میتسوبیشی

یورش ژرمن‌ها به مقر میتسوبیشی به خاطر تقلب آلایندگی!

دادستان‌های آلمان به خاطر احتمال وجود دستگاه‌های تقلب در برخی از محصولات دیزلی به دفاتر میتسوبیشی یورش بردند.

این بازرسی‌ها روی پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۶ و ۲.۲ لیتری دیزلی یورو ۵ و ۶ تمرکز داشته و مقامات این کشور از مالکان خودروهای مجهز به این پیشرانه‌ها خواسته‌اند تا با پلیس تماس بگیرند.

رویترز به نقل از دفتر دادستانی فرانکفورت گفته که مقامات این کشور به ۱۰ دفتر میتسوبیشی در آلمان از جمله در فرانکفورت، هانوفر، رگنسبورگ و… رفته اند.

سه دفتر از مقرهای میتسوبیشی به کانتیننتال تعلق دارند و گفته شده این شرکت با دادستانی همکاری کامل دارد. مقامات این کشور اروپایی همچنین در حال بازرسی از اعضای هیئت‌مدیره، برخی نمایندگی‌های میتسوبیشی و دو تأمین‌کننده خودرویی هستند.

دادستان‌ها بدون اشاره به جزئیات بیشتر اظهار داشته‌اند: “ظن مجهز بودن این پیشرانه‌ها به دستگاه به اصطلاح خاموشی وجود دارد.” این دستگاه‌های خاموشی برای ایجاد تقلب در دستگاه‌های آلایندگی طراحی شده‌اند به گونه‌ای که یک خودرو در شرایط غیر از تست و در دنیای واقعی می‌تواند تا ۴۰ برابر نیتروژن اکسید بیشتری نسبت به حد مجاز تولید کند.

میتسوبیشی جدیدترین خودروسازی است که به خاطر تقلب آلایندگی مورد اتهام قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۵ بود که فولکس‌واگن اذعان کرد نرم‌افزار غیرقانونی را در حدود ۱۱ میلیون خودروی دیزلی نصب نموده و این خودروها در شرایط واقعی آلایندگی بسیار بیشتری نسبت به شرایط تست داشته‌اند.

میتسوبیشی از سال ۲۰۱۶ تاکنون بخشی از اتحاد رنو-نیسان می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    ای بابا داستانی شده این تقلبها. هر چی آمریکایها رو اوردن به تکنولوژی خودروهای برقی بقیه رقبا درگیر جنگهای صلیبی خودشون هستن. ول کنین بابا حوصله دارینا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Me

    ۵ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (314 ديدگاه)

    چرا این کلمه ژرمن رو به کار میبرید؟
    این کلمه تو المان معادل فحشِ.به هر کس بگی ژرمن با عصبانیت میگه من ژرمن نیستم
    لطفا نگید اینو.این کلمه مثل همون عجم میمونه که عربا به پارسها میگن شما خوشتون میاد کسی عجم صداتون کنه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا