نیسان

رؤیت نیسان پاترول نیسمو 2022 در خیابان‌ها!

بخش اعظم ما برند نیسمو را با خودروهای اسپورتی همچون ۳۷۰Z و GT-R می‌شناسیم اما شاخه پرفورمنس نیسان در سال‌های اخیر وارد کلاس‌های دیگری نیز شده است. جوک نیسمو را به یاد می‌آورید؟ میکرا نیسمو چطور؟ به این لیست باید سنترا نیسمو را هم اضافه کنیم. شاید غیرمحتمل‌ترین گزینه برای حضور در گاراژ نیسمو شاسی‌بلند مشهور پاترول باشد.

ششمین نسل پاترول که با کد Y62 شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۰ عرضه و در سپتامبر ۲۰۱۹ نیز فیس لیفت شد. البته در دسامبر سال پیش بود که این خودرو در آمریکا با نام آرمادا خودنمایی می‌کرد اما امروز داستان چیز دیگری است. برخی افراد شاید از شنیدن اینکه پاترول نیسمو هم تولید می‌شود سورپرایز شوند اما باید گفت این خودرو از اکتبر ۲۰۱۵ تاکنون در خاورمیانه قابل خریداری است. ژاپنی‌ها هم‌اکنون آماده‌ی به‌روزرسانی نسخه پرفورمنس این خودرو بر پایه مدل فیس لیفت پاترول هستند.

به تازگی یک دستگاه پاترول نیسمو ۲۰۲۲ بدون هرگونه پوشش استتاری در خیابان‌های امارات رؤیت شده و بنابراین رونمایی رسمی آن به زودی انجام خواهد شد. این خودرو دارای کیت بدنه گیراتر با عناصر قرمزرنگ بوده و همچنان از رینگ‌های ۲۲ اینچی فورج کاری شده استفاده می‌کند. به نظر می‌رسد شاسی‌بلند قلدر نیسان ارتفاع کمتری از سطح زمین داشته و دلیل آن نیز می‌تواند سیستم تعلیق سفت تر باشد. مدل قبلی پاترول نیسمو از سیستم تعلیق بهتر با جذب‌کننده‌های شوک بیلشتین استفاده کرده بود.

البته همه‌چیز به تغییرات ظاهری مربوط نمی‌شود زیرا انتظار داریم این خودرو قدرت بیشتری نسبت به پاترول استاندارد داشته باشد. این خودرو قبلاً با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۶ لیتری ۴۲۸ اسبی در دسترس بوده و قدرت آن ۲۸ اسب بخار بیشتر از مدل استاندارد بوده است.

قطعاً انتقاد از نیسان به خاطر گم کردن هویت نیسمو آسان است اما تقریباً تمامی خودروسازان در حال سرمایه‌گذاری روی شاسی بلندهای خود بوده، چیزی که قبلاً در خودروهای سواری و اسپورت دیده می‌شد. به‌طور مثال شاسی بلندهای RS آئودی با محصولات قدبلند AMG و M رقابت می‌کنند. در بین خودروسازان رده میانی هم فولکس‌واگن نشان R را روی تی راک، تیگوان و توارگ نصب کرده و حتی اشکودا نیز اقدام به تولید کودیاک RS نموده است.

اما نیسموی جدیدی که کاملاً به ریشه‌های خود وفادار است احتمالاً تا چند سال دیگر عرضه خواهد شد زیرا ۳۷۰Z جای خود را به Z پروتو داده که تا چند ماه دیگر پدیدار می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Aryan kia

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    یک دریا فاصله یک دنیا تفاوت
    ایران وامارات فاصله فقط یک خلیج فارس

    موافقم 58
    مخالفم 4
    1. ??Amin_sto??

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (293 ديدگاه)

      حقشونه که یه همچین زندگی رویایی داشته باشند چون اجازه نمیدن تمام نفت و ثروت مملکت مثل ایران چپاول بشه و بره تو جیب…….
      امارات تمام درآمد و پولش رو صرف آبادی و پیشرفت کشور در تمام عرصه ها میکنه و به همین دلیل هم هست که امارات تبدیل به قطب اقتصادی خاورمیانه شده و همه ثروتمندان حتی از کشور های غربی برای سرمایه گذاری به امارات میروند ، و امارات امروز بلند ترین آسمان خراش دنیا (برج خلیفه) رو 10 ساله که در اختیار داره و همینطور قوی ترین ناوگان پلیس جهان با داشتن بوگاتی ویرون ، لامبورگینی اونتادور
      ، مرسدس Amg gt 63s و ….. و یکی از امن ترین کشور های دنیاست

      موافقم 30
      مخالفم 6
      1. mahan

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        برادر من سالهاست دوبی و کویت و بحرین تجارت می کنم این طوری ام که شما میفرمایید نیست ولی بله راه خوبی دارند!

        موافقم 9
        مخالفم 13
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          آقا ماهان
          چرا ، هست !
          یک دنیا فاصله هست !
          تفکرات و عملکرد رهبرانشان ، سطح رفاه مردمانشان را ساخته !

          البته بحث شهر دوبی با بقیه جاها متفاوت هست و این شهر به صورتی پایه در کمتر از ۴۰ سال با مدریت پاک و هدفمند شیخ‌محمد به امروز رسیده ، ولی پایه‌گذاری و ریشه‌ی این شهر را مدیون تاجران ایرانی هستند که امروز کمتر به آن‌ها بَها میدهند و با مِنَت اقامتشان را تمدید یا ویزا صادر میکنند !

          شما رفاه جمعی مردمانشان را در نظر بگیرید !!!

          موافقم 16
          مخالفم 4
        2. mahan

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          نوید جان یک معامله برد برد هست!البته سود بیشتر برای کشور امریکا و کانادا و فرانسه و اسرائیل هست و در اینده های دور از نظر منافع کلی ضرری برای امارات متدحه عربی .حتی مایی که می خواستیم محصولات اولیه رو وارد کنیم یا فولاد رو صادر کنیم به چین و سایر کشور های عربی تمام جلسات و قرارداد هارو تو دبی و منامه و صلاله و کویت میبستیم.دبی در اصل زمین بازی کشور های دیگهست.البته از طرفی باعث پیشرفت و رفاه شده ولی اینم هست که اکثر پولدار های جوامع عرب هستند تو دبی زندگی می کنند و فقرا رو هم در محله هایی یکجا جمع کردند!
          من خودم الکرامه و السطوه رو رفتم و دیدن کردم تا باورم بشه یا جز منامه و محرق و جزیره هوار و الجسره بیقه جاهاش بدرد نمیخوره و اینکه تو این مناطقم بیشتر ثروتمندان خارج و عربی چندملیتی هستند.همین طور عمان (شهرستان صور و ابرا)در استان الشرقیه جنوبی و اکثر استان ظفار دارند با سختی زندگی می کنند.
          متوسطشون دارند زندگی خوب می کنند ولی اون چیزی که میبینیم نیست منم با چشم خودم دیدم تا باور کردم وگرنه باور نمی کردم و اگه دوستی به دلایل رسانه ای باور نکنه بهش حق میدم

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          ماهان جان
          مطمئناً تجربه‌ی شما بالاتره
          اما تا جایی که اطلاعات کم من کفاف میده ، میدونم امارات و بقیه‌ی کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و به خصوص کویت ، به مردمانشان حقوق کافی و در آمد مناسبی میدهند که حتی اگر کار هم نکنند ، زندگی خوب و مُرَفَهی دارند !

          باید دید اون‌هایی که شما دیدید ، بومی امارات بودند یا مهاجران یمنی عراقی و… !

          اما اگر امارات همسایه‌ی ایران نبود ، ما ایرانی‌ها در تامین خیلی از وسایل به مشکل میخوردیم به سبب همین تحریم‌ها و خیلی از اجناس از همین امارات به داد ایرانی‌ها میرسه ، از قطعات خودرویی گرفته تا لوازم منزل و… !

          مطمئناً شما تجربه‌ی بیشتری از سفر به کشورهای مختلف دارید ، اما چیزی که من از سفرهایم متوجه شدم ، اینه که امارات کشور بسیار امن و مناسب سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ هست چون دولت بَها میده به این دست از سرمایه‌گذاری‌ها و خوبیش اینه که در این کشور میشه با تمام تجار بزرگ جهانی تبادل و معامله کرد که خیلی از کالاهای ایرانی به واسطه‌ی همین کشور به تمام جهان صادر و کالای ایرانی را معرفی میکنند !

          موافقم 3
          مخالفم 1
        4. mahan

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله کشور های امنی هستند منتها برای سرمایه گذاران !نه به این ها یارانه می دهند درست ولی خرج زندگی بسیار اونجا گرون و بالاست.هم بومی بودند و هم مهاجران ولی باز در امارات کمتر و بیشتر تو امان و مخصوصا تو استان الشرقیه جنوبی!بله ولی خب همه جا ازین خراب شده بهتره!در ضمن درسته شرایط خوبی فراهم می کنند ولی خیلی زرنگ هستند و مال خر هستند.من چندین بار سر صادرات فولاد معامله رو بهم زدم و یادگرفتم همون طور که از کمترین قیمت شروع می کنند و یا به کشوری که نفت داره میخوان نفت بدند بار ها پیشنهاد نفت دادند.منم از بالاترین قیمت شروع کنم ولی برای تاجران ایرانی ارزش زیادی قائل هستند و یکی از دلایلی که دوست دارم وقتی میری بهت خودروهایی که دارند رو میدن و راهنما هم بخوای میدن و ازت به بهترین نحو پذیرایی می کنند خب همینا باعث پیشرفت شده ولی وقتی میان ایران نگم براتون.یک مهمون داشتیم به نام سیف بن عمر ال نهیان از امارات مردیم تا پذیرایی کنیم.کلا کشور ما زیرساخت نداره!

          موافقم 1
          مخالفم 1
        5. NAVID۰۰۹۸

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (10056 ديدگاه)

          آخ
          که به چه نکته‌ی مهمی اشاره کردین شما آقا ماهان !
          پذیرایی از مهمانان ، همیشه برای
          تاجرانِ ما مکافات و دغدغه بوده !

          این حرف شما را دقیقاً شخصی دیگر به من گفته بود و میگفت باعث شده که خانه‌ای بسازه با تجهیزات کامل و رفاهی لوکس با کارکنان تعلیم دیده از کارمندان خودش تا هنگام اقامت مهمانان خارجی بخصوص عرب ، دغدغه پذیرایی و مکان نداشته باشه !

          البته عمان نرفتم ، ولی شنیدم کشور خوبیه و ایرانی‌های زیادی هم در اون کار و زندگی میکنند !

          موافقم 1
          مخالفم 2
        6. Aryan kia

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (574 ديدگاه)

          اقا ماهان بعضی از عرب ها زندگی فوق العاده ای ندارند منظورم اینه که بعضی ها توی خونه های زشت وکوچیک زندگی میکنند
          درست توی کیش چند سال پیش من یادمه که تو محله عرب ها چند تا خونه زشت وداغون بود ولی بهترین ماشین های منطقه اونجا پارک بود و وقتی به من گفتند بعضی از اونا صاحب بهترین پاساژ ها و بهترین رستوران های کیش هستند
          تعجب کردم که چرا اینجوری زندگی میکنن ولی به من گفتن اونا عاشق اینجوری زندگی کردن هستن نمیدونم چرا ولی یه سری از عربا دوست دارن مدل قدیم زندگی کنن

          موافقم 5
          مخالفم 0
        7. mahan

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          بله نوید جان اون دوستتون راست می گفت ما هم مجبور شدیم همین کارو بکنیم اول که هتل های 5ستاره ما واقعا 5ستاره نیستند!دوم این اشخاص رو فرستادن به هتل بی حرمتی میدونند وقتی میریم مارو در ویلا و ساختمان هاشون پذیرایی می کنند!.باور کن کشور ما خیلی پتانسیل داره اما افتاده گیر یک مشت !مخصوصا سر پروژه های کاسپین بندر انزلی چندتا از دوستان عربی پارسال اومدن و از من خواستند که براشون سرمایه گذاری کنم ولی واقعا موندم چون وقتی باهاشون قرارداد میبندی باید سر حرفت کاملا باشی مثلا می خواست قطار بیاد هنوز نیومده و قطار داغونی رو گرفتند از استعلامی که گرفتم گفتند.مشکل دیگری که هست به عرب های عراقی به راحتی مجوز دادند و لی نمیدونم چرا به این دوستان عمانی و بحرینی گیر دادند و از من کلی بازجویی کردند و در اخر ازشون کلی سند و مدرک خواستند که واقعا توهین حساب میشه!راستیتش خیلی دوست دارند رو کشور ما بیاند سرمایه گذاری کنند ولی نمی گذارند باور کن نوید جان سنگ میندازند.یک برج ایرانی ها ساختند توی انزلی اول که گند زدند بدترین متریال و معماری!اگه این دوستان میزاشتند بهترین برج هارو میشد ساخت.فعلا یکم درگیر این موضوع تو شمال هستم انشالله که بشه موضوع رو حل کرد

          موافقم 2
          مخالفم 0
        8. mahan

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          ارین جان من کیش بودم درست میگی منظورت محله های شیخ نشین الباغ و حریره هست.بله ولی بیشترشون شیوخ پیر هستند که در کنار مردمشون زندگی می کنند و خیلی بزرگوارند و موسی خوان از بزرگان هستند که خیلی بهشون زحمت دادیم!ولی اون طوری ام نیست نسل های شیوخش این طوری اند و نوادگانشون زندگی های لوکس می کنند ولی قسمتی که زیر خط فقر هستند با میانگین بیش از 5 نفر توی یک خونه 25متری زندگی می کنند.

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. محمود

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (3 ديدگاه)

        همه اینایی که گفتی را غربی ها براش ساختند.
        اینا که اسمش پیشرفت نیست.
        از نظر سرمایه گذاری عالی عمل کرده.
        در ضمن من به هیچ عنوان منکر وضعیت افتضاح اقتصاد داخلی نیستم.

        موافقم 10
        مخالفم 6
  2. ابر عظیم سلطان خانِ خفن باحال سوپر ویژه توپِ دمش گرم!

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    استایلش از جلو شبیه لندروور جدیده ولی ظاهره زیبایی داره
    ازش خوشم میاد!!!

    موافقم 9
    مخالفم 8
  3. Hadi

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    امیدوارم زودتر معرفی بشه…
    عجب رخ عظمت و هیبتی داره پاترول ??
    واقعاً خیلی بی نظیر و بی نقصه این ماشین…
    نسل جدید لندکروز هم تو راهه که تا 2،3 ماه دیگه معرفی میشه…

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. ツSAMURAIツ

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    خبر خوبی بود
    امیدوارم تویوتا هم نسخه GR لندکروزر رو بسازه
    رقابت جالبی میشه بین این دو تا

    موافقم 12
    مخالفم 2
  5. Yankee boy

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دوستان شاید باورتون نشه ولی دقیقا این ماشینو تو شیراز به صورت گذر موقت دیدم لعنتی بیشتر شبیه ماشینای آمریکایی بود
    تا ژاپنی باید از نزدیک دیدش تا ابهت خوفناک شو ببینی چه برسه به اینکه سوارش بشی!!!

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. hssn

      ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (475 ديدگاه)

      اون احتمالا قبل از فیس لیفت بوده
      چون این کاملا غیرممکنه…

      موافقم 9
      مخالفم 2
  6. ?Ali Hossein?

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (494 ديدگاه)

    دارم لحظه شماری میکنم GTR جدید بیاد
    امیدوارم مثل نسخه های قبل شاهکار باشه!

    موافقم 11
    مخالفم 1
  7. mahan

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    پاترول خیلی خوبه.اونایی که سوارش شدن میدونند تو جاده فوق العاده هست ولی یکم تکون هاش نسبت به لندکروز توی افرود بیشتره البته منظورم افرود کویری بود تجربه افرود جنگلی با پاترول رو نداشتم

    موافقم 7
    مخالفم 6
  8. Benz

    ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    امارات ؟؟؟؟ پس ژاپن چی؟

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. یاس ی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    ببینید بازار امارات چقدر مهم هست که اکثر خودروسازان وقتی مدل جدیدی ارائه میدن یا فیس لیفتی انجام میدن همیشه نگاهشون بهش هستش. تا جایی که بعضی از خودرو سازان مدلهایی مخصوص بازار امارات تولید میکنن.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا