مازراتی

مزراتی گیبلی کارکرده یا تویوتا کمری صفر؟!

همیشه افرادی بوده‌اند که فقط به فکر تصاحب محصولی لوکس بوده و حتی حاضر هستند یک خودروی لوکس کارکرده با قیمت نازل را بخرند و جلب‌توجه کنند.

البته ما نمی‌خواهیم قضاوت کنیم مخصوصاً اینکه برخی افراد ویژگی‌هایی همچون راحتی، پرفورمنس و پرستیژ یک خودروی لوکس را ترجیح می‌دهند. آن‌ها حتی حاضرند هزینه‌های سنگین نگهداری چنین خودرویی را تقبل کنند اما در هر صورت مالک خودرویی لوکس باشند.

خب پس چرا ما در حال صحبت درباره مزراتی گیبلی هستیم؟ خب به خاطر درک کلی که درباره آن وجود دارد. برای مثال پورشه پانامرا را در نظر بگیرید. این خودرو در برخی مدل‌های کارکرده قیمت پایینی دارد اما اکثر افراد به آن به چشم محصولی بسیار لوکس نگاه می‌کنند.

بله نسل‌های اول پانامرا و گیبلی در بازارهای جهانی قیمت‌های پایینی دارند ولی اگر ما بخواهیم بین این دو خودرو یکی را انتخاب کنیم قطعاً پورشه را انتخاب خواهیم کرد زیرا خودرویی بزرگ‌تر، تیزر و مهم‌تر از آن خوش‌ساخت است. این موارد در هنگام خرید خودروی لوکس، کارکرده و پرهزینه اهمیت زیادی دارند.

البته پانامرای ارزان خودرویی است که حدود ۱۰ سال سن دارد درحالی‌که گیبلی حدود ۵ سال سن خواهد داشت. همچنین برخی افراد فکر می‌کنند مزراتی هم‌سطح برندهایی همچون استون مارتین یا بنتلی است اما خب در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد.

با نگاهی به برخی سایت‌های خرید و فروش خودروها می‌توان برخی نمونه‌های کارکرده گیبلی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با قیمت‌های بین ۲۲ تا ۲۴ هزار دلار را پیدا کنیم.

البته نمونه‌هایی با قیمت‌های بالاتر هم وجود دارند اما اینجا منطقی به نظر نمی‌رسند. تمامی خودروهای یاد شده توسط نمایندگی‌ها فروخته می‌شوند و از نظر تجهیزات نیز در سطح خوبی قرار دارند.

ارزان‌ترین نسخه موجود از نوع گیبلی پایه بوده و بنابراین به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر مجهز است. این خودرو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای دارد.

البته گیبلی S خروجی ۴۰۴ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری را در اختیار راننده گذاشته و شتاب ۴.۷ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

اگر از نظر فضای کابین و بار به قضیه نگاه کنیم، ترجیح دادن گیبلی به خودروهایی همچون پانامرا، S کلاس، سری ۷ و A8 منطقی نخواهد بود. بهتر است در هنگام خرید چنین خودرویی گارانتی اضافه را سفارش دهید در غیر این صورت آرزو خواهید کرد کاش به جای مزراتی یک تویوتا می‌خریدید!

خب نظر شما چیست؟ دوست دارید پشت فرمان یک خودروی لوکس کارکرده نشسته یا با همان مبلغ یک خودروی رده میانی صفرکیلومتر خریده و آسوده‌خاطر باشید؟!

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد.هیچ ماشینه لوکسی بیخودی ارزون نیست .طرف تو آمریکا رفته رنجرور مدل پایین گرفته 3500 دلار .بعد هزینه تعمیر کمکاش شده 1200دلار.بسته به سلیقه وجیب طرف داره .من اگه باشم همون کمری رو بر میدارم یه دستی به سروروش میکشم تمام .

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10174 ديدگاه)

      هیچ ماشین لوکسی بیخودی ارزان نیست یعنی چی ؟؟
      من نمیفهمم منظور شما را !!!
      تا جایی که میدونم در آمریکا و بیشتر نقاط جهان هرچه خودرو لوکستر باشه ، اُفت قیمتش هم بیشتره ، تا جایی که حتی اگر خودرو کمترین کارکرد هم داشته باشه اما مثلاً برای سال۲۰۱۶ هم باشه ، بیش از ۵۰٪ ارزشش را از دست میده .
      مستند این حرف ، سایتهای خرید فروش ماشین در آمریکاست ، سرچ کنید ببینید .

      در کل من بشخصه اگر بخوام خودرو لوکس بخرم ، مرسدس بنز S میخرم تا مشکلات کمتری داشته باشه و در ضمن بنز کمترین اُفت را نسبت به بقیه لوکسها داره .

      برای همینه که محصولات تویوتا بیشترین خاطر خواه را در جهان داره که برای دلار به دلار پرداختی ارزش بیشتری برای نگهداریش قائل هست و نه خودرویی ۱۰۰ هزار دلاری که پس از سه سال قیمتش نصف میشه .
      این هم هست که راحترین کار در آمریکا خرید خودروست بخاطر روشهای راحت و متفاوت خرید و برای همینه که یک خانواده سطح متوسط میتواند یک خودرو لوکس را بخرد اما هیچگاه ثروتمند به حساب نمیاد و بهترین روش لیز کردن خودروست که متقاضی خیلی داره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۳ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        الان سطح قابلیت اطمینان خودرو ها رفته بالا و هر مشتری بسته به سلیقش ماشینی رو انتخاب میکنه ماشین های لوکس هزینه سوخت بالایی دارند البته که تعمیراتشون گرونه ولی کیفیت هم بالاست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (10174 ديدگاه)

          مهدی :
          خودروها قابلیتهاشون رفته بالا با پیچیدگیهای بالا و این یعنی استهلاک بالاتر و این یعنی هزینه بالاتر پس اُفت قیمت بیشتر نسبت به اقتصادیها .

          همین الان بروید پیج علی بخردی و ببینید که رنجرور مدل ۲۰۰۶ زده ۶ هزار دلار اما هزینه تعمییر تعلیقش میشه ۵ هزار دلار .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ADAK

        ۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1841 ديدگاه)

        نوید جان فکر کنم منظور ایشون از :
        ” هیچ ماشینه لوکسی بیخودی ارزون نیست ”

        این بوده که هیچ ماشینه لوکس “”کارکرده ای”” بیخودی ارزون نیست !!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهدی

          ۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (35 ديدگاه)

          نوید با افزایش قابلیت اطمینان خودرو عملا عمر محصولات هم بالاتر میره و به جایی میرسه که صرفه اقتصادی خودرو تمام میشه یعنی خریدن یک خودروی صفر به صرفه تر از نگهداری محصول کارکرده میشه درست مثل گوشی های جدید که شما تا پایان دوره عمر اقتصادی بدون مشکل ازش استفاده میکنی و بعد راحت یکی پیشرفته تر میخری برای خودرو همین اتفاق می افته شما ۲۰۰ هزاز تا بدون مشکل زیادی از خودرو استفاده میکنی بعد خیلی راحت یکی نو رو میخری و از تکنولوژی جدید تر لذت میبری به همین دلیل هستش که در دنیای خارج از ایران قابلیت اطمینان مثل قدیم خیلی زیاد ملاک نیست چون همه به سطح مطلوبی ازش رسیدن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ممد ژانگولر

      ۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3505 ديدگاه)

      من شخصا اگر تشخیص بدم مازراتی مشکل فنی نداره و کارکردش زیر ۵۰۰۰۰هزارتا باشه شک ندارم مازراتی انتخاب من خواهد بود
      برای من افتخاریه که ماشین زیر پام یک مازراتی زیبا و با کیفیت باشه که سابقه هیستوریه بالایی داشته باشه ❤️

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Milad AMG

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (186 ديدگاه)

      صدر در صد
      یه چی هس که این قدر ارزونتر به فروش میره
      درسته که ماشینای لوکس افت قیمت زیادی دارن
      ولی نه دیگه اینقدر

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علیرضا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    دیدگاه نویسنده به کسانی که پانامورا یا گیبلی میخرن برچسب جلب توجه کردنه و واقعا تاسف آوره . قطعا پانامورا و گیبلی یا اس کلاس انتخاب اول منه در مقابل تویوتا کمری یا هرخودروی سطح متوسط صفر کیلومتر .
    البته دیدگاه افراد به خودرو هم متفاوته .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. رضا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (257 ديدگاه)

    همون مازاتی بهتره یه تعادل بین سن خودرو پرفرمنس البته در مقایسه با کمری نو پانامرا ده ساله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Dr.ALi

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1030 ديدگاه)

    تو ایران به پول تویوتا کمری صفر کیلومتر مازراتی چپه شده هم نمیدن چه برسه به نمونه های سالمی که تو نمایندگی ها اونوری آب بفروش میرسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (738 ديدگاه)

      تو ایران کمری کارکرده رو به قیمت مازراتی صفر کیلومتر میدن D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. meysam

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    کمری صفر کیلومتر 6 سیلندر 4wd را قطعا به این و پانامرا کارکرده هم قیمت ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سورنا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    همین مازراتی تو ایران بالای ٢ تومن قیمتشه !!!!

    فک کنم کسی که میخواد تجربه کنه خوبه که جای کمری اینو بگیره ولی برای مدت طولانی فک کنم هزینه هاش به صرفه نباشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi

      ۳ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1195 ديدگاه)

      بابا سر کمری ۲۰۰۷ افسردن کرد

      هی میگفت حرف نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. رزیتا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    کیفیتهای متفات قیمتای متفاوت رو میطلبه ، بابا بزرگم همیشه میگفت : “هیچ گرونی بی علت نیست و هیچ ارزونی هم بی علت نیست”

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Muty

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1841 ديدگاه)

      سبحان الله …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Z.Are

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    خب اگه توی ایران باشه با کله کمری چون کسی که توی ایرانه تا ماشین رو خفه نکنه و حداقل 6 سال از ماشین کار نکشه ولش نمیکنه و اینکه توی ایران ماشین رو میبری تعمیرگاه طرف اول برند رو میبینه و خیلی گرون در میاد اما تو خارج اینطور نیست و با اینکه ماشین ها عمر زیادی دارن ولی بعد از زمان اتمام گارانتی “مثلا فولکس 6 سال “خودرو رو تعویض میکنن اما با توجه به تمام این حرف ها باز هم کمری انتخاب معقول تری نسبت به یه ماشین 5 ساله هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    درست یا غلطش را نمیدونم اما میگویند هزینه سرویس معمولی مازراتی در ایران حدود ۴۰ میلیونه و برای پورشه پانامرا یا ۹۱۱ حدود ۲۰ میلیونه در نمایندگی .
    اگر درست باشه ، دلیلش چیه ، تعویض فیلترها و روغن موتور چیه که اینقدر گرانه و مگه نمیشه مثل آب خوردن با قیمت جهانی در شهر دوبی لوازم خرید و به ایران آورد و به یک متخصص خارج از نمایندگی سپرد و تعویض کرد ؟
    من تجربه نمایندگی های خودروهای وارداتیهیوندای ، کیا و تویوتا را دارم و به جرئت میگم که دزد تشریف دارند که حتی اعتراض هم کردم و پیگیر بودم اما هیچکس جوابگو نبود ولی دلم خنک شد که آبرو براشون نزاشتم در محل و خیلی ها رو مُطلع کردم که کار به پلیس هم کشید اما …. . اگر به جای نمایندگی به تعمیرگا های متخصص رجوع کنند که حداقل میتونی بالای سر ماشینت باایستی و نظاره گر خدمات باشی با قیمنی به مراتب کمتر و با محصولات اورجینال که میدونی طرف از طریق غیر قانونی و قانونی از دوبی میاره (( الان چند ساله لوازم سرویس روغن و روغن اورجینال روی ماشینم میندازم و خدا برکتشون بده ، خودروهای خارجی که محصولات سایپا یا ایرانخودرو نیستند که با فیلتر سِرکان سر و تهش را هم بیارید و تمام ، باید جنس اصلی ندازید تا مشکلی در گذر زمان پیش نیاد و هزینه های وحشتناک ده ها میلیونی نداشته باشه )) .

    دوستان مراقب لوازم فیک در نمایندگیها باشید و حتی اگر خودتان لوازم تهیه میکنید ، اِسرار داشته باشید حتماً بالای سر مسئول مربوطه باشید تا خطایی پیش نیاد ، نمیگم همشون اینطوری هستند اما اکثرشون این کاره هستند و خیلی با تشریفات و زیبا گوشتون را میبرند با لوازم فیک ، همون زمان هم که تحریم نشده بودیم این کار را میکردند بخاطر اینکه خیلی از صاحبان خودروهای خارجی اصلاً مسائل فنی سرشون نمیشه و خودرو را میگذارند میروند و فقط زمان تحویل می آیند کارت میکشند و میروند و این در صورتیه که شما حساب کنید تفاوت قیمت یک فیلتر هوای موتور اورجینال برای تویوتا کمری به ۱۰۰ هزار تومن هم میرسه نسبت به فیلتری که در زیرزمینهای خانه های تهران ساخته میشه یا از چین میاد و جعبه عوض میشه و شما این را در تعداد مصرف بالا در روز و خودروهای مختلف حساب کنید تا ببینید در روز چه دزدی ای از اعتماد صاحبان خودرو انجام میدهند و این بر میگرده به نظارتی که نه سران کشوری دارند و نه شرکتهای مادر و اصلی .
    حرف زیاده برای گفتن اما این رو فقط میدونم که راحت و به دور از دید و شناخت خودرو را تحویل هر هلدینگی ندید و حتماً از طرفتون مطمئن باشید در غیر این صورت هرچه پیش آید خوش آید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (35 ديدگاه)

      بعد از دور جدید تجریم ها طبیعی هستش که نمایندگی کره ای ها و ژاپنی به شما پاسخ درستی ندن و کمپانی هم نظارتی نداشته باشد چون شرکت مادر تعهدی به مشتریان در ایران نداره نمونش عذرخواهی تویوتا از دولت امریکا به دلیل فروش چند هایلوکس به سفارت ایران در مورد قطعات شما قطعه پیدا کن فیک بودنش پیشکش الان ماشین های چینی نسبتا پرفروش قطعه ندارند و اکثر درگیر هستن بماند خودروی کشورهای دیگر کلا در این اوضاع خودروی خارجی مثل طلا و سکه باید در گوشه خونه انبار کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. مک وال

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    دلتون خوشه ها!
    تو ایران مگه میشه به این چیزا فکر کرد؟
    تو خارج قیمت اینا نسبت به درآمدها انقدر مناسبه که مثلا الان تو ایران 100 میلیون داشته باشی و بخوای تصمیم بگیری چه ماشینی بخری.
    وگرنه الان که قیمت این خودروها تو ایران حول و حوش یه میلیارد میچرخه، کسایی که خریدارش هستند ملاکهای دیگری خواهند داشت.
    عجب مملکتی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Mercede kaviani

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (551 ديدگاه)

    انتخاب من مزراتی گیبلی کارکرده است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. مهدی

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مارزاتی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    زندگی کوتاه تر از اونی هست که ماشین کسل کننده سوار شی غذاهای بی کیفیت بخوری و دنبال رشته تحصیلی و شغل مورد علاقت نری اگه اونطرف بودم سعی میکردم یه بخشی از خاطرات جوونیم رو با این ماشین و عشقم بگذرونم ولی …….. بگذریم از ما جوون های ایرانی که گذشت از بچه هام هم همینطور خدا کنه نوه هام حداقل یه نمه طعم زندگی رو بچشن

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. Gold

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    این از آن سوال های بی جوابه !
    جدا از کشور و سلیقه مردم که بازار تابعی از اونه

    انتخاب کاملا به سلیقه شما بستگی داره
    هر چند تعداد آدم های محافظه کار همواره خیلی بیشتره !!
    ولی…
    لذت در جسارت و تفاوت هست که اون هم به تلاش شما بستگی داره
    ….:::انتخاب من مازراتی با تمام دردسرهاش:::….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. NOTHING

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    به نظر من کسی که تو این شرایط بره کمری بگیره
    یکم کم داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. fr

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    داداش الزاما همه حرف های اقای علی بخردی و پیج cars i have driven هم درست نیستا ، درسته اطلاعات خوبی میدن ولی دیگه شما هم نرو هرچی می شنوی کپی کن ابجا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. F.A

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (125 ديدگاه)

    زندگی و خصوصأ زمان لذت بردن از زندگی خیلی کوتاه ست. لذتی که در سن حدودأ ۳۰ سالگی از رانندگی می برید؛ هرگز در سن ۵۰- ۶۰ سالکی نخواهی برد!

    بنابراین لذت سوار شدن بر پورشه و مزراتی با سن ۱۰-۱۵ سال و کیف کردن از شتاب، هندلیگ، کلاس، امکانات و . . . به مراتب بیشتر از ماشین های صفر کیلومتر رده میانی است و هرگز این لذت را با ماشین های رده میانی مانند کمری نخواهی برد!
    بنابراین اگر توانایی خرید ماشین های لوکس صفر کیلومتر را ندارید؛ لوکس هایی با سن ۱۰-۱۵ سال مانند بنز، پورشه، مزراتی و خصوصأ لوکس های بادوام ژاپنی همچون لکسوس با سن ۱۰-۱۵ را بخرید تا تجربه کنید و بدانید که لذت رانندگی با این ماشن ها چقدر با ماشین های صفر کیلومتر رده میانی مانند کمری فرق دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. erfn

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صد البته یِ برند لوکس کارکرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سینا

    ۳ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (347 ديدگاه)

    ویدیو رو ندیده میتونم بشنوم?
    THis is a 2012 Porsche Panamera

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Farzad

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    حق انتخاب رو که کاملا ازمون گرفتن ? دلمون خوشه میایم اینجا یه ماشین انتخاب میکنیم ?
    خوب بدون فکر کردن پورشه پانامرا ، اون دوتا رو بی خیال ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Ehsan

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من دو هفته پیش یه s350 2016 صدهزارتا کار به ۴۰۰۰۰ یورو خریدم، طرف صفر به ۱۰۸۰۰۰ یورو خریده بود همین که روزی یه بار فقط بشینم پشت فرمونش حالمو خوب میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. sajjad.jahan

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (19 ديدگاه)

    به قول علی بخردی یه کارگر ساده میتونه یه رنجروور با شش هزارتا بخره ولی باید دیوونه باشه یا خیلی عاشق

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. چاپلو

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (488 ديدگاه)

    قطعا مازراتی گیبیلی. یه ایتالیایی اصیل و زیبا
    طرف پارس 89 ده سال کار و نوشته در حد نو!!!
    بعد دوستان میان از هزینه ی تعمیر و نگهداری خودرو خارجی میگند. انگار 20 ساله خارجی بازن
    عزیز اینور هزینه ی نگه داری ی ef7 هم معقول نیست.
    ولی اونور ک خدمات و قطعات با کیفیت ارائه میدن
    من یکی ک عمرا به خاطر استهلاک پایین برم سمت تویوتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MA.H

      ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کاملا موافقم…
      در ضمن دوستان دقت کنید که افت قیمت هیچوقت در این حد نیستش،درسته که وقتی سن خودرو میره بالا،قیمتش میاد پایین ولی اینا همش سیاست مردمی هستش که هرکسی بتونه سوار ماشینهای لوکس بشه که از نظر منم کاملا حرکت انسان دوستانه ای هستش…
      الان یه ۲۰۶ دست دوم که برا سال ۲۰۰۶ باشه و موتورش ۲۰۰۰ باشه نه مثل اینجا ۱۶۰۰!توی فرانسه قیمتش حدود ۱۰۰ یورو هستش!
      توی این رنج قیمت همیشه دسترسی زیاده طرف معلم هم باشه راحت در طول یکی دوسال از این ماشینها میخره که خیلی خوبه!
      ولی دقت کنید که اگر خودروهای سوپر اسپرت مثل مکلارن ۶۷۵ ال تی،فراری ۸۱۲ سوپر فست یا اف ۱۲،لامبورگینی اونتادور اس وی جی یا مثلا ایودی ار ۸ پلاس بخرین افت قیمتش بعد از چندین سال هم نهایتا در حد ۳۰ الی ۴۰ هزار دلار خواهد بود که نسبت به قیمت های اولیشون زیاد نیست!
      و اگرم خودروی هایپر کار یا مگا کار خریداری کنید(رویایی هستش البته)مثل بوگاتی ویرون،بوگاتی شیرون،فراری لافراری،مکلارن پی ۱،پورشه ۹۱۸ اسپایدر و یا کویگزگ…قطعا قیمتهاشون بالاتر میره همونطور که پورشه ۹۱۸ موقع تولید قیمتش حدود ۷۰۰ هزار دلار بود ولی الان ۱.۵ملیون دلاره و یا از همشون عجیب تر که کویگزگ اگرا وان موقع تولید قیمتش ۲ ملیون بود ولی الان برا قیمتهای ۶ و حتی ۷ ملیون دلار معامله میشه!!!
      ببخشید که نوشته هام طولانی شد امیدوارم که مطالبم مفید بوده باشه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حمید

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (370 ديدگاه)

    المان رو من اطلاع دقیق دارم ، دستمزد هر یک ساعت کار روی ماشین توی تعمیرگاه حدود ۱۰۰ یورو هست بدون قطعات فقط دستمزد ، بهتر از خرید کارکرده اینجا ، لیزینگ یه ماشین صفر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. چاپلو

      ۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (488 ديدگاه)

      ینی با فرض روزی 8 ساعت کار
      ماهی حدود 20 هزار یورو
      و سالیانه 250 هزار یورو درامد !!!
      جالبه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. علی نورزاده

    ۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از ساحت مهندسین عزیز عذر می خوام . من اگه بخوام سوار ماشین بشم تویوتا می خرم ولی اگر بخوام ماشین سوار من بشه و من نگاش کنم و لذت ببرم کارکرده لوکس می خرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ادوین

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    نظر همگی دوستان محترم
    ولی ماشینی که بخوای با هزینه کم بیشتریت لذت رو ببری فقط و فقط کمری
    کمری خود خود افتصاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. مانی

    ۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    همچنین برخی افراد فکر می‌کنند مزراتی هم‌سطح برندهایی همچون استون مارتین یا بنتلی است اما خب در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد.
    مزراتی هم سطح بی‌ام و هست و بدلیل اینکه بی‌ام و ماشین کاملتر و بهتریه
    مزراتی فروش نمیره و تولیدش اومده پائین نه اینکه از قصد تولید محدود باشه
    منتها تو ایران خیلی‌ گنده و خاص میبیننش و سر تعمیر و فروش حسابی‌ از خجالتتون در میان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا