مزدا

نگاهی به جدیدترین تغییرات مزدا CX-3

مزدا اقدام به بهبود کراس اوور ساب کامپکت CX-3 در ژاپن کرده است. این خودرو هم‌اکنون از پیشرانه و رنگ بدنه جدیدی برخوردار شده است.

علاوه بر پیشرانه ۲ لیتری بنزینی و ۱.۸ لیتری توربودیزل کنونی، مزدا CX-3 با پیشرانه ۱.۵ لیتری اسکای اکتیو جی تنفس طبیعی هم عرضه می‌شود.

این پیشرانه جدید با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری کرده و می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را نیز برای آن سفارش داد. این پیشرانه قدرت ۱۱۱ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۴ نیوتون متری دارد.

بدون تعجب باید گفت این خودرو در صورت استفاده از پیشرانه جدید ۱.۵ لیتری مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل ۲ لیتری خواهد داشت. مزدا می‌گوید مدل دیفرانسیل جلو CX-3 دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری مصرف سوخت متوسط ۵.۹ لیتری در هر صد کیلومتر را بر جای می‌گذارد.

جدای از پیشرانه جدید، مزدا CX-3 هم‌اکنون با رنگ بدنه خاکستری پلی متال معرفی شده در مزدا ۳ نیز عرضه می‌شود. از دیگر بهبودهای این خودرو می‌توان به صندلی‌های جدید و ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.

مزدا CX-3 به‌روز شده از چهارم ژوئن در ژاپن و با قیمت معادل ۱۷۶۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

مزدا همچنین جزئیات CX-3 نسخه ۱۰۰ سالگی را نیز اعلام کرده است. این خودرو اواخر ماه جولای در ژاپن معرفی خواهد شد. پیشرانه ۱.۵ لیتری برای این مدل در نظر گرفته شده و بدنه نیز به رنگ سفید میکا و کابین به چرم قرمز مزین شده است. دیگر ویژگی‌های سفارشی این خودرو عبارت‌اند از نشان ۱۰۰ سالگی در گلگیرها، رینگ‌ها، پشت‌سری‌ها، کف‌پوش‌ها و کلید استارت.

مزدا CX-3 نسخه ۱۰۰ سالگی هم با قیمت پایه معادل ۲۴۷۰۰ دلاری در دسترس خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    فکرشو بکنید در جمع این همه خودروساز درجه یک ژاپنی ، مزدا ۱۰۰ سالش شده ، اونوقت دوستان عشق خودرونما میان با کره‌ای که هنوز ۵۰ سالشون هم نیست مقایسه میکنند و این همون قضیه‌ای هست که میگن هر کردی گردو نمیشه .
    خودم فکر نمیکردم مزدا ۱۰۰ سالش شده .
    تجربه یعنی ۱۰۰سال آزمون و خطا و اعتباری که کسب میشه .

    ببیند دقیقاً مزدا۳ n در بهمن موتور حدود ۱۰ ساله داره تولید میشه و و دو نسل از مزدا ۳ جهانی عقبتر هست ، اما با جدیدترین خودروهای کره‌ای مثل سراتو و الانترا قابل رقابت‌تره و با اینکه مونتاژیه ، کیفیت بالاتر و حتی طراحی دلنشینتری داره ، این همون اصالتیه که میگم ، اگر نه که من اگر اشتباه میگم ، روراست جواب بدین و قانعم کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. meysam

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      ربطی به سابقه نداره. عملکرد یه خودروسازه که عامل تعیین کنندست.
      عملکرد فقط ماشین خوب و خوشگل و با کیفیت ساختن نیست.
      تسلا با کمتر از 20 سال سابقه داره استانداردهای جدید این صنعت رو تغییر میده.
      همین چند وقت پیش بود که مدیر فولکس با اون همه سابقه گفت درحال حاضر هیچ شرکتی از نظر نرم افزاری نمیتونه با تسلا رقابت کنه.
      هیچ شرکتی مثل تسلا نمیتونه بدون تبلیغات نه تنها ماشین بفروشه بلکه همواره تقاضا برای محصولاتش بیشتر از میزان عرضه باشه.
      یا مثلا همین کره ایها که کیا خیلی قبلتر از هیوندای تاسیس شد ولی هیوندای اونو خرید و شد زیرمجموعه هیوندای.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایلیاا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (80 ديدگاه)

      طرفدار کره ای هیچوقت سر اینکه کره ای بهتره یا ژاپنی بحثی نداشته، بحث رو جنابعالی بوجود میاری که در هر پستی میای میگی کره ای اشغاله، آشغال بودن ی بحثه از ژاپن عقب تر بودن ی بحث دیگه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (3539 ديدگاه)

        ایلیا جون داداش چرا بیخودی خونتو کثیف میکنی
        من که میدونم‌درست میگی ولی اینجا ایرانه و بخاطر یک سری وابستگیهای نفتی و سیاسی از یک کشورهای حمایت میکنن مثل ژاپن که اشکالی هم نداره و خوبه ولی کاسه داغتر از آش تو ایران خود مردمم که کارشون شده کشور پرستی و اسم پرستی
        یعنی ژاپن دستمال توالت هم تولید کنه میگن ژاپنیش یک چیز دیگست!!!
        یک مثال واضح بزنم در مورد سرعت پیشرفت کره جنوبی و اونم اینه که یک زمانی من سونی باز بودم طوری که هر چی تولید میکرد چشم بسته میخریدم ولی با گذشت زمان دیدم در مورد گوشی های موبایل و تلویزیون شرکت سامسونگ یا ال جی گوی سبقتو گرفتن و الان شاخ بازار هستن . طوری که در هر خانه محصولاتشونو میبینی .

        ضمنا در روی یک پاشنه نمیچرخه
        متاسفانه navid98 دنیا رو سیاه و سفید میبینه
        یا ژاپن یا هیچی !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          ممدژانگولر
          دقیقاً داری عوام فریبی میکنی ، کامنتهای من هست و گویاست ، همینطور برای شما .
          و هیچگاه نگفتم ژاپن یا هیچ ، لطفاً دروغ نفرمایید .

          مگه میشه ژاپنی را برتر از خودروهای درجه یک آلمانی دانست .
          قبلاً گفتم ، باز هم میگم ، هر کشوری در صنعت خودروسازی ، به نمادی معروف هست ، مثل کیفیت ، مثل طراحی ، مثل تکنولوژی ، مثل وقار ، مثل آپشن ، مثل اُبَهَت و….

          در ضمن ، روابط ایران با کره جنوبی بسیار قویتر از رابطه با ژاپن هست که میشه از فروش و خرید نفت در این سالها پی به همه چیز برد تا برسه به تجارت بین کشورها .

          در ضمن ، صنعت خودرو را با سامسونگ مقایسه نکن ، صنایع وابسته به خودرو هزار برابر بیشتر از صنایع وابسته به الکترونیک هست .

          همین سامسونگ که نام میبری ، حدود دوبرابر عمر بیشتری نسبت به هیوندای داره .
          اسم سامسونگ اومد ، بگم که یه نگاهی به سیاست سامسونگ بندازین تا ببینید با چه سیاست قوی و مدریت عالی به این جایگاه رسیده و نوش جونش .
          سامسونگ برای رسیدن به این روز ، اول اومده لوازم جانبی برای شرکتهای بزرگ ساخته تا اول به علم ساخت لوازم و قطعات برسه و سپس شروع کنه به رقابت با بزرگان .
          نه کپی کرده ، نه تقلید کرده و نه از کیفیتش میزنه که اگر ظاهرش خوبه ، باطنش هم خوبه با تکنولوژی خود ساخته و نه کپی .

          در ضمن ژاپن اینقدر محکم و درست رفتار کرده که از هر صنعتی تا نام made in japan میاد ، چشم بسته میخرند و این همون اصالتیه که میگم .

          حتی بهترین صنعت موتور سیکلت سازی کره‌جنوبی هم نمیتونه با معمولی‌ترین صنعت موتور سیکلت سازی ژاپن رقابت کنه ، چی میگی شما .
          تو ایران اینقدر ظاهر پرست شدن مردم که جدای از خودرو ، حتی ازدواج‌ها هم شده ظاهر پسندی که وقتی یکی از پسرهای فامیل ازدواج میکنه ، اول میگن زنش خوشگله یا نه و وقتی به مشکل میخورند و طلاق میگیرند ، ظاهر زیبای دختره هم از چشم میوفته و میفهمند اول باطن و اصالت مهمه و به همرا اون ظاهر مهم هست .
          برای همینه توقعی نمیره سینه چاک کره‌ای پرست زیاد داشته باشیم که عوام فریبی هم بکنند با دروغ و تحریف مسائل نامرتبط .

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        ایلیا عزیز
        اومدم جوابتون را بدم
        دیدم بحث شکل میگیره
        پس شما درست میگی

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. کیان

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1435 ديدگاه)

      ببین دوست عزیز، بعضی چیزها منطق و دلیل و مدرک نمیخواد، بعضی چیزها به دل و علاقه هست، یکی سیاه دوس داره یکی سفید، اگر این مورد و در نظر نگیریم برای انتخاب یک خودرو و بیاییم عوامل عقلانی و برای خرید خودرو در نظر بگیریم بحث متفاوت میشه، دیگه میشه چیزهایی فرارتر از مشخصات فنی و علاقه و سلیقه و … .
      بدار من یه چیزی به شما بگم، شاید کمی تونستین درک کنین چرا بعضی افراد کره ای میپسندن و …، من خودم یک اپتیما دارم علی رغم همه انتقادهایی ک به ماشین کره ای دارم، شاید بپرسین چرا ؟ بخاطر کارمون باید ماشینی که پول نقد باشه که اگر لازمم د سریع بفروشم، یعنی شرایط کشور و بازار باعث شده ک من اینطور انتخاب کنم، هرچند واقعا خیلی هم ازش استفاده ای نمیکنم، به قول معروف ماشین مسافرت و … هست. البته هم خوبیهایی داره هم بدیهایی قطعا، اما مطمئنا اگر میخواستم ماشینی باشه که هر روز ازش استفاده کنم و … مطمئنا انتخاب دیگه ای میداشتم. اما به نسبت سوناتا، اپتیما واقعا خیلی جلوتر هست (اپتیما TF در مقابل YF).

      حالا شما فرض کن یه جوون 20 ساله هستی، با دوستات میری بیرون، کی نظرت جلب میکنه، اونی که رنگارنگ تره و تو نگاه اول جذابتر هست، حالا شدی یه ادم 30 ساله، میخوای ازدواج کنی، دیگه مثه اون 20 ساله انتخاب نمیکنی، چون فهمیدی همه چیز جذابیت و رنگ و لعاب نیست، حرف با تجربه هارو گوش میکنی و … . (البته به هیچ بانوی محترمی توهین و جسارت نشه).
      باید حق بدیم به همه، با بازار بسته و انحصاری که هنوز پژو 40 سال پیش تولید میشه، قطعا اکثریت مصرف کننده ها دسترسی ندارن به تولیدات حتی اقتصادی روز دنیا، پس شما از هر ماشین تولیدی ایران خودرو و سایپا بری سوار کره ای بشی بی شک کیفیت بهتری و تجربه میکنی اونم خصوصا با کیفیت افتضاحی که خودروهای داخلی دارن.
      بعضی وقتها شما نمیتونید کسی و متقاعد کنید، باید حق داد و البته به سلیقه های متفاوت هم احترام گذاشت هرچند من هم کاملا با شما هم عقده هستم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mercedes benz

      ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      داداش گلم اقای نوید
      من خودم عاشق ماشین های ژاپنی هستم
      مثالی که زدید در مورد مزدا 3 نیو دقیقا درسته این ماشین کیفیت و سواری بسیار بهتری حتی نسبت به رقیب های کره ای گرونتر و جدید تر خودش داره کیفیت داخل کابینش هم بصورت واقعا عجیبی بالاست چون خودم از نزدیک دیدم دارم میگم
      صددرصد ماشین ژاپنی با کره ای قابل مقایسه نیست ولی اینو باید در نظر داشته باشیم کره با چین خیلی فرق میکنه کره ای ها دارن خیلی چیزا از ژاپنی ها یاد میگیرن و میشه گفت توی چند سال اینده خیلی پیشرفت میکنن ولی شما نگاه کن چینو هر کاری بکنی بازم کپی کارن ینی انگار تو ذاتشونه ولی کره ای ها مدیریت خیلی بهتری دارن و این داره باعث پیشرفتشون میشه ولی بازم خیلی مونده به ژاپنی ها برسن
      یا علی مدد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. کیان

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    مزدا همه چیزش واقعا عالی هست، خصوصاً ک طبق نقد و بررسی های جدید هم کیفیت ساخت متریال داخلی افزایش بسیار محسوسی داشته، بیشتر از چیزی ک باید باشه هست.
    طراحی جذاب و استایل بسیار خاص تر نسبت به سایر ژاپنیها با رنگهای خاصی که داره واقعا متمایزش میکنه
    امیدوارم فروشش هم به اندازه این همه کیفیت و خاص بودنش افزایش داشته باشه تو مدلهای جدیدش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    ارزان وزیبا چیزیه که براما ایرانیا بر عکسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. net

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    این مدل جلوپنجره های نیم دایره ای مزدا بد هست و خط استیل زیر جلوپنجره هم بد هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سیدمهران میرابوالقاسمی

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (45 ديدگاه)

    مزدا.را عشق است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فرهاد

    ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (134 ديدگاه)

    برای ما به عنوان یک ملت که شانسی برای ابراز وجود و راهی برای ارائه نبوغ به عنوان یک ملت نمونده فقط باید در مورد بهتر یا بدتر بودن دیگران با هم بحث و جدل کنیم نمیدونم باید بخندیم یا گریه کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا