آموزشمتفرقه

خودروی ایمن – سرآغاز

امروزه ایمنی خودرو از معیارهای کلیدی است که بیش از پیش در تصمیم گیری انتخاب خودرو در سرتاسر جهان مورد توجه قرار می گیرد . در نتیجه پرداختن به عملکرد ایمنی مدل های موجود رایج در بازارهای جهانی از مباحثی است که باید بطور علمی ، قابل اطمینان و دقیق در اختیار مصرف کنندگان خودرو قرار گیرد .

1440_Car-crash__96016_zoom

به طور قانونی تمام مدل های جدید خودرو قبل از اینکه به فروش برسند باید در تست های ایمنی خاصی مورد ارزیابی قرار بگیرند . طبیعتا بررسی نتایج حاصل از این تست ها توسط تولید کنندگان ثبت می شود تا بتوان با بررسی آن به یک رتبه بندی ایمنی در این رابطه دست یافت .

زین پس قصد داریم در سری مقالاتی با عنوان خودروی ایمن ضمن آشنایی شما خوانندگان عزیز با تست ها و مکانیسم آسیب های ایجاد شده  ، اشاره ای هم به این رتبه بندی در بازار جهانی داشته باشیم .

محمدرضا ریاضی

محمدرضا ریاضی ، همراه با شما در دنیای هیجان انگیز خودرو

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. آرش

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    متاسفانه در کشوری زندگی می کنیم که ایمنی خودرو در کمترین درجه اهمیت قرار داره و از دید سازندگان خودرو یه آپشن اضافی محسوب میشه و به راحتی اونو از روی خودرو حذف می کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. فردید

      ۹ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      چندی پیش در تلویزیون وطنی، ماشینی تبلیغ می شد که آپشنِ جدیدی داشت به نامِ جالیوانی…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

      ۹ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (6544 ديدگاه)

      درود.
      گناه ما بیشتر از خودرو ساز ها است.
      وقتی ما الویت اولمون در خرید زیبایی یک خودرو است خودرو ساز هم وقتی میبینه اینجوریه بیشتر توانشو میذاره واسه ی طراحی.اونم نه طراحیه به روز!!فقط تغییر جای پلاک و چراغ و اینه و …..
      این ماییم که باید تعیین کنیم اولویت خرید ما چی هست!!!!
      همین الان یکسری ها بین ۴۰۵ و پرشیا و سمند و رانا ال ممد و …. شک دارند که کدام رو بخرند.!!!!
      به طرف میگی بین این ها ال ممد از همشون بهتره میگه نه از قیافش خوشم نمیاد!!!!
      درسته یک ماشین باید طراحیه خوب گیرا و … هم داشته باشه ولی نه در اون حد که ارزش زیباییه ماشین از جون خودت بالاتر باشه.اونم تو بازاری که اکثر ماشین های ۲۵ ال ۳۸ تومنی تکنولوژیشون کمه کم متعلق به ۱۵ ال ۲۵ سال پیشه!!!
      ما حتی در مورد یکدیگر هم بر اساس تیپ و قیافه نظر میدیم نه شخصیت و فرهنگ و ادب و ….

      ((( از ماست که بر ماست ))))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. میلاد. فقط المان.فقط بنز.

        ۹ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (6544 ديدگاه)

        راستی یادم رفت از پدال هم تشکر کنم بابت این راه جدیدی که در پیش گرفته.

        ممنون.

        ((( ایران و المان )))

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      2. سیامک

        ۱۰ مهر ۱۳۹۲
        سوابق: (17 ديدگاه)

        ایمنی؟تا وقتی دیدگاه ما در باره ایمنی و ماشین خوب اینقدر کمه که فقط به چند ستاره محدودش کردیم(البته ستاره تست تصادف مهم است) مسلمه در درخواست برای تولید ماشین خوب مشکل پیدا میکنیم.نخست ستاره های تست تصادف سازمانهای مختلف بسیار با هم متفاوت هستند اگر نتایج تست تصادف یک ماشین مشخص را که توسط چند سازمان تست شده اند پیگیری کنید اونموقع با من هم نظر خواهید شد.بنابراین نخستین گام هماهنگ شدن روش تست و امتیازدهی سازمانهای مختلف است.۲-نتایج تست تصادف حداکثر میتواند ۲۰درصد ایمنی کلی یک ماشین را تشکیل میدهد.یک ترمز قوی و مطمئن که abs خوبی هم داشته باشد میتواند هم آرامش بدهد و هم از تصادف جلوگیری کند.۳-هندلینگ بالا و پایداری خوب میتواند هم رانندگی لذت بخش را به ارمغان بیاورد و بر اساس آمارهای موجود عامل ۴۵درصد سوانح رانندگی واژگون شدن است.۳-مجهز شدن ماشین به ابزارهای ایمنی و رفاهی مانند تشخیص نقاط کور و آینه های مناسب با گرمکن-بخاری و کولر خوب-افزایش دید خودرو در تمام جوانب-صندلی های مناسب و…میتواند نقش تعیین کننده ای در ایمنی خودرو داشته باشند.و اما مهمترین عنص ایمنی خود ما هستیم که ویژگیهای رانندگی ایمن را یاد بگیریم.فاصله با ماشین جلو را همیشه رعایت کنیم-از انجام حرکات ناگهانی و نمایشی خودداری کنیم.بعضیها ماه به ماه حتی شیشه های ماشینشون را تمیز نمیکنند و بیرون به راحتی دیده نمیشه و تمرکز راننده به هم میخورد.بحث جالب و دور و درازی است.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      3. kaba

        ۲۲ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز ال نود بیشترین آمار واژگونی در ایران رو داره و از همه بدتر هزینه نگهداری و قطعاتش بسیار گرانتر از دیگر خودروهایی هست که نام بردید همه چیزو باید در نظر گرفت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. slr722

      ۹ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (1351 ديدگاه)

      پدال نظر سنجی هم بزار…

      باور کن خیلی جو پدال عوض میشه…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. علی

      ۹ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (515 ديدگاه)

      آفرین پدال
      فقط خواهشا انصاف رو رعایت کن و مثلا ستاره های کانون ایمنی چین رو با اروپا یکی ندون
      چیزی که مردم کشور ما کمتر ازش آگاهی دارن و جونشون رو با خرید خودروهای نا ایمن چینی به خطر میندازن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. SS

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (396 ديدگاه)

        نمونه بارز همسان نبودن این ستاره ها
        خودروی ام جی ۳ هست، جزو معدود خودروهایی که هم در انکپ چین و هم اروپا تست شده
        در چین ۵ ستاره گرفته و در اروپا ۳ ستاره
        البته در حال حاضر ایمنی غیرفعال یکی از مواردی هست که انکپ اروپا تست میکنه و در کنارش به سیستم های کمک کننده راننده، ایمنی کودکان و ایمنی عابرین پیاده هم اهمیت میده که در تعداد ستاره های دریافتی بسیار تاثیر گذار هستن

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. مهیار

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (129 ديدگاه)

    مرسی پدال اولین باره میبینم تو ایران داره به ایمنی اهمیت داده میشه یه کار مثبت داری انجام میدی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. xsajad

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    قوربون دستت پدال فقط خواهشا از پراید بد نگی چون یک وقت مردم بیان این مقاله ها رو بخونن از پراید زده میشن دیگه نمیخرن
    ————
    امیدوارم از این دست مقاله ها در پدال بیشتر بشه مخصوصا موضوع های مختلف رو در نظر بگیری مثل فناوری های روز موتور ها و….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. پژمان

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (298 ديدگاه)

    اقای سردبیر یه انتقاد دارم وقتی بچه های پدال ادرس کلیپی رو در این سایت مینویسن چون از کلمات انگلیسی و اعداد تشکیل میشه شما اون دیدگاه رو نمایش نمیدی ادرس کلیپ ها در سایتهای دیگه به همین صورته تقصیر ما چیه خدا رو شکر تو این سایت همه با ادب هستن و کسی فحش و حرف بد نمیزنه اون دیدگاه یا خیلی دیر نشون داده میشه یا اصلا نشون داده نمیشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. حسین

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    البته ایران مستثنی این مساله است . تو ایران منافع مالی یک ارزش محسوب میشه نه انسانیت و به طور کلی در صنعت ایران یک قانون حاکمیت داره و این قانون میگه که تو هر کاری که منافع مالی حاصلشه وارد بشو حتی اگه تو این کار حق مردم ضایع بشه و مردم صدمه ببینن . ولی جامعه ما زمانی به سمت ارزشها میره که مردمش اونو بطلبن وقتی مردم میخوان که با ذلت زندگی کنن پس به جامعه این اجازرو میدن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. فرشید

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    ارزانتزین چیز در جامعه خون و جون و ارزش و انسانیت اکثریت مردم هست که هیچ وقت اون اقلیت نمیان رو این مساله سرمایه گذاری کنند و امنیت خودرو رو ببرن بالا به قول دوستان یه آپشن اضافی هست فقط برای پول بیشتر گرفتن و درآمد زایی برای همون اقلیتها … افسوس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. محسن.د

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    خودورسازهای داخلی واسه بعضی از مدلهاشون که میخواستن خیلی سنگ تموم بزارن کیسه هوا گذاشتن،البته فقط برای راننده! یعنی اگه سرنشین جلو بمیره مهم نیست!!! (تازه اگه فرض کنیم کیسه هوای راننده به خوبی کارکنه!)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. ali

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    تو رو خدا از پراید بگین
    بگین تا مردم بدونن و دیگه نخرن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. aryamehr

      ۹ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (191 ديدگاه)

      آره الان اگه از پراید بد بگیم دیگه کسی نمیخره ب جان ….

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. فقط سری۳

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (127 ديدگاه)

    خودرو سازای ایران اگر قرار باشه ایمنی ماشین رو درنظر بگیرن باید بیشتر تولیداتشونو از رده خارج کنن که خوب توجیه اقتصادی نداره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حسین(جاسم)

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آلمانیا ماشین میسازن ما هم مثلا ماشین میسازیم که ایمنیش یه جیز از ۰ پایین تره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. jalal

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (246 ديدگاه)

    مادامی که خودرو سازی فکرش فکر پول باشد هیچ کدام از استاندارد های کیفیت و استحکام برایش مهم نیست ولی خودرو ساز های خارجی به مشتری خود بها می دهند برای همینه که محبوبند . به کیفیت بسیار اهمیت میدهند.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. جون انسان خیلی ارزش داره

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    سلام متاسفانه تو ایران اینجوری جا افتاده که فقط پراید رو یه ماشین نا امن میدونن در صورتی که ۴۰۵ و پارس و……..هم بنظر من از ایمنی بسیار پایینی بر خوردارند مثلا خیلیا هستن که هنوز زانتیا رو یه ماشین خوب میدونن ولی زانتیا ایمنی بسیار بسیار پایینی داره و بنظر منم ماشینی که ایمنی نداره یعنی هیچی نداره. راستی بنظرتون ایمنی ال۹۰ بالاتره یا ۲۰۶؟ خودم اینو میدونم که ۲۰۶ چهار ستاره گرفته و ال۹۰ سه ستاره ولی ۲۰۶ تو سال ۲۰۰۰ گرفته و اون هم یه ۲۰۶ دو در بود اما ال۹۰ تو سال ۲۰۰۵ سه ستاره گرفته البته من خوندم که نوشته شده بود تنها دلیلی که باعث شده ال۹۰ چهار ستاره رو نگیره فقط عملکرد دیر سنسور ایربگ شاگرد بوده البته این مال زمانی بوده که ال۹۰ محصول داچیا بوده که وقتی رنو این ماشینو خریداری کرده اومده این نقصو بر طرف کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. امین

    ۹ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (824 ديدگاه)

    ممنون پدال……. کار جالبیه
    اما تو ایران معیار مردم برای خرید ماشین ، جیبشونه
    برای همینه که انقدر پراید تو خیابون ریخته
    ( بندگان خدا تقصیری هم ندارن…. اگه بخوان ماشین ایمن بخرن باید ماشین غیر ایرانی بخرن که هر کسی توانشو نداره )

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. mohsen

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    پراید ایمن با ۱۳۱ ‎:D‎حالا ایمن هست یا نه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. جفرجفر

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ایمنی کجا بود تو ایران پراید چهارتا در داره و با ی بوغ این دیگه ایمنی نمیخواد ک.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mohsen

      ۱۰ مهر ۱۳۹۲
      سوابق: (9 ديدگاه)

      اون که آره ولی میگن ۱۳۱هاش بهتر از پراید قدیمی هاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. علیرضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام خیلی عالی میشه اگه این مبحث رو بذارید در خرید ماشین خیلی کمک می کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. جفر

    ۱۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (20 ديدگاه)

    ن بابا همش ی پوخه مخصوصا تیبا ک کمترین ایمنی رو داره تو ی ازمایش تصادف از روبرو میل فرمون در اومد رفت تو شیکم ادمک دوتا ستاره بهش دادن اونم بابت کیسه هوا ک معلوم نیس کار کنه یا ن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  18. ramin

    ۱۱ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    ای بابا ای کاش ایمنی توخودروهای داخلی آخرین ملاک بود ولی متاسفانه اصلا رعایت نمیشه که بخواد به عنوان ملاک قراربگیره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. امیر

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (181 ديدگاه)

    اقا بیاین همه پول جمع کنیم یک عدد پراید بخریم بفرستیم اروپا تستش کنن من مطمئنم از تاتا نانو ظعیفتره شاید مردم اون تست تصادف را ببینن و سمت پراید نروند
    ایشالا ایران خودرو و سایپا نیست و نابود شوند .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  20. K.MAK.MISEL

    ۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2711 ديدگاه)

    خودروی ایمن…
    بحث ایمنی….
    که خودروسازای ما تنها چیزی که اصلا نمیفهمن همین موضوعه!!!….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا