لامبورگینی

معرفی لامبورگینی اوراکان STO، سوپرکاری مسابقه‌ای برای جاده!

لامبورگینی رسماً از اوراکان STO رونمایی کرده است که با توجه قدرت آئرودینامیکی و اعداد پرفورمنس آن، یکی از بهترین سوپراسپرت‌های پیست محور دنیا خواهد بود. بیایید داستان را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 آغاز کنیم که قوی‌تر از اوراکان اوو نیست. این یعنی در اینجا هم همان ۶۴۰ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند اما کل این نیرو در STO به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

نکتهٔ عجیب اینکه گشتاور این موتور از ۶۰۰ نیوتن متر در اوو به ۵۶۵ نیوتن متر کاهش یافته است اما از سوی دیگر، STO با یک رژیم غذایی، وزن خود را کمتر کرده و حالا با ۱۳۴۰ کیلوگرم وزن، ۴۳ کیلوگرم از پرفورمانته سبک‌تر است که نسبت قدرت به وزن ۲.۰۹ کیلوگرم بر هر اسب بخار را فراهم می‌کند. به لطف این ویژگی‌ها، اوراکان STO ظرف ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و ظرف ۹ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.

لامبورگینی با الهام از مدل‌های مسابقه‌ای موتوراسپرت خود، عملکرد آئرودینامیکی STO را از سپر تا سپر به حداکثر رسانده است. به‌عنوان‌مثال، کاپوت جلو که درواقع با گلگیرها و سپر به‌صورت یک‌تکه است، از مدل سستو المنتو الهام گرفته است. در اینجا همچنین یک اسپلیتر جدید هم تعبیه شده که جریان هوا را به زیر بدنه و دیفیوزر عقب هدایت می‌کند. گلگیرهای عقب نیز از اوراکان مسابقه‌ای سوپر تروفئو گرفته شده‌اند و اساساً به‌عنوان ورودی هوای پیشرانه عمل می‌کنند.

در همین حال، کاپوت عقب هم از دریچه‌های هوای یکپارچه و منحرف‌کننده‌های هوای اختصاصی بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه اوراکان STO هم می‌توان به بال عقب قابل تنظیم، کانال‌های خنک‌کنندهٔ جدید ترمزهای جلو، ترمزهای برمبو CCM-R و ساخت ۷۵ درصد از ساختار کلی خودرو از فیبر کربن اشاره کرد. گفته شده اوراکان STO بالاترین سطح داون‌فورس در کلاس خود را با بهترین تعادل آئرودینامیکی برای یک خودروی دیفرانسیل عقب ارائه می‌کند.

به گفتهٔ لامبورگینی، این نسخهٔ جدید در مقایسه با پرفورمانته ۳۷ درصد راندمان بهتر در جریان هوا و ۵۳ درصد داون‌فورس بیشتری دارد. علاوه بر این، در STO فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها افزایش یافته، تعلیق سفت‌تر شده، پدال گاز احساس مستقیم‌تری دارد، تعویض دنده‌ها سریع‌تر شده، فرمان تیزتر است (فرمان گیری چرخ‌های عقب هم وجود دارد) و وضوح صدای موتور در دورهای بالا بهبود یافته است.

لامبورگینی همچنین سه حالت رانندگی جدید به نام‌های STO، تروفئو و پیوجا را هم به سیستم ANIMA اوراکان اضافه کرده است. حالت STO برای رانندگی در جاده است درحالی‌که حالت تروفئو تمام پرفورمنسی که برای لپ تایم‌های سریع نیاز است را ارائه می‌کند. پیوجا هم به معنای باران است و سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل گشتاور بُرداری و ABS را برای رانندگی در آسفالت خیس بهینه‌سازی می‌کند.

در داخل اوراکان STO به‌طور گسترده‌ای از فیبر کربن استفاده شده است و به‌عنوان‌مثال صندلی‌ها به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده‌اند. تودوزی آلکانترا، کف‌پوش‌های فیبر کربنی، کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای و صندوقی برای قرار دادن کلاه ایمنی هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند. صفحه آمپر نیز گرافیک جدیدی پیدا کرده و به یک سیستم تلمتری مجهز شده که امکان نظارت و ضبط پرفورمنس خودرو روی پیست را فراهم می‌کند.

خریداران اوراکان STO از طریق برنامهٔ Ad Personam لامبورگینی می‌توانند خودروی خود را با استفاده از رنگ‌ها و تریم‌های بی‌پایان و همین‌طور طرح‌های مسابقه‌ای، شخصی‌سازی کنند. قیمت این سوپراسپرت مسابقه‌ای جاده‌ای در ایالات‌متحده از ۳۲۷,۸۳۸ دلار، در اروپا از ۲۴۹,۴۱۲ یورو، در بریتانیا از ۲۱۶,۶۷۷ پوند، در چین از ۳.۹ میلیون یوآن و در ژاپن از ۳۷.۵ میلیون ین آغاز می‌شود. اوراکان STO از بهار آینده به خریداران تحویل داده خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۶ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (750 ديدگاه)

    این لامبو هم دیگه گندش در آورده کلا سه تا محصول داره دوتاش هزار مدل اسم گذاشته باهمون موتور همون قدرت ما که دستمون نمی‌رسه ماشین خوب بقیمت بخریم اما اگه میشد چرا بی ام وی بنز ایودی نخرم یا حتی موستانگ کامارو یا کورت

    موافقم 44
    مخالفم 114
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      •_________•
      چی داره میگه؟

      موافقم 67
      مخالفم 20
      1. Aria

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (351 ديدگاه)

        هیچی بابا
        خو مگه مجبورید ساعت ۷ صبح کامنت بذارید که داستان بگید.

        موافقم 68
        مخالفم 10
      2. سورنا

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1055 ديدگاه)

        جک میگه دور هم بخندیم جدی نگیر

        موافقم 43
        مخالفم 9
      3. NAVID۰۰۹۸

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10056 ديدگاه)

        آقا
        همه این حرفارو وِلِش کنید و بچسبید به اینکه ایتالیایی‌ها خداوندگارِ طراحی و بازطراحی خودرو در دنیا هستند .

        چطوری میشه خودرویی که چند سال از اومدنش گذشته با یه بازنگری دوباره اینقدر چشمگیر بشه ، این هنره ، چرا بقیه توانش را ندارند .

        شما فکر کن با همین رنگولاآب و تغییرات در سپر و رکاب‌ها چطور خریدار را مجاب میکنه که این همه پول پای این خودرو بده که هرچی نگاهش میکنی سیر نمیشی و تازه تازست .

        فقط چشماتونو ببندید و تصور کنید کنار این خودرو ایستادید ، ناخداگاه اَشک از چشماتون راه میوفته از شور هیجان و نشاطی که به عصب‌های مغزیتون وارد میشه و از تو دهنتون میزنه بیرون با فریاد هیجانی ، واییییییییی که طراحیش دیونم کرد با این هارمونی واییییییییی .

        باور کنید از زمان گذاشتن این مقاله ، مدام میام هِی به عکس‌ها نگاه میکنم و میرم و دوباره تکرار میکنم ، البته عکساشو سیو کردم تا هر دفعه با دیدنش انرژی بگیرم .

        ولی خوب هر چی هم که باشه ، گنگِ بنز GT63 با رنگ مشکی بلاتره ? .

        موافقم 24
        مخالفم 12
      4. Ramin

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2380 ديدگاه)

        داداش اونو ولش کن به این نکته دقت کن
        S performance (تسلا) 0 تا 100 حدود 2.3 ثاینه هست. و 0تا 200 تنها تو 10.2 ثاینه. یعنی این لامبور با این وزن وقدرت وقیمت تو 9 ثاینه به 200 میرسه.

        تو درگ احتمالا تسلا مدل s performance میبره از این.
        جا داشت سریع تر به 200 برسه. مثلا 7 یا 7.5

        موافقم 6
        مخالفم 6
    2. Reza

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      که چی مثلا، الان سر صبحی چی فرمودید ؟؟؟ ???

      لامبورگینی یه هوراکان یا اونتادور رو رونمایی می‌کنه بعد تازه ده سال نمیتونه نسخه جایگزینش رو معرفی کنه چون کل دنیا عاشق محصولاتش فعلیشونن.

      همه این کارا هم بخاطر اینه که بازار رو در دست گیرند تازه همه این نسخه‌ها زمین تا آسمون باهم فرق دارن باید اهل فن باشی تا بفهمی.
      نمی‌دونم در جواب این کامنت گوهربار شما دیگه چی باید بگم

      موافقم 52
      مخالفم 13
    3. R

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1017 ديدگاه)

      تو چی میدونی سوپر اسپرت یعنی چی؟

      موافقم 33
      مخالفم 10
    4. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اونایی که لایک دادن بهش ووااییی?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️

      موافقم 40
      مخالفم 10
      1. M.A.S

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (810 ديدگاه)

        اونا فک کردن داره جوک میگه
        من جزو شونم

        موافقم 15
        مخالفم 6
    5. ارشیاsvj

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      تو خواب و بیداریه بابا.
      شما ببخش.
      فعلا حواسش سر جاش نیست داره
      ویندوزش بالا بیاد حله.

      موافقم 38
      مخالفم 6
    6. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10056 ديدگاه)

      امیر خوبی ؟!!!
      امیر چی جریان بنز لامبو است بود هست ؟!

      جدایِ از کامنت امیر ، باید گفت شاهکار طراحی اوراکان در جاده‌ها !!!
      فقط فکر کنید در اتوبان رانندگی میکنید و یکدفعه چشمتون میوفته به آینه و در پشتتون این مار زنگی نوربالا میزنه ، از وحشتِ خشونت این طراحی وحشی میزنید به گارد‌رِیل !

      موافقم 37
      مخالفم 3
      1. Hadi

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        طراحیشو خیلی شلوغش کردن همون استاندارد رو بیش میپسندم…

        موافقم 4
        مخالفم 8
    7. سهند

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (662 ديدگاه)

      من وقتی که دیدم گشتاورش ۵۶۰ و حداکثر سرعتش ۳۱۰ است خواندن متن را ول کردم چون از لامبورگینی انتظار بسیار بیشتری داشتم یعنی اصلا از این مدل خوشم نیومد.
      بهترین ماشین پیست محور دنیا مرسدس بلک سریز و پورشه ۹۱۱ gt2rs و فراری پیستا است.

      موافقم 11
      مخالفم 36
      1. Reza

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (5323 ديدگاه)

        مهندس

        اولاً لامبورگینی جزو خودروسازهایی هستش که مثل پورش و . . . تو اعلام شتاب و تاپ اسپید خیلی محتاطانه عمل میکنه. مثلاً لامبورگینی شتاب پرفورمانته رو ۲.۹ اعلام کرده بود ولی موقع تست ۲.۴ رو زد یا اونتادور پایه رو ۲.۹ اعلام کرده بود که موقع تست ۲.۷ رو زد.
        یا مثلاً حداکثر سرعت اونتادور پایه رو ۳۵۰ اعلام کرده بود که ۳۷۰ رو زد.

        دوماً تو کلاس خودرو های پیست محور اصلا حداکثر سرعت اهمیتی نداره. الان شیرون و جسکو تو تاپ اسپید خدان ولی تو پیست از پرفورمانته میخورن.

        موافقم 7
        مخالفم 2
    8. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      پامنقلی؟

      موافقم 14
      مخالفم 3
    9. یانکی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      همه لامبو رو دوست داریم ولی موافقم حداقل باید یه موتور دیگه هم رو کنه

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. Carbonado Aventador

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        تاحالا دیدی یه مربی به ترکیب برنده دست بزنه؟!
        .
        لامبو با این همه شهرت
        اعتبار
        فروش
        خریدار
        چه لزومی داره بیاد ماشین ۸ سیلندر یا ۶ سیلندر بزنه..
        .
        وقتی که ۶۳ ساله داره ۱۲ سیلندر تولید میکنه و روز به روز به تعداد مشتری هاش اضافه میشه.
        .
        قیمتشم کم نیست
        .
        واسه هر مدل لامبورگینی میانگین ۳۰۰ هزاردلار باید سلفه کنی.
        .
        الان همین ماشین قبل رونمایی همش فروخته شده.
        یعنی طرف ماشین رو ندیده خریده..
        .
        اصن براش مشخصات مهم نیست فقط واسه اینکه یه لامبورگینی داشته باشه پیش پیش پولشو داده.
        .
        حالا مکلارنم میاد سالی ۵ تا ماشین معرفی میکنه..
        ولی با بدهی های سنگین و کمبود تقاضا دست و پنجه‌گرم میکنه…

        موافقم 23
        مخالفم 4
        1. اوس پوری

          ۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (80 ديدگاه)

          دمت گرم داداش

          موافقم 1
          مخالفم 0
    10. محمد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      باز هم جمع کثیری از مهندسان و استادان …..
      خدایی تو طول عمرتون خیار طراحی کردید که این قدر به طراحی این خودرو مینازید ؟
      واقعا زیباست ولی نه در حدی که این حجم توهین رو به این کاربر (امیر ) کنید .
      بخدا به الله یک اتومبیل اینقدر ارزش نداره که بپرستیش
      قبل از پایان عمرمون اندکی معرفت یاد بگیریم ، مین چیز خیلی خوبیه !
      لطفا تو فیلم هم نباشید ، مخصوصا سکانس های هالیوودی

      موافقم 5
      مخالفم 12
    11. محمد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      باز هم جمع کثیری از مهندسان و استادان ……
      خدایی تو طول عمرتون خیار طراحی کردید که این قدر به طراحی این خودرو مینازید ؟
      واقعا زیباست ولی نه در حدی که این حجم توهین رو به این کاربر (امیر ) کنید .
      بخدا به الله یک اتومبیل اینقدر ارزش نداره که بپرستیش
      قبل از پایان عمرمون اندکی معرفت یاد بگیریم ، مین چیز خیلی خوبیه !
      لطفا تو فیلم هم نباشید ، مخصوصا سکانس های هالیوودی

      موافقم 4
      مخالفم 8
    12. محمدهادی

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2104 ديدگاه)

      احتمالا این آخرین نسخه از هوراکان باشه
      فقط پیست محور بودنش…

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        نه اتفاقا لامبو‌ اتیش بازی اساسیشو گذاشته برای نسخه
        سوپر لگرا و اسکادرا کورسا ؛
        به خاطر همینم تو این نسخه نیاز ندیده قدرتش رو افزایش بده

        موافقم 0
        مخالفم 0
    13. ....

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (82 ديدگاه)

      جک میگی دیگه؟؟؟?
      همون ۳ تا محصول ب کل محصولات بی ام و و بنز و ائودی و … می ارزه ?

      موافقم 4
      مخالفم 2
    14. Ramyar

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (47 ديدگاه)

      واقعا اره راس میگی، اونتادور اس، اونتادور اس وی ، اونتادور اس وی جی، فقط سپر هارو تغییر داده با رنگ ماشین، این ب کنار حالا یه سری میان میگن لامبورگینی بهترین سوپر اسپرت رو داره 😅 😅

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. امیر

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (750 ديدگاه)

    از سوبارو brz مطلب بزارید جذاب تر تا این. کوییک از لامبو

    موافقم 14
    مخالفم 40
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      سلطان sto میخواد رکورد بلک سریز رو بترکونه اونوقت جسبیدی به brz؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

      موافقم 39
      مخالفم 13
    2. ارشیاsvj

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1745 ديدگاه)

      سوبارو بی ار زد بهتر از اینه بابا این چیه.
      (و سوار موتور گازی اش میشود)

      موافقم 24
      مخالفم 11
      1. net

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (3058 ديدگاه)

        چراغ جلو قشنگه.اگر لامبورگینی اگزوز رو پایین قرار بده و ۴ اگزوز دایره ای کوچکتر استفاده کنه قشنگتر میشه

        موافقم 6
        مخالفم 7
        1. akrh78

          ۲۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1356 ديدگاه)

          خروجی اگزوز رو بالا میزارن به چند دلیل که مهم ترینش بزرگتر کردن دیفیوزر هست

          موافقم 8
          مخالفم 6
  3. Ho3in

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    زیباست
    طراحیش خیلی خیلی عالیه و تهاجمی
    صدای زیبا رخ تهاجمی کنسول باکلاس درکل ماشین صاحب سبکیه ?

    موافقم 23
    مخالفم 6
  4. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    چقدر این ماشین زیباستتت
    از دیشب همینجور عکس هاشو میدیدم خیلی ترکیب رنگش جذابه قطعات آیرودینامیکی خیلی جذاب ترش کردن ولی فکر نکنم صداش خیلی با پرفورمانته فرقی کرده باشه اینطور به نظرم میاد

    موافقم 24
    مخالفم 7
    1. امیر

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      واقعا باید احسنت گفت به همچین هوش های خلاقی که اینجا میان و کامنت میزارن ..این ماشین هنوز صدای موتورشو کسی نشیده ولی نخبه های بیکار ایرانی میان نظر میدن که از تصویرش اینجور به نظر میاد که صدای موتورش شبیه پرفورمانته است???? یه دانشمند به جزء ایرانی ها در جهانِ هستی به من معرفی کنید که بتونه با دیدن یه عکس خودرو صدای موتور اون خودرو رو تشخیص بده اونم خودرویی که هنوز راهی بازار نشده. بعید میدونم جزء علاف های ایرانی دانشمندی در جهان همچین توانایی داشته باشه.

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        تو سایتش بود آقای دانشمند قبلش بپرس کجا شنیدی بعد بیا قضاوت کن

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. میلاد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    یک کلام.خیلی خفنه.

    موافقم 14
    مخالفم 6
  6. MASIHA

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    به انتظار رکورد جدید در نوربرگرینگ?
    ایول لامبو

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. 600000

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (344 ديدگاه)

      این رکورد نوربرگ رینگم دیگه یه جوری شده
      هی دمب دیقه یکی یه ماشین میزنه میره میشکونه رکوردو

      موافقم 4
      مخالفم 2
  7. Mahdi

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پورفومانته غولی بود حالا ببین این چی می خواد بشه

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      میخواد بزنه تو دهن بلک سریز

      موافقم 24
      مخالفم 13
      1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        چی؟
        به فرض این (اگر) بزنه بعدش قراره sl73 بیاد با 800 اسب بخار….
        کابوس سوپر کار ها

        موافقم 7
        مخالفم 4
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          بعدش هم svr و gt2rs میاد

          موافقم 10
          مخالفم 3
  8. ارشیاsvj

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اینو یکی از همکلاسی هام ببینه سر به کوه و بیابون میزاره!!!
    انقد اوراکان دوست داره!!

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      خیلی خوشگله خدایی اگه دقت کنی اون ایر اینتیک پشت شیشه هم کوچیکش کردن

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        پشت شیشه های جانبی رو میگم

        موافقم 7
        مخالفم 2
  9. Mf1

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بهترین لامبو تاریخ

    موافقم 4
    مخالفم 6
  10. Carbonado Aventador

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    یادتون باشه قدرت لامبورگینی رو با اسب بخار اندازه نمیگیرن..
    با بوفالوی بخار اندازه میگیرن..
    .
    مهندساشم خوب میدونن انقدر موتور شاهکاری دارن که بیشتر رو بهبود قطعات آیرودینامیکی خودرو و وزن‌خودروشون تمرکز میکنن.
    .
    یه جمله پشم ریزون:
    (((دانفورس ۵۳ درصد نسبت به پرفومانته بیشتر شده ،درحالی که ضریب درگ نسبت به پرفومانته کمتر شده)))
    .
    همین یه جمله برای ریختن پشمای اهل فن کافیه?
    .
    .
    اون زمان هم که پرفومانته ی ۶۴۰ اسبی اومد
    گفتن عمرا بتونه رکورد ۹۱۸ ۸۹۰ اسبی رو بزنه.
    .
    از الان داشته باشید بازپسگیری رکورد نوربرگ رینگ‌ رو با اختلاف???
    .
    تنها برندی که رقیب شایسته ای برای لامبورگینی تو پیست‌ نوربرگ‌ رینگه پورشس

    موافقم 22
    مخالفم 2
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      اصلا امون نمیده به بقیه تا رکورد میزنن این یه مدل میده بیرون

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. Carbonado Aventador

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        حالا اینطورم نیست که دوهفته ای یه ماشین طراحی و تولید کنن.
        همین به ظاهر بهبود قطعات آیرودینامیکی و افزایش دانفورس شاید نیاز به ۱۰۰۰ بار آزمون و خطا و یکسال تحقیق و توسعه داره..

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۲۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          نه نگاه کن دقیقا تنظیم کردن با رکورد زدن بلک سریز

          موافقم 5
          مخالفم 1
  11. R@min

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    به شخصه انتظار یه محصول خیلی قوی تر از پرفورمانته داشتم. بیشتر یه بروزسانی وزنی از رو پرفورمانتس تا یه ماشین متفاوت. همچنان برای من پرفورمانته بهترین اوراکانه

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      ربطی به قدرت نداره نمونش مکلارن f1 که با قدرت نردیک هوراکان تاپ اسپید 380 زد اون موقع خیلی عوامل دخیل هستن
      تا کی میخوایین ملاک خوب بودن ماشین رو با اعداد ارقام تعیین کنین؟

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. R@min

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        تا آخر عمر ?? جدا از شوخی انتظار خیلی بیشتری داشتم چون موتورش خیلی جای پیشرفت داره فک می کنم اینکارو نمی کنه تا یه فاصله ای بین اوراکان و اونتادور باشه

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. [—{^AMIN_MC20^}—]

          ۳۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (2098 ديدگاه)

          مهم اینه که قدرت ملاک نیست همین sto ممکنه از svj 770 اسب بخاری تایمش کمتر باشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. X

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    یه سوال؟ واقعا این سوال رو دارم. چرا هایپر ماشین ها رو توی این پیست خیلی آزمایش نمیکنن. مثل سستو یا وننو یا اسنزا یا هایپر های شرکتای دیگه. بیشتر پرفرمنس ها رو میارن…؟ ولی مثلا قدرت موتور هایپر ها که بیشتره و …. (خودتون میدونید)

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. R@min

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      البته اینا هایپر کار نیستن خودروهای تولید محدود بسیار گرونن و جنبه کلکسیونی دارن و اتفاقا پیست محور و تو دسته سوپراسپرت. هایپر کار عموما به خودروهای بالای 1000 هزار اسب می گن مثه بوگاتی و کونیگزگ و پاگانی و… این مقوله هم خیلی گستردس جوابش. حالا خلاصه بگم خودروهای هایپرکار نهایت مهندسی خودرو هستش چه از نظر طراحی و چه تکنولوژی و بازده و… بعضی هاشون با یک سری محدودیت همراهن تو پیست و انعطاف پایین ماشین هست مثه بوگاتی و بعضی مدل های کونیگزک که بخاطر ابعادشون توی پیست و پیچا قدرت مانور پایین و از اونطرف قدرت خارق العاده ای دارن اینام تو پیست تست میشن اما نه برای رکورد شکنی. یه سریام مثه 918 و لافراری و مک لارن P1 پیستو به آتیش می کشن . درکل اهداف سازنده هاس که هر ماشین برای هدف خاصی ساخته میشه یکی حداکثر سرعت بوگاتی یکی عملکرد تو پیست مثه لافراری یکی نشون دادن تکنولوژی مثه ریماک. اگر جایی اشتباه گفتم دوستان تصحیح کنن

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۲ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        ولی لافراری و 918 طبق گفته خودت هایپر کار نیستن چون قدرتشون زیر 1000 اسبه اگر هم هایپرکار محسوب میشن پس به لامیورگینی چنتناریو هم میشه گفت هیپرکار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۲ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          گفتم عموما بالای هزار اسب و دیگه خودت همه این سه تا ماشینو هایپر می دونن. قسمت اول گرندتورم سه تا مجری هر کدومشون یه دونرو برداشتنو بررسی کردن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Mahdi

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      همون وننو کافیه یه بار تو پیست یه تصادف کوچیک کنه می دونه چقدر افت قیمت می خوره

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. X

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        4.5 میلیون فقط قیمتشه. تولید محدود هم که بوده برای همین میره بالای 7 8 تا برای خرید از یه فرد نه خود شرکت

        موافقم 1
        مخالفم 0
  13. akrh78

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1356 ديدگاه)

    کاش همراه با معرفی، رکورد نوربرگ رینگ رو هم میزدن جشن بنزیا رو خراب میکردن
    (البته اینطور که از کامنتا مشخص بود طرفدارای فراری بیشتر از بنزیا خوشحال بودن)

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. Mahdi

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (163 ديدگاه)

      لرزه به اندامشون افتاده زیادی حرف می زدن اخه

      موافقم 8
      مخالفم 7
    2. HamidReza

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      چقدر طرفدارای سمی داره لامبو … انتظار نداشتم ….
      من خودم لامبو رو خیلی دوس دارم اما اینکه سر علاقه ب ی شرکت موفقیت های بقیه ( پورشه و فراری و بنز و مک لارن و…) رو مسخره میکنید واقعا عجیبه …

      موافقم 4
      مخالفم 2
  14. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    خیلی از متخصصان داخلی و وطنی گفتند که این رکورد بنز رو میزنه
    خب اگر هم بزنه جای تعجبی نیست….
    یه ماشین موتور وسط رکورد یه موتور جلو رو بزنه و چیز عجیبی نیست.
    ولی لامبویی ها زیاد شادی نکنید(غول مرحله آخر (sl73) تو راهه?)

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. akrh78

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1356 ديدگاه)

      حالا بهونه 4 چرخ متحرک ازتون گرفته شد بچسبین به موتور وسط
      90 اسب بخار اختلافم که کشکه این وسط

      موافقم 7
      مخالفم 3
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      عه اونو میگی که رکوردش دو روز بیشتر تمیمونه؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
    3. امیر

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (61 ديدگاه)

      حالا تو صبر کن این بیاد و وارد پیست بشه و رکورد گیری کنه بعد تو اینجور خودتو بِباز .اصلا شایدم نتونست رکورد بنزو بزنه پیش پیش برا خودت فاتحه میخونی؟

      موافقم 4
      مخالفم 2
    4. X

      ۲۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      sl73 چیه؟ هر چی سرچ میکنم یه بنز ریترو و مال دهه 2000 میاد.

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

        ۲۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1200 ديدگاه)

        بزن Mercedes sl 2021 یا 2022
        میاد تصاویر جاسوسیش
        کار اند درایور هم مقالش رو گذاشته که قراره 700 تا 800 اسب بخار داشته باشه…
        هم اندازه gt73

        موافقم 4
        مخالفم 1
  15. امیررضا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (102 ديدگاه)

    عالی بود، من که کیف کردم. لامبورگینی واقعا شاهکار ساخته. اعداد و ارقام در تمام زمینه ها حرف از بحث رکورد زنی داره. موتور وسط، دیفرانسیل عقب، کلّی داون فورس و غیره. به امید رکورد زنی.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  16. سامورایی از قله فوجی

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    اوفففففف

    موافقم 4
    مخالفم 1
  17. Reza

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    صفرتادویست 9 ثانیه؟؟؟
    چخبره?
    همون پرفورمانته رو به این ترجیح میدم

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      ماشین پیسته نه درگگگگ

      موافقم 1
      مخالفم 1
  18. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    باز هم جمع کثیری از مهندسان و استادان …….
    خدایی تو طول عمرتون خیار طراحی کردید که این قدر به طراحی این خودرو مینازید ؟
    واقعا زیباست ولی نه در حدی که این حجم توهین رو به این کاربر (امیر ) کنید .
    بخدا به الله یک اتومبیل اینقدر ارزش نداره که بپرستیش
    قبل از پایان عمرمون اندکی معرفت یاد بگیریم ، مین چیز خیلی خوبیه !
    لطفا تو فیلم هم نباشید ، مخصوصا سکانس های هالیوودی

    موافقم 7
    مخالفم 4
  19. lamborghini sto

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. lamborghini sto

    ۲۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (293 ديدگاه)

    خیلی سریع و خشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. مهدی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    ماشین جذاب و دوست داشتنیه اما تو این کلاس فعلا پیستا و بعد gt2rs بهترین هستن

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا