مازراتی

رخ‌نمایی دوباره مزراتی MC20 در خلال تست‌ها

اواخر ژانویه امسال بود که مزراتی از پوشش خودرویی‌ رونمایی کرد که باعث می‌شود سوپرکار MC20 ظاهری شبیه خودروهای در حال توسعه پیدا کند. ظاهر این پوشش خودرویی دو قطبی بوده و به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها دوست دارند با آن سوپر اسپورت جدید خود را از نظرها پنهان کنند هرچند که این خودرو قبلاً به‌صورت رسمی در نسخه تولیدی رونمایی شده است.

مزراتی در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی خبر تست MC20 در پیست مودنای ایتالیا را منتشر کرده است. این خودروی تست شبیه نمونه سفیدرنگ قبلی نبوده اما دارای پوشش‌های استتاری مانند در بدنه خود بوده است.

آخرین باری که مزراتی MC20 در خلال تست‌ها دیده شد به حضور آن در پیست فیورانوی فراری مربوط می‌شود.

البته حضور MC20 در فاز توسعه‌ای باعث سورپرایز نشده است. این سوپرکار ایتالیایی اواخر امسال وارد خط تولید خواهد شد بنابراین ایتالیایی‌ها هنوز در حال بهینه‌سازی بخش‌هایی از خودرو همچون سیستم‌های الکترونیکی و سیستم تعلیق هستند.

اما از یک‌چیز مطمئن هستیم و آن اینکه MC20 به پیشرانه ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۲۱ اسب بخار و گشتاور ۷۲۹ نیوتون متر مجهز خواهد بود. مزراتی خودش این پیشرانه را ساخته هرچند شک و تردیدهایی دراین‌باره وجود دارد.

این نیروی قابل‌توجه از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه به چرخ ها فرستاده شده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای می‌شود. با استفاده زیاد از فیبر کربن و رسیدن به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرمی، MC20 روی کاغذ می‌تواند به سرعت ۳۲۳ کیلومتر در ساعت برسد.

محصول جدید مزراتی قیمت پایه ۲۱۰ هزار دلاری در آمریکا خواهد داشت. مهم‌تر اینکه نقشه راه ایتالیایی‌ها نشان می‌دهد MC20 تمام الکتریکی و کانورتیبل هم در سال ۲۰۲۲ از راه خواهند رسید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (218 ديدگاه)

    رقبای زیادی داره
    من تو این کلاس، ٩١١ توربو اس را انتخاب میکنم❤️

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۷
  2. محمد رستمی نژاد

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (734 ديدگاه)

    یه حسی بهم میگه
    موتور ،موتور خود مازراتی نیست
    موتور ،موتور آلفارومئو کوادروفولیو هست
    که احتمالش هم خیلی بالاست
    حجمشون هم برابره یا خیلی نزدیک
    اون ۲/۹ …… این ۳ لیتر هست
    توربو هم هستند
    واقعا شک و تردید وجود داره
    خدا به جایی رسیدیم به ماشین ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو میگن سوپر کار!!!!!!!!!

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۱۰
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (218 ديدگاه)

      تنها سوپر کار واقعی با موتور ۶ سیلندر، ٩١١ هست و بس!

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱۶
      1. MahyarMAR

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (194 ديدگاه)

        پس گودزیلا چیه این وسط

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۰
    2. ツSAMURAIツ

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1020 ديدگاه)

      موتور خود جولیا کوادروفولیو مال فراری کالیفرنیاست که دو تا از سیلندر ها رو حذف کردن

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
    3. Hamid

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1348 ديدگاه)

      تنها نکته مثبت مازراتی های ساخته شده در چند سال اخیر انجین فراریشون هست … و گرنه اونقدرا جذاب نیستن …

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱۲
    4. [AMIN_TROFEO]

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2056 ديدگاه)

      اگه مال خودش نباشه بعدا گندش درمیاد

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۱
    5. Hami

      ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (128 ديدگاه)

      از زاویه ۹۰ درجه بلوک Nettuno مشخصه که V8 بوده. این موتور مثل ۶۹۰T آلفارومئو بر اساس F154 فراری ساخته شده. این لینک را بخوانید.
      https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a33078911/maserati-nettuno-v6-part-sharing/
      احتمالا Nettuno بر اساس همون V6 سه لیتری که Alfa Romeo برای SCG007 ساخت ولی به خاطر تغییر حداکثر قدرت موتور کلاس LMH کنسل شد ساخته شده.
      خود MC20 همون ۸C هست که آلفارومئو سال ها در حال توسعه‌اش بود و قرار بود بعد از Giulia & Stelvio به تولید برسه که چند بار تأخیر خورد، در حالی که در برنامه های maserati هیچ خبری از mc20 نبود، ولی مسئولین FCA تصمیم گرفتن ۸C را از آلفا بگیرن و به maserati بدن.
      https://www.automobilemag.com/news/2023-alfa-romeo-8c-rendered-other-future-cars/
      احتمالا سازنده‌ شاسی فیبرکربنی MC20 همون شرکت سازنده شاسی ۴C هست.

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
      1. [AMIN_TROFEO]

        ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (2056 ديدگاه)

        تقریبا چهار سال پیش بود که خبر تولید یه سوپرکار توسط مازراتی منتشر شد

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۰
  3. Porsche

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    سوپرکار فقط ۹۱۱ که با اون موتور ۶۵۰ اسبی گاو خشمگین و اسب سرکش ایتالیایی رو مغلوب کرده
    که هر کدوم بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت دارن
    در مورد این هم شکی درش نیست که موتور ساخته خود مازراتی نیست و اینم از یکی دیگه قرض گرفته

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۱
  4. Porsche

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    شاهین جان لطفا درگ carwow رو بزار ممنون??

    موافقم ۲
    مخالفم ۷
  5. مهدی ۲۰۰۰

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    عجب غولیه

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  6. Sina10

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1616 ديدگاه)

    موتورش که مشخصه مال خودش نیست
    احتمالا همون موتور آلفارومئو جولیا کوادریفولیو باشه که همون موتور فراری کالیفرنیا بود?
    قیافه اش هم خوبه ، البته عقبش رو بیشتر از جلوش دوست دارم
    اما تو این کلاس ۹۱۱ توربو اس با فاصله بسیار زیاد از همه بهتره
    پرفورمسش با وجود اسب بخار کمتر از همشون بهتره
    و اینکه نسخه ی ارزون تر ۹۱۱ توربو هم هستش
    البته هوراکان اوو هم خیلی ماشین باحالیه تو این کلاس
    مازراتی هم قیافه ی جالبی داره

    اما در کل ۹۱۱ توربو اس رو انتخاب کردم اما این کلاس عالیه

    موافقم ۸
    مخالفم ۷
  7. MahyarMAR

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (194 ديدگاه)

    فقط گودزیلا

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  8. یانکی

    ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1322 ديدگاه)

    این هم یه شکست دیگه برا شاخهای ایتالیایی هست.داج با سه مدل قدیمی اندازه کل شاخهای ایتالیایی میفروشه اونوقت پلتفرم و مونکر نسل جدید سهم شاخهای بدون مشتری ایتالیایی.

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۴
  9. سرزمین آفتاب

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (74 ديدگاه)

    mc20 ماشین خوبیه و ظاهر خوبی داره مهم نیست که موتورش مال مازراتی نیست ولی پرفورمنس و صدای خوبی داره طریقه باز شدن درب هاش هم زیباست و بهترین این کلاس ۹۱۱ توربو اس ه اما صدای سوپر اسپرت نداره و این مقداری آزار دهنده است مورد بعدی اینکه ۹۱۱ از ۱۰۰ هزار دلار موجوده تا ۲۰۳ هزار دلار (قیمت پایه)
    و باعث زیاد بودن این ماشین هم میشه برای مثال mc20 کف قیمت ۲۱۰ هزار دلاری داره و باعث کم تر بودن و خاص تر بودن به نسبت خانواده ۹۱۱ میشه
    رقبا
    ۹۱۱ توربو اس ۲۰۳ هزار دلار
    هوراکان اوو (RWD) قیمت ۲۰۸ هزار دلار
    آئودی R8 پرفورمنس ۱۹۹ هزار دلار
    مکلارن آرتورا ۲۲۵ هزار دلار
    کوروت c8 قیمت ۶۰ هزار دلار (رقیب نیست ولی پیشنهاد میشه )

    من در این کلاس مکلارن آرتورا رو می پسندم

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  10. RezaRs

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1151 ديدگاه)

    طراحی زیبایی داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا