فولکس واگن

تمرکز فولکس روی کارخانه اسلواکی بجای ترکیه

بنا به گفته هربرت دایس رئیس گروه فولکس‌واگن، این غول خودروسازی سرمایه‌گذاری سنگینی روی کارخانه خود در براتیسلاوای اسلواکی خواهد داشت زیرا دیگر به تأسیس کارخانه جدید در ترکیه فکر نمی‌کند.

دایس در مصاحبه با رسانه‌ها تائید کرده فولکس‌واگن به خاطر شیوع کرونا در ظرفیت‌های تولید خود ارزیابی مجددی انجام داده و نهایتاً تصمیم بر این گرفته که نیازی به تأسیس کارخانه جدید وجود ندارد.

این خودروساز آلمانی بجای تأسیس کارخانه جدید در ترکیه خط مونتاژ جدید و همچنین بخش تولید بدنه دیگری را در اسلواکی تأسیس خواهد کرد. فولکس‌واگن در این کشور اکثر شاسی بلندهای لوکس خود را تولید می‌کند.

در حقیقت فولکس‌واگن توارگ، آئودی Q7، آئودی Q8 و پورشه کاین در براتیسلاوا تولید می‌شوند و به این لیست باید فولکس‌واگن آپ، اشکودا سیتی گو و سئات Mii و همچنین بدنه‌ی بنتلی بنتایگا را اضافه کرد.

فولکس در ابتدا می‌خواست کارخانه‌ای جدید در نزدیکی ازمیر ترکیه را برای تولید نسل بعدی پاسات و اشکودا ساپرب تأسیس کند اما این خودروها هم‌اکنون در اسلواکی مونتاژ خواهند شد. شاید این تصمیم فولکس روی فروشش در ترکیه تأثیر داشته باشد و خود دایس نیز گفته قطعاً این تصمیم تأثیرگذار خواهد بود.

او گفته است:

اینکه ما نمی‌توانیم از طریق یک کارخانه در ترکیه بازار خود را توسعه دهیم یک ایراد خواهد بود.

کارخانه گروه فولکس‌واگن در براتیسلاوا چندین بار برنده جایزه ایمنی شغلی شده و بنابراین تاریخچه‌ای غنی از برآورده کردن استانداردهای بالای ایمنی را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Hl>i

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    سیاست های اشتباه اردوغان در منطقه که همون شرکت درجنگ سوریه بود باعث فرار سرمایه گذاری فولکس در این کشور شد، و اسلواکی جایگزین ان شد

    +|<i

    موافقم 47
    مخالفم 5
  2. فرشاد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    اردوغان داره راهیو میره ک ما 40 ساله اسفالتش کردیم

    موافقم 47
    مخالفم 4
  3. حسین دهمرد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    اونها تاجر هستن و مطمئنن دلیلی دارن ولی امسال ارزش پول ترکیه افت کرده که این به سود سرمایه گذارانه چون تولید تو ترکیه ارزونتر در میاد واسشون.حالا از وضعیت اقتصاد اسلواکی نمیدونم چجوریه

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. نامجو

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2872 ديدگاه)

      جمعیت این کشور 5.5 میلیونه ولی کشور مرفه و پردرآمدی هست و تقریبا درآمد سرانه 20 هزار دلاری در سال داره که در مقایسه دو برابر ترکیه هست که یک کشور با درآمد متوسط رو به بالا حساب میشه (اینکه گفته میشه یک کشور پردرآمده یا درآمد متوسط داره یا فقیره در مقایسه با درآمد سرانه در آمریکا که تقریبا 63 هزار دلار در ساله محاسبه میشه و هر کشوری که درآمد سرانه بیش از بیست درصد درآمد سرانه در آمریکا بیشتر باشه کشوری با درآمد بالا محسوب میشه و بین 10 درصد تا 20 درصد متوسط و کمتر از ده درصد فقیر).
      در کل هزینه نیروی کار در ترکیه پایینتره ولی توسعه یک کارخونه خیلی کم هزینه تر از ساخت یک کارخانه از صفر هست و البته سیاست های تهاجمی ترکیه و عدم ثبات سیاسی هم توی این کشور خیلی برای کسب و کارها و به خصوص تولیدی ها اهمیت داره

      موافقم 20
      مخالفم 1
  4. JDM

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خردوغان داره ترکیه و بدبخت میکنه
    دقیقا داره راه ما رو میره
    بچسب به چین و روسیه تا بدبخت بشی

    موافقم 28
    مخالفم 8
  5. رامتین

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    والا اگه برجام پایدار باقی می موند تاحالا، شاید الان کارخانه بزرگی در ایران میزد شرکت وزین فولکس. البته به شرط اینکه این مدیرها میگذاشتند! در اینصورت دیگه اصلا کسی در مورد خودرو و مشکلاتش صحبت نمی کرد. بهترین خودروی موجود را میشد سوار شد.

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. حسین دهمرد

      ۲۲ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      رویاهای قشنگی در سر داری ولی اینا با فرانسه صیغه کردن.

      موافقم 12
      مخالفم 3
      1. Mohamad

        ۲۲ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (143 ديدگاه)

        اصلا اینطور نیست بعد برجام بسیاری از شرکتهای خودروسازی دنیا تو ایران نمایندگی زدن مثل فولکس که مدلهای تیگوان پاسات گلف کم کم داشت فروش خوبی تو قشر مرفه تجربه میکرد کره ای ها بسیار زیاد شده بودن و همینطور ژاپنیا

        موافقم 7
        مخالفم 2
  6. روژیار

    ۲۲ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    قطعا سیاست های یک کشور نزدیک بودن به بازار هدف و ثبات اقتصاد و سیاست خارجی برای شرکت های بزرگ از صرفه ی اقتصادی مهمتره وگرنه الان تولید تو ایران از همه جای دنیا به صرفه تره هم به بازار مصرف خاورمیانه هم شرق دور چون به اقیانوس وصله و هم اروپا نزدیکه نیروی کار ارزان قیمت داره و بازار خودش ۸۰ میلیون تشنه ی ماشین خوب ولی …..

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا