متفرقه

ورشکستگی BBS ویلز در آلمان؟!

اکثر شرکت‌های مشهور در سال ۲۰۲۰ دوران سختی را تجربه می‌کنند. امسال برای همه‌ سال سختی بوده و قطعاً بحران مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا تا مدت‌ها گریبان گیر شرکت‌ها خواهد بود هرچند برخی از آن‌ها حالا نیز طعم شکست را می‌چشند. یکی از این شرکت‌ها در دنیای خودرو کمپانی مشهور BBS است که ظاهراً اعلام ورشکستگی نموده است.

این می‌تواند سومین باری باشد که رینگ ساز مشهور آلمانی به در بسته می‌خورد. BBS در سال ۲۰۰۷ ورشکسته شد و نهایتاً شرکتی بلژیکی آن را خریداری کرد. ورشکستگی دیگر این شرکت در سال ۲۰۱۵ رخ داد و یک شرکت کره‌ای با نام نایس کورپ بخش اعظم سهام آن را در دست گرفت. گفته می‌شود بحران مالی کنونی این شرکت نتیجه عدم وصول مطالبات مالی مدنظر است هرچند معنی دقیق این اظهارات مشخص نیست.

ظاهراً اعلام ورشکستگی این شرکت فقط در آلمان بوده و دلیل آن نیز توقف تولید و افت تقاضا به خاطر شیوع ویروس کرونا بوده است. این حرکت مشابه فصل ۱۱ آمریکا بوده و بنابراین BBS برای همیشه با بازار خداحافظی نخواهد کرد بلکه این شرکت در تئوری اجازه ادامه تولید را خواهد داشت. در واقع گفته می‌شود BBS فعلاً روند نرمال خود را ادامه خواهد داد.

اما اینکه فعالیت BBS در آمریکا چه تغییراتی خواهد داشت مشخص نیست. این شرکت قراردادی با ناسکار برای تأمین رینگ‌های تک‌پیچ برای نسل بعدی خودروهای این مسابقات را امضا کرده است. بله دیگر خبری از رینگ‌های قبلی نخواهد بود و روزگار رینگ‌های ۱۵ اینچی مشکی به پایان رسیده و بجای آن BBS رینگ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی را تأمین خواهد کرد.

فکر نمی‌کنیم که این قرارداد به تنهایی بتواند BBS را از بحران مالی نجات دهد اما خب می‌تواند تا حدی اوضاع را بهبود بخشد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. ali (chevy nova)

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5263 ديدگاه)

    اینم از ورشکستگی یه شرکت المانی دیگه
    خوبه تو متن هم گفته فقط میتونه قرارداش با ناسکار کمی کمکش کنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مهدی(Mسابق)

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2369 ديدگاه)

      تو یه بعد از ظهر تابستونی …
      .
      .
      .
      .
      .
      هیچی اعصاب خورد کن تر از کامنتای علی نیست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. محمد

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (164 ديدگاه)

      یه جوری میگی انگار فقط آلمان وضعش بده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Moein

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (646 ديدگاه)

    آخی
    رینگاش رو پژو پرشیا و ۲۰۶ یه زمان اون لاکچری بودن رو القا میکرد 🙄

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. خوشنام

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (47 ديدگاه)

      قیمت رینگاش الان تو بازار چنده؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. خوشنام

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (47 ديدگاه)

    رینگ تک پیچ دیگه چیه؟
    وسط مسابقه در نمیره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1529 ديدگاه)

      نه در نمیره
      یه پیچ بزرگ وسط چرخ هست
      اون پیچ قفل میشه و با ضربه باز میشه فقط واسه همین بهش میگن center lock wheel
      گشتاور هم بهش وارد نمیشه فقط کارش اینه چرخو توی جاش نگه داره
      توی تقریبا تمام مسابقات اتومبیل رانی هم ازش استفاده میشه ( آسفالت) چون سریعتر تعویض میشه نمونش فرمولا وان

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. فقط آمریکا فقط ماسل

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (11 ديدگاه)

      تو بگیرش در نره 🤣

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. محمد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (265 ديدگاه)

    لعنت به چین کل دنیا رو به فنا دادن تازه طلبکار هم هستن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. OMID

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1529 ديدگاه)

    حیفه کلا ورشکسته بشه
    رینگای خیلی قشنگی میزنه
    البته بعد از vossen و vosteiner

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ارشیاsvj

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (857 ديدگاه)

    تو نید فور تسپید یکی از رینگای اصلی بود😒😒

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. mehdi

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (205 ديدگاه)

    انگار bbs یه شرکت امریکایی المانی هستش که فقط تو المان داره ورشکسته میشه و خط تولیدش در امریکا همچنان ادامه داره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. حسین دهمرد

    ۲۹ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1145 ديدگاه)

    چرا ماشینای معمولی رو تک پیچ نمیسازن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. OMID

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1529 ديدگاه)

      نمونه هایی هست
      مثلا کونئنیگزگ ها
      ولی علت یکی می‌تونه هزینه باشه دیگری این که لازم نیست
      چون یه ماشین شهری واسش مهم نیست که مثلا چرخش توی سی ثانیه باز بشه یا دو دقیقه
      باز کردنشم بدون تجهیزات سخته
      مثلا اگه پنچر بشه باید با آچار بزرگ و چکش باز بشه
      ولی توی پیت استاپ راحت با آچار بوکس باز میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. OMID

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1529 ديدگاه)

      نمونه هایی هست
      مثلا کوئنیگزگ ها
      ولی علت یکی می‌تونه هزینه باشه دیگری این که لازم نیست
      چون یه ماشین شهری واسش مهم نیست که مثلا چرخش توی سی ثانیه باز بشه یا دو دقیقه
      باز کردنشم بدون تجهیزات سخته
      مثلا اگه پنچر بشه باید با آچار بزرگ و چکش باز بشه
      ولی توی پیت استاپ راحت با آچار بوکس باز میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۲۹ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1086 ديدگاه)

      قطعا نمونه های تک پیچ توانایی تحمل فشار و ضربات وارده به چرخ به ویژه تو شرایط خارج جاده رو ندارن.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    4. Enzo

      ۳۰ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (275 ديدگاه)

      پورش GT3 هم تاجایی که یادمه همیشه تک پیچ بوده چرخاش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Twin H Power

    ۳۰ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    یکی از جذاب ترین قسمت های نسکار تعویض لاستیک بود که پیچ ها پرت میشد تو هوا و در کل خیلی خفن بود !
    حیف… !

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا