میتسوبیشی

نگاهی به میتسوبیشی لنسر فیس‌لیفت ۲۰۱۶

در جهانی که مدها و سبک‌ها در آن پیوسته در حال تغییرند و هر لحظه اشیاء برحسب شور و حال آدمی، رنگ دیگری به خود می‌گیرند، خودروهای پا به سن گذاشته چندان باب طبع جوانان و نونهالان نیستند، آن‌هم جوانان تربیت شده در مکتب اینترنت و فیس‌بوک… اما این گفته بدان معنا نیست که چنین خودروهایی از خود هیچ آورده‌ای نداشته و به‌تمامی از دست رفته‌اند؛ اتفاقاً برعکس، چنین خودروهایی را می‌توان تندیس شورانگیزی از تکاملی ریشه‌دار نیز دانست.

2017 Mitsubishi Lancer
۲۰۱۷ Mitsubishi Lancer
لنسر (LANCER) که در زبان انگلیسی معنای سواره‌نظام را می‌دهد، نامی است که به گوش دوستداران خودرو در ایران سخت آشناست، به‌ویژه آنانی که اسپرتی‌های ژاپنی را پیوسته تعقیب و اخبارشان را دائماً پیگیر هستند؛ و کیست که لنسر EVO را نشناسد، خودرویی جاودانه که سرعت و شتابی به‌غایت شگفت‌انگیز داشت و برای همتایان غربی‌اش کابوسی بس جان‌فرسا بود. افسوس و صد افسوس که تولید آن قطع و قدرش آن‌چنان‌که باید دانسته نشد.

2015 Lancer Evolution Final Edition
۲۰۱۵ Lancer Evolution Final Edition
از چهل و اندی سال پیش، یعنی همان ماه فوریه سال ۱۹۷۳ میلادی که نخستین نسل از لنسر پا به عرصه رقابت‌های جهانی نهاد تا به امروز، این خودرو همواره گزینه‌ای مطرح در میان خیل همتایان خود بوده و در میان سدان‌های کوچک عالم اسم‌ورسم ماندگاری را برای خود تدارک دیده است. در دیار ما نیز همواره این کلام، از زبان بسیاری از مالکانش شنیده و گفته می‌شود: لنسر عالی است و یا حرف ندارد!… اینکه تا چه حد گفته‌های مذکور بر پایه درست و صحیحی استوار هستند به انجام آزمون‌ها و بررسی‌های متعددی نیاز دارد، ولی در این میان، از یک گزاره نمی‌توان به‌راحتی گذشت و آن‌هم حک دائمی نام این خودرو بر لوح حافظه خودرو دوستان این دیار است. لنسر هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد!

2017 Lancer SEL
۲۰۱۷ Lancer SEL
برخلاف دیگر هم‌قطاران ژاپنی که چرخه تولید مدل‌های متنوعشان به پنج سال هم نمی‌رسد در لنسر وضع بدین گونه نیست و بیشتر نسل‌های این خودرو در زمان طولانی‌تری در مدار تولید بوده‌اند. نسل فعلی این خودرو نیز، برای نخستین بار، ژانویه سال ۲۰۰۷ میلادی و در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد. این خودرو بر مبنای دو کانسپت به نام “CONCEPT X” و CONCEPT SPORTBACK ” تکوین و توسعه یافت، دو کانسپتی که پیش‌تر در نمایشگاه‌های خودروی نیویورک و فرانکفورت هم در معرض دید عموم نهاده شده بودند. پس از طی مدت‌های مدید، نسل فعلی لنسر در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی، دستخوش یک فیس‌لیفت شایان توجه گردید و ناحیه جلوی آن جلوه دیگری به خود گرفت. سبک پیشین جلوپنجره که به نام RALLIANT معروف بود در آن حذف و سپر جلوی آن به نحو کاملاً ظریفی به جزییات کرومی جلوپنجره آن ادغام شد. سامانه روشنایی در روز و مه‌شکن‌های کاملاً جدید هم از دیگر تغییراتی بود که در پیشانی این خودرو رخ داده بود. ضمن آنکه، رکاب‌های اسپرتی و رینگ‌های طرح جدید را هم نباید از قلم انداخت. در کنار این موارد، کابین هم به‌روزرسانی‌های اندکی را به خود دید و کنسول میانی در آن به‌تمامی تعویض شد. این تغییرات در جای خود، چهره مدرن‌تر و به‌روزتری را برای این سدان معروف ژاپنی به ارمغان آورده‌اند. در حال حاضر، نسخه نوین لنسر، با نام فیس‌لیفت تیپ ۴ در کشورمان عرضه می‌شود. این خودرو، علاوه بر ژاپن، در چین، برزیل و تایلند هم تولید می‌شود که تمامی نسخه‌های وارده به ایران ساخت کشور ژاپن هستند.

2017 Mitsubishi Lancer
این خودرو با نام‌های بسیاری ازجمله دوج/پلیموت کولت، کرایسلر والیانت لنسر، کرایسلر لنسر، ایگل سامیت و… در بازارهای جهانی به فروش رفته است و نسل فعلی آن تنها در دو نسخه سدان و ۵ درب هاچ‌بک تولید می‌شود.

2016 Mitsubishi Lancer
میتسوبیشی لنسر با انواع متفاوتی از پیشرانه اعم دیزلی و بنزینی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی در انواع ۱.۵،۱.۶،۱.۸،۲ و ۲.۴ لیتری عرضه می‌شوند که از توانی بین ۹۵ الی ۱۶۸ اسب بخار برخوردارند. پیشرانه دیزلی نیز تنها دو نسخه ۱.۸ و ۲ لیتری عرضه می‌شود. در این میان، نسخه دو لیتری دیزلی آن ساخت کمپانی فولکس‌واگن است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، این خودرو با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی،۶ سرعته نیمه اتوماتیک،۴ سرعته اتوماتیک و نیز CVT عرضه می‌شود

برخی از سایت‌هایی خودرویی در دنیا، من‌جمله سایت «CARCONNECTION» در آمریکا نسخه فیس‌لیفت لنسر را مورد تست و ارزیابی خود قرار داده‌اند که خلاصه نتایج آن در ذیل درج شده است.

نکات مثبت:

  • هندلینگ و هدایت‌پذیری مطمئن و دلگرم‌کننده
  • به نظر می‌رسد که بیشتر بزرگسالان به مدل سال جاری (فیس‌لیفت) علاقه‌مند هستند
  • در مقابل مبلغ پرداختی به‌خوبی مجهز شده است
  • سیستم تمام چهار محرک (AWD) در این خودرو در دسترس است
  • صندلی‌های جلو راحت

نکات منفی:

  • سواری سخت و پرسروصدا در جاده
  • کابین اصلاح نشده، متریال ارزان‌قیمت
  • میزان مصرف بنزین با عدد اعلامی مطابقت ندارد
  • ویژگی‌های پرفورمنس آن بیش از مدل EVO نیست
در خاتمه مطلب، تنها چنین می‌توان گفت: میتسوبیشی لنسر فیس‌لیفت تیپ ۴ مدل ۲۰۱۶، خودرویی سخت باکیفیت است که به‌عنوان یکی از ژاپنی‌های بازار، به لحاظ آپشن های رفاهی، در سطحی نسبتاً برابر با رقبای کره‌ای خود قرار دارد و به لحاظ ایمنی هم خودرویی به‌غایت مستحکم و مجهز است. درحالی‌که عمده رقبای کره‌ای و ژاپنی آن با ۲ کیسه هوا در بازار ایران عرضه می‌شوند، این خودرو به طور استاندارد از ۷ عدد کیسه هوا بهره می‌برد. از طرفی، قیمت رقابتی لنسر در قیاس با دیگر همتایانش، آیتم مهمی است که نباید به آن بی‌توجه ماند. همه این موارد در جوار هم، لنسر فیس‌لیفت را به بازیگری مهم در بازار ایران بدل می‌کند. بازیگری که نگاه دقیق‌تری را از سوی عمده خریداران طالب است.

مشخصات فنی میتسوبیشی لنسر ۲۰۱۶

شناسه موتور: ۴B1 – MIVEC
حجم موتور: ۱۷۹۸ سی‌سی
توان: ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۷۶ نیوتن‌متر در ۴۲۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۱۱.۵ ثانیه (در برخی منابع عدد ۱۰.۸ و یا کمتر نیز ذکر شد)
عدد حداکثر سرعت: ۱۹۲ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع اعداد بالای ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شده است)
مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۶ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: اتصال چندگانه (MULTI LINK)
نوع کالیپر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
نوع کالیپر ترمز عقب: دیسکی جامد
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
نوع گیربکس: CVT – سری سوم گیربکس‌های هوشمند INVECS، در این طیف از گیربکس، امکان تعویض دنده به‌صورت ۶ سرعته و با پدال تعویض دنده از پشت فرمان فراهم است.
حداقل شعاع گردش خودرو: ۵ متر
نوع فرمان: الکتریکی (EPS)

2016 Mitsubishi Lancer GT
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع:۴۵۷۰/۱۷۶۰/۱۴۹۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور جلو و عقب: ۲۶۳۵ میلی‌متر
فاصله کف خودرو تا سطح زمین: ۱۵۰ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۳۵۰ میلی‌متر
ظرفیت مخزن سوخت: ۵۹ لیتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۱۵/۴۵ R 18

ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) تحت آزمون‌های متعددی قرار گرفت و در تمامی بخش‌ها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (هم‌پوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری خودرو) و نیز حفاظت از سر و صندلی‌ها بالاترین امتیاز و نیز، در تست بسیار دشوار همپوشانی کوتاه یا SMALL OVERLAP، امتیاز قابل‌قبول (ACCEPTABLE) را کسب نمود.
۵ ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا
۷ عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی راننده)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کمکی ترمز (BA)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کنترل فعال پایداری (ASC)
سیستم کنترل کشش (TCL)
کمربندهای ایمنی پیش کشاننده و سه‌نقطه‌ای
قفل ایمنی کودک
و…

تجهیزات رفاهی
سانروف با تنظیم الکتریکی
دوربین دید عقب
پدال شیفتر منیزیومی (تعویض دنده) در پشت فرمان
کروز کنترل
سیستم ورود بدون کلید
گرم‌کن صندلی به همراه سیستم تهویه
تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت
غربیلک فرمان و سر دنده با روکش چرمی
صفحه نمایشگر لمسی
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن
چراغ‌های جلو از جنس زنون مجهز به سیستم اتوماتیک چراغ‌های جلو با توجه به گردش فرمان (AFS)
تنظیم اتوماتیک ارتفاع نور چراغ‌های جلو
سیستم شستشوی چراغ‌های جلو
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو (متناسب با نور محیط)
سیستم صوتی حرفه‌ای با ۴ عدد اسپیکر و ۲ عدد توئیتر
قابلیت کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + MP3 و درگاه USB و AUX + بلوتوث جهت مکالمات تلفنی
صفحه نمایشگر لمسی
برف‌پاک‌کن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران
کنسول وسط با درب روکش چرمی و جا لیوانی
آینه وسط الکتروکرومیک
سنسور دنده‌عقب
بازکن صندوق عقب و درب باک
چراغ ترمز روی درب عقب از نوع LED
سیستم ایموبلایزر، مجهز به سیستم هشداردهنده ضد سرقت
زه آبگیر با پوشش کروم
دستگیره‌های داخلی با پوشش کروم
سر اگزوز
رینگ‌های آلومینیمی
مه شکن جلو
اسپویلر یا باله روی درب صندوق عقب (سفارشی)
و…

قیمت
در ایران: ۱۲۷.۸ میلیون تومان (ثبت‌نام در نمایندگی)

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CARCONNECTION.COM
و…

سام کاویانی

کارشناس مکانیک، مترجم و نویسنده مطالب خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه

  1. امير علي

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    قیمتش بد نیست ولی حدود ٢٠ تومن بالاست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. RoadRunner

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11451 ديدگاه)

      مدلی که در ایران عرضه میشه به هیچ عنوان ماشین فرز و چابکی نیست. از نظر سرعت در حد تندر ۹۰ بیشتر نیست.
      درسته قیمت خیلی بیشتره ولی من کیا اپتیما و هیوندای گرنجور و سوناتا رو ترجیح میدم.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Parvaz

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (383 ديدگاه)

        ماشینایی که گفتی مگه تو رنج فیمت لنسر هستند؟ گرنجور کارکرده ۲ گلگیر رنگ رو شاید به اون قیمت !!! اپتیما نیو فیس و سوناتا هم نزدیک ۵۰ ت قیمتش از این بالاتره!!! لنسر خیلی از نظر طراحی و اپشن چیزی کم نداره فقط از نظر فنی به نظر یکم تنبل میاد، کاش حداقل توربو بود که عالی میشد

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. mehdi

          ۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (1 ديدگاه)

          النترا ٢٠١٧ چطوره در مقایسه با این ؟

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. ارمان

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        مجید جان منم بنز E۳۵۰ رو به این ترجیح میدم . یه وقت اززززیت نشی اینجوری ترجیح میدی!!!!
        شما حتی نمیتونی ماشینهارو با سگمنت خودشون بسنجی بد ترجیح هم میدی ؟
        ترجیح بده مطالعاتت رو بیشتر کنی
        یکی از سه تا مثالی که زدی تو این سگمنت نبود قربون حال خوبت میرم من خدایا شاد شدیم

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. RoadRunner

          ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11451 ديدگاه)

          بابا آرمان جان به خانوادت که خدای نکرده توهین نشده.
          اعصاب نداری ها.
          سگمنت و اینا رو هم من واسه ماشین های عرضه شده در ایران مهم نمیدونم. واسه همین به توجه نمیکنم. ۹۹ درصد مردم نمیفهمن معنای لغوی سگمنت چیه. شما هم بهتره در مورد بازار ایران فراموشش کنی.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. احسان

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (108 ديدگاه)

        دوست عزیز لنسر رو باید با سراتو و النترا و کرولا و سیویک مقایسه کرد! قیاس مع الفارغ نکنید. تنها انتقادی که به نظر من به لنسر وارد است، عایق بندی ضعیف خودرو نسبت به رقبای کره ای اش است. در مورد طراحی قدیمی اش هم اگه طراحی های جدید کیا اپتیما رو ببینی چه در چراغ جلو و چه در عقب و چه داشبورد میبینی که زبان طراحیش داره نزدیک زبان طراحی لنسر سال ۲۰۰۷ می شه یعنی چراغ جلو و عقب مثل لنسر دارن خطی میشن! البته با الملن های طراحی سال ۲۰۱۶! یکی از نکاتی که همیشه کره ای سوارها روش مانور می دادن شلوغ بو.دن کلید های داشبورد بود که می گفتن هواپیما رو القا می کنه که البته در نسل جدید خودروهای کره ای رعایت نشده و سعی شده از تعداد دکمه ها در روی داشبورد کاسته بشه و تا میتونه ساده و کارا باشه! مثل ژاپنیهای بازار!

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. خسرو

          ۱۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام، اون تیپی که آرین موتور وارد میکنه،جی پی اس نداره

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. علیرضا

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (77 ديدگاه)

        اولاً که گیربکس cvt تو سرعت های پایین کند عمل میکنه و تو سرعت های بالای ۶۰ کیلومتر پرشتاب هست و مطمئناً از پس تندر۹۰ بر میاد
        نکته بعدی اینکه تو تست شتاب النترا و کرولا هم شتابی در حدود ۱۲ ثانیه داشتن
        در جواب افاضات شما که گرنجور و سوناتا و اپتیما گزینه های بهتر هستن حرفی نزنم بهتره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
      5. ارمان

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        فقط لامبورگینی عزیز دوست خوبه من اومدیمو سگمنت هم نادیده گرفتیم که نباید گرفت قیمت رو هم نا دیده بگیریم مثال های شما فاصله ۵۰ تا ۷۰ میلونی با ماشین مذکور داره من میگم که انتقاد بشه ایراد نداره اما جوری که نزدیک به واقعیت باشه نه اینکه الان شما گرنجور رو ترجیح بدی من بگم نه زیاد حال نمیده بی ام و x5m یه چیز دیگست خودت باشی اعصابت بهم نمیریزه؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. محمد

      ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (63 ديدگاه)

      تو برو ۲۰۰ میلیون بده کمری بخر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Matin

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (243 ديدگاه)

    می گن در مدل های جدید که وارد ایران میشه سیستم rockford fosgate با یه مارک ژاپنی جایگزین شده که این واقعا خوب نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. amir2020

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (256 ديدگاه)

    میتسوبیشی در ایران برخلاف بقیه نمایندگی مستقیم و اصلی دارد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. حميد

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1590 ديدگاه)

    خیلی با المانهای جدید طراحی خودرو هم خونی نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. mohsen.b

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (73 ديدگاه)

    با دوام و با اصالت-نیاز به توجه بیشتری داره در میان خیل ورود خودرو های کره ای-تا میتسوبیشی رو نداشته باشی نمیتونی از بیرون نطری راجبش بدی-مث زنیه که قبلا فکر نمیکردی عاشقش بشی ولی وقتی میگیریش و باهاش زندگی میکنی میفهمی چه جواهریه-میتسوبیشی همیشه در لیست خودروهای با کیفیت ژاپنی مثل تویوتا و نیسان و هوندا و… قرار داشته که متاسفانه چند سالی افت کرد بخاطر مدیران بدی که داشت-اما اهسته اهسته و دوباره داره به روزای خوبش برمیگرده-در اخر باید بگم انصافا خودروهای کره ای هم خیلی پیشرفت خوبی داشتن و باید بی انصاف نباشیم-خودرو اگر با کیفیت باشه دیگه نباید به کشور سازنده اش گیر بدیم که مثلا چون آلمانی و ژاپنی نیست بدرد نخوره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. فقط آمریکایی

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    EVO حیف شد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Armin

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (422 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوب و با کیفیتیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. علیرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (721 ديدگاه)

    میتسو تا وقتی هیئت مدیرش و مخصوصا مدیر عامل خودفروختش عوض نشه همین آش و همین کاسست با این وضع امیدی به بهبودش نیست واقعا افسوس

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. ارمان

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    من قصد خرید دارم هم از کودکی عاشقش بودم هم یا ماشین با پدر مادره به گزینهای دیگر هم احترام میزارم اما عقلم اجازه نمیده واسه یا کره ای با اپشن ایمنی کمتر پول بیشتر بدم ضمنن در صورت خرید نقدی ۴% تخفیف هم میدن گه به نظرم عالی میاد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. مانی

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (143 ديدگاه)

      اتفاقاً منم از بچگی عاشق این ماشین بودم،واقعاً عالیه،حیف نمیتونم بخرمش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ارمان

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        امید وارم بخریش مانی جان حالا بزار من بگیرم ببینم تو ذوقم میزنه یا نه ??

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. مانی

          ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (143 ديدگاه)

          ان شأالله بخریش و برات یه عمر به خوبی کار کنه?

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. مازیار. ع

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1 ديدگاه)

          داداش خریدیش باهاش دنبال ماهم بیا

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  10. adel

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (173 ديدگاه)

    بهترین ماشین حال حاضر از نظر قیمت و تجهیزات نسبت به خودروهای کره ای بدون شک میتسوبیشی هست درسته که طراحی داخلی به نسبت ساده تری نسبت به کره ای های پر زرق و برق داره ولی به هر حال یک خودروی ژاپنی هست. هر چند که این قیمتم زیاده ولی به نسبت بهترین گزینست.
    نمیدونم چرا سواری سخت و پرسر و صدا رو بعنوان نکات منفی آورده من که توی تمام سایت ها سواری نرم و جذب ناهمواری های جاده رو بعنوان نکته مثبتش دیدم .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احسان

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      نه متاسفانه این حرف درسته! نسبت به کره ای ها پر سر و صداتره! من ASx دارم. همه چی خوب و عالی است ولی صدای موتور و به خصوص صدای لاستیک ها و باد خیلی داخل میاد! البته من فقط اون رو با کیا سورنتو که یکی ازآشنایانمون داره مقایسه می کنم. اون خیلی بی صداتره! NVH ماشین های میتسوبیشی یک کم ضعیفه متاسفانه! والا تمام قطعات ژاپنی است! حتی قطعات ساده پلیمری و این چیز با ارزشی است! چیزی که در خودروهای تویوتا و حتی هوندا دیده نمی شه! برخی قطعات تویوتا و هوندا مثل لاستیک و قطعات ساده مال تایلند، چین و سایر کشورهای جنوب شرق آسیاست!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. ارمان

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        احسان جان یک مقداری میتونم کمکت کنم فکر میکنم که رو ماشین شما لاستیک دانلوپ باشه این یه برند بسیار خوب تایر هست اما نه واسه نوع اسفالت و جادهای ما اگر یه هزینه کنی بتونی از این ۳تا برند یعنی ( تویو – کنتیننتال- میشلن ) استفاده کنی فکر کنم بتونی صدا هارو یک چهارم کم کنی البته هر کدوم از این برندا که گفتم ریز مارکهای زیاد داره اما اکثرشون تو این سه برند بسیار نرمو کم صدا هستن متاسفانف اون لاستیک مورد نظر کم گیر میاد اما ارزش داره یه فکری بحالش بکنی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. احسان

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (108 ديدگاه)

          ارمان جان لاستیکای ماشین فابریک مال خودشه، یوکوهاما اسپک، یوکوهاما زیر تویوتا ها هست، والا نمی دونم، کلافم کرده، ماشین خوبیه منهای این مشکل ، اخه یوکوهاما لاستیکاش از کومهوکره که باید بهتر باشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  11. محمدرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (211 ديدگاه)

    اگه مدلی که با موتور ۲.۴ و مجهز به AWD هست بیاد غوغا میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. احسان

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (108 ديدگاه)

    اوتلندر PHEV هم خیلی خوبه و در تمام دنیا طرفداران زیادی داره. ولی نمی دونم چرا آرین موتور میگه برنامه ای برای وارداتش نداره! می خاد بازارو واگذار کنه به رقبا شاید!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. GOD BLESS AMERICA

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    قیمتش خوبه البته نسخه پایه با این قیمته.
    اینجا ایرانه بابت تک تک اون آپشنها ازتون پول میدوشن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. امیرحسین

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (337 ديدگاه)

    لنسر با توجه به قیمت اش بهترین گزینه هست.شاید به نسبت کیا سراتو یا مزدا۳ کندتر باشه ولی در حد هیوندای النترا و کرولا هست.در عوض به لحاظ هندلینگ و فرمان پذیری تو کلاس خودش بی رقیب هست و حتی مزدا ۳ هم به گردش نمیرسه
    در زمینه کابین هم درسته مثل کره ای ها شلوغ نیست ولی به لحاظ کیفیت یه سر و گردن بالاتر هست
    در مورد گیربکس cvt اگرچه کمی تو سرعت های پایین تنبل هست ولی تو ترافیک تهران و شهرهای شلوغ نعمت هست و راحتی راننده رو بسیار بیشتر از گیربکس های اتوماتیک فراهم میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. علیرضا

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (77 ديدگاه)

    واقعاً میتسوبیشی تو رده قیمتی خودش برای آدمهایی که بخوان ماشینی رو برای چندسال نگه دارند بهترین گزینه هست.
    لنسر با توجه به شاخص های ایمنی و امکانات اش که سرآمد رقبا تو ایران هست و به لحاظ هندلینگ هم که دیگه همه میدونن چه ماشین محشری هست
    تو کلاس کراس اورها هم اوتلندر با قیمت مناسب و امکانات عالی که داره در کنار قابلیت های بیشتر در زمینه آفرود واقعاً تو اون کلاس هم بی همتاست
    در زمینه خر کاری هم که میتسوبیشی زبانزد هست.امیدوارم روزی خریدار ایرانی با چشم باز مقایسه کنه و با بررسی دقیق ماشینی رو بخره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  16. منصور

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا کسی میداند لنسر مدل ۲۰۱۶ چه فرقی با مدل ۲۰۱۷ دارد و همچنین ایا موتور مدل ۲۰۱۷ از نوع ۲ لیتری هست یا نه؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رامین

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      هیچ تفاوتی در موتور، فیس و آپشن ها نداره، فقط و فقط سال ساخت

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. احسان

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (108 ديدگاه)

      آقا منصور تفاوت های جزیی داره مثل تغییر شکل رینگها. اما بیشترین تغییر در جلوی ماشین و سپرش است. از جمله اضافه کردن دیلایت، کشیدن سپر به سمت جلو، اضافه کردن کروم در جلو پنجره که سبب شده چراغ ها کشیده تر به نظر بیاد. در هر صورت لنسر احتمالا در سال ۲۰۱۸ چهره عوض میکنه و تا اون موقع باید منتظر ماند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. رامین

        ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        این تفاوت هایی که گفتید ۲۰۱۶ نسبت به ۲۰۱۵ هستش،
        ۲۰۱۷ نسبت به ۲۰۱۶ هیچ تغییری نداره

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    3. ارمان

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      چرا در چهره فرق دارن ظاهر جلوی خودرو کاملا عوض شده سپر ها تغییر پیدا کرده و لایت آپ همون دی لایت روز چراغ مه شکن اضافه شده
      از نظر فنی و موتوری تغییری دیده نمیشه فقط فکر میکنم گیربکس باگ گیری شده و از نسل سوم استفاده میشه رینگ ۱۷ اینچی هم جاشو به رینگ ۱۸ اینچی داده

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  17. محمد کاظم

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اگه این شرکت وانت میتسوبیشی L200 تریتون رو به صورت دوکابین وتک کابین وارد کنه در این بازار بی رقابت ایران میتونه فروش خوبی داشته باشه اما متاسفانه این شرکت هیچ برنامه ای در این مورد نداره وبه قول دوستمان علاقه داره بازار رو به رقیبان واگذار کنه!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. سعید

      ۵ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      به خاطر محدودیت حجم موتور شرکت نمی تونه تریتون وارد کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  18. بهروز

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود، من این ماشینو با تحویل ۱۲۰ روزه ثبت نام کردم، به رنگ آلبالویی متالیک که روی این ماشین به نظر من زیباست، البته میدونم که خود ماشین همینجوری بد فروش هست چه برسه با این رنگ!!!!! ولی من فکر فروش نیستم.
    شرکت کارایی کرده که داره دلسردم میکنه، من اول مرداد ماشینو ثبت نام کردم، تا حالا که تقریبا ۸۰ روز گذشته ۷ میلیون ماشینو گرون کرده( برای مدل ۲۰۱۷) در صورتی که اوتلندرو برای سال ۲۰۱۷ کمتر از ۴ میلیون گرون کرده، همه میدونن اوتلندر از لنسر گرونتر، پس ضریب اضافه بهاش هم باید بیشتر باشه اما؟؟؟؟!!! به نظر من آرین موتور تا دید مدیا موتورز ام جی ۶ گرون کرده و ایرتویا هم که قربونش برم هر هفته ۲ ۳ تومنی کرولا رو میبره بالا و دید نگین خودرو ۱ میلیون گذاشت رو قیمت مدل ۲۰۱۶ فلوئنس، این ماشینو گرون کرد. من چون قصد نگهداری ماشینو دارم مجبورم ۲۰۱۷ تحویل بگیرم که زود افت مدل نکنه. قضیه پول به کنار حذف کی لس در مدل ۲۰۱۵ بس نبود که Rockford Fosgate اعجوبه رو هم به همراه بال حذف کرد. به شرکت میگم بال سفارشی بهم بدین میگه باشه اما چینی هستا!!!!!!!! منم تصمیم گرفتم برم از نمایندگی دبی بال اصلیو بگیرم. این ماشین بدون بال از پشت واقعا زشت. بابت پرحرفی عذر میخوام.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. جواد

      ۲۰ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آقا بهروز عزیز سلام
      من هم مثل شما ۹۰ روزه و اوایل مرداد ثبت نام کردم. ترجیح دادم همون ۲۰۱۶ رو با قیمت ۱۲۷.۸ انتخاب کنم. البته قرار داد من قیمت قطعی بود. با توجه به اینکه شنیدم فقط تو سند ۲۰۱۷ میزنن و در واقع ماشین ساخت ۲۰۱۶ هست. میشه لطف کنین بگین باله رو چه جوری سفارش دادین و با چه قیمتی میرسه دستتون؟

      ممنون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  19. هوتن محسنی

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همونطور که میدونید لنسر حدود چهل ساله که داره تولید میشه و یکی از با سابقه ترین کامپکت سدان های دنیا و تقریبا امضای میتسوبیشی ایه. خود من هنوز مدل های دهه نود میلادی لنسر رو دوست دارم وقتی که تو خیابون میبینم.
    باید عرض کنم که هر اونچه از ماشین که به عهده میتسوبیشی بوده در بالاترین سطح خودشه ولی متاسفانه اون بخشی که مربوط به آرین موتور میشه یکه از بدترین شیوه های پرزنت کردن این ماشین خوشنام تو ایرانه، طوری که اگه مثل من طرفدار ماشین نباشید شاید قیدشو بزنید

    سرتون رو درد نمیارم و از پروسه تحویل و رفتارهای غیرقانونی و مشکل دار شرکت میگذرم…وقتی ماشین رو تحویل گرفتم دیدم علیرغم مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ سه ویژگی خیلی ضروری و بولد به سفارش آرین موتور ( با توجه به اینکه نماینده رسمی هستن و صلاحدیدشون برای مشتری ایرانی اینه) از روی ماشین حذف شده :
    ۱_ سیستم استارت دکمه ای و سوییچ ارتباط رادیویی
    ۲_ دکمه بازکن صندوق عقب روی در صندوق بالای آرم ماشین ( که این از تبعات حذف سوییچ رادیوییه)
    ۳_ آیینه های جمع شو اتوماتیک ( یعنی یه ماشین تو این کلاس رو باید آینه اشو با دست ببندی و باز کنی)
    این در حالیه که تمام اینها روی این خودرو هست و انواع فیلم ها تو یوتیوب موجوده و از خودم در نمیارم…هیچ جواب معقولی هم از نمایندگی به جز دفع مسئولیت نشنیدم
    هرچند من عاشق این ماشینم و از رانندگیش لذت میبرم ولی این کارا فقط باعث میشه یه مشتری بیطرف نیاد سمت ماشین اگه آپشن های اولیه براش مهم باشه و نه صرفا ژاپنی و لنسر بودن

    ببخشید که پر چونگی کردم از دل پرم…دست حق همراهتون

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. خسرو

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ضمنا نسخه ایرانی، جی پی اس هم نداره
      این رو خودم از چندتا نمایندگی تو شهرهای مختلف پرسیدم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  20. حسین.یزد

    ۲۲ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ۳ ماهی هست لنسر ۱۸۰۰ گرفتم . در حرکت وقتی میذاری روی کروز واقعا فکر میکنی ماشین خاموشه. سوخت جاده ایش خوبه با یه باک میشه ۸۰۰ کیلومتر رفت.تنها مشکلم باهاش صدای در داشبوردش هست . سیستم صوتیش عالیه بسیار امکانات خوبی داره و با فرمان صوتی میتونی همه کاری بکنی.کره پیشرفت خوبی داشته ولی فاصله اش را با ژاپن نمیشه انکار کرد تعصبی نمیخوام نظر بدم ولی راحتی و هندلینگ این خودرو قابل ستایش هست حتی باطری روی ماشین حک شده ژاپن یعنی اصالت ماشین .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. عرفان

      ۲۲ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      حسین جان منم این ماشینو دارم. صدای داشبورد برا من وجود نداره. حتما نمایندگی نشونش بده. میخوام بگم مشکل عمومی نیست. ماشین فوق العاده ای هست انصافا

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  21. سام کاویانی

    ۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (901 ديدگاه)

    با سلام به تمامی خوانندگان عزیز
    بنابر اعلام رسمی سایت میتسوبیشی موتورز ژاپن،تولید خودروی محبوب و جاودانه لنسر برای بازار آسیا و خاورمیانه ادامه می یابد.طبق اعلام رسمی شرکت میتسوبیشی موتورز ژاپن تولید خودروی لنسر از انتهای سال ۲۰۱۷ میلادی،دی ماه ۱۳۹۶،برای بازار آمریکا متوقف خواهد شد.اما همچنان در سال ۲۰۱۸ و سال های بعد تولید این خودرو برای بازار آسیا،آسیا پاسیفیک و خاورمیانه ادامه خواهد داشت.بر این اساس،آرین موتور،نماینده رسمی میتسوبیشی موتورز ژاپن،در سال ۲۰۱۸ و سال های آتی به عرضه این خودرو در بازار ایران ادامه خواهد داد.(منبع خبر : هفته نامه خودرو امروز،شماره ۳۲۹،شنبه ۲ بهمن سال ۱۳۹۵)
    ارادتمند همگی تان : سام کاویانی

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  22. بهروز

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وقتی ماشینهایی مثل سراتو ۲۰۱۶ و الانترا رو توی خیابون می دیدم،خوشم میومد که یکیشونو بخرم.یه روز رفتم از نزدیک دیدم و سوارشون شدم.و بعد رفتم ارین موتور وقتی سوار لنسر شدم، کاملا تفاوت ماشین ژاپنی و کره ای رو حس کردم.سرتونو درد نیارم.چون بیست سال که رانندگی میکنم،عاشق لنسر شدم،این ماشین کاملا با ابهت و اصیله.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  23. مهديار

    ۱۹ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من بین لنسر وسراتو٢٠٠٠٠موندم ومیدونم ماشین ژاپنی بهتره ولی ازلحاظ تیپ ظاهری وبازار فروش دو دل هستم میشه راهنمایی کنیدلطفا
    درضمن توی شهر ما نمایندگی هم ندارن هیچکدوم ،ولی سراتو بیشترپیدا میشه ،اما لنسر اصلا ندیدم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  24. محسن

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    چرا اینقدر لنسر در تهران کمه؟
    اصلا یادم نمیاد آخرین بار کی یکیش رو دیده باشم!
    خیلی سخت فروشه؟
    تشکر

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  25. Mehdi

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در مورد رنگ لنسر کسی مشکلی نداره؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا