شام آخر! تجربه سواری با لامبورگینی آونتادور SVJ جدید
شام آخر! تجربه سواری با لامبورگینی آونتادور SVJ جدید

شام آخر! تجربه سواری با لامبورگینی آونتادور SVJ جدید

آونتادور آخرین لامبورگینی مجهز به پیشرانه‌ی 12 سیلندر تنفس طبیعی می‌باشد. جایگزین این خودرو در آینده همچنان از نیروگاه 12 سیلندر استفاده خواهد کرد اما کمک‌حال آن سیستمی هیبریدی خواهد بود؛ اما آیا انتظار داشتید دایناسوری همچون آونتادور بی سر و صدا بازنشسته شود؟ نه! شام آخر این پرچم‌دار ایتالیایی آونتادور SVJ با قیمت 356 هزار پوند می‌باشد.


بجای اینکه لامبورگینی سوپرکار 8 ساله‌ی خود را رها کند نسخه‌ای نهایی و ویژه از آن ساخته که از نظر فنی و سواری حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد. آونتادور SVJ پر سر و صداترین، سخت‌ترین و هیجان‌انگیزترین آونتادور ساخته شده بود و البته رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی در نوربرگ رینگ را نیز به نام خود ثبت کرده است. خودرویی فوق‌العاده خاص!


و واژه‌ی خاص قطعاً برای توصیف پیشرانه نیز بکار می‌رود. این پیشرانه همان نیروگاه 12 سیلندر 6.5 لیتری آونتادور است که در سال 2011 معرفی شده اما حالا قدرت 760 اسب بخاری دارد. قدرت این نسخه در مقایسه با مدل SV حدود 20 اسب بخار بیشتر شده ولی تغییرات صورت گرفته در آن چیزی بیشتر از افزایش قدرت ساده بوده است.


سرسیلندر پیشرانه به همراه منیفولد و اگزوز اصلاح شده است. فلایویل هم سبک‌تر بوده و در پیشرانه سوپاپ‌های تیتانیومی بکار رفته است. اصلاحات بیشتری نیز اعمال شده تا این خودرو خشن‌تر از آونتادور S باشد. از جمله بهبودها این خودرو می‌توان به میله‌های ضد لغزش، دامپرهای بازطراحی شده و فرمانی با تنظیمات جدید کورسا اشاره کرد.


همان گیربکس 7 سرعته اتوماتیک در SVJ هم به چشم می‌خورد. این سوپرکار در عرض 2.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما سقف سرعت آن بیشتر از 350 کیلومتر در ساعت می‌باشد.


تمامی تغییرات مهندسی صورت گرفته در این پرچم‌دار ایتالیایی باعث تولید پیشرفته‌ترین لامبورگینی تاریخ شده‌اند؛ اما از نظر بصری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن وجود دارد. یک اسپویلر گیراتر، نمای عقب خشن‌تر، بال عقب بزرگ‌تر و دیفیوزر جدید از جمله تغییرات آونتادور SVJ هستند. خروجی‌های اگزوز جدید این خودرو نیز شبیه شاتگان هستند.


همان‌گونه که انتظار دارید این ظاهر خشن و عصبی تنها برای نمایش نبوده بلکه آئرودینامیک نیز نقش زیادی در تکامل خودرو داشته است. آونتادور SVJ در مقایسه با نسخه S حدود 40 درصد داون فورس بیشتری تولید می‌کند. این خودرو از جدیدترین نسخه‌ی تکنولوژی ALA سود برده است. با نگاهی دقیق به خودرو شاهد دو حفره در سپر جلو خواهید بود که با ورودی هوای بالای پوشش پیشرانه همکاری می‌کند.


با فشار زیاد روی پدال گاز در بخش باز جاده شاهد کاهش درگ خواهید بود. در این هنگام ورودی‌های هوای پیشرانه نیز باز می‌شود که این کار نیز در جهت کاهش هرچه بیشتر درگ است. این ورودی‌ها در زمان رانندگی نرمال بسته هستند و اسپلیتر فعال و بال عقب نیز وضعیت استاندارد خود را دارند. علاوه بر سیستم ALA شاهد استفاده از سیستم چهار چرخ محرک و فرمان پذیری تمام چرخ‌ها هستیم که تمامی این ویژگی‌ها با همکاری یکدیگر باعث تولید خودرویی سریع در سر پیچ‌ها شده‌اند.


تنها رکوردشکنی آونتادور SVJ در نوربرگ رینگ نشان می‌دهد که سیستم آئرودینامیک فعال این خودرو جزو بهترین‌ها می‌باشد. البته این سیستم در جاده‌های بریتانیا کمی متفاوت عمل می‌کند. لامبورگینی کارهای زیادی برای عبور هرچه بهتر باد از اطراف خودرو انجام داده است.


یک نمودار مفید هم عبور هوا از زیر خودرو را در صفحه‌نمایش پشت فرمان نشان می‌دهد اما ابعاد بزرگ خودرو به این معنی است که شما از بخش پشتی خودرو بی‌خبر خواهید بود. آینه‌های خودرو نیز تقریباً کارایی چندانی ندارند چرا که اسپویلر و بال عقب دید را محدود کرده‌اند.


جدای از فضای کابین و بار، راندن آونتادور SVJ به‌طور سورپرایز کننده‌ای آسان است. فرمان تیز بوده و بازخورد بیشتری در مقایسه با انتظارات دارد و اگر دماغه را با سیستم لیفت بالا ببرید از دست اندازها به راحتی عبور خواهید کرد. سواری خودرو علیرغم استفاده از رینگ‌های 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب خیلی بد نیست.


کنسول مرکزی این خودرو پر از دکمه بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی آن وارد دهمین سال معرفی خود می‌شود اما زمانی که پیشرانه را روشن کنید همه‌ی این موارد را فراموش خواهید کرد. پیشرانه‌ی 12 سیلندر آونتادور همواره صدای جذابی تولید کرده و در SVJ جذابیت بیشتری دارد. خروجی‌های اگزوز کوتاه‌تر که در ارتفاعی بالاتر نصب شده‌اند صدای پرطنین‌تری تولید می‌کنند.


زمانی که درباره‌ی قدرت حدود 700 اسب بخار صحبت می‌کنید، افزایش 20 اسبی قدرت محلی از اعراب نخواهد داشت اما مزیت SVJ نسبت به دیگر نسخه‌ها گشتاور آن است. گشتاور پیشرانه از دور حدود 2800 در دسترس بوده و با وجود سیستم چهار چرخ محرک، شاهد خودرویی سریع در پیچ‌ها هستیم.


لامبورگینی آونتادور SVJ پیشرفته‌ترین محصول این کمپانی است. سیستم آئرودینامیک فعال آن کاملاً احساس‌برانگیز بوده و اصلاحات صورت گرفته در پیشرانه نیز لایه‌ای دیگر از جذابیت را بر آونتادور اضافه کرده‌اند. SVJ آخرین لامبورگینی مجهز به پیشرانه‌ی 12 سیلندر تنفس طبیعی است. دلمان برای این نیروگاه تنگ خواهد شد…

مشخصات لامبورگینی آونتادور SVJ

  • قیمت: 356 هزار پوند
  • پیشرانه: 12 سیلندر 6.5 لیتری
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: 760 اسب بخار/720 نیوتون متر
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.8 ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از 350 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 17.8 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

24 دیدگاه

  1. Abbas
    سوابق: (324 دیدگاه) ,

    یکی از احساس برانگیز ترین سوپراسپرت های حال حاضر دنیاس علی رغم سن زیادش،انگار از آینده اومده که هرچیم ازش میگذره پیر بودنشو نشون نمیده،از اون جایی که تو یازده سالگی و با دیدن عکس یه گایاردو مشکی به دنیای ماشینا علاقه مند شدم احترام خاصی واس لامبورگینی قائلم و یکی از آرزوهام اینه که یبارم شده فقط پشت فرمون یکی از مدلاش بشینم حالا هرکدوم میخواد باشه

    پاسخ
    1. joojoo
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      لقب دایناسور واقعا برازندشه
      بیشتر از 503 سانتی متر طول و 209 سانتی متر عرض(بدون احتساب آینه ها) داره
      خودتون حساب کنید با چه هیولایی طرفیم…با یه موتور V12 اتمسفریک که اندازه ی 770 اسب بخار صدا در میکنه از خودش…….نه مثل بعضی ماشینای 700 اسبی که صداشون شبیه ماشینای 200 اسبیه……
      واقعا مهار کردن ماشینی با این ابعاد اونم در حدی که رکورددار نوربرگ رینگ باشه…..
      فقط از پس لامبورگینی برمیاد……

      پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    بهترین لامبورگینی و جذاب ترین V12 تاریخ(نظر شخصی)

    پاسخ
  3. ابوالفضل
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    خشن در عین حال فوق العاده زیبا ، صدای بی نظیر ، ماشین رو دستش نیومده مهم نیس که تو درگ 1/4 مایل از 720s عقب میوفته صداش می ارزه به صدای توربو مک لارن اگه بخوام صدای اینو براساس صدای ادم ها بگم در واقع یه پا شجریانه واس خودش

    پاسخ
  4. (Saeed(peugeot
    سوابق: (177 دیدگاه) ,

    واقعا کلمه خارق العاده فقط برازنده برند لامبورگینی هستش …..هرچی میسازه آدم فقط دلش میخواد نگاهش کنه….

    پاسخ
  5. رامتین
    سوابق: (1564 دیدگاه) ,

    امروز تو اینستاگرام پیج اصلی bmw تصویر یک x2 را آورده بود. گفتم برنامه ای برای وارداتش به ایران دارید؟ گفت موانع اقتصادی و سیاسی ما با ایران، نمیزاره این کارو کنیم و اصلا برنامه ای برای سال2019 نداریم. آخه چرا ما گیر کردیم اینجا…

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (54 دیدگاه) ,

      دست روی دلم نزار خون باید سر چیز های الکی حرص جوش بخوریم جوونیمون که داریم بیخودی از دست میدیم آدم افسردگی میگیره بخدا

      پاسخ
  6. بهنام
    سوابق: (207 دیدگاه) ,

    یکی از هماهنگ ترین طراحی ها در دنیای سوپر اسپرت ها متعلق به همین خودرو میباشد. همه ی اجزای این هیولا در هماهنگی کامل با هم طراحی شده و هیچ نقصی در هیچ جزء این گاو زیبا نمی‌توان یافت. موتور و پرفورمنس هم که دیگه جای هیچ حرفی باقی نزاشته و ایتالیایی بودن اون هم تیر آخر را به قلب دوستداران نشانه رفته. تولید مدل جانشین برای این خودرو یکی از چالش برانگیز ترین کارها خواهد بود.

    پاسخ
  7. sina7
    سوابق: (271 دیدگاه) ,

    اینو واسه اونایی ساخت که میگفتن لامبورگینی فقط به درد پوستر میخوره
    طراحیش هنوزم سال ها از زمان خودش جلوتره و پیر نمیشه
    فنیشم دیگه حرفی نمیذاره

    پاسخ
  8. علی
    سوابق: (54 دیدگاه) ,

    ای کاش آونتادور هیچ وقت تولیدش متوقف نمیشد هیچ وقت قدیمی نمیشه

    پاسخ
  9. مهدی
    سوابق: (203 دیدگاه) ,

    صدامو شنید گفتم چرا لامبو لاحوردی نمیزنه
    البته قرمز – مشکی – زردش هم محشره

    پاسخ
  10. DJ khaled
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    720 و 911 gt2rs شتابشون از اونتادور بیشتره و قیمت کمتر
    ولی رخ اونتا بهتره

    پاسخ
    1. joojoo
      سوابق: (89 دیدگاه) ,

      قبلا گفته بودم که چرا SVJ توی پیست درگ تایمز از مک عقب افتاد……..توی آسفالت های معمولی اختلافشون به این اندازه نخواهد بود

      پاسخ
  11. Danial
    سوابق: (381 دیدگاه) ,

    در خوب بودن طراحی های لامبو حرفی نیست این ماشین که هیچی حتی گایاردو 2003 هم بیاری بازم طراحی بروزی داره و نمیشه واقعاً ازش چشم برداشت ولی لامبو سیاست جالبی داره یه ماشین میسازه تا 10 سال هی بروزش میکنه یک بار میاد سقف رو برمیداره یک بار میاد ی باله ریز میندازه پشتش ی بار دیگه میاد ی نمه قدرت رو میبره بالا خلاصه ممکنه یک آوانتادور ازش ده سال پیش ساخته باشه بعد تا 10 سال ازش 100 تا مدل در بیاره.
    درست بخوام حساب کنم از سال 2000 تا امروز که میشه 19 سال لامبو کلاً 4 تا مدل ماشین ساخته که به تولید انبوه رسیده ولی اگر بگردی از هر کدوم 20 تا مدل پیدا میکنی.

    پاسخ
    1. سورنا
      سوابق: (406 دیدگاه) ,

      ببین چقدر خوبن که نیازی به نسل جدید ندارن و همون ارتقا و تغییر جزیی هم کافیه چون لامبو به قول خودت ١٠ سال پیش وقتی اینو ساخته و هنوز انگار همین الان معرفی شده پس نیازی به مدل و نسل جدید نداره

      پاسخ
      1. Danial
        سوابق: (381 دیدگاه) ,

        جوابت به نظرم بیشتر خنده دار بود و بیشتر جنبه توجیهی داشت انقدر خوبن پس لازم نیست طراحی جدید داشته باشیم که نشد حرف بیشتر احتمال میدیم که یا طراح درست درمون ندارن یا بلد نیستن یا حال ندارن.

        پاسخ
        1. سورنا
          سوابق: (406 دیدگاه) ,

          عجب : )))))))
          طراحشون اگه درست نبود بعد از این همه سال هنوز این همه حذابیت نداشت
          یه برندو دوس نداری دیگه زشته خودتو بزنی به اون راه …

  12. Saeed
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    علاوه بر اینکه شرکت لامبورگینی ماشین هاش خیلی خاصن و رنگ های خاصی از خودش میسازه(مثل رنگ نارجنی روی اولین مدل اونتادور)و اون صدای خارق العاده…..ولی رنگش حرف نداره کلا توی ساخت ماشین های خاص لامبورگینی تو جهان تکه…..

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.