موتورسیکلت

دوکاتی سوپرلگرا V4، یک هایپراسپرت دوچرخ!

دوکاتی از هیولای جدیدی بنام سوپرلگرا V4 پرده‌برداری کرده است. این سوپربایک ایتالیایی نمونه‌ای تولید محدود است و شاید بتوان آن‌را یکی از جالب‌ترین موتورسیکلت‌هایی دانست که تاکنون ساخته شده است. در سینهٔ این سوپرلگرا یک پیشرانهٔ 1 لیتری V4 (چهار سیلندر V شکل) قرار گرفته که در حالت جاده‌ای 220 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت سفارش سیستم اگزوز Akrapovic برای پیست، نیروی آن به 231 اسب بخار می‌رسد.

اما فقط پیشرانه نیست که این موتورسیکلت را به نمونهٔ خاصی تبدیل کرده زیرا به گفتهٔ دوکاتی، سوپرلگرا V4 اولین موتورسیکلت تولیدی جهان محسوب می‌شود که کل ساختار آن شامل فریم، ساب‌فریم، چرخ‌ها و تک بازوی چرخ عقب همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. علاوه بر این، برای این سوپربایک باله‌های فیبر کربنی تیزی هم طراحی شده که در سرعت 270 کیلومتر بر ساعت 50 کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. این ویژگی موجب بهبود ثبات در پیچ‌های سرعت‌بالا می‌شود و همچنین احتمال بلند شدن چرخ جلو از زمین هنگام شتاب گیری‌های سنگین را کاهش می‌دهد. این باله‌ها همچنین پایداری موتورسیکلت در هنگام ترمز گیری را هم افزایش می‌دهند.

از همهٔ این‌ها که بگذریم، سوپرلگرا V4 در حالت استاندارد تنها 159 کیلوگرم وزن دارد که این عدد در صورت سفارش کیت مسابقه‌ای به 152 کیلوگرم می‌رسد و بهترین نسبت قدرت به وزن در بین همهٔ موتورسیکلت‌های خیابانی دنیا محسوب می‌شود. این موتورسیکلت همچنین به سیستم تعلیق سبک‌وزن Ohlins با کمک‌های تیتانیومی و سوپاپ‌های گرفته‌شده از موتو GP هم مجهز شده است. ترمزهای قدرتمند برمبو نیز وظیفهٔ مهار کردن این هیولای چموش را بر عهده دارند. از دوکاتی سوپرلگرا V4 تنها 500 دستگاه ساخته می‌شود و تحویل آن‌ها به خریداران از ژوئن 2020 آغاز می‌شود.

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (317 ديدگاه)

    چرا یه امار فروش از کمپانی های موتور سیکلت سازی هم نمیزارید مثل خودروسازان

  2. ایمان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    دوکاتی حکم فراری در موتور سیکلت ها رو داره
    خیلی خفن ، با شخصیت و دلربا

  3. Carbonado Aventador

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3896 ديدگاه)

    کاوازاکی نینجا h2 R با ۲۳۰ اسب
    و دوکاتی سوپر لگرا با ۲۳۰ اسب
    جفتشون بی نظیر هستن..
    .
    مثل فراری و لامبورگینی دنیای خودرو هستن.
    نمیشه گفت کدومشون بهتره
    ولی سلیقه ی من دوکاتی سوپر لگرا هست😍

    1. یانکی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (922 ديدگاه)

      داداش نینجا 350 اسبه.و بیش از 400 کیلومتر سرعت میگیره

    2. مانی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1670 ديدگاه)

      ولی‌ وزن این شگفت انگیزه
      فقط ۱۵۰ کیلو!!!
      کوازاکی ۲۴۰ کیلو وزنشه
      جلو این یعنی‌ خود سوسک

      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2946 ديدگاه)

        اگر بحث پرفورمنس و این چیزا باشه، ۹۹ درصد موتورهای فعلی، جلوی نینجا H2R هیچی نیستن!

        1. Alireza

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (402 ديدگاه)

          نینجا H2R اصن یه چیز خاصیه،من اصلا اهل موتور نیستم ولی تو گاراژ خیالیم اینو حتما خواهم داشت، فکرشو بکن سوپرشارژر رو موتورت باشه و مثل fxx تو جاده قانونی نباشه، خوراک ایرانه

  4. Khosrow

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1529 ديدگاه)

    ولی تسلاتی خوبتره 🤣🤣 ..

  5. بهراد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (398 ديدگاه)

    حداکثر سرعت و شتاب و ضریب درگ و شتاب جانبی چرا گفته نمیشه؟

  6. Farzad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (555 ديدگاه)

    ducati 👌💪
    Ktm 😍

  7. Enzo

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (130 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دوکاتی توموتورا برام مثل فرراری توماشیناست .یجورایی خاصه این برند.مدل پانیگله دوکاتی هم معرکست

  8. شاهین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (716 ديدگاه)

    اچ2 ار 310 اسبه
    اونی که 230 اسبه اچ2 هستش

  9. samurai

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (177 ديدگاه)

    ولی نینجا یا هایابوسا بنظرم بهتره مخصوصا نینجا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن