لکسس

معرفی لکسس ES 2022 به همراه تریم جدید ۳۰۰h اف اسپرت

اگر شما تفاوت چندانی بین لکسس ES 2022 سدان و نسخه سال پیش آن قائل نشوید تقصیری نخواهید داشت. از نظر بصری باید طرفدار بسیار جدی این برند و خودرو باشید تا بتوانید تغییرات رخ داده را تشخیص دهید اما خب برخی ریزه‌کاری‌ها وجود دارند. خبر مهم درباره ES 2022 به زیر پوست خودرو مربوط می‌شود جایی که بهبودهایی در بخش تکنولوژی‌های ایمنی و رفاهی رخ داده است.

تغییرات این خودرو در بخش جلو شروع می‌شود جایی که جلوپنجره متمایزی با ویژگی‌های L شکل دیده می‌شوند. این جلوپنجره در تمامی تریم ها به جز مدل‌های F اسپورت بکار رفته و این مدل‌ها دارای جلوپنجره خاص خود هستند. آنچه همراه جلوپنجره است چراغ‌های LED به‌روز شده می‌باشد. مدل‌های استاندارد دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید و دو رنگ بدنه نقره‌ای و خاکستری هستند. داخل کابین نیز پدال ترمز بزرگ‌تر از قبل شده و نمایشگر نیز کمی جلوتر آمده است. همان‌گونه که گفتیم اکثر تغییرات به این موارد محدود شده و بنابراین از نظر بصری نمی‌توان تفاوت‌های زیادی را تشخیص داد.

نمایشگر مرکزی خودرو هم‌اکنون به‌صورت کامل لمسی بوده و کنترل‌های بیشتری در اختیار مالک قرار می‌دهد هرچند اگر بخواهید از راه دور هم عملکردها را کنترل کنید می‌توانید این کار را انجام دهید. در بحث تکنولوژی باید گفت لکسس ES 2022 از بسته ایمنی ۲.۵ پلاس استاندارد این برند سود می‌برد که شامل بهبودهایی در لنز دوربین و رادار برای تشخیص فاصله، هشدار برخورد و ترمز خودکار بوده است. سیستم پیشگیری از برخورد نیز بهتر از قبل می‌تواند خودروها یا عابران پیاده را تشخیص دهد.

سیستم کروز کنترل دینامیک نیز به‌صورت خودکار می‌تواند سرعت خودرو را افزایش دهد تا از خودروهای کندتر سبقت گرفت. پس از سبقت گرفتن نیز سرعت به میزان قبلی کاهش پیدا می‌کند. این سیستم همچنین می‌تواند به‌صورت خودکار سرعت را در برخی پیچ‌ها کاهش دهد. لکسس همچنین بهبودهایی در سیستم خروج از مسیر اعمال کرده تا خودرو خطوط را بهتر بشناسد.

برای اولین بار لکسس مدل ۳۰۰h هیبرید را با نسخه F اسپورت معرفی کرده است. به‌روزرسانی‌های این مدل نیز شامل جلوپنجره با فریم تیره، اسپویلر لبه صندوق، رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی و تریم تیره‌تر در بدنه و کابین است. طبیعتاً این خودرو پر از نشان‌های F اسپورت است تا حالت متمایز خود را نشان دهد.

در مدل ES 350 F اسپورت پکیج هندلینگ دینامیک جدیدی ارائه شده که شامل حالت‌های اسپورت پلاس و سفارشی می‌باشد. لکسس می‌گوید سیستم تعلیق متغیر تطبیقی نیز ۶۵۰ سطح تنظیم دارد که این تنظیمات بر مبنای فشار جی، سرعت خودرو، زاویه فرمان، پارامترهای گوناگون پیشرانه و… اعمال می‌شوند. تمامی نسخه‌های ES 2022 دارای سیستم تعلیق عقب بهینه شده به منظور چابکی، پایداری و راحتی بیشتر هستند. همه مدل‌ها همچنین بهبودهایی در سیستم ترمز داشته‌اند.

لکسس فعلاً قیمت ES 2022 را اعلام نکرده است. این خودرو از پاییز امسال روانه نمایندگی‌ها خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه

  1. Amirreza

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    طراحی بیونی لکسس واقعا زیبا ، مدرن ، با اصالت و شکیله ولی به نظرم یکی از نقطه ضعف هاش نسبت به رقبای آلمانی کابیناس سادشن که نسبت به آلمانیا خیلی سادن ، کاری به کیفیت ندارما ، من از ساده بودن حرف میزنم

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۱۶
    1. HamiD

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1240 ديدگاه)

      به شدت موافقم باهات

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱۰
    2. Reza Hosseini

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (64 ديدگاه)

      ولی به نظر من این سادگی دوام بیشتری داره نسبت به آلمانی ها
      به این راحتی از مد نمیفته

      موافقم ۳۲
      مخالفم ۷
    3. کیان

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (593 ديدگاه)

      با نظرتون مخالفم، بنظرم آلمانیها همشون تقارن طراحی دارن نسبت به مرکز داشبورد، ولی لکسوس تقارن طراحیش به نسبت کمتر هست. لکسوس ماشین لوکسی هست ک المانهای لوکس بودن اشرافی توش دیده نمیشه نسبت به المانها و سادگیش بیشتر هست و شاید باعث بشه ک حس ارامش بیشتری و منتقل کنه از لحاظ بصری
      در کل بنظرم بهترین خودروی پریمیوم بادوام خانوادگی برای نیازهای درجه اول یک خانواده همین لکسوس ES هست، هرچند با موتور ۶ سیلندر و چهار چرخ میتونه اسپرت بودن و … هم فراهم کنه ولی کمتر از المانیها اونم بخاطر فلسفه خاص خودش هست.

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۶
      1. ALI

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (240 ديدگاه)

        کیان انتخاب منم لکسس هستش مدل آی اس رو هم بیشتر دوست دارم هرچند خداییش از نظر بهتر بودن آلمانی ها بهتر هستن اگه منصفانه نظر بدم ولی واسم مهم نیست چون انتخابم همینه.

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
      2. Amirreza

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (729 ديدگاه)

        نمیدونم ولی مثلا من کابینایی مثل آئودی ای ۸ و مرسدس اس کلاس رو بیشتر میپسندم ، البته هر کی نظری داره

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
    4. MOS

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (231 ديدگاه)

      موافقم
      تو طراحی داخلی بعضی از ماشیناش مثل IS ضعیف عملکرده
      اما LC500 و LS500 انصافا طراحی داخلی خوبی دارن NX جدید هم که لو رفت خوب بود…

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲
      1. Aryan kia

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (355 ديدگاه)

        لکسوس lc 500 طراحیش محشره و با اختلافه زیبا ترین کابین دنیا رو داره

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۳
        1. کیان

          ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (593 ديدگاه)

          شما میگی LC500 زیباترین کابین و داره من میگم بهترین حس ارامش و میده کابینش به ادم میده، بنظرم تریم قهوه ایش واقعا حتی با نگاه کردن هم حس ارامش میده بهتون
          در کل LC500 واقعا عالی هست از نظر طراحی، جسارت و قدرت طراحی لکسوس و نشون داد

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
        2. Amirreza

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (729 ديدگاه)

          ال سی رو قبول دارم ولی مثلا همین ال اس رو در نظر بگیر که در رنج خودروهایی مثل آئودی ای ۸ و اس کلاس و سری ۷ هست و خیلی ساده تر از اوناس

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
    5. NAVID۰۰۹۸

      ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5473 ديدگاه)

      لکسوس از سال ۱۹۸۹ شروع کرده و از همان وقتش تا به امروز فورانی در حال پیشرفت است که خوب توانسته چشم منتقدانش را کور و زبانشان را لال کند ، بدون کپی از هیچ کمپانی‌ای میبینیم به جایی رسیده که در دومین خودروی پرفروش لوکس در آمریکا شد در سال ۲۰۲۰ و bmw را پشت سر گذاشت و همینطور پیش بره به احتمال زیاد بنز هم پشت سر میگذارد و میشه اول !

      ژاپن شوخی نداره با هیچ کسی و هر خودرویی که تولید کرد ، شد پرچمدار !
      باشد تا رستگار شوید !

      موافقم ۲۸
      مخالفم ۱۰
      1. OMID

        ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2052 ديدگاه)

        ب ام و پرفروش ترین برند لوکس آمریکا در سال ۲۰۲۰ شد
        لکسوس جلو نزده

        موافقم ۲
        مخالفم ۱
      2. ALI

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (240 ديدگاه)

        اره شوخی نداره تمام تلاشش رو هم کرده ولی پرچم دار نمیتونه باشه چون با وجود آلمانی ها که از همه نظر بهتر از ژاپنی ها هستن و یا امریکایی ها ( امریکا هم این پتانسیل رو داره) تو سوپر اسپرت ها هایپرکارها سدان های سطح بالا آفرودر ها هر زمینه ای که بگی یا نماینده ای از اروپا یا امریکا برتر و پرچم دار بودن دیگه ژاپن که دنباله اونهاست و هرکاری کنه هم نمیتونه به پای اونها برسه. این یه واقعیت و حقیقته و طرفداری کورکورانه تعصب افراطی شما چیزی رو تغییر نمیده فکر میکنم فقط این نظرات رو مینویسی که ثبت بشه و دیده شه که از آلامت کم تر شه. داداش تعصب بیخود بذار کنار خودت اذیت نشی.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
  2. محمد مختاری آذر

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    طراحی دلنشینی داره کاش قدرتش هم دلنشین باشه

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  3. سهند

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (383 ديدگاه)

    دربیشتر مجلات معتبر به ماشین های لکسوس امتیاز کمتری نسبت به بنز و آئودی و بی ام و می دهند.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱۶
  4. Aryan kia

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (355 ديدگاه)

    خیلی خوبه به نظر من در این کلاس خودرو رقیبی نداره هم داخل فوق العاده هم بیرون زیبا هم کیفیت عالی

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
  5. SF90 STRADALE

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3030 ديدگاه)

    لکسوس هنوز در بحث طراحی سرزنده و چشم نواز هست
    امیدوارم همین روند رو ادامه بده و نزنه به جاده خاکی مثل بعضی از برندهای شناخته شده
    گرچه پرفورمنس رقبا رو نداره ولی دوام و کیفیت بهتری داره و این خیلی مهمه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  6. MOS

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (231 ديدگاه)

    خدا رو شکر لکسوس داره اسکرین لمسی میزاره رو ماشیناش انتقاد های زیادی به تاچ پد بود…

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۳
  7. mm.y@rlou

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (122 ديدگاه)

    تو آسیا کارخونه خودروسازی از لحاظ طراحی و موتور رو دست لکسس نیست خیلی برند قابل اعتمادی هست

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
  8. BenzSLR

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (816 ديدگاه)

    بهترین خودرو ساز آسیا ژاپن

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱
  9. میثم

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1462 ديدگاه)

    عشقه این مدل
    عشق

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  10. رامتین

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2158 ديدگاه)

    ماشالله به این جلوپنجره. چقدر زیبا کار شده، با اینکه بزرگه. یاد بگیر بیمر جان.

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  11. Arsalan

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    به نظرم لکسوس‌ خیلی داره خوب‌روی ماشین ها کار میکنه و صد حیف که هرکسی تو ایران نمیتونه از این ماشین ها سوار بشه.

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  12. ADAK

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1097 ديدگاه)

    الله اکبر این همه جمال

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  13. samurai

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (266 ديدگاه)

    مشکی
    اف اسپورت
    دیگه چی میخوای
    ولی ال اس درسته بزرگتره و سنگینتره ولی پرچمداره لکسوسه کل هنر لکسوس توش کار شده ارزش خریدش بیشتره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا