فیات تلنتو 2020، ارتباطی‌تر و قوی‌تر از همیشه

نسخه‌ی ریبج شده‌ی رنو ترافیک، اوپل ویوارو و نیسان NV300 که توسط فیات با نام تلنتو عرضه می‌شود روانه‌ی اتاق عمل شده تا بتواند تا چند سال دیگر هم روند رقابتی خود را حفظ نماید.


بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته معرفی پیشرانه‌ی 2 لیتری دیزلی اکوجت است که با استانداردهای آلایندگی یورو 6d Temp هماهنگی داشته و قوی‌تر است. همچنین این پیشرانه در مقایسه با قلب آهنین 1.6 لیتری قبلی تا 11 درصد مصرف سوخت کمتری را نشان می‌دهد.


پیشرانه‌ی یاد شده با سه قدرت 120، 145 و 170 اسب بخاری و گشتاورهای 320، 350 و 380 نیوتون متری در دسترس بوده و از توربوشارژر با هندسه متغیر برای سواری نرم‌تر و پرفورمنس بهتر در سرعت‌های پایین سود می‌برد. در این پیشرانه همچنین سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی بکار رفته که با تزریق ادبلو به گازهای اگزوز اقدام به کاهش دی‌اکسید کربن می‌کند.


تکمیل کننده‌ی طیف پیشرانه‌های تلنتو 2020 پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی اکوجت است که خروجی 95 اسبی و گشتاور 260 نیوتون متری را نشان می‌دهد.


کابین این خودرو همان ظاهر خشن و ساده‌ی قبلی را حفظ کرده اما تریم مشکی آن جدید است. فیات همچنین صفحه‌نمایش 7 اینچی، اندروید اتو، اپل کارپلی، بلوتوث، رادیو DAB و درگاه USB را نیز اضافه کرده است.


تلنتو 2020 با چندین نوع بدنه شامل سقف‌های کوتاه و بلند، کرو کب، فلور کب و نسخه‌ی مسافری عرضه شده و دارای دو طول و فاصله‌ی بین محوری متفاوت است. فضای داخلی این خودرو بین 5.2 تا 8.6 مترمکعب بوده و تا 1266 کیلوگرم وسیله را نیز می‌تواند حمل کند. همچنین با باز کردن پارتیشن موجود در زیر صندلی‌های سرنشینان می‌توان وسایلی با حداکثر طول 3.75 متر را در خودرو جای داد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

1 دیدگاه

  1. علی
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    از بیرون خیلی زیباست از داخل هم چون ونه بد نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.