود را به ۱۱ میلیارد دلار رسانده است. آمار فروش خوب اوروس و معرفی نسخه‌های جدید آونتادور نیز می‌تواند با افزایش حاشیه سود این شرکت کمک کند. بنا به گفته‌ی بلومبرگ، وضعیت کنونی لامبورگینی باعث شده این شرکت گزینه‌ی خوبی برای حضور در بازار سهام باشد.


هربرت دایس مدیر اجرایی فولکس‌واگن برنامه‌های مفصلی برای تمرکز روی گسترش برندهای اصلی این گروه یعنی فولکس‌واگن، آئودی و پورشه داشته تا به این ترتیب منابع لازم را به‌صورت بهتری مدیریت کند. چند وقتی است که سرمایه‌گذاران از این شرکت می‌خواهند تا شاخ و برگ‌های اضافی فولکس را قطع کند زیرا ارزش این غول خودروسازی در بخش‌هایی همچون موتورسیکلت، کامیون‌ها و سوپرکارها جذب شده است. با ارزش کنونی ۸۹ میلیارد دلاری، دایس می‌خواهد به رقم ۲۲۰ میلیارد دلار برسد که هدف بزرگی است.


گفته می‌شود کارهای اولیه برای اعطای هویت قانونی جدید و جدا به لامبورگینی انجام شده و احتمالاً در پایان سال ۲۰۲۰ تصمیم نهایی درباره‌ی این شرکت اتخاذ خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه

  1. ایمان

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2790 ديدگاه)

    فروش لامبورگینی برای فولکس واگن پشیمونی به بار میاره
    بعدشم برای این برند مشتری زیاده
    بازم میگم لامبورگینی با این برند قوی و سوددهی بالایی که داره میتونه روی پای خودش بایسته 💪💪

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. sina7

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (364 ديدگاه)

      لامبو یا باید مستقل شه یا بره زیرمجموعه بی ام و که دومی بهتر از تمام گزینه هاست
      لامبورگینی و بی ام و دوتا شرکتی هستن که ماشین بد تو کارشون نیس
      همکاری جالبی میشه
      مخصوصا اگه v12 و v10 لامبورگینی با کمک بی ام و قوی تر و بهتر بشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. فریدون فرخ

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (225 ديدگاه)

      وای که منتظرم هر چه زودتر اعلام رسمی برای فروش کنه. خودم خریدار پروپاقرصش هستم.
      حاضرم تا ۱۵ میلیارد هم پیشنهاد بدم.
      ولی باز خوشبین نیستم و فک کنم فراری با پیشنهاد بالاتری بخره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. فرید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (238 ديدگاه)

    لامبورگینی فولکس رو بالا نگه نداشته
    فولکس لامبورگینی رو بالا نگه داشته
    ولی امیدوارم اگر دست یکی دیگه میافته خوب حمایت بکنه از لامبورگینی
    گرچه من هیچ جای دیگه ای رو مثل گروه فولکس قوی نمیدونم که به درد لامبورگینی بخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. امیر

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2572 ديدگاه)

      یه چیزی به ذهنم رسیدم ک قطعا غیر ممکنه اما جالب بود اگه گروه کرایسلر از فیات جدا میشد و با لامبو ادغام یا همکاری داشتن…!!
      همکاری عالی مثل وایپر
      چراک ن؟؟!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Reza

        ۲۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1533 ديدگاه)

        اصلا فکرشم نکن.

        لامبورگینی باید با یه شرکت آلمانی ادغام بشه. در غیر اینصورت اسب سرکش از گاو وحشی سواری میگیره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. pooriya.bmw.germany

        ۲۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (494 ديدگاه)

        این کرایسلر مانند یک غده سرطانی عمل میکنه
        ادغام با دایملر و فیات شاهد بودیم که چطور این دو شرکت هم مانند خودش پایین کشید
        خوشبختانه دایملر_بنز خودشو نجات داد
        ولی فیات حال خوشی نداره و اسطوره ای مثل مازراتی داره به ورطه نابودی کشیده میشه
        کرایسلر باید با فورد یا جنرال موتور یا با شرکت های آسیایی مثل جیلی یا هیوندای چون تفکر آسیایی آمریکایی نزدیک تره تا تفکر اروپایی آمریکایی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. parvaz

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (381 ديدگاه)

      چرا یه خودرو ساز هست مثل بیمر که شاخ و برگ اضافه نداره و فقط به رولزرویس مینی و بایک هایش خلاصه میشه و اگه لامبورگینی رو در اختیار بگیره مطمئنم مثل رولزرویس و مینی که ثابت کرد تیم مدیریتی قوی داره بیمر اونم بالاتر میکشه…
      بهترین انجین ساز لامبو رو در اختیار بگیره چه شود !!!! رقابتش با فراری خیلی دیدنی تر میشه!! هیجان انگیز نیست؟؟؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. ایلیا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (731 ديدگاه)

    چه گروه دیگه ای شاسی و موتورهایی در حد فولکس واگن داره که بخواد با لامبورگینی به اشتراک بذاره و ازش حمایت کنه؟
    شاید فقط بنز و بی ام و!
    واقعا من در هیچ گروه دیگه ای تکنولوژی موتور و شاسی رو در حدی نمیبینم که بخواد لامبورگینی رو بالا بکشه و کمک کنه محصولی در حد اوروس تولید کنه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. datsun

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1775 ديدگاه)

      لامبو هم یه شبه آئودی رو سوپر اسپورت ساز کرد و با موتور v10 لامبو الان داره فخر فروشی میکنه.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amir Machine

        ۲۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (768 ديدگاه)

        موتور V10 لامبورگینی با سرمایه آئودی توسعه پیدا کرد
        آئودی قبل از توسعه این موتور هم سوپراسپرت‌ساز بود، نسل اول R8 ابتدا با موتور ۴.۲ لیتری V8 خود آئودی به بازار اومد
        اطلاعات غلط ندید

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. datsun

          ۲۲ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (1775 ديدگاه)

          من تا از یه چیزی مطمئن نباشم رو هوا کامنت نمیزارم عزیزم که این ماشین دوست داری باید اینو بدونی که اون r8 عزیزت بر مبنای گالاردو ساخته شده و نسل اول هم از موتور لامبو گرانقدر استفاده کرده .
          یا حق.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. Amir Machine

          ۲۲ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (768 ديدگاه)

          دوست عزیز
          آئودی R8 بر اساس گالاردو ساخته شده درست، اما خود گالارو رو کی توسعه داد؟ سرمایه‌ش از کجا اومد؟
          آئودی و بالاتر از اون فولکس‌واگن بخاطر کاهش هزینه‌های توسعه، آئودی R8 و گالاردو رو روی یک پلت‌فرم ساختن
          جوری میگی آئودی بر اساس گالاردو ساخته شده و از موتور اون استفاده کرده که انگار لامبورگینی قبل از مالکیت فولکس‌واگن اینا رو داشته و لطف کرده در اختیار فولکس‌واگن قرار داده
          بابا همه چیز گالاردو رو فولکس‌واگن توسعه داد
          بله لامبورگینی قبل از این موتورهای ۱۰ سیلندری بصورت کانسپت ساخته بود اما هرگز تولید نشدن و بعد از مالکیت فولکس‌واگن اون موتورها کاملاً بازطراحی شدن با سرمایه آئودی و فولکس‌واگن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. مهران

        ۲۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (25 ديدگاه)

        حالا چقدر شما از آلمانی ها بدت میاد؟ یه جا دیگم متهمشون کردی به بچه بازی این چه جور ادبیاتیه ما هم بلدیم تحقیر کنیم ولی نمیکنیم از تموم دنیا هم اتو داریم قبل از اینکه لامبورگینی کلا باشه Audi ماشین اسپورت و سوپر اسپورت مسابقه ای تولید می‌کرد پس هیچ ربطی به لامبورگینی نداره همین که لامبورگینی زندست مدیون آلمانی هاست

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Amir Machine

          ۲۲ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (768 ديدگاه)

          ایشون کلا با گروه فولکس‌واگن مشکل داره، فکر میکنه فولکس‌واگن از همه برندهاش فقط استفاده برده و برای هیچکدومشون هیچ زحمتی نکشیده

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    با نظر ایلیا عزیز موافقم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. محمد

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (275 ديدگاه)

    سال پبش در مورد دوکاتی هم این شایعات داغ بود که فولکس واگن بصورت قطعی گفت دوکاتی فروشی نیست….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. دانیال_Surrey،England

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      سخنگوی فولکس اعلام کرده هیچ برنامه ای برای فروش لامبو نداره و همش شایعس.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. Saeed

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (735 ديدگاه)

    امیدوارم لامبورگینی، مثل فراری، رو پای خودش بایسته….
    عکس آخری؛ ایشالاه قسمت همتون بشه 😄

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Abbas.Lambo

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (849 ديدگاه)

    حالا دیگه لامبورگینی شده جز شاخ و برگای اضافی؟!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ارشیا

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      کاش ما هم از این شاخ و برگای اضافی داشتیم🤣🤣🤣

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. نوید جهرمی

        ۲۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (2860 ديدگاه)

        ما فقط پشم اضافی داریم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Ferrari

          ۲۲ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (1562 ديدگاه)

          😂😂😂

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. مهران

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (25 ديدگاه)

      برای یه امپراطوری بزرگ یه منطقه کوچیک حتی با ارزش میتونه شاخ و برگ اضافی باشه تو پلتیک یا به قول دوستمون سیاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. شاهین

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (814 ديدگاه)

      والا به عنوان دوستداره دو آتیشه ی لامبورگینی دوست دارم از خانواده فولکس واگن جدا بشه
      چند وقت پیش هم خوندم بی ام و قصد خرید لامبو رو داره شایعه یا درستشو نمیدونم
      چه کمپانی بهتر از بی ام و
      لامبورگینی هم دیگه پیشرفت خودشو کرده و به سودهی مد نظر رسیده و الان اصلا دیگه توی حاشیه نیست، اتفاقا محبوب تر هم شده.
      بنظرم بصورت امتحانیم شده یه لحظه بگن لامبورگینی به فروش میرسه ببینیم کیا براش دندون تیز کردن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. علیرضا

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط اینو بگم تو زمان احمدی نژاد فروش نفت ایران ۷۲۰ میلیارد دلار بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مانی

      ۲۲ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2130 ديدگاه)

      مگه نفت به بشکه‌ای ۱۰۰۰ دلار هم رسیده بود؟؟؟!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مانی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (2130 ديدگاه)

      آها کل ۸ سال خخخخخ

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. pooriya.bmw.germany

    ۲۲ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (494 ديدگاه)

    به نظر من فولکس اشتباه میکنه لامبورگینی شاخ برگ اضافی نیست

    در مجموعه فولکس واگن هر برند یک مسئولیت داره
    بوگاتی تولید ابر خودروها و نهایت علم مهندسی
    بنتلی فوق لوکس ساز
    پورشه برند کاستوم و لوکس اسپرت
    آئودی رقابت با بنز و ب ام و
    لامبورگینی سوپر اسپرت ساز
    خود برند فولکس واگن خودرو های معمولی و کاربردی و عامه پسند
    تا این جا هر برند وظیفه مشخصی داره
    ولی تکلیف اشکودا و سئات مشخص نیست
    این دو برند با خود برند فولکس همپوشانی دارند
    به نظر من شاخ برگ اضافی اشکودا و سئات هست
    فولکس واگن باید بجای جواهری مانند لامبورگینی سئات و اشکودا واگذار کنه بنظر من پژو یا رنو میتوان سرپرست خوبی برای این دو برند باشه

    مان و اسکانیا هم به همین ترتیب فولکس باید یکی واگذار و روی دیگری سرمایه‌گذاری کنه چون این دو برند هم همپوشانی دارند با یکدیگر

    فقط اینجا باید به فاجعه دیزل گیت اشاره کرد که ضربه سنگینی‌به این گروه معظم زد که الان شاهد چنین خبر ناراحت کننده هستیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Achtung

    ۲۳ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (327 ديدگاه)

    هر تصمیمی بگیرن همون درسته مدیران و مشاوران فولکس چند سال جلوتر رو دارن میبینن اونوقت یه عده از همه چیز بی خبر تو یه نقطه پرت خاورمیانه میگن این کار درسته این کار غلط !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. P.K.H

    ۲۴ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    دروغه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا