متفرقه

لغو برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو 2022

نمایشگاه خودروی ژنو که قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا لغو شد و به این ترتیب اولین نشانه‌های تأثیر کووید ۱۹ روی صنعت خودرو پدیدار گردید. بیانیه لغو این رویداد خودرویی تنها چند روز پیش از برگزاری آن در سال ۲۰۲۰ اعلام شد و بسیاری از خودروسازان مجبور شدند رویدادهای آنلاین را برای معرفی محصولات جدید خود برگزار نمایند. کمیته برگزاری نمایشگاه ژنو به دنبال برگزاری مجدد این رویداد در سال ۲۰۲۲ بود اما امروز اعلام شد نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ هم برگزار نخواهد شد.

مقامات این نمایشگاه علت لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ را ادامه همه‌گیری کرونا اعلام کرده‌اند. این ویروس منحوس تأثیر زیادی روی تأمین‌کنندگان قطعات خودرویی گذاشته و باعث اختلالاتی در زنجیره تولید و همچنین کمبود نیمه‌رساناها شده است. به همین خاطر تولید بسیاری از خودروها و کارخانه‌ها قطع شده و خودروسازان نیز اولویت‌های جدیدی پیدا کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها حل مشکلات یاد شده است.

 

لغو نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ به مقامات برگزار کننده این فرصت را می‌دهد که با دست پر در سال ۲۰۲۳ به میدان بازگردند. رئیس کمیته برگزار کننده این نمایشگاه می‌گوید:

ما تلاش‌های بسیار زیادی برای برگزاری نمایشگاه ژنو در سال ۲۰۲۲ انجام دادیم. علیرغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته ما مجبور به روبرو شدن با واقعیت هستیم و باید گفت وضعیت همه‌گیری کرونا تحت کنترل نیست و خطر بزرگی برای نمایشگاه‌هایی همچون ژنو محسوب می‌شود.

اگرچه این بیانیه ناامیدکننده بود اما انتظار آن می‌رفت. همه‌گیری کرونا باعث لغو بسیاری از رویدادهای خودرویی شده هرچند برخی از آن‌ها امسال برگزار شده‌اند. البته آینده چنین نمایشگاه‌هایی مبهم بوده و چندین خودروساز معتبر عدم حضور خود در ژنو را اعلام کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که در سال ۲۰۲۳ و پس از سه سال وقفه چه تعداد از خودروسازان تراز اول جهانی در نمایشگاه ژنو حضور خواهند یافت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    استقبالی نمی شد وگرنه که از فوتبال بی اهمیت تر که نیست در سطح اروپا محدودیت و فایزر همخونی ندارن!

    نمایشگاهی که نشه تووش تست درایو کرد و بصورت تخصصی روی برندها و تکنولوژی شون بررسی داشت اتلاف هزینه هست.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  2. Reza Waffen SS

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    خبر بدی بود

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. مهدی

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی خبر ناراحت کننده ای بود
    خیلی از خودرو سازها امیدشون برای معرفی خودروهاشون به این نمایشگاه بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. مک وال

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    علت اصلی موفقیت رویدادهای آنلاین و فروش اینترنتی است.
    تو کشورهای غربی و سرمایه دار، براشون خرید خودرو مثل خرید گوشی برای ما میماند. الان ببینید که بسیاری از مردم به جای رفتن به مغازه ها و نمایشگاه ها و دیدن گوشی از نزدیک، ترجیح میدن تو سایتهایی مثل دیجیکالا برن و مقایسه کنند و نظرات رو بخونند و خرید کنند. اونا هم تمایل دارند ماشینها رو تو اینترنت مقایسه کنند و بخرند.
    پس عملا برگزاری نمایشگاه های حضوری صرف هزینه های زیاد در کنار بازدهی کمتر است و ممکنه مثل المپیک هر 4 سال یکبار برگزار بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. حسین دهمرد

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      مقایسه ی جالبی نبود. گوشیا همه شبیه هم شدن. گزینه ها تو سطح بالا که محدود به سه چهار مدل خاص میشن.
      تو سطح متوسط به پایین هم یکم طرف بیشتر میگرده. ولی تو دنیای ماشین طراحی رو باید از نزدیک ببینی. کیفیت سواری و رفتار ماشین رو نمیشه از تو نت حس کرد. به قول معروف باید سوار شی تا قلقش بیاد دستت. چون تنوع ماشینا خیلی زیاده. گوشی یکی دو هزار دلاره ولی ماشین ده برابر قیمت داره به همین راحتی کسی اینهمه پول نمیده. چون تا از نمایندگی تحویل گرفتی قیمتش افت میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا