مک لارن

معرفی مک‌لارن 620R، خودرویی مسابقه‌ای برای استفاده در جاده

مک‌لارن با معرفی مدل مسابقه‌ای ۶۲۰R، خانوادهٔ محصولات سری اسپرت خود را گسترش داده است. این خودرو اما اساساً نسخه‌ای جاده‌ای از مدل مسابقه‌ای ۵۷۰S GT4 است که تنها ۳۵۰ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. ۶۲۰R همان‌طور که از نامش پیدا است قوی‌ترین عضو خانوادهٔ سری اسپرت مک‌لارن محسوب می‌شود. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربوی مدل مسابقه‌ای GT4 مجهز است اما به دلیل عدم نیاز به رعایت مقررات مسابقه، حالا خروجی بیشتری معادل ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند.

۶۲۰R به لطف این نیرو ظرف ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر و در ۸.۱ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند درحالی‌که حداکثر سرعت آن‌هم به ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتقال نیروی پیشرانه در این ماشین توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ SSG صورت می‌گیرد. این گیربکس به تکنولوژی Inertia Push مجهز است که در حالت رانندگی پیست در هنگام رفتن به دنده‌های بالاتر، انرژی فلایویل را به گشتاور لحظه‌ای تبدیل می‌کند.

اما بدیهی است که در ۶۲۰R چیزی بیشتر از صرفاً پیشرانهٔ مسابقه‌ای قدرتمند وجود دارد. این سوپراسپرت تولید محدود اشتراکات بسیار زیادی با مدل مسابقه‌ای GT4 دارد. یکی از این اشتراکات شاسی فیبر کربنی مونوسل یک‌تکه است که وزن خشک ماشین را به ۱۲۸۲ کیلوگرم رسانده است. ۶۲۰R همچنین عناصر آئرودینامیکی قابل تنظیم، تعلیق مسابقه‌ای و سیستم ترمز را هم از GT4 قرض گرفته است. به‌عنوان‌مثال، بال عقب فیبر کربنی قابل تنظیم این مدل همان نمونه‌ای است که در مدل مسابقه‌ای وجود دارد ولی در اینجا یک چراغ ترمز سوم را هم در خود جای داده است. این بال داون‌فورس را افزایش و ضریب درگ را کاهش می‌دهد.

بال ۶۲۰R در سه زاویهٔ مختلف ارائه می‌شود که توسط نمایندگی‌های فروش مک‌لارن تنظیم خواهد شد. تندترین زاویهٔ این بال در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت در عقب حداکثر داون‌فورسی معادل ۱۸۵ کیلوگرم را ارائه می‌کند. دیگر قطعات آئرودینامیکی ۶۲۰R که از ۵۷۰S GT4 گرفته شده‌اند نیز شامل سپر جلو، اسپلیتر، کاپوت جلو و باله‌های روی سپر جلو می‌شود.

سیستم تعلیق ۶۲۰R به کمک‌فنرهای پیچشی موتوراسپرت قابل تنظیم دستی دو جهته مجهز شده است که علاوه بر بهبود عملکرد خودرو در پیچ‌ها، به کاهش وزن آن‌هم کمک می‌کنند زیرا بیش از ۶ کیلوگرم از کمک‌فنرهای معمولی سری اسپرت سبک‌تر هستند. علاوه بر این، جناق‌های آلومینیومی سبک‌وزن، آنتی‌رول بار سفت‌تر و کاهش ارتفاع هم از دیگر تغییرات و ارتقاءهای سیستم تعلیق ۶۲۰R محسوب می‌شوند.

برای متوقف کردن این سوپراسپرت چموش هم جدیدترین سیستم ترمز سبک‌وزن مک‌لارن با دیسک‌های کربن سرامیکی ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۸۰ میلی‌متری در عقب و کالیپرهای آلومینیومی فورج‌کاری شده در نظر گرفته شده است. لاستیک‌های استاندارد ۶۲۰R از نوع پیرلی P Zero تروفئو R نیمه اسلیک هستند اما لاستیک‌های تمام اسلیک موتوراسپرت هم به‌عنوان یک آپشن برای آن قابل سفارش خواهد بود.

هرچند هنوز مک‌لارن تصاویری از داخل ۶۲۰R منتشر نکرده است اما میدانیم که این سوپراسپرت مسابقه‌ای کابینی کم امکانات دارد که صندلی‌های مسابقه‌ای فیبر کربنی با کمربندهای ایمنی شش نقطه‌ای و سیستم تلمتری پیست مک‌لارن در آن استاندارد هستند. مک‌لارن در ماه ژانویه تولید ۶۲۰R را آغاز می‌کند و قیمت آن در بریتانیا از ۲۵۰ هزار پوند آغاز می‌شود. انتظار می‌رود در فوریهٔ ۲۰۲۰ اولین نمونه‌های این ماشین به خریداران تحویل داده شود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سردبیر محترم اگه امکانش هست هفته ای یک مقاله درباره موتور سیکلت بزارید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ایمان

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    شتاب گیری معرکه ای داره مخصوصاً ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    به جای اینا 750lt رو بده بیرون که بشه حداقل چند ماه رقابت های داغ ببینیم…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا