ملاقات با نیسان GT-R نیسمو 2017

اگر ایده‌ی پرداخت 149995 پوند پول برای خرید یک نیسان کمی گران و سنگین به نظر می‌رسد، این را بدانید که با خرید GT-R نیسمو قدرت، گشتاور، کارایی و چسبندگی بیشتری را به دست می‌آورید و البته نیازی به گفتن نیست که این خودرو سبک‌تر و فرزتر هم هست؛ و همه‌ی این‌ها در خودرویی هستند که گونه‌ی استاندارد آن نیز هیچ کمبودی ندارد.

Nissan GT-R NISMO 2017
نیسمو GT-R یکی از منحصربه‌فردترین خودروهایی است که با این پول می‌توان خرید. نیسان می‌گوید بین 20 تا 30 دستگاه از این خودرو را برای بازار اروپا می‌سازد. پس به این ترتیب احتمال اینکه مک لارن P1 را در خیابان ببینید 10 برابر بیشتر از GT-R نیسمو است. در سال‌های آینده این خودرو به نمونه‌ای کمیاب و ارزشمند تبدیل خواهد شد.

Nissan GT-R NISMO 2017
قلب تپنده‌ی این خودرو پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو است که قدرت آن با افزایش 30 واحدی به 592 اسب بخار رسیده و البته گشتاور نیز از 637 به 652 نیوتون متر رسیده است. به لطف استفاده از فیبر کربن در بخش‌های مختلف بدنه شاهد کاهش وزن 30 کیلوگرمی هستیم. این فیبر کربن در بخش دماغه بیشتر از بقیه قطعات جلب‌توجه می‌کند.

Nissan GT-R NISMO 2017
و بزرگ‌ترین بهبود صورت گرفته در زمینه دینامیک خودرو به زمان حرکت در پیچ‌ها مربوط می‌شود. اینجاست که داون فورس اضافی نیسمو GT-R (به میزان 100 کیلوگرم) را به زمین می‌چسباند.

Nissan GT-R NISMO 2017
داخل کابین، GT-R نیسمو نیز از همان به‌روزرسانی‌های مدل استاندارد بهره‌مند شده است. دکمه‌های کمتری در کنسول مرکزی وجود داشته و استفاده از صفحه لمسی 8 اینچی نیز آسان است؛ اما در مدل نیسمو دو صندلی پاکت مانند کربنی و غربیلک فرمان و داشبورد پوشیده شده از آلکانترا را می‌بینیم. شاید کابین خودرو برازنده‌ی مدلی با بهای 150 هزار پوندی نباشد اما هنوز هم خاص است.


سواری خودرو نیز بسیار خاص است. حتی در زمان حرکت در نرم‌ترین سطوح پیست سیلورستون نیز احساس سواری بسیار سفتی خواهید داشت. این موضوع با انتخاب تنظیمات نرم دامپرها نیز تغییری نمی‌کند. GT-R نیسمو 2017 درست همانند مدل 2015 خود بسیار ناراحت است.


اما سواری نرم چیزی نیست که راننده دنبالش باشد. تلاش اصلی این خودرو ایجاد تجربه‌ی رانندگی حرفه‌ای و عالی و توانایی‌های دینامیکی فوق‌العاده است. صدای سیستم اگزوز به‌طور قابل‌توجهی پرطنین‌تر از نسخه‌ی استاندارد بوده و کارایی خودرو در خط مستقیم قطعاً قوی است. اندکی تأخیر توربو دیده می‌شود اما در حد آزاردهنده‌ای نیست. در سطوح خیس و لغزنده و با کنترل کشش خاموش لاستیک‌های عقب اندکی هرزگردی دارند.


اگر مشتریان خواهان تجربه‌ی نرمال GT-R هستند باید نسخه‌ی استاندارد گودزیلا را انتخاب کنند؛ اما اگر خواهان سریع‌تر حرکت کردن مخصوصاً در سر پیچ‌ها هستند باید نیسمو را بخرند.


بله GT-R نیسمو گران است، خیلی گران! اما باید گفت هیچ خودرویی به اندازه‌ی GT-R نیسمو خالص نیست. نیسان با این خودرو 20 نفر را بسیار خوشحال خواهد کرد حتی اگر آن‌ها از این خودرو بترسند.


نیسان GT-R نیسمو جذاب‌ترین مدل از این خودرو تابه‌حال بوده و البته گران‌ترین نیز هست. اگر به اندازه‌ی کافی ثروتمند و البته شجاع هستید باید یکی از این خودروها را بخرید.

مشخصات نیسان GT-R نیسمو

  • قیمت: 149995 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 592 اسب بخار/652 نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته ی دوکلاچه ی اتوماتیک، چهار چرخ متحرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: زیر 3 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 11.8 لیتر در هر صد کیلومتر

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

29 دیدگاه

  1. ZIPPO
    سوابق: (248 دیدگاه) ,

    شتاب صفر تا صد زیر ٣ ثانیه ؟؟؟
    اگه واقعیت داشته باشه خیلی جالبه

    پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1848 دیدگاه) ,

    عاالیه شاید تو نسل جدیدش بتونه تو شتاب چلنجر دیمن رو هم شکست بده .

    پاسخ
  3. علی اکبر
    سوابق: (850 دیدگاه) ,

    اقا اون پدالی که زیر پای شاگرد هست واسه چیه ؟؟؟؟

    پاسخ
  4. ماشین باز
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    یکی از ارزوهام اینکه یه gt_r ودوج چلنجر بخرم

    پاسخ
  5. sina
    سوابق: (1832 دیدگاه) ,

    سوختش واقعا مناسبه با این مشخصات
    ما یه ۴۰۵ مدل ۸۷ داریم سوختش همین حدوده!

    پاسخ
      1. شاهین
        سوابق: (3679 دیدگاه) ,

        فکر نکنم دیگه به این زودیا فیس لیفتی داشته باشه چون تازگیا فیس لیفت شده.
        منتظر نسل جدیدش می مونیم تا حسابی گرد و خاک کنه…

        پاسخ
  6. آریا
    سوابق: (263 دیدگاه) ,

    عالیه
    خیلی عالیه
    چهارمین خودرو سریع جهنم سبز همین گودزیلاس.

    پاسخ
  7. Nissan...Japan
    سوابق: (209 دیدگاه) ,

    خیلی عالیه باتوجه به اینکه فیس لیفت این خودرو در نمایشگاه های اخیر حضور نداشت انتظار میره که بزودی شاهد نسل جدید گودزیلا باشیم.

    پاسخ
    1. Ace
      سوابق: (11222 دیدگاه) ,

      .
      عمرا حریف ۹۱۱ توربو اس بشه.
      نظر شخصی.
      دیسلایک میدید، بدید، اما پاسخ نامربوط ندید.

      پاسخ
      1. مهدی 911
        سوابق: (357 دیدگاه) ,

        حریف توربو اس نمیشه با توربو باید مقایسه بشه واقعیت اینه که جی تی ار ابهت 6سال پیش رو نداره و بسیاری از رقبا ازش جلو زدن وباید نسل جدیدش بیاد

        پاسخ
      2. مجید
        سوابق: (681 دیدگاه) ,

        سلام رفیق!!!
        من نه لایک دادم و نه دیسلایک و این هم که مینویسم نظرم هست و نه جواب!
        به نظرم اگه دقت کنی با اینکه این مدل به نسبت مدل های اولیه که قیمت زیر صد هزار دلار داشتند خیلی گرونه ولی باز هم از پورشه و بقیه ارزون تره و با توجه به ژاپنی بودنش هزینه نگه داریش هم کمتره و از اون مهمتر قابلیت ارتقای بیشتر و بهتری داره.به نظر من خود کلمه Kaos که به معنای بی نظمیه برای این ماشین مصداق میکنه چون عملکردش مثل سوپر اسپرت ها هستش ولی با قیمت و هزینه نگه داری خیلی کمتر و صد البته قابل استفاده برای روزمره که حتی برای پورشه هم این آپشن (اگر شرایطش مالییش رو داشته باشی) خیلی بیشتره!
        من فکر میکنم شاید تو درگ و حد اکثر سرعت حریف 911 توربو اس نشه اما با توجه به دو دیفرانسیل بودنش و هندلینگ خاص خودش رقیب سرسختی میشه و تو جهنم سبز هم رکورد خوبی به جا میزاره!!!!
        من اگر بودم میخریدمش و بعدش میدادم به یه تیونر قهار که ازش یه هیولای غول کش بسازن!!!!

        پاسخ
      3. امیرحسین
        سوابق: (102 دیدگاه) ,

        با این که طرفدار پورشه ام ولی فکر نکنم 911 توربو توی پیست حریف گودزیلا باشه
        باید منتظر gt2 باشیم
        البته gt2 هم دف عقب هست و خیلی سخته بخواد با یه ماشین چهارچرخ در بیوفته

        پاسخ
      4. H
        سوابق: (164 دیدگاه) ,

        آقامجید این یه ساموراییه چاقه بااینکه چاقه ولی بازم خیلی خطرناکه شایدباشمشیرش پورشه شمارو ناک اوت کنه?

        پاسخ
      5. Nissan...Japan
        سوابق: (209 دیدگاه) ,

        پورشه توربو اس نهایت هنرش جلو gtr اینه که تقریبا توی مسیر مستقیم در حدود چند صدم ثانیه ازش جلو میافته ولی محک اصلی یه ماشین پیستایی مثل نوربرگ رینگه درضمن شما خودت وزن gtr با پورشه رو مقایسه کن…

        پاسخ
  8. سامان اذری
    سوابق: (2750 دیدگاه) ,

    عاشقشم سریعترین دریفت هم مال این ناشینه که با سرعت 350 کیلومتر زده میشه و تو سرعت 305 کیلومتر ثابت میمونه فقط نمیدونم چرا شتابش رو دقیقا اعلام.نمیکنند نیسمو خیلی جا ها 2.5 ذکر شده

    پاسخ
  9. بهزاد
    سوابق: (1210 دیدگاه) ,

    سامان جان اون شتاب 2.5 یا 2.6 که برخی جاها بهش اشاره شده مربوط به یک مدل نیسمو خاص بود که اگر اشتباه نکنم ساخت 2014 بود و از اون به بعد هیچکدام از GTR ها با این شتاب ساخته نشدند و برای همین هست نتایج درگ ها و تست مجلات این خودرو متفاوته.

    پاسخ
  10. Sajjad
    سوابق: (1552 دیدگاه) ,

    دوتا خودرو هست که لقب برازنده ای دارن
    جی تی آر (گودزیلا)
    چلنجر دیمن (شیطان)

    پاسخ
  11. سعید(تهران)
    سوابق: (402 دیدگاه) ,

    با اینکه طرفدار gtr نیستم ولی یه چیز خاصی توی این ماشین هست، یه جور شخصیت خاص که کمتر ژاپنی داره، احتمالا احتیاط نیسان برای معرفی نسل جدیدش به خاطر اینه که میترسه اگه شتابزده عمل کنه نتونه اون روح خاصو به نسل بعد منتقل کنه…

    پاسخ
  12. حمیدرضا
    سوابق: (2323 دیدگاه) ,

    خیلی خوبه ولی عمرا به درد تهران نمیخوره انقدر خیابونا چاله داره همشو با همه وجود درک خواهی کرد

    پاسخ
    1. ساسان.م
      سوابق: (343 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این بیچاره اگه بنزین ایران رو بریزی تو باکش اصلا استارت نمیخوره 😀

      پاسخ
  13. مهدی
    سوابق: (610 دیدگاه) ,

    به نظرم یه ماشین معمولی که نسبت به قیمتش ارزش نداره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.