فولکس واگن

رونمایی از فولکس ID R بهینه‌شده برای رکوردشکنی در جهنم سبز

پس از ماه‌ها بهینه‌سازی و تست، فولکس‌واگن به‌صورت رسمی خودروی مسابقه‌ای ID R به‌روز شده را معرفی کرده است. این خودرو می‌خواهد رکورد خودروهای الکتریکی را در پیست نوربرگ رینگ یا همان جهنم سبز بشکند.


از آنجایی که نوربرگ رینگ و پایکس پیک تفاوت‌های زیادی باهم دارند بنابراین طراحان و مهندسان فولکس تغییرات زیادی در این خودرو ایجاد کرده‌اند. از جمله بزرگ‌ترین تغییرات ID R می‌توان به ظاهر آن اشاره کرد که حالا دارای پکیج آئرودینامیکی جدیدی بوده و این امر باعث می‌شود محصول فولکس‌واگن به سرعت‌های بالاتری دست یابد.


همان‌گونه که مدیر فنی موتور اسپورت فولکس‌واگن توضیح می‌دهد، ID R باید در زمان رکوردشکنی با سرعت متوسط فراتر از ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند. این خودرو همچنین می‌تواند در خط مستقیم به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت دست یابد.


جدای از پکیج آئرودینامیکی جدید که با استفاده از دانش فرمول ۱ به دست آمده، ID R دارای قوای محرکه‌ی ارتقا یافته‌ای است که برای رکوردشکنی در نوربرگ رینگ بهینه شده است. فولکس می‌گوید این خودرو از سیستم مدیریت انرژی بهینه‌ای سود می‌برد که خروجی پیشرانه‌های الکتریکی و سیستم ترمز احیا شونده را کنترل می‌کند.


قوای محرکه‌ی این خودروی مسابقه‌ای قدرت ترکیبی ۶۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۲۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعتی جزو ویژگی‌های عملکردی ID R هستند.


پشت فرمان این خودرو رومین دوماس خواهد نشست و او باید رکورد فعلی ۶ دقیقه و ۴۵.۹۰ ثانیه‌ای ثبت شده توسط NIO EP9 در سال ۲۰۱۷ را ارتقا دهد. فولکس تست‌های ID R در نوربرگ رینگ را آغاز کرده است.


دوماس زمان زیادی را در شبیه‌سازها سپری کرده و فولکس نیز با انتشار بازی رایگان ریس روم این تجربه را در دسترس طرفداران قرار داده است. این بازی به کاربران اجازه می‌دهد ID R را در نوربرگ رینگ رانده و با دوماس مسابقه دهند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. s\i\,v

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (40 ديدگاه)

    سری قبل این ماشین نسخه قبلیش توی پیست کوهستانی اسمش نمیدونم چی بود کولاک کرد . عجب شتاب و سرعتی داشت . یعنی از مغزم دود بلند شد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    آیا این ماشین تا دندان مسلح و ساخته شده برای رکوردزنی در پیست می تواند رکورد پورشه evo ۹۱۹ را بشکند ؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا