مینی

پشت فرمان مینی جان کوپر ورکس GP 2020 جدید

می‌توانید در نگاه اول بگویید که این یک مینی نرمال نیست. کیت بدنه گیرا، قوس‌های چرخ برجسته و بال متمایز روی سقف به‌ سرعت نشان دهنده‌ی خودرویی متمایز نسبت به کوپر S سه درب استاندارد هستند. یک نگاه به شیشه این عقیده را تائید می‌کند: خبری از صندلی‌های عقب نیست…

مینی جان کوپر

دانستن اینکه مینی موردبحث از نام GP یا همان گرندپری استفاده می‌کند باعث تعجب نیست. این سومین باری است که مینی بریتانیا از نشان GP در یکی از محصولات خود استفاده کرده است. پیش از این در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۳ نسخه‌های داغ محصولات مینی عرضه شده بود و هر دو خودرو نیز به پیشرانه ۱.۶ لیتری سوپرشارژردار مجهز بوده و سقف تولید ۲ هزار دستگاهی داشتند. البته این بار ۳ هزار دستگاه از مینی جان کوپر ورکس GP تولید خواهد شد و تنها ۵۷۵ دستگاه از آن‌ها مختص بازار بریتانیاست.

مینی جان کوپر

و مالکان خوش‌شانس این خودرو تجربه نشستن پشت فرمان سریع‌ترین مینی تاریخ را خواهند داشت. در واقع جان کوپر ورکس GP 2020 یکی از گیراترین محصولات تاریخ این برند بوده و یورگن متز مدیر دینامیک رانندگی این خودرو می‌گوید: “ما می‌خواستیم ویژگی اصلی دو خودروی پیشین یعنی خلوص، هیجان رانندگی پالایش نشده و حس راندن یک خودروی مسابقه‌ای را حفظ کنیم.”

مینی جان کوپر

این برند بریتانیایی مدعی است جدیدترین مدل از جان کوپر ورکس GP به حداکثر سرعت ۲۶۴ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. بله ۲۶۴ کیلومتر در ساعت در یک مینی! برای اولین بار محصول GP مینی از پیشرانه ۲ لیتری توربوی بزرگ‌تر استفاده کرده است. این نیروگاه آهنین قدرت قابل‌توجه ۳۰۲ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری دارد. حداکثر قدرت این خودرو بین دورهای ۱۷۵۰ تا ۴۵۰۰ به دست آمده و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۲ ثانیه‌ای می‌شود.

مینی جان کوپر

دیگر محصولات مینی که قدرتی نزدیک به این خودرو داشته‌اند از پیشرانه چهار چرخ محرک سود برده‌اند اما GP تنها بصورت دیفرانسیل جلو تولید شده است. مینی به منظور نرم‌تر کردن انتقال قدرت از دیفرانسیل لغزش محدود در اکسل جلو استفاده کرده و سیستم کنترل پایداری را نیز بازنگری کرده است. این ترکیب در جاده‌های اطراف باواریا فوق‌العاده عمل می‌کند. ما مجبور نبودیم با فرمان خودرو جنگ کنیم زیرا خودرو به راحتی قدرت را به چرخ های جلو می‌فرستاد.

مینی جان کوپر

اگر بخواهید شتاب گیری سنگینی را تجربه کنید تأخیر توربو را تنها در دور زیر ۱۵۰۰ حس خواهید کرد اما بالاتر از آن شاهد شتاب گیری قدرتمندانه خودرو بوده و به صندلی فشرده خواهید شد.

مینی جان کوپر

این پیشرانه ۴ سیلندر جذاب‌ترین صدای تولیدی را ندارد اما از آنجایی که GP فاقد صندلی‌های عقب است بنابراین صدای بیشتری به گوش می‌رسد و غرش اگزوز قطعاً بر هیجان رانندگی می‌افزاید.

مینی جان کوپر

کیت بدنه هم فقط برای نمایش نیست بلکه در بهبود آئرودینامیک خودرو نقش دارد. بخش عقب خودرو همیشه در زمان عبور از پیچ‌ها خوب و برنامه ریزی شده حس می‌شود و نمای جلو نیز سریع بوده و به تغییر جهت علاقه مند است. فرمان آلکانترایی خودرو نیز نه تنها حس خوبی به دستان راننده منتقل می‌کند بلکه بازخورد خوبی دارد.

مینی جان کوپر

شاید نتوان GP را خودرویی راحت دانست چراکه سیستم تعلیق و فنرها و دامپرها همه و همه باعث شده‌اند این خودرو تمرکز بیشتری روی جاده داشته باشد. از طرفی ارتفاع خودرو نیز ۱۰ میلی‌متر کاهش یافته است؛ اما اگر بخواهید می‌توانید از آن بصورت روزمره استفاده کنید که دلیل آن نیز کیفیت سواری نسبتاً خوب و بخشنده است.

مینی جان کوپر

همان‌گونه که از خودروهای پرفورمنس رده‌بالا انتظار داریم، مینی GP تنها با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود. این گیربکس ۸ سرعته تیز و هوشیار بوده و تعویض‌های خوبی دارد؛ اما اگر حالت اتوماتیک را دوست ندارید می‌توانید از پدال‌های روی فرمان استفاده کنید.

مینی جان کوپر

کابین هم با ظاهر خودرو هماهنگی داشته و برجسته است. همانند دو خودروی GP قبلی، صندلی‌های عقب به منظور کاهش وزن حذف ‌شده و جای آن‌ها میله‌هایی برای افزایش استحکام پیچشی وجود دارند.

مینی جان کوپر

و البته همه‌ی GP ها کابین مشابه یکدیگر نخواهند داشت. هر خریدار می‌تواند خودروی خود را شخصی‌سازی کند. ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و صندلی گرم شونده می‌تواند به درخواست خریدار حذف شود تا وزن خودرو کاهش یابد.

مینی جان کوپر

مینی قبلاً نشان داده که شما از این خودروی کوچک بریتانیایی چه انتظاری می‌توانید داشته باشید. حالا جدیدترین نسخه GP وارد سطحی شده که قبلاً چنین چیزی وجود نداشته است. این خودرو به اندازه‌ی مینی‌های قبلی گیرا بوده و ظاهر برجسته‌ی آن با پرفورمنسی قابل‌توجه همراه شده است.

مشخصات مینی جان کوپر ورکس GP

  • قیمت: ۳۵۳۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۲ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۶۴ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. علیرضا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    در طراحی داخلی واقعا اصالت خودشو حفظ کرده و انگار همون مدل ۴۰ سال قبله منتها با تکنولوژی روز . فقط حیف که دیفرانسیل جلو بودنش توی ذوق میزنه . ۳۰۰ اسب با دیفرانسیل جلو یکم منطقی نیس

    1. کیان

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (422 ديدگاه)

      باید بهش بگی جذاب لعنتی

  2. علي-كيوج

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (138 ديدگاه)

    چقدر گرافیک چراغهای عقبش جالبه،با اقتباس از پرچم بریتانیا

  3. مهردادكمال

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (203 ديدگاه)

    چقد نازه ❤️ماشینلی انگلیسی هر چند خیلی گران هستن اما روح دارن😍

    1. مهدی

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (335 ديدگاه)

      ۳۵۰۰۰ پوند چند دلاره

  4. mehdi

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (118 ديدگاه)

    چراغ عقبش الهام گرفته شده از پرچم انگلیس چقدر زیباست

  5. ♤Angus_812♤

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (289 ديدگاه)

    من عاشق مینی هستم
    ولی به عنوان یه طرفدار نظرم اینه باید طراحیاشو یه کم بروز کنه و تغییر بده چون زیادی دیگه یکنواخت شده
    درسته میخواد مثله طراحیای گذشتش باشه ولی دیگه خیلی شبیه هم شده محصولاتش
    با این وجود بازم عاشقشم هاچ بک اصیل و ریشه داره

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3248 ديدگاه)

      اصلاً ماهیت مینی طراحی اونه و اگر تغییرش بده دیگه ماهیتی نداره ، و این همون اصالتیه که مدام در کامنتها میگم ، شما مینی را از صد متری هم تشخیص میدی و این امضاء شرکت مینی هست که با گذشت زمان به تکامل رسیده و جواب خودش را پس داده .

      یه زمانی پورشه یه محصول داشت به نام ۹۱۱ و خیلی‌ها نقدش میکردند که یعنی چی که طراحی همه نسلها مثل همه ، و میبینیم که پس از گذشت دهه‌ها ، مدلهای بزرگ و کوچک دیگری هم بر طبق همون طراحیه اولیه ۹۱۱ تولید میکنه و هرسال بهتر از سال قبل میفروشه و پیشرفت میکنه .

      بنظرم اگر مینی از نظر جُسه و اندازه برگرده به همون دوران اولیه یا یه مدلی مثل اون زمانها تولید کنه ، جالب میشه و رقیبی میشه برای فیات ۵۰۰ یا اِسمات و کی‌کارهای ژاپنی ، که فکر میکنم در دنیای شهرهای پرترافیک امروزی مخاطب زیادی داشته باشه .

    2. Mf1

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (101 ديدگاه)

      پورشه ظااهرش تکراری هست پس فرقی با مینی نداره نظر الکی ندی بهتره

  6. Car lover

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (655 ديدگاه)

    گرافیک چراغ پشتش دیوانه کنندس

  7. Me

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (95 ديدگاه)

    اون بالا نوشتید سوپرشارژر ولی اخر مطلب از تاخیر توربو صحبت کردید
    اخرش توربو یا سوپرشارژ؟

    1. شاهین

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (3764 ديدگاه)

      سلام منظور توربو هست معذرت بابت این اشتباه.

      1. مهرآیین

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (209 ديدگاه)

        آقا شاهین عزیز با احترام و تشکر از زحمات جنابعالی . باید بگویم که توربوشارژ بیشتر در موتورهای دیزلی و کامیون ها کاربرد دارد و خیلی کم و انگشت شمار روی موتورهای بنزینی استفاده می شود و در موتورهای بنزینی سوپرشارژ کاربرد بیشتری دارد و اما یک نکته فنی دیگر اینکه خود راننده کامیونها و مکانیک های دیزل برای توربوشارژ موتور کامیون فقط از لفظ سوپر استفاده می کنند و نمی گویند توربوشارژ . مثلا می گویند سوپر ماشین ایراد پیدا کرده و یا حلزونی سوپر ترک برداشته و یا…………اگر موتور کامیون مجهز به دو سوپر باشد قدرت کشش آن بیشتر می شود مخصوصا در گردنه ها و سینه کشی ها که به این کامیونها که مجهز به جفت سوپر هستند اینترکولر میگویند . اولین کامیونهای مجهز به موتور اینترکولر یا همان جفت سوپر کامیونهای آمریکایی ماک بودند که توسط شرکت ایران کاوه مونتاژ می شدند که بنیان گذار این شرکت یکی از بزرگان صنعت خودرو یعنی اصغر قندچی بود و دومین کامیونی که در ایران مجهز به موتور اینترکولر یا همان موتور جفت سوپر بود کامیونهای ولوو اف دوازده بود که در سال هفتاد و چهار یا هفتاد و پنج به بازار ایران آمد و این کامیونهای وولو اف دوازده اینترکولر یا همان جفت سوپر هم توسط شرکت ایران کاوه مونتاژ می شدند ولی کامیونهای ولوو اف دوازده و ولوو ان دوازده تا قبل از سال ۷۵ فقط به یک سوپر یا توربو شارژ مجهز بودن . حال حرف بیشتر سر این بود که سوپرشارژ بیشتر در موتورهای بنزینی کاربرد دارد و انرژی چرخشی خود را با یک تسمه از پولی متصل به میل لنگ می گیرد

        1. حسین دهمرد

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (978 ديدگاه)

          اتفاقا الان استفاده از سوپرشارژ خیلی کم شده. فولکس و بنز و بیمر و رنو نیسان وتویوتا که پرفروشترین برند های دو قاره هستن اصلا موتور سوپر شاژر ندارن. همشون توبو هستن یا تویین توربو.
          فورد آمریکا هم پرفروشترین ماشیناش مجهز به موتور اکوبوست هستن که توربوعه. اون اینترلوکر هم صرفا یه کندانسوره فقط دمای هوای ورودی به موتور رو میاره پایین. واسه سوپرشارژر و توربو و تویین توربو میشه استفاده کرد. حتی سورن توربو هم داره.

        2. مهرآیین

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (209 ديدگاه)

          لفظ اینترکولر ربطی به پایین آوردن دما و خنک کردن ندارد . سیستم موتورهای دیزلی کامیون و موتورهای بنزینی کاملا متفاوت است و از زمین تا آسمان فرق می کند . توربو شارژ در کامیون باعث افزایش قدرت موتور میشود و به همین دلیل است که در گذشته کامیون های ولوو که مجهز به توربو شارژ بودند به راحتی کامیون های بنز را در سینه کشی ها و سربالایی ها پشت سر می گذاشتند چون کامیونهای بنز به سیستم توربو شارژ مجهز نبودند و در سینه کشی ها بسیار کند بودند ولی این مشکل در کامیون های جدید بنز مثل بنز آکسور برطرف شده و به توربو شارژ مجهز شده اند . و از سال ۷۵ هم که ولوو های اف دوازده اینترکولر یا همان جفت سوپر به بازار ایران آمدند که این ولوو های اینترکولر حتی ولوو های قدیمی تر را که فقط به یک توربوشارژ مجهز بودند به راحتی پشت سر می گذاشتند و از سال هشتاد به بعد هم که کامیونهای ولوو اف هاچ ۱۲ و ولوو اف ام و چند مدل دیگر وارد بازار ایران شده اند که آنها هم مجهز به دو توربو سارژ هستند . همچنین خنک شدن موتورهای دیزلی کامیون بیشتر به سیستمهای آبرسانی مثل رادیاتور و واترپمپ و سیستم روغن رسانی مثل اویل پمپ بستگی دارد . مثلا در کامیونهای ولوو قطعه مکانیکی واتر پمب در داخل از دو قسمت مجزا تشکیل شده که یک قسمت آن یک لوله است که آب خنک شده از رادیاتور از آن می گذرد و یک قسمت آن یک لوله روغن است که روغن داغ شده از موتور از آن می گذرد که هر گز با هم تداخلی ندارند و آب و روغن باهم قاطی نمی شوند و زمانی که لوله داغ روغن و لوله خنک آب در مجاورت هم هستند باعث پایین آمدن حرارت روغن در لوله روغن می شود و البته جریان آب در اطراف سیلندرها و اطراف گیربکس هم کمک شایانی به خنک شدن موتور و گیربکس می کند . و اما تفاوت توربوشارژ و سوپرشارژ این است که توربوشارژ انرژی چرخشی خودرا از گازهای خروجی اگزوز می گیرد ولی سوپرشاژ انرژی چرخشی خود را توسط یک تسمه از یک پولی متصل به میل لنگ می گیرد . در خودروهای سواری و بنزینی که به شتابگیری در لحظه اهمیت داده می شود توربوشارژ باعث مکث در شتاب می شود یعنی اگر راننده به هر دلیلی از سرعت خودرو کم کند و همان لحظه در جا بخواهد سرعت را افزایش دهد چون گاز های خروجی موتور کاهش پیدا کرده یک مکث در شتابگیری به وجود می آید و در کل توربوشارژ فقط در دورهای بالای موتور خوب جواب می دهد ولی در سوپرشارژ چون انرژی چرخشی خود را از میل لنگ می گیرد چنین مکثی به وجود نمی آید ………… در پایان از شما سپاسگذارم که وقت می گذارید و نظرات اینجانب را مطالعه می فرمایید

        3. مهرآیین

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (209 ديدگاه)

          @حسین دهمرد
          لفظ اینترکولر ربطی به پایین آوردن دما و خنک کردن ندارد . سیستم موتورهای دیزلی کامیون و موتورهای بنزینی کاملا متفاوت است و از زمین تا آسمان فرق می کند . توربو شارژ در کامیون باعث افزایش قدرت موتور میشود و به همین دلیل است که در گذشته کامیون های ولوو که مجهز به توربو شارژ بودند به راحتی کامیون های بنز را در سینه کشی ها و سربالایی ها پشت سر می گذاشتند چون کامیونهای بنز به سیستم توربو شارژ مجهز نبودند و در سینه کشی ها بسیار کند بودند ولی این مشکل در کامیون های جدید بنز مثل بنز آکسور برطرف شده و به توربو شارژ مجهز شده اند . و از سال ۷۵ هم که ولوو های اف دوازده اینترکولر یا همان جفت سوپر به بازار ایران آمدند که این ولوو های اینترکولر حتی ولوو های قدیمی تر را که فقط به یک توربوشارژ مجهز بودند به راحتی پشت سر می گذاشتند و از سال هشتاد به بعد هم که کامیونهای ولوو اف هاچ ۱۲ و ولوو اف ام و چند مدل دیگر وارد بازار ایران شده اند که آنها هم مجهز به دو توربو سارژ هستند . همچنین خنک شدن موتورهای دیزلی کامیون بیشتر به سیستمهای آبرسانی مثل رادیاتور و واترپمپ و سیستم روغن رسانی مثل اویل پمپ بستگی دارد . مثلا در کامیونهای ولوو قطعه مکانیکی واتر پمب در داخل از دو قسمت مجزا تشکیل شده که یک قسمت آن یک لوله است که آب خنک شده از رادیاتور از آن می گذرد و یک قسمت آن یک لوله روغن است که روغن داغ شده از موتور از آن می گذرد که هر گز با هم تداخلی ندارند و آب و روغن باهم قاطی نمی شوند و زمانی که لوله داغ روغن و لوله خنک آب در مجاورت هم هستند باعث پایین آمدن حرارت روغن در لوله روغن می شود و البته جریان آب در اطراف سیلندرها و اطراف گیربکس هم کمک شایانی به خنک شدن موتور و گیربکس می کند . و اما تفاوت توربوشارژ و سوپرشارژ این است که توربوشارژ انرژی چرخشی خودرا از گازهای خروجی اگزوز می گیرد ولی سوپرشاژ انرژی چرخشی خود را توسط یک تسمه از یک پولی متصل به میل لنگ می گیرد . در خودروهای سواری و بنزینی که به شتابگیری در لحظه اهمیت داده می شود توربوشارژ باعث مکث در شتاب می شود یعنی اگر راننده به هر دلیلی از سرعت خودرو کم کند و همان لحظه در جا بخواهد سرعت را افزایش دهد چون گاز های خروجی موتور کاهش پیدا کرده یک مکث در شتابگیری به وجود می آید و در کل توربوشارژ فقط در دورهای بالای موتور خوب جواب می دهد ولی در سوپرشارژ چون انرژی چرخشی خود را از میل لنگ می گیرد چنین مکثی به وجود نمی آید ………… در پایان از شما سپاسگذارم که وقت می گذارید و نظرات اینجانب را مطالعه می فرمایید

        4. مهرآیین

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (209 ديدگاه)

          البته این را هم باید اضافه کنم که با گذشت زمان و پبشرفت تکنولوژی و صنعت مطمئنا این مشکل مکث در توربوشارژ حل خواهد شد

  8. Sina

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (511 ديدگاه)

    عجب قیافه ای داره!!!!!
    پشتش خیلی خیلی اسپرت و هیجان انگیزه!!!
    قیمتش هم خیلی پایینه!

  9. AMANTE

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (354 ديدگاه)

    مینی کوپر قطعا بهترین هاج بک ای نیست که میتونید بخرید ولی قطعا متفاوت ترین هاج بک ای که میتونی بخرید.
    یک ماشین دوست داشتنی.

  10. رزیتا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (413 ديدگاه)

    ماشین مستربین تو ایران شده عتیقه !!!! مدلای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ این ماشین تو ایران میلیاردی قیمت گذاری شده

  11. MAHDI

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4379 ديدگاه)

    مینی خیلی دوست داشتنیه.کابین خیلی جذاب و باکیفیتی داره. یه بچه ب ام و دوست داشتنی

    1. مهرآیین

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (209 ديدگاه)

      دوست گرامی این یکی انگلیسی و آن یکی آلمانی است چه ربطی به هم دارند

      1. Mehran (fox)

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (172 ديدگاه)

        ربطش اینه که مینی زیر مجموعه بیمره و از تکنولوژی ها و زیرساخت ب ام و استفاده میکنه،هرچند که اصالت انگلیسی خودشو تا حدود زیادی حفظ کرده و مثلا اونقدری که اشکودا فولکس واگنه،مینی ب ام و نیست….

        1. مهرآیین

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (209 ديدگاه)

          مهران عزیز حرفتان در مورد اینکه گاهی شرکت ها سهام شرکتهای دیگر را می خرند درست ولی دلیل نمی شود که ملیت و اصالت تغیر کند در نهایت شرکت مینی اصالتا انگلیسی است و بی ام و آلمانی و ربطی به هم ندارند………..البته با احترام به شما فقط تبادل نظر می کنیم

      2. Moein

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (563 ديدگاه)

        ایشون میخواستن در عین تعریف به بقیه این نکته رو گوشزد کنن که مینی مال بی ام و است
        همه تکرار کنید مینی برای بی ام و است
        بی ام و غوله
        بی ام و همه رو زده
        بی ام و خداست
        باشد که دل آقا مهدی خوش باشه🙁

        1. Sina

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (511 ديدگاه)

          ایشون فقط گفت مینی برای بی‌ام‌و هست.
          دیگه اینکه غوله و همه رو زده رو نگفت.
          نمی دونم چرا یه عده ای از اینکه مینی زیرمجموعه ب‌ام‌و هست ناراحتن. مثلا طرفدارای جیپ از اینکه زیرمجموعه ی فیات -کرایسلره ناراحت نیستن.
          هر چند باید قبول کرد مینی کمتر از بقیه وابسته به BMW هست و اینکه نسبت به خیلی برندهای دیگه وابستگی کمتر نسبت به BMW داره . از نظر تولید و طراحی جداست
          و اینکه بی‌ام‌و ربطی به مینی نداره کلا غلطه
          مثل اینه که بگی سئات ربطی به فولکس واگن نداره
          یا لامبورگینی ربطی به آئودی نداره
          یا مثلا هولدن (با اینکه دیگه ازش خبری نیست) ربطی به جنرال موتورز نداره
          و اینکه بی‌ام‌و چندین سال قبل کلا گروه روور رو خرید که مینی هم جزء اون بود. حتی لندروور هم داخلش بود.
          مینی الان جزء بی‌ام‌و هست و سهامش مثل ریماک و پورشه کم نیست و خیلی زیاده ، برای همین کلا برای بی‌ام‌و محسوب میشه

        2. مهرآیین

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (209 ديدگاه)

          یک مثال : فرض کنیم یک شخص متمول ایرانی برود باشگاه منچستر یوناییتد انگلیس را بخرد آیا این باشگاه ایرانی میشود ؟؟ مسلما خیر چون این باشگاه برای همیشه انگلیسی خواهد ماند .

        3. فرزاد

          ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (46 ديدگاه)

          اونایی که میگن مینی انگلیسیه و ربطی به بی ام و و المان نداره پس بوگاتی هم فرانسویه و ربطی به فولکس واگن نداره

      3. Sina

        ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (511 ديدگاه)

        دوست گرامی کسی نگفت مینی آلمانیه، گفته شد که از تکنولوژی های BMW استفاده میکنه
        آیا کسی آئودی R8 رو ایتالیایی میدونه؟؟؟ با اینکه موتورش لامبورگینیه
        آیا کسی پاگانی رو به خاطر موتور AMG آلمانی میدونه؟؟؟
        وقتی میگن هولدن نماینده ی جنرال موتورز بود نمیگن که آمریکاییه بلکه میگن از زیر مجموعه های جنرال موتوره
        با تشکر از شما

  12. Farzad

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    جووون میده برای شهرهای شلوغ ، تو زیر گذر ها لایی بکشی 😉

  13. Hamidreza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (694 ديدگاه)

    باز بگین ماشین های انگلیسی بدرد نمی خورن
    جالبه این ماشین …

    1. Mclaren

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (800 ديدگاه)

      هرکس نظر خودشو داره حمیدرضا جان
      من خودم عاشق برندهای خودرو سازی انگلیسی ام ولی خب باید قبول کنیم صدر خودروسازی دنیا آلمان قرار گرفته
      ولی بدرد نخور بودن رو اصلا قبول ندارم برندهای انگلیسی اشرافی و خاص هستن و با کیفیت
      از نظر تکنولوژی هم انگلیس هم تراز آلمانه برای همین نصف برندهای معروف خودروسازی انگلیسی زیر مجموعه آلمانی ها هستند.و مدام در حال تعامل هستند نه تنها خودروسازی بلکه در اکثر زمینه ها.
      و البته همچنان مهندسی انگلیسی دارن

      1. Mehran (fox)

        ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (172 ديدگاه)

        منم با این که یه آلمانی باز دو آتیشم،عاشق خودروهای انگلیسیم و اعتقاد دارم بهترین و جذابترین ماشینای دنیارو مثلث آلمان،انگلستان و ایتالیا میسازن (این نظر شخصی منه کسی ناراحت نشه) البته با احترام به خودروهای آمریکایی ژاپنی فرانسوی و همه خودروسازان درجه یک دنیا…

  14. Amir

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    کاش یه عکس مستقیم از چراغای عقبش میذاشتین که میشد توش غرق شد
    لعنتی چقد جذابه….

  15. رضا

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (229 ديدگاه)

    این یه اثر هنریه
    بدرد رانندگی نمیخوره ولی برای تزیین کلکسیون ثروتمندان عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X