میتسوبیشی

اولین تجربه رانندگی با میتسوبیشی L200 جدید

بریتانیا بزرگ‌ترین بازار پیکاپ های اروپاست. میتسوبیشی هم یکی از بازیگران مهم در این بخش بوده و در واقع از هر سه خودرویی که این برند ژاپنی در بازار به فروش می‌رساند یکی از نوع L200 می‌باشد. این خودرو که چهلمین سالگرد حضورش در بازار را جشن می‌گیرد به تازگی نونوار شده و از ظاهری برجسته سود برده اما خب این خودرو یک پوست‌اندازی کامل را تجربه نکرده است.


به‌طور خلاصه باید گفت L200 2019 همان شاسی و کابین مدل قبلی را حفظ کرده اما پیشرانه‌ای کم‌حجم و جدید را به همراه سیستم تعلیق بهبود یافته و تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی متفاوتی را دریافت کرده است.


ابعاد محفظه بار هم تغییری نکرده و طول و عرض ۱۵۲۰ و ۱۴۷۰ میلی‌متری دارد بنابراین در این بخش با سانگ یانگ موسوی ارزان‌تر قابل‌مقایسه است اما کمی عقب‌تر از نیسان ناوارا و مرسدس بنز X کلاس قرار می‌گیرد. البته تفاوت بین این خودروها زیاد نبوده و تنها چند سانتی‌متر اختلاف بینشان وجود دارد. همچون همیشه میتسوبیشی طیف گسترده‌ای از پوشش محفظه بار و وسایل جانبی را ارائه می‌کند.


نسخه‌ی کلاب کب که ظرفیت حمل ۴ نفر را داشته و طول محفظه‌ی بار آن به ۱۸۵۰ میلی‌متر رسیده آغاز کننده‌ی این خانواده‌ی تازه‌نفس است. البته ما مدل بزرگ‌تر دابل کب X که دارای ظرفیت حمل ۵ نفر بوده و پرچم‌دار جدید خانواده‌ی L200 است را تست کرده‌ایم. این خودرو به‌صورت استاندارد از گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک و تمامی تکنولوژی‌های جدید میتسوبیشی سود می‌برد.


از جمله تجهیزات این خودرو می‌توان به هشدار نقاط کور با دستیار تغییر لاین حرکت، هشدار خروج از مسیر، دستیار کمک به حرکت در سربالایی، هشدار ترافیک عقب، هشدار برخورد جلو با ترمز اضطراری خودکار و دستیار پایداری تریلر اشاره کرد. تکنولوژی‌های جدید بخشی از تلاش‌های میتسوبیشی برای ارائه‌ی تجربه‌ی سواری مشابه با خودروهای استاندارد بوده و در این مورد کیفیت کابین هم نشان دهنده‌ی درستی مسیر انتخاب شده است.


البته اصول اساسی کابین L200 تغییر نکرده و اگرچه طراحی آن خیلی سطح بالا و یا خیلی پیش پا افتاده نیست اما از نظر عملکردی خوب بوده و مشکل خاصی ندارد. فضای زیادی هم در کابین وجود داشته و این برای یک پیکاپ ویژگی مهمی است.


صفحه لمسی سیستم اطلاعات سرگرمی هم تغییر نکرده اما به برنامه‌های ارتباط با گوشی‌های هوشمند و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز شده است. صفحه‌نمایش رنگی جدیدی هم بین پشت آمپرها جا خوش کرده و مدل‌های سفارشی Barbarian X از ویژگی‌های لوکس‌تری برخوردار هستند. غربیلک فرمان گرم شونده، صندلی‌های جلوی برقی و گرم شونده و پوشش چرم و آلکانترا جزو ویژگی‌های این مدل هستند.


این خودرو در حال حرکت هم ما را تحت تأثیر قرار داد. زیرساخت فنی پیکاپ ها به ندرت باعث ایجاد سواری راحتی می‌شود اما به نظر می‌رسد L200 عملکرد بهتر دارد. بخشی از این عملکرد به شاسی قوی‌تر، فنرهای جدید و دامپرهایی با میزان حرکت بهتر در اکسل جلو اشاره کرد. همچنین مجموعه‌ی فنر تخت عقب هم پیچیده‌تر و بهتر شده است. قطعاً سواری این خودرو پذیرفتنی‌تر از نسخه‌های پیشین L200 می‌باشد.


پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری دیزلی جدید میتسوبیشی اگرچه تنها ۱۴۸ اسب بخار قدرت داشته و چنین قدرتی برای به حرکت درآوردن جثه‌ی ۲ تنی L200 چندان کافی به نظر نمی‌رسد اما گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری آن کاملاً گیراست. سرعت گرفتن با این خودرو مشکل چندانی نداشته و حرکت در بزرگراه‌ها به خوبی صورت می‌گیرد و صدای باد و جاده‌ی زیادی وجود ندارد.

با نصب پیشرانه‌ی جدید در این خودرو تغییرات بیشتری مدنظر بوده و به همین خاطر یک باک ادبلوی ۲۱ لیتری هم اضافه شده که بنا به ادعای میتسوبیشی تنها در هر ۲۰ هزار کیلومتر باید آن را پر کرد.

این نیروگاه جدید در تست‌های جدید WLTP مصرف سوخت ادعایی ۸.۸ لیتری در هر صد کیلومتر را ثبت کرده است.

فرمان خودرو سنگین بوده و عملکرد کاملاً کندی دارد بنابراین L200 مانورپذیرترین پیکاپ در بازار نیست. گیربکس اتوماتیک خودرو هم خیلی نرم نیست و تعویض دنده‌های آن به خوبی صورت نمی‌گیرد؛ اما پیکاپ هایی همچون میتسوبیشی L200 برای سواری‌های مطلوب و مشابه خودروهای لوکس طراحی نشده‌اند و در کل باید گفت این خودرو از نظر رضایت پشت فرمان اندکی پایین تر از فورد رنجر قرار می‌گیرد.


با وجود سیستم چهار چرخ محرک، دنده‌سنگین و سبک، دیفرانسیل مرکزی قفل شونده و حالت‌های آفرود مختلف استاندارد، این پیکاپ حتی با وجود لاستیک‌های جاده‌ای استاندارد هم حرف‌های زیادی برای گفتن در خارج از جاده دارد.


از نظر ظرفیت بار هم باید گفت سیستم تعلیق اصلاح شده و ترمزهای جلوی بزرگ‌تر باعث شده‌اند حداکثر ظرفیت بار این خودرو به ۱۰۸۰ کیلوگرم برسد. ظرفیت بکسل تمامی مدل‌ها هم ۳۵۰۰ کیلوگرم بوده که البته این میزان برای تریلرهای سه اکسلی است و تریلر دو اکسل ظرفیت ۳۱۰۰ کیلوگرمی دارد. یدک کشی هرگونه باری بیشتر از این میزان باعث ابطال گارانتی خواهد شد.

ششمین نسل میتسوبیشی L200 کمی دیر عرضه شده و به حضور در جوایز خودروی سال ۲۰۱۹ نمی‌رسد اما به نظر می‌رسد این خودرو حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و می‌تواند فورد رنجر را به دردسر بیندازد. این خودرو ترکیبی از سواری خوب جاده‌ای، تجهیزات زیاد و قیمتی رقابتی است. در واقعیت باید گفت بسیاری از خریداران شاسی بلندهای خشن به راحتی می‌توانند L200 را انتخاب کرده و مالیات کمتری بپردازند.

مشخصات میتسوبیشی L200 دو کابین Barbarian X

  • قیمت: ۳۲۲۰۰ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری توربودیزل
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۹.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۵ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3500 ديدگاه)

    مشخصات فنی رو ظاهرا اشتباه نوشتید یا شاید من اشتباه میکنم شاهین جان خود منبعی که ترجمه ش کردید مشخصات رو ۱۷۹ اسب‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتون‌متر گشتاور و به موتور ۲.۴ لیتری اشاره کرده.

    موافقم 3
    مخالفم 0
    1. شاهین

      ۶ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (4524 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      من همین الان منبع رو نگاه کردم همین مشخصات رو زده بود و اشتباهی در کار نبود.
      شاید این پیشرانه مختص بازار بریتانیا و جدید هستش.
      ارادت

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. net

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    جلوپنجره استیل زشتی داره و اون خط استیل زیر چراغ جلو که ادامه پیدا کرده در سپر جلو خیلی رو اعصابه و زشته و چراغ زیر چراغ جلو که در سپر جلو هست و سپر جلو رو سوراخ کرده خیلی بد هست

    موافقم 1
    مخالفم 2
  3. Amir evolution

    ۶ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (106 ديدگاه)

    عالیه
    نسل های قبلیش جزو موفق ترین پیکاپ ها بوده
    جدی ترین رقیبش Ford ranger هستش…. فعلا

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. سید ابوالفضل

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبیه فقط جلوی ماشین فاصله ی سر کاپوت تا زمین ۱مترو ۲۰ راحت میشه .
    موتوریه این ماشین اندازه نصف پراید هست ولی هر چی بگردید ماشین بهتر از نیسان های قاجار خودمون پیدا نمیشه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. Afg

    ۱ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (497 ديدگاه)

    میتسوبیشی همیشه خوب بوده و هست کیفیت موتوریشم که همه پیدونن

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا