فولکس واگن

گارانتی 8 ساله باتری فولکس‌واگن ID

چند ماه مانده به عرضه‌ی رسمی فولکس‌واگن ID.3 تمام الکتریکی، آلمانی‌ها اعلام کردند مجموعه باتری این خودرو گارانتی ۸ ساله خواهد داشت.


فولکس‌واگن می‌گوید ظرفیت باتری بکار گرفته شده در محصولات خانواده‌ی ID را به مدت ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر گارانتی می‌کند. این باتری‌ها پس از این دوره زمانی هم حداقل ۷۰ درصد ظرفیت خود را حفظ خواهند کرد.


یکی از مدیران فولکس گفته است:

هدف ما مطمئن شدن از این موضوع است که باتری‌های ID تا بیشترین حد ممکن کارایی دارند.

فولکس‌واگن ID.3 در سه نوع مدل متفاوت عرضه خواهد شد. مدل پایه دارای مجموعه باتری ۴۵ کیلووات ساعتی و برد ۳۳۰ کیلومتری بوده درحالی‌که مدل مجهز به باتری ۵۸ کیلووات ساعتی با محدوده حرکتی ۴۲۰ کیلومتری عرضه خواهد شد. نهایتاً به مدل مجهز به باتری ۷۷ کیلووات ساعتی می‌رسیم که با یک‌بار شارژ مسافت ۵۵۰ کیلومتری را طی خواهد کرد.


فولکس‌واگن تائید کرده ۲۰ هزار نفر برای خرید این خودرو ثبت‌نام کرده‌اند و تا زمان افتتاح نمایشگاه فرانکفورت در ماه سپتامبر این آمار احتمالاً به ۳۰ هزار نفر هم خواهد رسید. اولین نمونه‌های این خودرو که وارد خط تولید خواهند شد از نوع سفارشی ID.3 1ST خواهند بود که دارای مجموعه باتری ۵۸ کیلووات ساعتی بوده و با ۴ رنگ و ۳ تریم متفاوت عرضه خواهد شد. شایان ذکر است این نسخه‌ی سفارشی از رینگ‌های بزرگ‌تر، سیستم کنترل صدا و ناوبری سود خواهد برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. امیر.عارف

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    چقدر لذت بخشه که خبرهایی میشنوی از تلاش بی وقفه شرکتهای بزرگ بجای کاهش کیفیت و ایجاد باند برای افزایش قیمت تمام توان خود را جهت پیشرفت و رضایت مشتری صرف میکنند . ای کاش در ایران هم هر روز منتظر خبرهای از این دست میبودیم . ولی افسوس که مدیران ما ………
    راستی ما مردم هم با خریدهای بدون تدبیر به سهم خود مقصریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Khan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (362 ديدگاه)

    به شخصه نمیتونم بین راه حتی نیم‌ساعت واسه شارژ شدن ماشین اونم نه به طور کامل صبر کنم
    هروقت توی ده دقیقه کامل شارژ شدن میتونم به موتور بنزینی ترجیحش بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (228 ديدگاه)

      موافقم. البته بیشتر آدما بیش از ۹۰ درصد استفادشون داخل شهری یا مسافرت های کوتاه بین شهریه. اما ضعف بزرگیه که چند سالی طول می کشه برطرف بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. محمد حسین

      ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (489 ديدگاه)

      غیر از نکته ای که سروش گفت در مورد استفاده درون شهری ، شاید یک راه حل (البته نه چندان جالب) برای سفرهای جاده ای این باشه که مثل اتوبوس برقی ها یا کامیون های برقی جدید ، کنار اتوبان سیم هوایی انتقال برق کشیده شده باشه که هر ماشینی که شارژش داره تموم میشه یه مدت با سرعت پایین زیر این سیم ها رانندگی کنه و همزمان شارژ بشه و بعد دوباره از سیم جدا بشه.
      مثل سوخت گیری هوایی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا