فیات

رونمایی از خودروی مفهومی فیات فست‌بک

فیات در نمایشگاه خودروی سائوپائولوی برزیل از کانسپت جدیدی رونمایی کرد.


این خودرو فست بک نام داشته و نشان دهنده‌ی تکامل این برند می‌باشد. کانسپت فست بک توسط مرکز طراحی فیات در برزیل طراحی شده و این شرکت به دنبال گسترش حضور خود در این منطقه می‌باشد.


بنا به گفته‌ی این خودروساز ایتالیایی، خودروی مطالعاتی فست بک روی محصولات آینده‌ی این کمپانی از جمله محصولاتی کاربردی‌تر تأثیر خواهد گذاشت.


فیات برزیل می‌گوید فست بک روحی ایتالیایی داشته و از خطوط برجسته‌ای سود می‌برد که نشان دهنده‌ی حس جوانی و ظرافت می‌باشد. این خودرو بر پایه‌ی چهار اصل جدید طراحی شده است: انسان، برجستگی، امروزی و منعطف و یکپارچگی.


کانسپت فست بک به عنوان یک خودرویی هیبریدی که بین کلاس‌های شاسی‌بلند، سدان و کوپه قرار می‌گیرد توصیف شده است. برخی از ویژگی‌های طراحی این خودرو از پیکاپ تورو گرفته شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به شکل جلوپنجره و چراغ‌های جلو اشاره کرد؛ اما کلیت خودرو بسیار متفاوت کار شده است.

فست بک عضلانی‌تر به نظر می‌رسد و از خط سقف خمیده و شیشه عقب متمایز و نمای عقب با ارتفاع بالاتر سود می‌برد. این فرم خاص شاسی بلندهای کوپه است. البته از نظر ما خیزهای بخش عقب شباهت زیادی به ب ام و X6 دارند. همانند اکثر کانسپت های امروزی، فست بک کانسپت فاقد دستگیره‌های درب مرسوم بوده و آینه‌های جانبی نیز جای خود را به دوربین‌ها داده‌اند.


داخل کابین این خودرو داشبوردی آینده‌نگرانه را با سه صفحه‌نمایش می‌بینیم. یکی از صفحات نمایش برای اطلاعات راننده بوده و دومی برای سیستم اطلاعات سرگرمی است و نهایتاً صفحه‌نمایش سوم نیز کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع را در خود جای داده است. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی کابین می‌توان به غربیلک فرمان اسپورت و صندلی‌هایی متفاوت اشاره کرد.

انتظار می‌رود خودروی تولیدی مبتنی بر این کانسپت در سال ۲۰۲۰ و با استفاده از زیرساخت تورو وارد بازار برزیل شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. Ali

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    خوشم اومد فیات داره روز به روز پیشرفت میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۷ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    بنظر این مدلهای مفهومی دارن ارایه میشن
    واسه سنجش بازار
    که بخاطر اقبال خریدارن به شاسی بلندها،
    برندهای بیشتری رو توی سگمنت شاسی بلندهای کوپه ببینیم
    هیوندا-کیل هم اخیرا با i30 فست بک ظاهرا بدش نمیاد محصول بعدی شاسی بلند کوپه باشه
    ضمن اینکه خودشون هم اشاره کردن که تنوع بیشتری به شاسی بلندهاشون میدن
    و
    خوبه که شاسی بلندها داره متنوع میشه اما به قیمت از دست دادن خیلی از سدانهای جذاب داره تموم میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا