لامبورگینی

تست شتاب لامبورگینی اوراکان STO

لامبورگینی اوراکان STO گل سرسبد خانواده این سوپرکار ایتالیایی می‌باشد. این خودرو جانشین اوراکان پرفورمنته بوده و مشتریان با آن توانایی حس یک خودروی مسابقه‌ای در خیابان را خواهند داشت. در واقع اوراکان STO نسخه جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای اسکادرا کورس بوده و بهبودهای زیادی را نسبت به مدل استاندارد تجربه کرده است. به تازگی کانال یوتیوب مجله موتور اسپورت ویدئویی از تست شتاب این خودرو را منتشر کرده که اگرچه کوتاه است اما سرعت بالای خودرو در آن به چشم می‌آید.

اوراکان STO در عرض ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز تنها ۸.۹ ثانیه طول می‌کشد. لامبورگینی می‌گوید نسخه استاندارد هم شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای دارد اما STO برای رکوردهای ۴۰۰ متر طراحی نشده بلکه شما با این خودرو در پیست آتش به پا خواهید کرد. بسیاری از بهبودهای این خودرو شامل کاهش وزن یا افزایش عملکرد آئرودینامیکی بوده و به همین خاطر وزن خشک خودرو تنها ۱۳۳۹ کیلوگرم می‌باشد.

البته بهبودهای این خودرو شامل بخش پیشرانه نشده و بنابراین اوراکان STO از همان پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی مدل‌های اوو و پرفورمنته استفاده می‌کند. این نیروگاه آهنین قدرت ۶۳۰ اسب بخاری تولید می‌کند اما گشتاور ۵۶۵ نیوتون متری آن کمتر از نسخه استاندارد است. این نیرو هم مشابه مدل پرفورمنته به چرخ های عقب فرستاده می‌شود. نیروی توقف نیز توسط ترمزهای برمبو تأمین شده و خودرویی در کمتر از ۳۰ متر می‌تواند سرعت خود را از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر برساند.

تحویل این خودرو به مشتریان از اوایل سال جاری میلادی شروع شده و قیمت آن نیز ۳۲۸ هزار دلار شروع می‌شود. اوراکان اوو استاندارد قیمت پایه ۲۰۸ هزار دلاری داشته است. این اختلاف قیمت با توجه به عدم تفاوت کلیدی در پیشرانه قابل‌توجه به نظر می‌رسد اما خب بهبودهای رخ داده باعث هندلینگ بهتر شده‌اند. اوراکان STO حدود ۵۰ درصد داون فورس بیشتری نسبت به اوراکان پرفورمنته تولید کرده و ۴۳ کیلوگرم سبک‌تر از آن است.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2896 ديدگاه)

    قبول ندارم شتاب پرفورمانته ۲.۵ ثانیه هستش پس STO با وزن کمتر و ائرودینامیک بهتر باید رکوردش کمتر باشه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
    1. Audi rs e_tron gt

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (540 ديدگاه)

      هوراکان من evo spider rwd را بیشتر از بقیه دوست دارم

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Reza Waffen SS

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2896 ديدگاه)

        درستش EVO RWD Spyder

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    2. hssn

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (196 ديدگاه)

      ولی پرفورمنته چهارچرخ محرک هست و STO محرک عقب
      تفاوتشون به همین دلیله

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. Reza Waffen SS

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2896 ديدگاه)

        موتور همون موتوره و قدرتم همون فکر نکنم محور عقب بودنش باعث کندیش بشه

        موافقم ۲
        مخالفم ۳
        1. Ninja

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (967 ديدگاه)

          ۵۰ درصد داونفورس بیشتر براپیست خوبه ولی …..

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
        2. hssn

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (196 ديدگاه)

          توی درگ های carwow دیدی که وقتی سیستم چهارچرخ محرک ماشینی مث M8 رو خاموش میکنه و نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشه چه تفاوت نسبتا زیادی رو ایجاد میکنه
          اینجاعم درسته انجین همون انجینه اما تقریبا داستان مشابهی رو در پی داره به علاوه اینکه گشتاور کمتری داره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2344 ديدگاه)

    طراحی اوراکان نقش تابلوی مونالیزا رو توی سگمنتش داره ، واقعا طراحیش فوق العادس

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  3. زیزیگولو

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2434 ديدگاه)

    انگار لامبورگینی اوراکان تو نسخه  STO به طور خاص واسه سیستم محور عقب طراحیو مهندسی شده و کاملاً مناسب کسایی هستش که دوست دارن تجربه رانندگی با محور عقب و چرخ عقب رو تو یه لامبورگینی تجربه کنن😜

    لامبورگینی اوراکان در نسخه  LP580-2  به طور خاص طراحی و مهندسی شده است برای سیستم محور عقب .لامبورگینی اوراکان مدل محور عقب چرخ عقب کاملا متناسب برای خانوادهو کسانی هستند که دوست دارند  تجربه رانندگی با محور  را در یک لامبورگینی تجربه کنند است.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
    1. زیزیگولو

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2434 ديدگاه)

      اشتباهی بجای STO نوشتم LP580-2

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
      1. Reza Waffen SS

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2896 ديدگاه)

        نسخه LP580-2 هم محور عقب بودش مثل EVO RWD

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
    2. Reza Waffen SS

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2896 ديدگاه)

      فکر نکنم خونواده ای بخواد واسه عبور و مرور شهریش از یه سوپراسپرت استفاده کنه ها. خودروی محبوب خونواده تو این برهه زمانی فقط SUV هستش

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
  4. GT

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (434 ديدگاه)

    (این نیرو هم مشابه مدل پرفورمنته به چرخ های عقب فرستاده می‌شود.) فکر میکنم اشتباهی صورت گرفته، پرفورمانته چهار چرخ محرک هست
    لطفا اصلاحش کنید. ممنون

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  5. AMG GT R

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (445 ديدگاه)

    عجب نعره ای می کشید

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  6. امیر

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (503 ديدگاه)

    خیلی جذاب هست خداوکیلی ، موتور جذاب و ظاهر جذاب و تودوزی جذاب

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
  7. محمد امین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1210 ديدگاه)

    ولی یادمه مزراتی mc20 که صفر تا دویست رو در ۸.۳ رفت ، گفتید خیلی کنده و واویلا…، یا فراری روما که اونم در ۸.۳ رفت که تایم بسیار خوبی برای یه gt لوکس هست و سریع ترین در سگمتشه ، اونم بعضی ها گفتن که کنده و فلان…
    حالا sto در ۸.۹ ، خودم خیلی قبول دارم این ماشین رو و واقعا عاشق هوراکان هستم ، اما لطفا نسبت به برند های دیگه مهربون تر باشید

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. Bayerische Motoren werke

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (49 ديدگاه)

      به این هم دقت کن که این خودرو پیست محور و کلی تجهیزات داره تا بیشترین دانفورس برسه پس باعث کاهش شتاب و تاپ اسپید میشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
      1. محمد امین

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1210 ديدگاه)

        اصلا کاری با این محصول ندارم
        در کل بعضی ها نظراتشون کاملا در گرو علایق و تنفراتشون هست ، اگر از یه چیز بدشون بیاد ، هرچه قدر هم که خوب باشه ، ایراد الکی میگیرن

        موافقم ۱
        مخالفم ۲
        1. Bayerische Motoren werke

          ۱۱ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (49 ديدگاه)

          آره خب درسته
          واقعا بعضی ها خیلی ایراد های الکی میگیرن

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. Ninja

      ۱۱ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (967 ديدگاه)

      مطمئنن محمد امین در باره دانوفورس اینا اطلاعات کافی دارند و دلیل کند بودن ایندماشیو تو خط مستقیم رو درک میکنم خیلی بهتر ما شاید
      منظورش رو نفهمیدین نیاز نیست بیایم بگین این ماشین ….. منظورش اینه که ماشین های دیگه هم به اندازه کافی سریع هستن و نباید عیبی بهشون بگیریم مثلا اون روما عم نسبت به ماشینی که هست خیلی سریع هست و مثل این که نسبت به اینکه برای پیسته خیلی سریعه و این که اصلا نیازی نیست به اونا بگیم کند
      منم حرفم اینه نیاز نیست بیام زیر کامت یکی که شاید بیشتر از هممون در باره داونفورس و پیست بلد درباره داونفورس و پیست صحبت کنیم

      موافقم ۳
      مخالفم ۳
      1. Bayerische Motoren werke

        ۱۱ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (49 ديدگاه)

        شرمنده یادم رفت اجازه بگیرم
        اجازه☝️☝️☝️☝️☝️☝️☝️؟؟؟؟؟

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
  8. [email protected]!n

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1427 ديدگاه)

    همچنان پرفورمانته ♥️♥️

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  9. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3823 ديدگاه)

    چه زیباست،صدای موتورش از پشت گوشی هم آدمو به وجد میاره چه برسه کنارش یا سوارش باشی…

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا