لندروور-رنجروور

افشای مشخصات و تصاویری از نسل جدید لندروور دیفندر

به‌تازگی مشخصات و تصاویری از نسل جدید لندروور دیفندر منتشر شده که تا حد زیادی ویژگی‌ها و جزئیات این افسانهٔ بریتانیایی را نشان می‌دهند. تصاویری که از بیرون دیفندر جدید منتشر شده‌اند نمای جلویی و جانبی آن‌را نشان می‌دهند. این اولین نما از نسل جدید دیفندر بدون هیچ‌گونه پوشش‌های استتاری محسوب می‌شود. هرچند در تصویر جلوی خودرو کاپوت وجود ندارد اما در آن می‌توان جلوپنجرهٔ باریکی با یک نوار را دید که توسط چراغ‌های مربعی احاطه شده است. درون این چراغ‌ها، گرافیک دایره‌ای به چشم می‌خورد و کمی پایین‌تر نیز ورودی هوایی جلب‌توجه می‌کند که در اطراف آن تریم کرومی کار شده است.

در این تصویر همچنین گلگیرهای برجسته، پوشش‌های پلاستیکی بدنه و خط شانهٔ برجسته‌ای قابل‌مشاهده است که به نظر می‌رسد دورتادور خودرو کشیده شده باشد. دریچهٔ هوای روی گلگیر جلو و تریم مشکی‌رنگ روی ستون‌های A نیز آخرین ویژگی‌های قابل‌توجهی هستند که در این تصویر به چشم می‌خورند. علاوه بر این، تصویری هم از صفحه آمپر دیفندر جدید افشا شده که در آن نمای جانبی خودرو دیده می‌شود. ازجملهٔ ویژگی‌های قابل‌توجهی که در این به چشم می‌خورند نیز می‌توان به آینه‌های جانبی و همین‌طور ستون‌های A و B مشکی‌رنگ به همراه ستون C همرنگ بدنه با طرحی شناور اشاره کرد. علاوه بر این، مثل مدل‌های قبلی دیفندر، یک پنجرهٔ کوچک هم در سقف خودرو کار شده است.

فعلاً تصویری از نمای عقبی نسل جدید دیفندر منتشر نشده است اما همان تصویر جانبی و همین‌طور تصاویر جاسوسی نشان از طرح عقبی نسبتاً تخت و تقریباً عمودی دارند که تایر زاپاس هم روی آن قرار گرفته است. درمجموع با توجه به این تصاویر، طراحی بیرونی نسل جدید دیفندر چندان تعجب‌برانگیز نیست و تقریباً همان چیزی است که پیش‌بینی می‌شد. این تصاویر نشان می‌دهند که دیفندر طراحی مدرن‌تری نسبت به نسل قبلی دارد اما طرفداران این شاسی‌بلند افسانه‌ای باید خوشحال باشند که شکل سنتی و جعبه‌ای شکل دیفندر همچنان حفظ شده است درحالی‌که لبه‌های منحنی و ویژگی‌های جدید قطعاً آن‌را مدرن‌تر و جاده‌ای‌تر کرده‌اند.

در همین حال، از داخل دیفندر جدید هم تصاویری جاسوسی منتشر شده که برخی از ویژگی‌های کابین این آفرودر جان‌سخت را نشان می‌دهد. با توجه به این تصاویر می‌توان دید که طراحی منحصربه‌فرد بیرونی دیفندر به داخل آن‌هم کشیده شده است زیرا در اینجا هم داشبوردی خاص به همراه غربیلک فرمان چرمی و کنسول مرکزی شیب‌دار دیده می‌شود که در این کنسول کنترل‌کننده‌های دواری برای کنترل سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای و مجموعه‌ای از دکمه‌های اختصاصی برای کنترل ویژگی‌هایی مثل ارتفاع خودرو و گرم‌کن شیشه‌ها جای گرفته‌اند. تیپ پایهٔ نسل جدید دیفندر به چراغ‌های LED و صندلی‌های پارچه‌ای مجهز بوده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن از طریق یک نمایشگر ۱۰ اینچی ارائه می‌شود درحالی‌که تیپ‌های بالایی از سیستم صوتی پریمیوم با ۱۴ بلندگو، تودوزی چرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲ اینچی برخوردار خواهند بود.

از سوی دیگر، اطلاعات، ویژگی‌ها و مشخصات فنی دیفندر جدید نیز افشا شده است که با توجه به آن‌ها، این خودرو در سه نسخهٔ مختلف ارائه خواهد شد. نسخهٔ میان سایز دیفندر که ۱۱۰ نام دارد، نخستین مدلی خواهد بود که راهی بازار می‌شود. این مدل که از اکتبر امسال به بازار می‌آید، برای ماجراجویی طراحی شده و ظرفیت حمل هفت نفر را دارد. طول، عرض و ارتفاع دیفندر ۱۱۰ به ترتیب برابر با ۴,۷۵۸ میلی‌متر، ۱,۹۹۹ میلی‌متر و ۱,۹۱۶ میلی‌متر بوده و فاصلهٔ محوری آن نیز برابر با ۳,۰۲۲ میلی‌متر است.

مدل بعدی که کوچک‌ترین نسخهٔ دیفندر محسوب می‌شود و ۹۰ نام گرفته است، در ماه مارس سال آینده به بازار عرضه می‌شود و می‌تواند تا شش نفر را حمل کند. این مدل ۴,۳۲۳ میلی‌متر طول، ۱,۹۹۹ میلی‌متر عرض و ۱,۹۲۷ میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن ۲,۵۸۷ میلی‌متر است؛ و نهایتاً بزرگ‌ترین و آخرین نسخهٔ نسل جدید دیفندر نیز ۱۳۰ نام دارد که از ماه آگوست سال آینده با مدل ۲۰۲۱ به بازار عرضه خواهد شد. این نسخه که فضای کافی برای حمل هشت سرنشین را دارد، در عرض و ارتفاع با نسخهٔ ۱۱۰ برابر است اما طول بیشتری معادل ۵,۱۰۰ میلی‌متر خواهد داشت.

در اطلاعاتی که از نسل جدید دیفندر افشا شده است، مشخصات فنی نسخه‌های ۹۰ و ۱۱۰ آن نیز به چشم می‌خورند. با توجه به این اطلاعات، شاسی‌بلند نمادین لندروور با سه پیشرانهٔ دیزلی، دو موتور بنزینی و یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به بازار عرضه خواهد شد. موتور دیزلی پایه که D200 نام دارد، از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که نمونهٔ دیزلی بعدی با نام D240 با همان حجم و سیلندر، ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نهایتاً قوی‌ترین موتور دیزلی این ماشین که یک واحد ۳ لیتری شش سیلندر خطی است، D300 نام داشته و ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

موتور بنزینی پایهٔ دیفندر یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور بوده و P300 نام دارد درحالی‌که موتور بنزینی دوم با نام P400، از نوع ۳ لیتری شش سیلندر است که ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو نیز از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی استفاده می‌کند اما مجموع خروجی آن به ۴۰۴ اسب بخار قدرت رسیده است. نسل جدید دیفندر روی نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از پلت‌فرم MLA لندروور ساخته شده که در مدل‌هایی مثل رنجروور اسپرت و لندروور دیسکاوری اسپرت بکار رفته است. انتظار می‌رود دیفندر جدید در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت یا در طی یک رویداد خصوصی رسماً رونمایی گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Ahmadreza 2002

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    اون قدری که انتظار داشتم جذاب نیست البته داخل خال و عالیه اما بیرونش ن مث ی سری مدل های چینیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Amirferrari

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    سگ جون و دوست داشتنی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. P.K.H

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    امید وار اصالت لند رور رو حفظ کنه و زیبا تر از این باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. (Saeed(peugeot

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    لندروور فوق العادس همیشه
    این نسل هم عالی طراحی شده و خفن ترین بخش طراحی داخلی و او جاگیری دسته دندش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. car lover

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    وای عاشق فرم جعبه ایم از فلکس تا جی ال بی
    دسته دندش چرا رو دشبرده؟؟ مگه ام پی ویه؟؟؟یا ونه مگه؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. L-H-P-TT

    ۱۸ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    داشبوردش و نمای داخلیش خیله خوبه ، قشنگ معلومه خسته نمیشی از این که بشینی داخلش ، جان من ببین دنده کجاس ، خوراکه مسافرته …..
    باید صبر کنیم ببینم میتونه خوب درش بیارره یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا