نیسان

ملاقات با نیسان GT-R نیسمو 2017

اگر ایده‌ی پرداخت ۱۴۹۹۹۵ پوند پول برای خرید یک نیسان کمی گران و سنگین به نظر می‌رسد، این را بدانید که با خرید GT-R نیسمو قدرت، گشتاور، کارایی و چسبندگی بیشتری را به دست می‌آورید و البته نیازی به گفتن نیست که این خودرو سبک‌تر و فرزتر هم هست؛ و همه‌ی این‌ها در خودرویی هستند که گونه‌ی استاندارد آن نیز هیچ کمبودی ندارد.

Nissan GT-R NISMO 2017
نیسمو GT-R یکی از منحصربه‌فردترین خودروهایی است که با این پول می‌توان خرید. نیسان می‌گوید بین ۲۰ تا ۳۰ دستگاه از این خودرو را برای بازار اروپا می‌سازد. پس به این ترتیب احتمال اینکه مک لارن P1 را در خیابان ببینید ۱۰ برابر بیشتر از GT-R نیسمو است. در سال‌های آینده این خودرو به نمونه‌ای کمیاب و ارزشمند تبدیل خواهد شد.

Nissan GT-R NISMO 2017
قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو است که قدرت آن با افزایش ۳۰ واحدی به ۵۹۲ اسب بخار رسیده و البته گشتاور نیز از ۶۳۷ به ۶۵۲ نیوتون متر رسیده است. به لطف استفاده از فیبر کربن در بخش‌های مختلف بدنه شاهد کاهش وزن ۳۰ کیلوگرمی هستیم. این فیبر کربن در بخش دماغه بیشتر از بقیه قطعات جلب‌توجه می‌کند.

Nissan GT-R NISMO 2017
و بزرگ‌ترین بهبود صورت گرفته در زمینه دینامیک خودرو به زمان حرکت در پیچ‌ها مربوط می‌شود. اینجاست که داون فورس اضافی نیسمو GT-R (به میزان ۱۰۰ کیلوگرم) را به زمین می‌چسباند.

Nissan GT-R NISMO 2017
داخل کابین، GT-R نیسمو نیز از همان به‌روزرسانی‌های مدل استاندارد بهره‌مند شده است. دکمه‌های کمتری در کنسول مرکزی وجود داشته و استفاده از صفحه لمسی ۸ اینچی نیز آسان است؛ اما در مدل نیسمو دو صندلی پاکت مانند کربنی و غربیلک فرمان و داشبورد پوشیده شده از آلکانترا را می‌بینیم. شاید کابین خودرو برازنده‌ی مدلی با بهای ۱۵۰ هزار پوندی نباشد اما هنوز هم خاص است.

سواری خودرو نیز بسیار خاص است. حتی در زمان حرکت در نرم‌ترین سطوح پیست سیلورستون نیز احساس سواری بسیار سفتی خواهید داشت. این موضوع با انتخاب تنظیمات نرم دامپرها نیز تغییری نمی‌کند. GT-R نیسمو ۲۰۱۷ درست همانند مدل ۲۰۱۵ خود بسیار ناراحت است.

اما سواری نرم چیزی نیست که راننده دنبالش باشد. تلاش اصلی این خودرو ایجاد تجربه‌ی رانندگی حرفه‌ای و عالی و توانایی‌های دینامیکی فوق‌العاده است. صدای سیستم اگزوز به‌طور قابل‌توجهی پرطنین‌تر از نسخه‌ی استاندارد بوده و کارایی خودرو در خط مستقیم قطعاً قوی است. اندکی تأخیر توربو دیده می‌شود اما در حد آزاردهنده‌ای نیست. در سطوح خیس و لغزنده و با کنترل کشش خاموش لاستیک‌های عقب اندکی هرزگردی دارند.

اگر مشتریان خواهان تجربه‌ی نرمال GT-R هستند باید نسخه‌ی استاندارد گودزیلا را انتخاب کنند؛ اما اگر خواهان سریع‌تر حرکت کردن مخصوصاً در سر پیچ‌ها هستند باید نیسمو را بخرند.

بله GT-R نیسمو گران است، خیلی گران! اما باید گفت هیچ خودرویی به اندازه‌ی GT-R نیسمو خالص نیست. نیسان با این خودرو ۲۰ نفر را بسیار خوشحال خواهد کرد حتی اگر آن‌ها از این خودرو بترسند.

نیسان GT-R نیسمو جذاب‌ترین مدل از این خودرو تابه‌حال بوده و البته گران‌ترین نیز هست. اگر به اندازه‌ی کافی ثروتمند و البته شجاع هستید باید یکی از این خودروها را بخرید.

مشخصات نیسان GT-R نیسمو

  • قیمت: ۱۴۹۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۶۵۲ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته ی دوکلاچه ی اتوماتیک، چهار چرخ متحرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۳۱۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. ZIPPO

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (248 ديدگاه)

    شتاب صفر تا صد زیر ٣ ثانیه ؟؟؟
    اگه واقعیت داشته باشه خیلی جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    عاالیه شاید تو نسل جدیدش بتونه تو شتاب چلنجر دیمن رو هم شکست بده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی اکبر

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    اقا اون پدالی که زیر پای شاگرد هست واسه چیه ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ماشین باز

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یکی از ارزوهام اینکه یه gt_r ودوج چلنجر بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. sina

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    سوختش واقعا مناسبه با این مشخصات
    ما یه ۴۰۵ مدل ۸۷ داریم سوختش همین حدوده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahdi DODGE & CHEVROLET & FORD

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      پرچمدار اسیا GTR
      سریع و مصرف کم
      همه چیشو دوست دارم
      فقط منتظر یه فیس لفت ازش هستم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (4499 ديدگاه)

        فکر نکنم دیگه به این زودیا فیس لیفتی داشته باشه چون تازگیا فیس لیفت شده.
        منتظر نسل جدیدش می مونیم تا حسابی گرد و خاک کنه…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. shirko.merceds benz

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (200 ديدگاه)

    به شدت منتظر نسل جدیدشم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آریا

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    عالیه
    خیلی عالیه
    چهارمین خودرو سریع جهنم سبز همین گودزیلاس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Nissan...Japan

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (208 ديدگاه)

    خیلی عالیه باتوجه به اینکه فیس لیفت این خودرو در نمایشگاه های اخیر حضور نداشت انتظار میره که بزودی شاهد نسل جدید گودزیلا باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ace

      ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      عمرا حریف ۹۱۱ توربو اس بشه.
      نظر شخصی.
      دیسلایک میدید، بدید، اما پاسخ نامربوط ندید.

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. مهدی 911

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (459 ديدگاه)

        حریف توربو اس نمیشه با توربو باید مقایسه بشه واقعیت اینه که جی تی ار ابهت 6سال پیش رو نداره و بسیاری از رقبا ازش جلو زدن وباید نسل جدیدش بیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. مجید

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (681 ديدگاه)

        سلام رفیق!!!
        من نه لایک دادم و نه دیسلایک و این هم که مینویسم نظرم هست و نه جواب!
        به نظرم اگه دقت کنی با اینکه این مدل به نسبت مدل های اولیه که قیمت زیر صد هزار دلار داشتند خیلی گرونه ولی باز هم از پورشه و بقیه ارزون تره و با توجه به ژاپنی بودنش هزینه نگه داریش هم کمتره و از اون مهمتر قابلیت ارتقای بیشتر و بهتری داره.به نظر من خود کلمه Kaos که به معنای بی نظمیه برای این ماشین مصداق میکنه چون عملکردش مثل سوپر اسپرت ها هستش ولی با قیمت و هزینه نگه داری خیلی کمتر و صد البته قابل استفاده برای روزمره که حتی برای پورشه هم این آپشن (اگر شرایطش مالییش رو داشته باشی) خیلی بیشتره!
        من فکر میکنم شاید تو درگ و حد اکثر سرعت حریف 911 توربو اس نشه اما با توجه به دو دیفرانسیل بودنش و هندلینگ خاص خودش رقیب سرسختی میشه و تو جهنم سبز هم رکورد خوبی به جا میزاره!!!!
        من اگر بودم میخریدمش و بعدش میدادم به یه تیونر قهار که ازش یه هیولای غول کش بسازن!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. امیرحسین

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (102 ديدگاه)

        با این که طرفدار پورشه ام ولی فکر نکنم 911 توربو توی پیست حریف گودزیلا باشه
        باید منتظر gt2 باشیم
        البته gt2 هم دف عقب هست و خیلی سخته بخواد با یه ماشین چهارچرخ در بیوفته

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. H

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (164 ديدگاه)

        آقامجید این یه ساموراییه چاقه بااینکه چاقه ولی بازم خیلی خطرناکه شایدباشمشیرش پورشه شمارو ناک اوت کنه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. Nissan...Japan

        ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (208 ديدگاه)

        پورشه توربو اس نهایت هنرش جلو gtr اینه که تقریبا توی مسیر مستقیم در حدود چند صدم ثانیه ازش جلو میافته ولی محک اصلی یه ماشین پیستایی مثل نوربرگ رینگه درضمن شما خودت وزن gtr با پورشه رو مقایسه کن…

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. سامان اذری

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    عاشقشم سریعترین دریفت هم مال این ناشینه که با سرعت 350 کیلومتر زده میشه و تو سرعت 305 کیلومتر ثابت میمونه فقط نمیدونم چرا شتابش رو دقیقا اعلام.نمیکنند نیسمو خیلی جا ها 2.5 ذکر شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بهزاد

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2372 ديدگاه)

    سامان جان اون شتاب 2.5 یا 2.6 که برخی جاها بهش اشاره شده مربوط به یک مدل نیسمو خاص بود که اگر اشتباه نکنم ساخت 2014 بود و از اون به بعد هیچکدام از GTR ها با این شتاب ساخته نشدند و برای همین هست نتایج درگ ها و تست مجلات این خودرو متفاوته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ASA

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    دوتا خودرو هست که لقب برازنده ای دارن
    جی تی آر (گودزیلا)
    چلنجر دیمن (شیطان)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یاسین

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (658 ديدگاه)

    هیچی نمیشه گفت فقط اینکه عاشقشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. h112

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (434 ديدگاه)

    کلا تو دل همه جا داره….چون همه چی تمومه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. javadm4

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (53 ديدگاه)

    وقتی گودزیلا تستسترون می زنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. saied

    ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    ۹۱۱ واسه من خاص تر و بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. سهيل

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    نسخه گیدورا نداره؟?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. سعید(تهران)

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار gtr نیستم ولی یه چیز خاصی توی این ماشین هست، یه جور شخصیت خاص که کمتر ژاپنی داره، احتمالا احتیاط نیسان برای معرفی نسل جدیدش به خاطر اینه که میترسه اگه شتابزده عمل کنه نتونه اون روح خاصو به نسل بعد منتقل کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. حمیدرضا

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی عمرا به درد تهران نمیخوره انقدر خیابونا چاله داره همشو با همه وجود درک خواهی کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ساسان.م

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (338 ديدگاه)

      دوست عزیز این بیچاره اگه بنزین ایران رو بریزی تو باکش اصلا استارت نمیخوره :D

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. مهدی

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    به نظرم یه ماشین معمولی که نسبت به قیمتش ارزش نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. USA & JAPAN

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    خیلی جیییییییییییگره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Kian

    ۲۶ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعا پرچم دار آسیا در بین سوپراسپرت های جهان هست!گودزیلای تمام نشدنی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا