موتورسیکلت

دوکاتی سوپرلگرا V4، یک هایپراسپرت دوچرخ!

دوکاتی از هیولای جدیدی بنام سوپرلگرا V4 پرده‌برداری کرده است. این سوپربایک ایتالیایی نمونه‌ای تولید محدود است و شاید بتوان آن‌را یکی از جالب‌ترین موتورسیکلت‌هایی دانست که تاکنون ساخته شده است. در سینهٔ این سوپرلگرا یک پیشرانهٔ ۱ لیتری V4 (چهار سیلندر V شکل) قرار گرفته که در حالت جاده‌ای ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در صورت سفارش سیستم اگزوز Akrapovic برای پیست، نیروی آن به ۲۳۱ اسب بخار می‌رسد.

اما فقط پیشرانه نیست که این موتورسیکلت را به نمونهٔ خاصی تبدیل کرده زیرا به گفتهٔ دوکاتی، سوپرلگرا V4 اولین موتورسیکلت تولیدی جهان محسوب می‌شود که کل ساختار آن شامل فریم، ساب‌فریم، چرخ‌ها و تک بازوی چرخ عقب همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند. علاوه بر این، برای این سوپربایک باله‌های فیبر کربنی تیزی هم طراحی شده که در سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت ۵۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند. این ویژگی موجب بهبود ثبات در پیچ‌های سرعت‌بالا می‌شود و همچنین احتمال بلند شدن چرخ جلو از زمین هنگام شتاب گیری‌های سنگین را کاهش می‌دهد. این باله‌ها همچنین پایداری موتورسیکلت در هنگام ترمز گیری را هم افزایش می‌دهند.

از همهٔ این‌ها که بگذریم، سوپرلگرا V4 در حالت استاندارد تنها ۱۵۹ کیلوگرم وزن دارد که این عدد در صورت سفارش کیت مسابقه‌ای به ۱۵۲ کیلوگرم می‌رسد و بهترین نسبت قدرت به وزن در بین همهٔ موتورسیکلت‌های خیابانی دنیا محسوب می‌شود. این موتورسیکلت همچنین به سیستم تعلیق سبک‌وزن Ohlins با کمک‌های تیتانیومی و سوپاپ‌های گرفته‌شده از موتو GP هم مجهز شده است. ترمزهای قدرتمند برمبو نیز وظیفهٔ مهار کردن این هیولای چموش را بر عهده دارند. از دوکاتی سوپرلگرا V4 تنها ۵۰۰ دستگاه ساخته می‌شود و تحویل آن‌ها به خریداران از ژوئن ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (352 ديدگاه)

    چرا یه امار فروش از کمپانی های موتور سیکلت سازی هم نمیزارید مثل خودروسازان

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. ایمان

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2527 ديدگاه)

    دوکاتی حکم فراری در موتور سیکلت ها رو داره
    خیلی خفن ، با شخصیت و دلربا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Carbonado Aventador

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3947 ديدگاه)

    کاوازاکی نینجا h2 R با ۲۳۰ اسب
    و دوکاتی سوپر لگرا با ۲۳۰ اسب
    جفتشون بی نظیر هستن..
    .
    مثل فراری و لامبورگینی دنیای خودرو هستن.
    نمیشه گفت کدومشون بهتره
    ولی سلیقه ی من دوکاتی سوپر لگرا هست😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یانکی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      داداش نینجا ۳۵۰ اسبه.و بیش از ۴۰۰ کیلومتر سرعت میگیره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. مانی

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (2036 ديدگاه)

      ولی‌ وزن این شگفت انگیزه
      فقط ۱۵۰ کیلو!!!
      کوازاکی ۲۴۰ کیلو وزنشه
      جلو این یعنی‌ خود سوسک

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (3002 ديدگاه)

        اگر بحث پرفورمنس و این چیزا باشه، ۹۹ درصد موتورهای فعلی، جلوی نینجا H2R هیچی نیستن!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Alireza

          ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (487 ديدگاه)

          نینجا H2R اصن یه چیز خاصیه،من اصلا اهل موتور نیستم ولی تو گاراژ خیالیم اینو حتما خواهم داشت، فکرشو بکن سوپرشارژر رو موتورت باشه و مثل fxx تو جاده قانونی نباشه، خوراک ایرانه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  4. Khosrow

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1729 ديدگاه)

    ولی تسلاتی خوبتره 🤣🤣 ..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. بهراد

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (535 ديدگاه)

    حداکثر سرعت و شتاب و ضریب درگ و شتاب جانبی چرا گفته نمیشه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Farzad

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1178 ديدگاه)

    ducati 👌💪
    Ktm 😍

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Enzo

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (277 ديدگاه)

    نمیدونم چرا دوکاتی توموتورا برام مثل فرراری توماشیناست .یجورایی خاصه این برند.مدل پانیگله دوکاتی هم معرکست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. شاهین

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (772 ديدگاه)

    اچ۲ ار ۳۱۰ اسبه
    اونی که ۲۳۰ اسبه اچ۲ هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. samurai

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (221 ديدگاه)

    ولی نینجا یا هایابوسا بنظرم بهتره مخصوصا نینجا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا