تجربه و آزمایشلکسوس

تجربهٔ رانندگی با لکسس GX460 مدل 2020،کرگدن پیر!

اجازه دهید همین ابتدا بگوییم که درواقع هیچ دلیل خوبی برای خرید لکسس GX460 بجای سایر شاسی‌بلندهای لوکس بازار وجود ندارد. لکسس در حالی هنوز این پیرمرد بدنه روی شاسی را به فروش می‌رساند که از سال ۲۰۰۹ تاکنون تغییر عمده‌ای نداشته است. البته از زمان معرفی اولیهٔ این ماشین تاکنون، دو بار مورد به‌روزرسانی قرار گرفته که یکی در سال ۲۰۱۴ و دیگری به‌تازگی برای مدل ۲۰۲۰ انجام شده اما بااین‌حال اکثر شاسی‌بلندهای جدید در مقایسه با GX مثل سفینه‌های فضایی به نظر می‌رسند. البته با همهٔ این‌ها، نمی‌توان انکار کرد که این کرگدن بزرگ علیرغم سن و سالش هنوز هم برای برخی جذابیت زیادی دارد. GX460 برای کسانی که فقط یک شاسی‌بلند لوکس و راحت می‌خواهند که سال‌ها و سال‌ها دوام داشته باشد، خودرویی قابل‌تأمل است.

خودروهای مدرن عمدتاً کارخانه را با تکنولوژی‌های فراوان ترک می‌کنند زیرا اکثر خریداران خواهان این فناوری‌های روز هستند. به همین دلیل، در بخش شاسی‌بلندهای لوکس سه ردیفه، خودروهایی مثل ب‌ام‌و X5، مرسدس GLE و آئودی Q7 جدیدترین خواسته‌های خریداران مثل نمایشگرهای بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی، چندین گزینهٔ پیشرانه شامل نمونه‌های توربوشارژ و هیبریدی خفیف و البته لیست رو به رشد سیستم‌های ایمنی پرطرفدار مثل ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل تطبیقی را ارائه می‌کنند؛ اما در لکسس GX هرگز خبری از این ویژگی‌ها نیست.

در کنسول مرکزی قدیمی این خودرو یک نمایشگر لمسی هشت اینچی قرار گرفته درحالی‌که به‌طورمعمول در اینجا باید شاهد یک نمایشگر بزرگ پیشرفته به همراه یک نمایشگر لمسی کوچک‌تر برای کنترل سیستم تهویه باشیم. سیستم ناوبری این نمایشگر لمسی لکسس نیز مثل کامپیوترهای سال ۲۰۰۵ کار می‌کند زیرا در پاسخ به درخواست‌ها بسیار کُند است و گرافیکی ساده و تقریباً کارتونی دارد. بدتر از همه اینکه در این سیستم خبری از اندروید اتو و اپل کارپلی هم نیست. در کابین GX460 همچنین اکثر ویژگی‌های خودرو از طریق دکمه‌های فیزیکی بزرگ کنترل می‌شوند و این چیزی نیست که هنگام بررسی خودروهای مدرن گفته شود.

سن بالای GX460 در زیر کاپوت آن با یک پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V8 تنفس طبیعی هم دیده می‌شود. حتی با وجودی که لکسس تقریباً برای همهٔ محصولات اصلی خود قوای محرکهٔ هیبریدی را هم ارائه می‌کند، GX تنها با همین یک موتور عرضه می‌شود که به یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک قدیمی متصل شده است. البته در عمل این V8 قدیمی خوب عمل می‌کند، نرم و قدرتمند است و صدای جذابی دارد که وقتی پدال گاز فشرده می‌شود از خواب بیدار می‌شود. قدرت این موتور هم یکنواخت است اما زیاد نیست. بااین‌حال ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور برای جابجایی هیکل ۲.۳ تنی GX کافی است.

اما خبر بد اینکه وزن زیاد ناشی از ساختار بدنه روی شاسی خودرو، مصرف سوخت را بسیار وحشتناک کرده است به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در شهر ۱۵.۷ لیتر، در بزرگراه ۱۲.۴ لیتر و در سیکل ترکیبی ۱۴.۷ لیتر بنزین می‌سوزاند. برای مقایسه، هرکدام از رقبای آلمانی مذکور به‌صورت ترکیبی در هر صد کیلومتر به ۱۱.۲ لیتر بنزین یا کمتر نیاز دارند؛ بنابراین باید گفت پیشرانهٔ V8 لکسس قدرتمند است و به‌خوبی کار می‌کند اما فقدان نیروی کمکی الکتریکی یا پرخوران، راننده را با کشاندن به پمپ‌بنزین مجازات می‌کند.

اما از کاستی‌های واضح و جدی GX460 که بگذریم، این اس‌یووی سالخوردهٔ ژاپنی جذابیت‌هایی هم دارد که اصلی‌ترین آن‌ها راحتی است. مردان لکسس همیشه می‌دانند که چگونه یک کابین آرامش‌بخش را طراحی کنند و GX هم از این قاعده مستثنی نیست. همهٔ قسمت‌های اصلی کابین مثل داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌ها با چرم نرم یا چوب بسیار براق پوشیده شده‌اند و صندلی‌های جلو که به گرم‌کن تهویه مجهز هستند، با سطح گسترده و حمایت عالی از بدن، برای افراد بزرگ جثه فوق‌العاده هستند.

همین ویژگی در مورد ردیف‌های دوم و سوم صندلی‌ها هم وجود دارد هرچند که هرچه به عقب برویم فضای پا کمتر می‌شود. با فشردن یک دکمه، صندلی‌های ردیف سوم به‌صورت برقی جمع شده و در کف صندوق جای می‌گیرند تا فضای باری ۱۳۰۰ لیتری فراهم گردد که از ظرفیت ۳۳۰ لیتری صندوق در هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی بسیار بهتر است. درمجموع، هرچند هیچ‌چیز در کابین GX460 احساس مدرن یا پیشرفته‌ای ندارد اما اینجا مکانی فوق‌العاده راحت است که با توجه نمای بیرونی تانک مانند خودرو ممکن است موجب تعجب برخی شود.

علاوه بر کابین راحت، نباید فراموش کرد که لکسس GX بر اساس تویوتا لندکروزر پرادو ساخته شده و از توانایی‌های آفرود چشمگیری برخوردار است. به همین دلیل، اس‌یووی لکسس از سامانهٔ چهارچرخ محرک تمام‌وقت با گیربکس ضریب سنگین و کرال کنترل برخوردار است و مسلماً در آفرود حتی از یک رنجروور اسپرت هم توانایی بیشتری دارد و اگر منصفانه نگاه کنیم، احتمالاً دوام آن‌هم بیشتر است. GX460 همچنین به سیستم تعلیق بادی عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع خودکار هم مجهز است.

GX اما حتی با برخورداری از توانایی‌های آفرود قابل‌توجه که آینه‌ای از پسرعموی خود یعنی تویوتا فورانر است، روی جاده راحتی بیشتری دارد. این ماشین به لطف کمک‌فنرهای قابل تنظیم خود هنگامی‌که در حالت راحت قرار گیرند، تقریباً همهٔ دست‌اندازها را جذب می‌کند. از لحاظ مدیریت سروصدای باد و جاده نیز GX460 در بین بهترین شاسی‌بلندهای حال حاضر بازار قرار می‌گیرد و اصلی‌ترین صدایی که در داخل آن به گوش می‌رسد غرغر موتور V8 است. به‌طورکلی، شخصیت رانندگی دلپذیر لکسس و تزئینات لوکس کابین از جذاب‌ترین ویژگی‌های GX460 هستند اما این‌ها نمی‌توانند کاستی‌ها و قیمت بالای آن‌را توجیه کنند.

بنابراین به‌عنوان نتیجه‌گیری باید گفت لکسس GX460 ارزش قیمت خود که از ۵۳ هزار دلار شروع می‌شود را ندارد. به همین دلیل، درحالی‌که این ماشین در بخشی بسیار رقابتی و البته پرطرفدار قرار دارد، تنها بخش بسیار کوچکی از خریداران را به سمت خود می‌کشد. پس ما هم به کسانی که قصد خرید این اس‌یووی سالخوردهٔ ژاپنی را دارند توصیه می‌کنیم که اگر خودرویی لوکس برای استفاده‌های روزانه می‌خواهید، ۶۰ هزار دلار خود را بردارید و یک کراس‌اوور مدرن بخرید و اگر به یک اس‌یووی توانمند برای آفرود نیاز دارید بهتر است سراغ گزینه‌هایی مثل جیپ رانگلر بروید.

مشخصات فنی

Lexus GX460 2020

پیشرانه ۴.۶ لیتری V8
قدرت ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۴۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
مصرف سوخت ۱۴.۷ لیتر ترکیبی
وزن ۲۳۲۵ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۳۰ تا ۱۳۲۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ نفر
قیمت پایه ۵۳,۱۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۷۱,۲۴۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    این خو همون پرادو خودمونه
    فقط یکم لوکس تر شدا با قیمت بیشتر
    البت لکسوس یه چیز دیگه س
    لامصب مارکش یه دنیا اعتباره

    موافقم 70
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      قبل از هر چیزی باید بگم منظور نویسنده از (( کرگدن بزرگ هنوز برای برخی جذابیت دارد )) منم ، خود خودِ منم .

      من عاشق این کرگدنم و شاید مسخره کنید اما من حتی پرادو ۶سیلندر اتاق j120 را به j150 ترجیح میدم با اینکه یک نسل قدیمی‌تره اما تویوتا چیزی به نام قدیمی بودن نداره و فقط زَرقوبرقش کم یا زیاد میشه .

      این خودرو را شما جایی عاشقش میشوید که چشماتون از قِرتی‌های جینگیلی‌پینگیلی خسته میشه و اون جا جائیه مثل شهر دوبی که با اون درخشندگی رنگش و تیپ مکعبی بودنش در زیر رنگ زرد چراغ‌های تیر برق اتوبا‌های این شهر چشمک میزنه .

      هیچ طرفداری از قدیمی بودنش نمیکنم اما شاسی این خودرو اینقدر کامل هست که به این راحتی‌ها نشه جایگزینی براش پیدا کرد و کلاً این رده از خودروها مثل بقیه نیستند که هر ۴سال یکبار نسل جدید بیاد بیرون ، چون کاربری اصل این خودرو چیز دیگریست .

      در پایان باید گفت که اکثر SUVهای تویوتا مثل همین کرگدن را در کارکردهای بالا و تعداد بالا تو هوا میخرندش و می‌فروشند به کشورهای آفریقایی و آمریکای شمالی که تازه فکر کنید اونجا چقدر از این خودروها کار میکشند و مرگ نداره .

      موافقم 51
      مخالفم 20
      1. Hadi

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        کرگدن پیر!
        دود از کنده بلند میشه…

        موافقم 31
        مخالفم 7
        1. net

          ۱۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (3061 ديدگاه)

          این لکسس جلوپنجره در قسمت سپر که کشیده شده رو به پایین بد هست و اگر جلوپنجره کوچک در قسمت ارم لکسس و همسطح چراغ جلو بود و سپر جلو معمولی داشت قشنگتر میشد و جلو پنجره که در سپر جلو هست تو ذوق میزنه.رینگ خاکستری قشنگه و اگر رینگ خاکستری یه کم تیره تر بود قشنگتر میشد.در عکسها مدلی که چراغ عقبش سفید هست بد هست و چراغ عقب باید قرمز باشه

          موافقم 4
          مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        معذرت میخوام ، منظورم آمریکای جنوبی هست !

        یه قضیه دیگه اینه که ای کاش شرکت تویوتا یه فکر حسابی برای تعویض این مانیتورهای مضخرف بکنه که نه کیفیت داره و نه کارایی خاصی !

        موافقم 23
        مخالفم 9
      3. Reza.M

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (309 ديدگاه)

        اینجا تو منطقه ازاد اروند رفیقم داره…هیچ فرقی با پرادو نداره فقط پر مصرف تره و دو برابر قیمت داره…واقعا ب دردنخوره….

        موافقم 25
        مخالفم 19
      4. امین

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (568 ديدگاه)

        قصدم پاسخ به navid0098 نیست فقط برای اطلاع اون دست از دوستانی که شاید ندانند.
        این جمله شما اصلا درست نیست => {تویوتا چیزی به نام قدیمی بودن نداره و فقط زَرقوبرقش کم یا زیاد میشه }
        با مطالعه فنی هر دو نسل j120 , j150 که منتشر شده است تفارت بین اونها نه در زرق و برق بلکه در تمام موارد فنی بوده و ارتقا ای که توسط تویوتا داده شده به پیشرفت چشمگیر در سواری قابلیت هدایت و … ختم شده است.
        البته اگر بتونید هر دو مدل رو مدتی سوار شید متوجه تفاوت میشید.

        باید سعی کنید از دادن اطلاعات ناقص و نادرست بپرهیزیم
        با تشکر از دوستانی که مطلب خوندن. موفق باشید

        موافقم 9
        مخالفم 2
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          آقا امین
          موتور و گیربکس پرادوهای ۴ و ۶ سیلندر در j۱۲۰ و j۱۵۰ یکی هست و تفاوت فقط در سیستم‌های آفرودی و آپشن‌های بالاتر هست که در j150 شاهدش هستیم و خب البته مشخصه که j150 بهتر از j120 هست ، اما منظور من استهلاک کم مشخصات فنی هست .

          ممنون .

          موافقم 3
          مخالفم 7
    2. Regra loaded

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (227 ديدگاه)

      با ۷۱هزار میشه کادیلاک خرید یا جی ام سی یا شورلوت

      موافقم 31
      مخالفم 13
  2. ایمان

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (168 ديدگاه)

    کرگدن اینفینیتی qx80 هست . این بیشتر شبیه اسب آبی هست

    موافقم 49
    مخالفم 6
    1. net

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (3061 ديدگاه)

      کرگدن زشت لقب اینفینیتی qx80 و نیسان ارمادا هست

      موافقم 10
      مخالفم 8
  3. ♤Angus_812♤

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    به ‌نظرم هر چقدرم خوب و با کیفیت باشه
    ولی توجیه اقتصادی نداره
    فورد برانکو،تویوتا تاکوما خیلی گزینه های بهتری هستن با اون قیمت
    عالی بودنشو انکار نمیکنم ولی بهرحال پلت فرمش برا ۱۱ سال پیشه
    من با اون پول یه نسخه فول از تاکوما میخرم تو یک کلاس نیستن ولی تو آفرود رقیب هستن

    موافقم 27
    مخالفم 13
    1. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (238 ديدگاه)

      برانکو بیشتر رقیباش رانگلر و لند روور دیفندر و 4 رانر وشاید بعدش این.
      من یک سوال دیگه هم داشتم ببخشید چرا وقتی به سایت گراواتار میرویم کار نمی کنه با فیلتر شکن هم رفتم نشد.؟؟؟

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. Amin-mc20

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2098 ديدگاه)

        اره منم نتونستم

        موافقم 0
        مخالفم 6
  4. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    لکسوس باید تو فیس لیفت جدید اون طراحی پشت رو تغییر بده همه جا عالیه فقط همونجا قدیمیه
    اما لکسوس بودنش و طراحی جذابه جلویی دهنم رو می بنده

    موافقم 25
    مخالفم 6
  5. زیزیگولو

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4444 ديدگاه)

    یکی از بدیای عجیب لکسوس GX 460 اینه که درحالی که اکثریت شاسی بلندای بازار از شاسیای متصل به بدنه استفاده میکنن ولی لکسوس تو مدل GX 460 همچنان از شاسی جدا از بدنه استفاده میکنه که حس یک وانت یا کامیون رو به آدم موقع رانندگی القاء میکنه تا یه ماشین

    موافقم 18
    مخالفم 25
    1. R@min

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (919 ديدگاه)

      البته این خودش یه مزیته نه عیب

      موافقم 29
      مخالفم 14
      1. زیزیگولو

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        اگه خوب بود که همه کمپانیا از همین روش استفاده میکردن

        موافقم 16
        مخالفم 24
        1. R@min

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (919 ديدگاه)

          اولا که پر خرجه و دوما اکثرا شاسی بلندای بازار که گفتی برای استفاده شهری هستن نه آفرود بنابراین نبودشو نمیشه مزیت به حساب آورد و وجودشم عیب نیست همه چی به سیاست اون برند برمی گرده

          موافقم 24
          مخالفم 9
        2. زیزیگولو

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (4444 ديدگاه)

          رامین قربون شکلت خودت جواب خودتو دادی، این یه شاسی بلند شهریه و نه یه شاسی بلند آفرودی ولی تو همه نسلای این ماشین شاهد همین موضوع هستیم

          موافقم 11
          مخالفم 13
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      زیزیگولو جان
      اشتباه نکنید !
      اینکه بقیه کمپانی‌ها از این روش استفاده نمیکنند دلیل نمیشه ، البته آمریکایی‌ها استفاده میکنند و فکر کنم منظور شما خودروهای آلمانی و انگلیسی بوده .

      آفرود خودروهای استاندارد تویوتا یا نیسان را با بقیه مقایسه کنید متوجه منظورم میشوید که کمتر نیاز به سیستم‌های کمکی و ابزار پیدا میکنند (( چون در حالت استاندارد کارخانه ، قدرت مانورپذیری بسیار بیشتری نسبت به رقبای خودش داره )) .

      بقیه شرکت‌ها بیشترین هدفشون جاده هست و کمتر به آفرود فکر میکنند ، اما SUVهای تویوتا و نیسان هم برای جاده و هم برای آفرود ساخته شدن با سواری‌ای نرم و راحت .

      موافقم 22
      مخالفم 16
      1. زیزیگولو

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4444 ديدگاه)

        نوید شاید من تو کامنتم درست منظورمو نرسوندم این ماشین یه شاسی شهریه و یه شاسی بلند تمام آفرودی نیستش ولی سالها تو مدل GX 460 شاهد بدنه جدا از شاسی هستیم در صورتی که این ماشین یه شاسی بلند شهریه، درسته که تواناییای آفرودی داره ولی ذاتاً واسه آفرود ساخته نشده ……. والا تعجب من از اینه که این ماشین تو دسته شاسی بلندای شهریه ولی پدال یه جورایی اونو به عنوان یه شاسی بلند آفرودی معرفیش کرده ((هرچند من خودم از طرفدارای پروپا قرص لکسوس هستم ولی از ایرادای این ماشین نمیشه گذشت))

        موافقم 12
        مخالفم 5
  6. Malt hill

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    سالخورده برازنده این ماشینه ?

    موافقم 19
    مخالفم 4
  7. SF90 STRADALE

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    با قدیمی بودنش میشه کنار اومد چون یک لکسوس هست
    این ماشین یک آفرودر توانمند هم هست (برادر لوکس پرادو)
    اینا همه به کنار ، فقط عاشق سیستم کرال کنترل تویوتا شدم
    خیال آدم رو تو آفرود راحت میکنه
    ? Toyota and Lexus ?

    موافقم 22
    مخالفم 5
  8. R@min

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    تویوتا و لکسوس همه ماشیناشونو بروز نگه می دارن جز این مدل و واقعا جای شگفتیه چرا این کارو انجام نمی دن چرا واقعا ؟؟؟

    موافقم 23
    مخالفم 0
    1. Me

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (314 ديدگاه)

      حرفت درسته ولی فقط در مورد لکسوس
      تویوتا در حال حاضر بیشتر از۱۰ تا محصول داره که بین ۵ تا ۱۱ سال از معرفی آخرین نسلشون میگذره
      Prius aygo gt86 4runer fortuner sequoia Tacoma tundra
      و انواع لندکروز و پرادو که تو بدترین وضعیت از نظر به روزرسانی هستند
      ولی خب محصولاتی که بعد از ۲۰۱۸ نسل جدیدشون معرفی شدن توی دنیای فعلی واقعا قابل احترام هستن
      مثل chr rav4 corolla avalon mirai supra sienna venza Highlander

      موافقم 13
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        البته خیلی از ماشینا که گفتی نسل جدیدشون در راه و تا 2 3 سال آینده معرفی میشه ولی هیچ خبری از لندکروز و GX نیست

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. سامورایی از قله فوجی

          ۱۸ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          لندکروزر تا سال ۲۰۲۲ و gx تا سال ۲۰۲۳ به روز رسانی میشه

          موافقم 9
          مخالفم 1
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      رامین جان
      دلیلش را من چند وقت پیش یکی از مجری‌های ایرانی هنگام تست لندکروزرها گفت از قول رئیس شرکت تویوتا (( اینقدر پلتفرم و شاسی اتاق ۲۰۰ لندکروزر دقیق و کامل ساخته شده که هنوز به فرمول جدیدی برای بهتر شدن پیدا نکردند و تا وقتی به شاسی کامل‌تری برای نسل جدید دست پیدا نکنند ، نسل جدید ارائه نمیکنند )) .

      اگر سوار لندکروز ۲۰۰ شده باشید و اون را با نسل‌های قبلش مقایسه کنید ، راحت قضیه را درک خواهید کرد .

      به نظر من تویوتا بیشتر نیاز به یک موتور و گیربکس جدید داره !

      موافقم 20
      مخالفم 11
      1. R@min

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        موافقم به نظرم منم شاسیه ماشین عالیه و فقط با یه فیس لیفت کلی داخل و خارج و موتور و گیربکس بروز دوباره این ماشینو احیا کرد

        موافقم 9
        مخالفم 4
      2. Ali

        ۱۸ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        اصلا شاسی خاصی نداره تو همش اغراق میکنی یا اون که از طرفش این حرفو زدی پس تو این همه سال چیکار میکرده تو این مدت میشه یه ناو هواپیمابر طراحی کرد و ساخت

        موافقم 10
        مخالفم 6
      3. Ali

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (295 ديدگاه)

        از سال 2009 همینو داره تولید میکنه هیچ تغییر خاصی هم توش نداده هیچ هنریم نکرده که وقتی این همه سال داره تولیدش میکنه سواریش هم مسلما تو این سالها با بهبود های جزئی نسب به مدلای قدیمی تر مناسب تر شده شاسیش هم مثل بقیه اون کلاسه که همونم بر اساس جیپ بوده .

        موافقم 9
        مخالفم 6
  9. Amin-mc20

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (2098 ديدگاه)

    از توش و پشتش واقعا خوشم نمیاد به نظر لکسوس این ماشین رو ول کرده

    موافقم 8
    مخالفم 11
  10. بهنام

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (492 ديدگاه)

    تجربه ی رانندگی با این مدل رو ندارم ولی برادر اون پرادو سواری بشدت عالی داره و بطور باورنکردنی نرمه و دست اندازها رو به شکلی باورنکردنی رد میکنه. نور چراغ های پرادو هم از عجایب هست بطوری که خیلی در شب نورش زیاده. با این که رقبای مدرن جذابیت های بیشتری دارن ولی هنوز هستن کسانی که زرق و برق و تکنولوژی های مد روز براشون زودگذره و در نهایت دنبال یک ماشین بی دردسر و پرکار میرن. این دقیقا همونا رو هدف قرار داده.

    موافقم 10
    مخالفم 6
  11. \\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    اینا مرگ ندارن
    ولی خدایی یه فیس لیفت و بروز رسانی حسابی لازم دارن این شاسی های تویوتا

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. Reza ar

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    اتفاقا برعکس این ماشین دوام و کیفیت و عمر طولانی و قدرت و آفرود و لاکچری بودن رو با هم داره و فقط یکم قدیمیه که نیاز به یه بروز رسانی داره ولی ماشینی با این همه ویژگی به سختی گیر میاد

    موافقم 14
    مخالفم 3
  13. samurai

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (535 ديدگاه)

    این موتور 8 سیلندر حیفه دیگه نباشه یکی از دلایل قیمت بالا همین موتور 8 سیلندر سگ جونشه کسایی که پشت لندکروز نشسته باشن میفهمن چی میگم چون موتورش یکیه

    موافقم 8
    مخالفم 2
  14. MehdiTurbo

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1923 ديدگاه)

    این ماشین عشق من
    طراحی مکعبی شاسی فوق العاده خطوط شکسته مردونگی زیاد حجم زیاد کاربرد بالا هم برای افرود خوبه هم تو شهر
    خلاصه عشق منه

    موافقم 9
    مخالفم 0
  15. سامورایی از قله فوجی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    شاید به اندازه رقبا لوکس نباشه
    شاید به اندازه رقبا اسپورت نباشه
    ولی تو آفرود حرف اول رو میزنه
    چند جا خوندم نسل جدیدش تا سال ۲۰۲۳ میاد

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. Aryan kia

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    لکسوس باید اینو فیس لیفت کنه تا لیست ماشین‌های زیبای خودش رو کاملا تکمیل کنه
    البته اینم قشنگه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  17. Aryan kia

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    لکسوس بی‌نظیره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  18. مهدی

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    هرچند طبق سابقه از نظر دوام چند برابر یه اس یو وی و تراک آمریکایی عمر میکنن اما خب قیمت و جذابیت هم فاکتور مهمیه

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Ali

      ۱۸ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (295 ديدگاه)

      دیگه اغراق نکن

      موافقم 7
      مخالفم 4
      1. بهزاد

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (2372 ديدگاه)

        جواب ایشان محفوظ اما برای شما و بسیاری از دوستان مشکوک عارضم کافیه بسیاری از لکسوس های rx مدل 2011 یا بالاتر و پایین تر ببینید که موتور و گیربکسش مثل روز اول نرم و روان و بی صدا یا کم صدا کار میکنه و نمیخواهیم تشنج ایجاد کنیم که چه برندهایی و مدلهایی موتورشون به چلخ چلوخ و زوزه افتاده!
        هم سنای همین rx یکی دو بار روکش صندلی عوض کردن به همراه چندین بار پولیش بدنه و باقی مسائل و حالا این برند گیر چند تا جوان 8 الی 12 سیلندر زیر 3 ثانیه افتاده که امکان اینکه پول شارژ اینترنت رو بتونه از جیبش بده نزدیکه صفره!

        موافقم 7
        مخالفم 5
      2. مهدی

        ۱۹ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1586 ديدگاه)

        اغراق نیست پاترول ها سالها تو شرکت نفت و حفاری کار کردن هایلوکسها هم همینطور نیسان پیکاپ داریم بیشتر از یک میلیون کیلومتر تو شرایط بد آب و هوای خوزستان و استفاده نادرست کارمندان و جاده های خارج شهر کار کرده موتورش هنوز پلمپ و سالم ، پونصد هزارتا تو شرایط بد و خارج جاده کار کرده زیر و بند فابریک اما یه سری خرید بد هم داشتن مثل شورلت S10 و یه تعداد سیلورادو که همه بعد از چند سال بلااستفاده و اوراق شدن. پدر خود من سال ۶۸ شورلت نوا وارداتی مدل۷۸ میلادی اسقاطی از شرکت نفتی هالیبرتون خرید این ماشین اینقدر پوسیده شده بود و نابود که انگار با تایتانیک غرق شده بود در حالی که ۱۱ سال بیشتر کار نکرده بود. متاسفانه دید درستی نسبت به خودروهای آمریکایی تو ایران نیست صرفا خاطره بابا و عمو از این ماشینها تعریف میکنن . همین الان هرچی کادیلاک مدل بالا تو منطقه اروند هست لنگاش هواست از بس خرابی دارن فقط همون دو سه سال اول دیدم رو پا خودشون راه برن

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. Ali

          ۱۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          این هیچ ارزشی نداره چون ساختن یه شاسی ساده با یه موتور کم خرج به راحتی امکان پذیره این سبک تولیدشونه و دلیل بر بهتر بودن نیست عامل برتری تکنولوژی و علمه ضمن اینکه پیکاپ های فورد هم زیاد هست که کارکردای میلیونی داشتن و اتفاقا دوامشون بیشتر هم بوده.

          موافقم 7
          مخالفم 6
        2. Ali

          ۱۹ آبان ۱۳۹۹
          سوابق: (295 ديدگاه)

          درهر حال مقایسه محصولات کمپانی ها حتی میزان فروششون و قضاوت از رو اونها کار عاقلانه ای نیست اگه قرار به مقایسه باشه پیشرفت در تکنولوژی ملاکه که کمپانی های ژاپنی فرسنگها عقب تر از آلمانی یا امریکایی هستن هرچند انتخاب خودم ژاپنی هستش ولی از تعصب بیجا بدم میاد

          موافقم 3
          مخالفم 6
  19. Omid622

    ۱۸ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (39 ديدگاه)

    برای کسانی که فقط یک شاسی‌بلند لوکس و راحت می‌خواهند که سال‌ها و سال‌ها دوام داشته باشد، خودرویی قابل‌تأمل است.
    همین جمله برای ایرانی جماعت که یک ماشین شاسی بلند لوکس بدون دردسر میخوان کافیه
    اگه یه زمانی که اصلا نمیاد برگردیم به دلار سه سال پیش (3500تومانی) اگه وارد بشه با همین پیرمردیش شرف داره به بعضی نسل جوان ها

    موافقم 8
    مخالفم 1
  20. یوسف

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (923 ديدگاه)

    کسی که توی اروپا و آمریکا اینو بخره واقعا باید به عقلش شک کرد

    موافقم 1
    مخالفم 8
    1. حسن

      ۱۹ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (304 ديدگاه)

      همون اروپایی هم اگه ندید بدید نباشه لکسوس و انتخاب میکنه بیدردسر وخرابی

      موافقم 5
      مخالفم 0
  21. یاس ی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    نسل قبلش با پرادو فقط تفاوت آرم داشت و یکم توش چوب کار شده بود. این مدل تفاوت ظاهری بیشتری داره با پرادو ولی در کل کسی بخواد درسر نداشته باشه و هر وقت هرجا اراده کرد بدون نگرانی بره باید تویوتا یا لکسوس بخره. با بنزین آشغالی که ما داریم تنها ماشینهایی که سالهای سال بدون دردسر کار میکنن صرفا ساخته تویوتا هستند.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  22. مهدی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    در جواب جناب ali باید بگم هدف اصلی از ساخت یه تراک یا اس یو وی کارهای خدماتی و سخت هست این هم لازمش مهندسی درست و دوام و کیفیت هست حالا این وسط ممکنه یه بازار حاشیه ای ایجاد شده باشه که یه سری اس یو وی های لوکس یا اسپرت مثلا ایکس ۶ یا اسکالید هدف قرار دادن اما برای همون هدف اصلی فورد که هیچ پدر جد فورد هم چیزی نساخته که دوام بعضی از این ژاپنی ها رو داشته باشه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  23. Aryan kia

    ۲۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    ژاپن تو تکنولوژی از آلمان وآمریکا عقبه؟
    اتفاقا آمریکا و آلمان از ژاپن عقبن

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا