مک لارن

نگاهی به آئرودینامیک پیشرفته مک لارن اِلوا

گل سرسبد محصولات مک لارن با نام اِلوا شناخته می‌شود. این خودرو سه‌گانه‌ی سری اولتیمیت این برند را به همراه سنا و اسپیدتیل تکمیل می‌کند و دارای تمامی تجهیزات مدنظر در یک خودروی فوق‌العاده پرفورمنس می‌باشد.

چیزی که الوا فاقدش آن است شیشه جلو می‌باشد اما این خودرو برای دور کردن باد از بخش کابین نیازی به این قطعه ندارد. در سرعت 96 تا 113 کیلومتر در ساعت، آئرودینامیک پیشرفته‌ی این خودرو کار حفظ آرامش در کابین را انجام خواهد داد.

مک لارن اِلوا

هوا از طریق سپر کشیده شده و از اطراف کاپوت به سمت دیگر هدایت خواهد شد. با افزایش سرعت خودرو هوا به عقب رفته و به‌صورت منحنی از کاکپیت عبور می‌کند. در واقع کاکپیت به عنوان یک حباب مجازی عمل کرده و سرنشینان اثری از باد را روی صورت خود حس نخواهند کرد.

مک لارن اِلوا

این خودروساز بریتانیایی با انتشار ویدئویی در شبکه‌های مجازی چگونگی رسیدن به این تکنولوژی پیشرفته را توضیح داده‌ است؛ بنابراین اگر دوست دارید چیزی یاد بگیرید یا پیش دوستان خود کلاس بگذارید پس حتماً این ویدئو را تماشا کنید!

مک لارن اِلوا

البته پیش از پلی کردن ویدئو بد نیست بدانید تنها 399 دستگاه از مک لارن الوا ساخته خواهد شد و هریک بهای 1,690,000 دلاری خواهد داشت. نیروبخش این خودرو نیز پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربویی است که قدرت 804 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری تولید می‌کند. این سوپرکار سریع‌تر از سنا بوده و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به کمتر از 3 ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت الوا نیز 6.7 ثانیه اعلام شده است.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه

  1. s.h

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (690 ديدگاه)

    این طور ماشینا زیاد چنگی به دل نمیزنند شادم برای ما ها غریب باشند
    اگر بخوام وسیله ای بخرم که شیشه نداشته باشه حتما یه موتور سنگین 6 سیلندر 2500 میخرم با 25000 تا نه یک و هفصد .
    گرچه دیگه موتور و موتور سواری از ما گذشته ولی بازم اگر یه جوون یا نو جوون بودم که پول بی زحمتی که پدرم برام در اورده رو میخواستم خرج کنم بازم این کار رو نمیکردم

    1. Hamidreza

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (602 ديدگاه)

      ببین
      خیلی مثل شماها فک میکنن همه کسانی که واسه اینا پول میدن پول مفت باباشونه!
      حتی اگه پول بی زحمت بابات باشه ؛
      قیمت این پس از چند سال چند برابر میشه
      البته اگه هزینه نگهداریشو بدی میتونی پول خوبی ازش بع جیب بزنی
      چی بهتر از این؟
      درود بر مک لارن
      بسیار زیباست…

  2. ایمان

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2222 ديدگاه)

    دو رکن اساسی موفقیت های مکلارن
    ۱. وزن ۲. آیرودینامیک
    باید گفت مکلارن در این ۲ مورد بهترینه

    1. Mahdi

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (240 ديدگاه)

      طراحش در حد *** خلاقه

      1. ایمان

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2222 ديدگاه)

        وقتی صحبت از طراحی های مکلارن شد سریع ازش رد شو
        همینطور که گفتم مکلارن در بحث وزن و آیرودینامیک استاده
        طراحی زیبا و چشم نواز میخوای برو سراغ ایتالیایی ها
        پاگانی ، فراری ، لامبورگینی ، مازراتی و آلفارومئو

        1. Hamidreza

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (602 ديدگاه)

          خدایی طراحی مازراتی از مک لارن بهتره؟
          هعی دنیا ؛
          حتی زیر مجموعه های فراری از مک لارن بهترن!
          والا بعضیا بودن میگفتن لامبو کلاس کار رو میاره پایین الان نمیدونم چی شده!

        2. Mclaren

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (799 ديدگاه)

          والا طراحی های مکلارن از فراری و اینایی که نام بردی خیلی سرتره…نمیدونم چرا تعصب و سلیقه شخصیتو میخوای به بقیه القا کنی.
          تنها برندی که میتونی تو جسارت طراحی باهاش مقایسه کنی لامبورگینیه این دو برند خودرو نمیسازن فراخودرو میسازن برای همین برای خیلی ها این طراحی های جسورانه قابل درک نیستن چون جلوتر از زمان خودشون هستن.
          درست مثل وقتی که اف وان اومد بقیه شرکت ها انگار داشتن قوطی طراحی میکردن و برای همین وقتی اف وان رو میبینی حتی تو سال 2020 احساس نمیکنی این خودرو مال چند دهه قبل هست.چیزی که توی بقیه خودروهای هم دوره خودش نمیبینین.

        3. ایمان

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2222 ديدگاه)

          @ حمید رضا
          چرا شلوغش میکنی رفیق ؛ آهسته برو منم بهت برسم
          تا حالا دیدی من از طراحی های لامبورگینی حرفی بزنم ؟؟؟؟
          حالا ایراد گرفتن به کنار ؛ این یک
          دوم اینکه لامبورگینی رو همیشه قبول داشتم به عنوان یک عشق ماشین ولی بعد از فراری
          حالا فراری قوی ترین برند دنیاست شما چرا خودتو ناراحت میکنی
          زیاد تو فکرش نباش ، مغلطه هم نکن
          ضمناً شما از اون دسته آدمایی هستی که همیشه منتظر یک فرصتی که از آب گل آلود ماهی بگیری
          شما طرفدار مکلارنی بچسب به مکلارن چکار به لامبورگینی داری
          ما طرفداران فراری مثل مرد از برند محبوبمون دفاع میکنیم و پشت هیچ برند دیگه ای پنهان نمیشیم برعکس بعضیا

        4. ایمان

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2222 ديدگاه)

          @ Mclaren
          اگه واقعاً نظر شما اینه که طراحی های مکلارن از فراری بهتره من دیگه حرفی ندارم (حالا کی تعصب بیشتری داره) ؟؟؟؟

        5. Mclaren

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (799 ديدگاه)

          آقای ایمان
          قویترین برند دنیا؟
          بر چه اساس؟ کدوم منبع؟
          من قصد برتر نشون دادن هیچ برندی ندارم چون هیچ برتری مطلق نیست چه پرفورمنس چه طراحی چه اصالت و … دیگه دوره تک قطبی بودن یکسری برند هام تموم شد الان همه برند ها مطرح هست چون مثل قدیم محدودیتی ندارن مردم دنیا و میتونن تمام برند ها رو ببینن اطلاعاتشون رو بخونن و مثل قدیم نیست با کارت بازی و چهارتا پوستر عتشق برندی بشن…
          قبلا مردم اسم چهار تا برند رو میدونستن چون عکساشو رو کارت بازی ها و پوسترها دیده بودن الان دیگه اونطور نیست.
          کافیه یک سر به پیج ها و سایت های بزرگ بزنی توی نظر سنجی بین پیستا و 720 اس …مکلارن 720 با اختلاف 18 درصد بیشتر پیستا رو کنار زد توی محبوبیت این ینی چی؟ یعنی دیگه مردم دنیا به روز شدن دیگه عقلشون تو چشمشون نیست…توی نظر سنجی دیگه بین 458 و 570 اس ایبار فراری بود که با اختلاف 10 درصدی برنده شد….پس هیچ برتری در کار نیست فقط سلیقه هست از نظر پرفورمنس از نظر کیفیت همه برند های مطرح نزدیک به هم هستن در قالب طراحی های مختلف پس این کلمات صدمن یه غاز مسخره اصالت و برتری بریزین دور که مختص هیچ برندی نیست حتی مکلارن.
          برندهای مورد علاقه من به ترتیب : مکلارن , لامبورگینی , پورشه , کوینگزگ , فراری
          انقدر مکلارن بزرگ هست که نخواد پشت هیچ برندی قایم بشه.

        6. ایمان

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2222 ديدگاه)

          @ Mclaren
          بیشتر اخبار رو دنبال کن دوست عزیز
          https://www.pedal.ir/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%82%D9%88%DB%8C%e2%80%8c%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-2020/
          هیچ وقت بدون اطلاعات کافی حرف نزدم و نمی زنم
          فقط شما باید اطلاعات خودتونو بالا ببرید

        7. ایمان

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2222 ديدگاه)

          @ حمید رضا
          خیلی دلم میخواد بیشینیم رو در رو با هم حرف بزنیم
          ولی متاسفانه نمیتونم با کسی که درباره تاریخچه ، افتخارات و جوایز اون برند مطالعه ای نداشته حرف بزنم
          اخه شما میای جلوی فراری حرف از طراحی مکلارن میزنی ؟؟
          حتماً تا دو روز دیگه میگی مکلارن تو F۱ از فراری پر افتخار تره
          یا قدمت بیشتری داره یا جوایز بهترین انجین های سال مکلارن بیشتر از فراری هست
          تو رو به خدا منطقی تر حرف بزنید و فقط دیسلایک دادن رو یاد نداشته باشید

        8. Hamidreza

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (602 ديدگاه)

          @ایمان
          باشه من اصلا از فراری هیچی نمیدونم
          ولی
          شما که میدونی
          من کجا گفتم طراحی مک لارن از فراری بهتره؟
          با کسی که فکر میکنه طراحی مازراتی از مک لارن بهتره نمیشه بحث کرد!
          الان میگه حتی یوونتوس هم طراحیش از مک لارن بهتره!

        9. Mclaren

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (799 ديدگاه)

          بله دیدم ربطی هم به اطلاعات نداره
          گفتم که مطلق نیست و موقتیه دو تا مثال هم زدم واستون😊😊
          هر سال ممکنه تغییر کنه

      2. Reza

        ۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        تا اونجایی که من میدونم مکلارن فقط یه طراحی خفن داره که اونم P1 هستش . بقیه روی همین پلتفرم ساخته شدن .

        طراحی میخوای باید بری سراغ لامبورگینی و فراری و پاگانی . به قول آقا ایمان مکلارن فقط تو 2 رکن اساسی بهترینه ( وزن – آیرودینامیک ) واسه همینه که طراحی 720 چنگی به دل نمیزنه ولی میتونه به راحتی مچ هر رقیبی رو به راحتی بخوابونه.

        1. ویلیامز (بنتلی)

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (25 ديدگاه)

          من نمیفهمم تا کی باید اینجور کامنت هارو بخونم! چرا تموم نمیشین؟!!! شما حتی به خودت زحمت ندادی یه سرچ کوچیک بکنی و به من زحمت دادی! طراحی های مکلارن در کنار ایرودینامیک عالی، زیبا هم هستن و شاید بشه گفت فقط سنا طراحی جالبی نداره! مثلا همین مکلارن 720اس که گفتی چند تا جایزه طراحی برده!
          https://www.pedal.ir/ویژه/بهترین-طراحی‌ها-سال-2018/
          https://www.pedal.ir/طراحی/جوایز-زیباترین-خودروها-2017/
          حتی طراحی کابین 720اس هم زیبا و فوق‌العاده هست
          https://www.pedal.ir/ویژه/بهترین-کابین-خودروها-2019/

        2. Hamidreza

          ۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (602 ديدگاه)

          مثل اینکه اقا ایمان الزایمر دارند
          تو پست مقایسه f8 و اوراکان گفتی لامبو کلاس کار فراری رو میاره پایین نگفتی؟
          هر جا که مشکلی مثلا آتش سوزی واسه مک لارن پیش اومده من هیچوقت از مک لارن دفاع نکردم اما شما چی؟
          اون موقع که F1 اومده بود نه فراری بلکه هیچ خودرو سازی اینقدر طراحی حرفه ایی نداشت! فقط کافیه یکم مک لارن مسخره بازی رو شروع کنه و اهل تبلیغات باشه ؛ یه دست روی پشت F1 و چراغاش بکشه و اونو تولید کنه! چی میشه!!
          منم قبول دارم طراحی جلوی سنا به پای p1 نمیرسه اما واقعا برتر بودن مطلق وجود نداره!
          اما از تعصبی ها!!
          کسی که دیگه طراحی مازراتی رو برتر از مک لارن میدونه دیگه نمیشه بهش خرده گرفت!
          مک لارن تا الان به خیلیا شوک وارد کرده!
          از MP4 رسید به 765lt …
          ببین شما با این حرفات باعث میشی من نسبت به فراری جهت بگیرم درسته دوسش دارم ولی تو فقط داری کار رو خراب میکنی!
          مک لارن بسیار بی حاشیه کار رو پیش میبره و همه رو شگفت زده میکنه!

  3. حمید

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    سوپر اسپرت بی نظیری هستش
    ولی قیمتش از پی وان بیشتره متعجب شدم

    1. Hamidreza

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (602 ديدگاه)

      قطعا باید بیشتر باشه!

  4. علي-كيوج

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (137 ديدگاه)

    چقدر خووب،همیشه فک میکردم اونایی که این خوردروهای بیدوم شیشه جلو رو میرونن باید یه عینک بزرگ غواصی ام بزنن یا بیشتر از ۶٠ تا سرعت نرن😁
    البته اونی که این رو میخره فک نکنم سالی دو سه بار بیشتر از پارکینگ درش بیاره

  5. حالا یکی

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (23 ديدگاه)

    چیزی که الوا «فاقدش» آن است؟؟

  6. هادی 8 سیلندر

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    تنها چیزی که نگفت ضریب ایرودینامیک بود
    در هر صورت با این جنکولک بازی ها. میخان قیمت رو توجیه کنن چیزی با ۶۰ هزار تا میشه گرفت
    درود بر c8

    1. Hamidreza

      ۸ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (602 ديدگاه)

      نمی دونم دیگه چی بگم بهت
      به هر کی میگفتی میفهمید الا شما
      میای یه SUV رو با کوروت مقایسه میکنی
      میای بنتلی رو با C8 مقایسه میکنی
      میای هر کوفت و زهر ماری رو با c8 مقایسه میکنی
      آخه بر چه اساس مقایسه میکنی؟
      قیمتش پس از چند سال چند برابر میشه
      آیا کوروت هم همینطوره؟ قطعا نیست
      شما با این حرفا داری شایستگی های کوروت رو زیر سوال میبری

      1. حسین

        ۸ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        این بنده خدا منو یاد اونایی میانداره که جنسیس دارن و میگن هر چی بنز و بی ام وه هست رو سوسک میکنه و پز میدن!
        حالا بماند بی ام وه های کوپه که حجم موتور کمتری از جنسیس ندارن سوسکش میکنن!

  7. s.h

    ۸ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (690 ديدگاه)

    پدال جان این مشکل رو رفع کن بعد از ویرایش پیام اون پیام هیچ وقت نمایش داده نمیشه

  8. fara2001

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (188 ديدگاه)

    به نظرم نیاز نیست حاشیه بریم اگر کسی از این ماشین خوشش نمیاد بگه خوشم نمیاد .
    به نظرم این ماشین یه شاهکاره هم زیبا و هم پرفورمنس عالی مکلارن خیلی خب داره پیش میره

  9. ارسلان

    ۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    مثله سنا تند تند آتیش نگیره صلواااااات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن