میتسوبیشی ASX 2020، یک جراحی عمیق!
میتسوبیشی ASX 2020، یک جراحی عمیق!

میتسوبیشی ASX 2020، یک جراحی عمیق!

میتسوبیشی تا چند هفته‌ی دیگر از خودروی کاملاً به‌روز شده‌ی ASX کامپکت در نمایشگاه ژنو 2019 رونمایی خواهد کرد.


به یاد داشته باشید که ASX 2020 نسل جدید این شاسی‌بلند جمع‌وجور نیست بلکه یک فیس لیفت دیگر برای شاسی‌بلندی محسوب خواهد شد که در برخی بازارهای آسیایی با نام RVR و در آمریکای شمالی با نام اوت لندر اسپورت شناخته می‌شود.


البته فیس لیفت جدید این خودرو را می‌توان جامع‌ترین و مهم‌ترین به‌روزرسانی ASX از زمان عرضه در سال 2009 تاکنون دانست. این خودرو هم‌اکنون ظاهری مشابه جدیدترین محصولات میتسوبیشی همچون اکلیپس کراس را پیدا کرده است.


در نمای جلو شاهد به‌روزرسانی‌های چشمگیر و الهام گرفتن از طراحی سپر دینامیک خاص میتسوبیشی هستیم. در این بخش جلوپنجره‌ای گیرا، چراغ‌های جدید مشابه اکلیپس کراس، مه شکن‌های یکپارچه و متمایز، سپر جدید با فلاپ متفاوت و… هستیم.


در بخش عقب هم تغییرات اعمال شده شامل مواردی چون چراغ‌های LED و سپر با فلاپ جدید و در کل ظاهری خشن‌تر است. از دیگر به‌روزرسانی‌های ظاهری ASX 2020 می‌توان سه رنگ جدید قرمز، نارنجی و قهوه‌ای را نام برد.


داخل کابین هم سیستم اطلاعات سرگرمی بهبود یافته‌ی SDA بکار رفته که دارای صفحه لمسی بزرگ‌تر 8 اینچی می‌باشد. ناوبری تام تام در تریم های فول تر وجود داشته و برنامه‌ای ویژه برای بررسی میزان سوخت باقی مانده و یافتن نزدیک‌ترین پمپ‌بنزین‌ها تدارک دیده شده است.


این خودرو در اروپا با پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی و گیربکس 5 سرعته دستی یا CVT با 6 سرعت شبیه سازی شده عرضه خواهد شد. فعلاً مشخصات پیشرانه‌ی یاد شده برای بازار اروپا اعلام نشده اما این قلب آهنین در برادر بزرگ‌تر قدرت 150 اسبی و گشتاور 195 نیوتون متری دارد.


این پیشرانه قبلاً در بازار آمریکا و روی اوت لندر اسپورت 2019 موجود بوده بنابراین به جرات می‌توان گفت مدل 2020 هم آن را حفظ خواهد کرد. انتظار می‌رود پیشرانه‌ی 2.4 لیتری 168 اسبی نسخه فول GT هم در مدل فیس لیفت شده حاضر باشد.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. محمد
    سوابق: (1132 دیدگاه) ,

    چرا میتسوبیشی اینجوری شده؟
    یکی درمیون طراحیاش رو به جلو رو به عقبه؟؟؟
    مثلا اوتلندر قدیم طراحیش گیرا نبود، الان خیلی شیک شده
    همین asx خوب نبود فیس لیفتش که ایران هم اومد بهتر شد
    الان باز دوباره که فیس لیفت کرده عقبگرد کرده باز
    بیرون بی تناسب
    داخل طراحی کاملا از مد افتاده
    در حد محصولات اقتصادی داچیا

    پاسخ
    1. مانی
      سوابق: (1122 دیدگاه) ,

      کلی‌ مشکل فروش و کیفیت دارن بعد ماشین رو ۱۰سال رو خط تولید نگاه میدارن!!!
      گیرباکس ۵ دنده مگه منسوخ نشده؟
      از موتور ۲.۴ فقط ۱۶۸ اسب قدرت میگیره!!!(مقایسه بشه با تویوتا کمری)
      طراحی دخلیش هم که شبیه اقتصادی‌ترین ماشینهاست
      چرا رنو و نیسان بهش کمک نمیکنن؟

      پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (2081 دیدگاه) ,

    اگر با موتور ۲.۴ لیتری در ایران بود ، فروشش بیشتر از الان بود!

    پاسخ
  3. mazaher
    سوابق: (111 دیدگاه) ,

    میتسوبیشی خودشم بکشه به تویوتا و هوندا نمی رسه.

    پاسخ
  4. F.A
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    درود بر همه

    واقعأ میتسوبیشی از لحاظ کیفیت، سواری نرم و باصلابت همانند سایر ژاپنی ها حرف نداره. اما

    اما این مدل از asx از سال 2012 تا کنون تولید میشه و تنها هر چند سال یک بار فیس لیفت میشه و الآن هم مدل ۲۰۲۰ آن در داخل کابین و قسمت عقب و طرفین تغییر چندانی نکرده و همان فیس سال ۲۰۱۲ را داره و فقط قسمت جلوی آن کلأ تغییر کرده و البته خیلی زیبا شده!
    آیا وقتش نبود میتسوبیشی پس از ۸ سال (از سال ۲۰۱۲) این ماشین را به طور کامل تغییر چهره می داد؟؟؟

    خیلی تکراری شده خصوصأ در داخل کابین.

    پاسخ
  5. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    ای کاش شرکت میتسوبیشی نسل جدید مدل ASX را معرفی می کرد ولی با این وجود این فیس لیفت جدید توانسته است ظاهر بسیار جذاب و جوان پسندی را برای ASX به ارمغان بیاورد.

    پاسخ
  6. emad1990
    سوابق: (999 دیدگاه) ,

    طراحی جدیدش همون کاری رو با من کرد که انقلاب 57 با مردم کرد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.