نیسان

فرو رفتن خنجر کاهش هزینه‌ی نیسان بر قلب داتسون!

شاید داتسون به عنوان برند پایه‌ی نیسان دیگر وجود نداشته باشد. بنا به گزارش رویترز، این برند تازه احیا شده نتوانسته به فروش مورد انتظار نیسان در کشورهایی همچون اندونزی دست یابد. این برند نه تنها انتظارات را برآورده نکرده بلکه روی فروش محصولات نیسان نیز تأثیر گذاشته است.


ظاهراً مرگ برند داتسون بخشی از برنامه‌ی گسترده‌ی نیسان با عنوان “برنامه‌ی ریکاوری پرفورمنس” خواهد بود. این برنامه به دنبال بهبود سوددهی نیسان و افزایش فروش بوده است.


رویترز جدای از بازنشسته کردن احتمالی برند داتسون به این امر اشاره کرده که نیسان تولید خود در چندین کارخانه در خارج از چین را کاهش خواهد داد و مدل‌هایی با فروش پایین‌تر را روانه موزه خواهد کرد. برای مثال نیسان تایتان و تایتان XD به‌روز شده دیگر به‌صورت تک کابین و با پیشرانه‌ی دیزلی عرضه نخواهند شد.


برند داتسون اوایل دهه‌ی ۳۰ میلادی روانه‌ی میدان شد و تا سال ۱۹۸۱ حضور داشت اما پس از آن بود که جای خود را به نیسان داد. این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۳ دوباره داتسون را به عنوان جایگزین ارزان‌قیمت محصولات خود در بازارهایی همچون هند، اندونزی، روسیه و آفریقای جنوبی احیا کرد. امروز داتسون محصولات متنوعی را عرضه می‌کند.

datsun
در آینده خبرهای دقیق‌تری از آینده‌ی داتسون به گوش خواهد رسید. صرف‌نظر از آینده‌ی داتسون واضح است که نیسان برای سوددهی بیشتر نیازمند تغییرات وسیعی در برنامه‌های خود می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. H

    ۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (7 ديدگاه)

    به نظر من داتسون باید با تویوتا یا هوندا مشارکت کنه تا زودی بیاد بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مهردادكمال

    ۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (203 ديدگاه)

    همینو بیارین بدین ماها ورشکست نمیشه که هیچ سهام رولزرویس و جگوارم میتونه بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌ زنی

    ۳ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بفرستید ایران ازپراید که بترنیست، ما هیچ انتظاری نداریم، بجوز چهارتا چرخوسراتول مستقیم،

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا