معرفی نسل جدید میتسوبیشی دلیکا، تلفیقی از ام‌پی‌وی و کراس‌اوور

دلیکا یکی از محصولات باسابقهٔ میتسوبیشی محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به سال 1968 بازمی‌گردد. این خودرو یک ام‌پی‌وی یا مینی‌ون شش‌نفره است که در ژاپن، اندونزی، تایوان و سایر بازارهای آسیایی عرضه می‌گردد. حالا نسل جدید این خودرو با طراحی جسورانه و تکنولوژی‌های پیشرفته معرفی شده است؛ اما با توجه به اینکه این روزها کراس‌اوورها بسیار محبوب شده‌اند، سازندهٔ ژاپنی در طراحی دلیکای جدید رویکرد متفاوتی را اعمال کرده و نیم‌نگاهی به شاسی‌بلندها داشته است.

بنابراین حالا نسل جدید دلیکا که با کد D:5 شناخته می‌شود، اساساً به تلفیقی از یک مینی‌ون و یک کراس‌اوور تبدیل شده است. به گفتهٔ میتسوبیشی، نسل جدید این خودرو روی شاسی کراس‌اوور اوت‌لندر ساخته شده است. دلیکا D:5 از طراحی بیرونی بسیار تهاجمی برخوردار بوده و فاصلهٔ زیادی از سطح زمین دارد. در نمای جلویی این خودرو، جلوپنجرهٔ معروف میتسوبیشی در اندازه‌ای بزرگ به چشم می‌خورد که با چراغ‌های باریک و دی‌لایت‌های عمودی بزرگ احاطه شده است.

با باز شدن درهای دلیکا 2019، کابین بسیار جادار و بزرگی دیده می‌شود که می‌تواند تا شش نفر را در سه ردیف صندلی حمل کند. در میانهٔ داشبورد خودرو، بین دریچه‌های تهویه، نیز یک صفحه‌نمایش تبلت مانند برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که در زیر آن کنترل‌کننده‌های سیستم تهویه، انتخاب‌گر حالات رانندگی و دسته‌دنده قرار گرفته‌اند.

برای تأمین نیروی دلیکا یک پیشرانهٔ 2.2 لیتری توربودیزل با 170 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده است. این جدیدترین نسل از پیشرانه‌های DI-D است که به‌منظور کاهش آلایندگی از کاتالیزور و همین‌طور ادبلو استفاده می‌کند. نیرو این پیشرانه نیز از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند که این سامانهٔ چهارچرخ محرک از سه حالت مختلف به نام‌های 2WD، 4WD و Lock برخوردار است.

نسل جدید دلیکا به‌زودی در دو نسخهٔ معمولی و Urban Gear در بازارهای آسیایی عرضه خواهد شد که دومی نسخهٔ لوکس‌تر و گران‌تری محسوب میشود. این مدل از تغییرات ظاهری و طرح متفاوت رینگ‌ها به همراه تجهیزات استاندارد بیشتر مثل صندلی‌های برقی جلو، درب صندوق برقی و صندلی‌های چرمی برخوردار است.

Mitsubishi Delica Urban Gear

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (2747 دیدگاه) ,

    انگارازاول از گل ساخته شده و مثل همه ون ها طراحی شده و درآخردور تادورشو ماله کشیدن که مکعبی بشه

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (145 دیدگاه) ,

      اگه آرم میتسوبیشی روش نبود
      میگفتم ساخته ی یه کارخونه ی گمنام چینیه
      لنسر مدل ۹۳ رو آدم کیف میکنه وقتی میبینه
      اما اوتلندر ۲۰۱۲ یا این…
      حیف اسم میتسو

      پاسخ
    2. ahmad_sm
      سوابق: (20 دیدگاه) ,

      اتفاقا تو خود ژاپن و همین طور چین این طراحی برای ونهاشون خیلی طرفدار داره و فکر میکنم اینم بیشتر برای بازار خودشون ساخته شده

      پاسخ
  2. آرش
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    از این ماشین بدریختر و زشتر هم داریم ؟

    پاسخ
  3. Hossein gh
    سوابق: (296 دیدگاه) ,

    تو طراحیش فقط مستطیل،مربع و ذوزنقه و یک خط کش استفاده شده،بابا یه انحنایی،قوسی ….

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (2 دیدگاه) ,

      فکر کنم کاغد واسه طراحی کم داشتن
      چراغ درشت جلو هم از دستشون دررفته
      ولی دیگه امکانات نبوده درستش کنن 😂

      پاسخ
  4. me84
    سوابق: (1471 دیدگاه) ,

    .
    کلا از ماشینهای کاربردی چند منظوره خیلی خوشم میاد.

    پاسخ
  5. مهدی اصغری
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یه پسر دایی دارم بعد سربازی یه پیکان قرضی خرید و مستقیم زد تو کار مسافرکشی. تو قم موقع عید و سالگرد مسافر برا زیارت خیلی میاد مخصوصا از عراق که واقعا خیلی خوب خرج میکنن. اینم بگم داییم یه زندگی معمولی داره و ساکن محله کلهر بودش. پسرداییم که واقعا عزیزه برام دو سال بعد مسافرکشی با پیکان با پولی که جمع کرده بودو قرض کردن از پدرش و یه مقدار قرض از ما رفت یه ون دلیکا خرید و زد تو خط پایانه های مسافر بری به حرم و جمکران. اونموقع با پدرش زندگی میکرد تو کلهری
    پس سال پیش تو بلوار بسیج یه تیکه زمین خرید با پول خودش و بعدم یه چهارطبقه ساختن و الان خودش تو یه طبقس پدرمادرشم تو یه طبقه دیگه. دو طبقم دست مستاجره. ون دلیکا یادمه اون موقعا که میخواست بخره همه میگفتن نخر کسی با مسافرکشی به جایی نرسیده که تو میخوایی برسی و این حرفا. این به هیچکی گوش نکرد. به قولی یکدنده و لجباز رفت ونو خرید و اورد بعدم زد تو مسافرکشی و ماهی یکی دوبارم تا خود مرزای عراق و کردستان میرفتو میومد. پر مسافر میرفت پر مسافر میومد. تقریبا تو شش هفت سال کار کردن از صفر به اینجایی که الانه رسید اونم با مسافرکشی با ون دلیکا. الانم داره کوچ میکنه بره مهشد و یه ون تویوتا میخواد بخره و اونجا مشغول بشه

    پاسخ
    1. Mopar or No Car
      سوابق: (1144 دیدگاه) ,

      نمیدونم جدیدا چرا یکم بدبین شدم. به ویژه به تک کامنتی ها. جسارت نباشه مثلا فکر میکنم شما با کسی که زده تو کار واردات ون چینی یه نسبتی داری. دکتر رفتم گفت چیزی نیست از این مملکت بری درست میشه.

      پاسخ
  6. َAnarsh
    سوابق: (22 دیدگاه) ,

    به به ، تبدیلش کنب به یه کمپر جاده چالوس بزنی کنار ، یه چرت 2 ساعته تو هوای تازه بزنی.

    پاسخ
  7. datsun
    سوابق: (1351 دیدگاه) ,

    به نظر خودم خیلی هم زیباست و طراحی تکراری نداره کابین هم شیک فنی هم عالی که با سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک جفت شده

    پاسخ
  8. armin
    سوابق: (420 دیدگاه) ,

    طراحان میتسو خسته تراز همیشه…

    پاسخ
  9. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    شاهکاری زیبا و بسیار با کیفیت از سالاری به نام میتسوبیشی.این ماشین یک انتخاب درخور برای یک مسافرت های طولانی است.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.