لکسس

الماسِ شرق! بررسی تخصصی لکسس LC 500 لیمیتد ادیشن ۲۰۲۰

اگر در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت دو درب با قدرت حدود ۴۰۰ اسب بخار هستید پاسخی بسیار ساده وجود دارد: پورشه ۹۱۱! این خودروساز آلمانی چندین دهه است که با ۹۱۱ آقایی می‌کند و بنابراین رقبا کار بسیار سختی در این کلاس رقابتی دارند.

لکسس LC 500 لیمیتد

لکسس LC 500 یکی از این رقبای شجاع است که به دنبال پایان این سروری بوده است. این خودرو در سال ۲۰۱۶ عرضه شده و فروش نسبتاً پایینی دارد که واقعاً مایه شرمساری است زیرا شکی وجود ندارد که لکسس محصولی عالی تولید کرده است.

لکسس LC 500 لیمیتد

نسخه جدید لیمیتد ادیشن از این خودرو دارای برخی ویژگی‌های ظاهری و کابین خاص است. LC به خودی خود محصول جذابی بوده اما این تغییرات ملایم باعث شده‌اند لکسس یکی از برجسته‌ترین خودروهای بازار باشد. این خودروی سفارشی با رنگ سبز خاصی که خاکی تران نام دارد عرضه می‌شود. به این مورد باید رینگ‌های ۲۱ اینچی را نیز اضافه کرد.

لکسس LC 500 لیمیتد

کابین هم به اندازه بدنه چشم‌نواز و گیراست. صندلی‌های چرمی قهوه‌ای بسیار جذاب بوده و پانل‌های درب جیر و داشبورد مشکی نیز تضادی ایجاد کرده‌اند که شاید باب میل همه نباشد اما چیزی که بی‌شک جلب‌توجه می‌کند کیفیت متریال و میزان توجه به جزئیات است. تمامی دکمه‌ها، اهرم‌ها و… حس بسیار خوبی دارند. LC 500 دارای یکی از بهترین کابین‌های بازار است.

لکسس LC 500 لیمیتد

لکسس LC 500 با دو پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری هیبریدی یا ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی ۴۵۷ اسب بخاری در دسترس است و ما نیز نسخه ۸ سیلندر را تست کرده‌ایم. این پیشرانه نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل می‌کند.

لکسس LC 500 لیمیتد

تغییرات رخ داده در این خودرو کاملاً بصری و زیبایی هستند و بنابراین حس پشت فرمان خودرو همانی است که قبلاً دیده‌ایم. علیرغم وجود پیشرانه ۸ سیلندر گیرا در زیر کاپوت و ظاهری منحصربه‌فرد، LC بیش از آنکه خودرویی اسپورت باشد محصولی مناسب سفر در بزرگراه‌هاست. یکی از دلایل این موضوع به وزن بالای آن مربوط می‌شود که حدود ۲ تن است.

لکسس LC 500 لیمیتد

علیرغم وزن بالا و رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی، کیفیت سواری LC در اکثر موارد بسیار خوب است. خودرو در سرعت‌های بالا نرم و روان بوده و درعین‌حال در سرعت‌های پایین نیز بخشنده عمل می‌کند. تعویض دنده‌ها نیز به نرمی و راحتی انجام شده و فضای ریلکسی ایجاد می‌کنند. البته سیستم تعلیق در صورت روبرو شدن با چاله‌های بزرگ به تقلا می‌افتد و لرزش‌هایی در کابین به وجود می‌آید.

لکسس LC 500 لیمیتد

پیشرانه نیز جای کار دارد زیرا برخلاف اکثر رقبا فاقد توربو بوده و پاسخ پدال گاز از حالت سکون کمی با کندی همراه است اما خب در مقابل شما انتقال قدرت نرم و قابل پیش‌بینی‌ای خواهید داشت که به این مورد باید صدای سنگین پیشرانه را نیز افزود.

وقتی دور پیشرانه بالای ۴ هزار برود قدرت واقعی آن نمایان خواهد شد. در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس نیز گیربکس تعویض‌های تیزتری خواهد داشت. احتمالاً شما دنده‌ی مناسب را در زمان مناسب نخواهید داشت اما خب پدال شیفترها می‌توانند این کار را انجام دهند. نسبت‌های دنده‌های بالاتر برای بزرگراه‌ها مناسب‌تر هستند.

لکسس فاقد واکنش‌های تیز ۹۱۱ بوده و تکان های بیشتری در بدنه دارد. البته این موضوع با توجه به وزن خودرو سورپرایز کننده نیست. فرمان نیز سریع است اما درعین‌حال بسیار کرخت بوده و بازخورد چندانی نمی‌دهد.

لکسس LC 500 لیمیتد

در بحث فضای کابین و بار نیز نقاط ضعفی وجود دارد. صندلی‌های عقب به‌طور باورنکردنی‌ای تنگ بوده و تنها به درد حمل برخی وسایل می‌خورند. این مورد خوب است زیرا محفظه بار ۱۹۵ لیتری که شکل خوبی هم ندارد چندان جادار نیست. پاشنه آشیل محصولات لکسس سیستم اطلاعات سرگرمی آن‌هاست چیزی که به خوبی در داشبورد LC ادغام شده است اما خب عملکرد جالبی ندارد.

لکسس LC 500 لیمیتد

لکسس LC معمولاً به عنوان یک خودروی اسپورت دو درب در نظر گرفته نمی‌شود. این خودرو شاید فاقد حس خاص پورشه ۹۱۱ باشد اما پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری آن یکی از بهترین‌ها بوده و ظاهر خودرو نیز بسیار منحصربه‌فرد است. اگر شما در بازار به دنبال یک خودروی اسپورت و لوکس باشید LC یک گزینه قابل‌اعتنا خواهد بود.

مشخصات لکسس LC 500 لیمیتد ادیشن

  • قیمت: ۹۰۴۲۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۴۵۷ اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3366 ديدگاه)

    اصلاً کاری به قدرت و مشخصات فنیش ندارم ، این ماشین رو باید روص صندلی رانندش بشینید تا بفهمید و درک کنید چقدر دیوانه‌ کنندست ، تازه رنگ داخلشم نسکافه‌ای باشه که دیگه ناب‌تر .

    شاید اگر ایران وارد میشد ، برای به دست آوردنش هر کاری میکردم تا بخرمش ، خیلی زیباست و فوقعلاده باکیفیت در اجزا .

  2. خوشنام

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (42 ديدگاه)

    لکسس جون! انقدر به خودت زحمت نده! هر کار کنی نمیتونی از پورشه جلو بزنی! تازه چند وقت دیگه با ارائه جنسیس کوپه، به قعر جدول فروش سقوط خواهی کرد!

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3366 ديدگاه)

      شیب بام شما
      پورشه لکسوس (( جنسیس کوپه🤦‍♂️ ))
      دیگه امیدی به این کشور نیست😂 .

      1. Abbas.Lambo

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (743 ديدگاه)

        داداش نوید فعلا که g80 از gs فروشش بیشتر شد،متنشم تو خود پدال هس،خدا رو چه دیدی شاید فروش جنسیس کوپه هم از این بیشتر شد🙂
        انگار هنو بعضیا فک میکنن این جنسیس کوپه هم قراره با آرم هیوندای و داشبورد پلاستیکی بیاد(:

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (3366 ديدگاه)

          خود شرکت لکسوس هم گفت و مقاله‌اش هست که gs در برابر es لِه شد و حتی فروشش در ایران هم تحت شعاع es بوده .

          گفتم که شما درست میفرمایید ، البته فقط یه نگاه به جدول فروش محصولات بندازید تا تَه خط را رفتین (( مقالش همین امروز کار شده در پدال )) .

        2. Abbas.Lambo

          ۲۲ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (743 ديدگاه)

          حاج کیان،به جان تو الان ۳ و ۲۰ دقیقه ی کله سحره و هنوز اون مطلبو نخوندم که بخوام بدونم توش چیه،الان که تو گفتی فهمیدم،در ضمن این شما به اصطلاح ژاپنی بازایین(همون عکس بازای خودمون) که تا یه مطلب درست و حسابی از کره ایها میاد غیبتون میزنه،در ضمن اسم ماشین زیر پاتو هم به بقیه نچسبون🙂😀

        3. مجتبی

          ۲۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (2 ديدگاه)

          فروش پرایدم از هوراکان بیشتره .این شد دلیل کیفیت؟

    2. Malt hill

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (301 ديدگاه)

      امکان نداره!
      من لکسوس رو به جگوار و آستون اینا ترجیح میدم
      ولی بین این و پورشه دو به شک ام.
      پورشه پرفورمنس بهتری داره.اینم طراحی جالبی داره.

      1. Mf1

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (149 ديدگاه)

        طراحی وزیبایی و صدایی که استون داره لکسس نداره وقابل مقایسه با استون نیست بهتره با همون کره ایها مقایسش کنی

    3. حسین وی

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      سلطان لکسس همونیه که با معرفی سری LS غوغا به پا کردا ! شما منتظر این باش که فعلا چینیا هیوندا رو به قهقرا نفرستن نگران لکسس نباش

    4. 917

      ۲۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (140 ديدگاه)

      مقایسه این ماشین با ۹۱۱ مثل مقایسه موتور کروز با سوپر بایک میمونه. درسته لکسس قدرت بالایی داره و ماشین سریعی هستش ولی کاربریش کاملا با ۹۱۱ متفاوته. این یه گرندتورر با یه سواری راحت اما سریع برای مسافت های طولانی ،ولی ۹۱۱ ماشینیه که تو نوربرگرینگ ساخته شده تا سریع باشه و مطمئنا راحتی جزء ویژگی هاش نیست( تجربه سواری با هیچکدومشون رو ندارم و نظرم رو با توجه به بررسی های نشریات ایرانی و خارجی میگم)

      1. datsun

        ۲۱ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (1732 ديدگاه)

        با ۹۱۱ کاررا میتونه رقابت کنه ما تا اسم ۹۱۱ میاد سریع ذهنمون میره سمت gt3 و توربو s

        1. Ali

          ۲۵ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (44 ديدگاه)

          حتی تو راحتی هم ۹۱۱ بهتره کلا از همه نظر بهتره تو متن مقاله هم گفته شد

  3. M

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (87 ديدگاه)

    این ربطی به ۹۱۱ نداره ، فکر نمیکنم اصن خوده لکسوس هم به فکر رقابت با ۹۱۱ باشه این بیشتر یه گرندتور هست که باید با مثلا سری ۸ یا استون db11 و غیره مقایسه بشه ، ولی خدایی کیفیتش بات حرف میزنه ،کیفیت ینی لکسوس …

  4. محمد

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (546 ديدگاه)

    مگه مجتمع تجاری؟🤣

  5. SF90 STRADALE

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    از لکسوس هرچی بگم کم گفتم
    کیفیت لکسوس رو فقط باید با خودش مقایسه کنی
    مقایسه LC500 با جنسیس کوپه شوخیِ خنده داری هست
    چه تعبیر قشنگی داره نویسنده 💎💎 الماس شرق 💎💎

  6. MAHDI

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4459 ديدگاه)

    همین مجله AUTO EXPRESS چند وقت پیش رقابت بین همین لکسوس LC500 و ب ام و M850 رو انجام داده

    https://www.autoexpress.co.uk/bmw/8-series/106541/bmw-8-series-vs-lexus-lc

  7. pouyan

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    LC 500 تنها گرندتورر آسیاییه،زیباست

  8. آرش کردستان

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خواهشا تویوتا و لکسوس و کلا ژاپن رو سند نزنید به اسم خودتون کره بحثش جداست ولی ژاپن مال شما نیست همه ماشیناشو دوس دارن

  9. امیر

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (49 ديدگاه)

    عالیه

  10. zeg

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (57 ديدگاه)

    یه دلیل برا من بیارید که بجای کوروت c8 برم سراغ این لکسس؟

    1. ارشیاsvj

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (590 ديدگاه)

      . اصلا مگه رقیب هم دیگه ان؟؟؟
      اینا به گرد پای کونیگ زگم نمیرسن!😂😂😂

    2. M3csl

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      کیفیت ساخت و مونتاژ

  11. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1079 ديدگاه)

    با این دلار بیست و دو تومنی چاره ای جز عکس بازی نداریم . عکس بازان پراید سوار

  12. Hadi

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (557 ديدگاه)

    فقط پاراگراف اول 👌…
    پورشه چندین دهه است که با ۹۱۱ آقایی می کند……
    واقعاً ۹۱۱ حرف نداره و بهترین ماشینی هست که تا به حال ساخته شده 👌
    این LC رو هم خیلی قبولش دارم درسته رقیب ۹۱۱ نمیشه ولی گرند توور خیلی قابلیه
    و بنظرم بعد LFA بهترین ماشینی هست که تا به حال ساخته شده

  13. ارشیاsvj

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (590 ديدگاه)

    من به هیچی کاری ندارم.
    تو فقط اطلاعات پیشرانه رو ببین.
    دیگه هیچ ماشینی از v8 تنفس طبیعی استفاده نمیکنه.
    من شده به خاطر موتورش اینو میخرم تا فرق داشته باشم.
    نسل جدید اس ال ۸۰۰ اسبیه؟؟پورشه۹۱۱ هیبرید((بسیار قدرتمند)) داره میاد؟؟مهم نیست مهم اینه که این ماشین تو دنیا دردانه است🤩🤩🤩🤩🤩

  14. حسن

    ۲۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (21 ديدگاه)

    دست مریزات لکسوس ایوالا داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن