مینی

فیس‌لیفت و به‌روزرسانی خانوادهٔ مینی کوپر برای مدل 2022

ظاهر کلی مینی کوپر از زمان معرفی نسل سوم آن در سال ۲۰۱۴ تغییر چندانی نکرده است اما حالا این شرکت از فیس‌لیفت و به‌روزرسانی کوپر برای مدل ۲۰۲۲ خبر داده است. این به‌روزرسانی شامل کل خانوادهٔ مینی کوپر از هاچ‌بک و کانورتیبل گرفته تا نسخهٔ اسپرت JCW و حتی مدل تمام الکتریکی SE می‌شود. همهٔ این مدل‌ها که از زبان طراحی جدید مینی به همراه برخی به‌روزرسانی‌ها در داخل و تکنولوژی کلی برخوردار شده‌اند، اواخر امسال به نمایندگی‌های فروش می‌رسند.

بارزترین تغییر در طراحی بیرونی کوپر مدل ۲۰۲۲ در قسمت جلویی آن رخ داده است زیرا در اینجا طراحان قسمت مشکی براق در میان جلوپنجره را با یک قطعهٔ تزئینی همرنگ بدنه جایگزین کرده‌اند که به این هاچ‌بک کوچک نمای ساده‌تر و خلوت‌تری بخشیده است. در عقب خودرو نیز تغییراتی در سپر به چشم می‌خورد. علاوه بر این، در مینی جدید چراغ‌های جلو به‌صورت استاندارد LED هستند و رینگ‌های ۱۷ و ۱۸ اینچی هم در چند طرح منحصربه‌فرد مختلف قابل انتخاب خواهند بود. طرح پرچم انگلستان در چراغ‌های عقب مثل قبل در مینی جدید هم وجود دارد با این تفاوت که این طرح حالا در همهٔ مدل‌ها و تیپ‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

هرچند تغییرات بیرونی کوپر مدل ۲۰۲۲ نسبتاً جزئی هستند اما مینی تعدادی پکیج و تریم جدید را هم برای آن ارائه کرده است. یکی از این پکیج‌ها سقف چندرنگ است که در اینجا طرح دو رنگ آبی تیره و روشن در ابتدا و میانۀ سقف و رنگ مشکی در انتها را مشاهده می‌کنید. این تنها یکی از چند ترکیب رنگ مختلفی است که برای همهٔ مدل‌های کوپر هاچ‌بک به‌جز نسخهٔ JCW قابل سفارش است. علاوه بر این، خریداران می‌توانند پکیج مشکی پیانو را هم سفارش دهند که حالا قطعات بیرونی بیشتری را شامل می‌شود و حلقهٔ چراغ‌های جلو، قاب چراغ‌های عقب، قاب آینه‌های جانبی، دستگیرهٔ درها، درب باک، سر اگزوزها و تریم جلوپنجره را به رنگ مشکی براق درمی‌آورد.

در داخل، همهٔ مدل‌های مینی مدل ۲۰۲۲ از طرح داشبورد جدیدی برخوردار شده‌اند که با به‌روزرسانی سطوح و تغییر مکان دریچه‌های تهویه، طرح کلی کابین را ساده‌تر کرده است. علاوه بر این، حالا نمایشگر ۸.۸ اینچی لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و از اپل کارپلی برخوردار است. دور این نمایشگر هم با تریم مشکی پیانو پوشیده شده است. علاوه بر این، برای اولین بار امکان سفارش غربیلک فرمان چرمی با گرم‌کن برای مینی وجود خواهد داشت و چند گزینهٔ نورپردازی داخلی مختلف هم برای آن ارائه شده است.

در بخش پیشرانه‌ها، کوپر پایه از همان موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر توربوشارژ قبلی استفاده می‌کند که ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به‌صورت استاندارد به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و به‌صورت سفارشی به هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل می‌شود. زیر کاپوت کوپر S نیز همان موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور قرار می‌گیرد. قوی‌ترین عضو خانوادهٔ مینی کوپر نیز همچنان مدل JCW با ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور است. مدل الکتریکی کوپر SE نیز هیچ به‌روزرسانی در قوای محرکهٔ خود تجربه نکرده و مثل گذشته ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

با وجود این به‌روزرسانی‌ها، قیمت مینی کوپر نسبت به قبل افزایش چندانی نداشته است و قیمت کوپهٔ هاچ‌بک پایه از ۲۲,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که تنها ۵۰۰ دلار بیشتر از قبل شده است. قیمت کوپر کانورتیبل هم از ۲۷,۹۰۰ دلار، کوپر S هاچ‌بک از ۲۶,۹۰۰ دلار، کوپر S کانورتیبل از ۳۱,۹۰۰ دلار، کوپر JCW از ۳۲,۹۰۰ دلار، کوپر JCW کانورتیبل از ۳۸,۹۰۰ دلار و کوپر SE الکتریکی از ۲۹,۹۰۰ دلار شروع می‌شود.

 

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پدر خودرو سازی جهان

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    یکی از بهترین نماد های خودروی بریتانیا?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. دی جی70

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    کنسول قدیمی زیباتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 3
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    مینی خیلی خوبه ولی جالبه برام که با هیاهوی زیادی وارد شد اما استقبالی اَزَش نشد !!!

    کلاً این مدل خودروها در ایران جواب نمیده چون به استهلاک بالا و نبود خدمات معروف هستند مثل فیات ۵۰۰ یا مینی یا اسمارت که البته چون قیمتشون هم در ایران عشقی در نظر گرفته میشه ، خریداران خاص‌پسند به سمتش میروند اما اکثریت حتی به خریدش فکر هم نمیکنند !

    موافقم 0
    مخالفم 4
  4. ?Ali Hossein?

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    اون عکسایی که از نمای بیرون گذاشته من فکر کردم ماشین فلزیه!
    شما با حرف من موافقید؟؟?
    ولی نسل جدید تغییر چندان خاصی نکرده!?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  5. MAHDI

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جذابه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. $ÃЪŦÏЛ$

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مینی خیلی دوست داشتنیه،خیلی خوب شده….

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا