نیسان

شکایت کارلوس گوسن از نیسان و میتسوبیشی!

کارلوس گوسن اخیراً از کمپانی‌های نیسان و میتسوبیشی شکایت و درخواست غرامت ۱۶.۸ میلیون دلاری کرده است. رویترز گزارش داده این شکایت در دادگاه آمستردام هلند ثبت شده و هنوز در حال بررسی می‌باشد.


وکیل گوسن به یکی از روزنامه‌های هلند گفته است:

در هلند اگر بخواهید یک مدیر را اخراج کنید باید به او دلیل این کار را بگویید و باید شواهدی برای این کار ارائه دهید. در ماجرای اخراج گوسن هیچ‌یک از این اقدامات صورت نگرفته است.

کارلوس گوسن از ماه نوامبر تاکنون در ژاپن زندانی بوده و با سیلی از اتهامات مالی روبرو است. این مدیر خودرویی سابق ظاهراً به بی‌گناهی خود اصرار داشته و ادعا می‌کند قربانی دسیسه‌های پشت پرده شده است.

نیسان و میتسوبیشی قبلاً ادعا کرده‌اند گوسن به‌صورت غیرقانونی ۹ میلیون دلار از دارایی‌های شرکت را به دست آورده است. او در ماه آوریل وثیقه‌ای ۴.۵ میلیون دلاری ارائه کرد و به‌صورت موقت از زندان آزاد شد.

اگرچه گوسن تبعیت کشورهای فرانسه، لبنان و برزیل را دارد اما از سال ۲۰۱۲ محل سکونت خود را هلند انتخاب کرده است. همچنین کمپانی هلدینگ اتحاد نیسان-میتسوبیشی نیز در این کشور حضور دارد.


گوسن چند ماه پیش و به‌صورت مختصر در تلویزیون ژاپن و به منظور دادرسی قبل از محاکمه ظاهر شد. فعلاً تاریخی برای محاکمه او اعلام نشده اما شاید این فرایند تا سال ۲۰۲۰ آغاز نشود. شین کوکیموتو معاون دادستان ژاپن می‌گوید اگر اتهامات گوسن ثابت شود احتمالاً به مدت ۱۵ سال به زندان خواهد رفت و ۱.۴ میلیون دلار نیز جریمه پرداخت خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    معاون دادستان ژاپن نگفته که اگر اتهامات وی ثابت نشود ، چطور می خوان براش جبران کنن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    آخه کسی که میلیارد میلیارد دلار ، پول وارد شرکت رنو نیسان کرد به سبب مدریت قوی خودش و این دو بَرَند رو زنده کرد ، چه بلایی میخوان سَرِش بیارن نامردا .

    اطرافیانش به خوک سیاه نشوندنش به هر دلیلی که این بدبختو تو این فلاکت انداختند .
    تا قبل از این ماجرا ، گوسن مدام در رسانه ها تعریف تمجید میشد به سبب پیشترفتها و دستاوردها و حالا چنین به زمین گرم زدنش .
    خرشون که از پُل گذشت ، فیلشون یاد هندوستان کرده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هر چند این توجیهی برای زیر آبی رفتن نیست اما اگر واقعا ۹ میلیون دلار غیر قانونی به دست آورده، به جاش با مدیریت عالیش، چند میلیارد دلار سود خالص به شرکت تقدیم کرده. از واقعیت خبر ندارم اما حسم میگه بی‌گناهه یا لااقل در این حد که میگن، مقصر نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احسان

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (115 ديدگاه)

    والا برای من هم خیلی عجیب هست. گرچه همواره به سلامت محیط کار ژاپن غبطه می خورم که یکی از دلایلش هم همین هست که از هیچ کس بت نمی سازند. حتی اگر اون فرد کارلوس گوسن باشه که نیسان رو از ورطه نابودی نجات داد…
    اما به نظرم واقعا یه خرده زیاده روی کردند. حالا اگر تو ایران بود و قاطی دزدیهای مدیران ایرانی میشد که اصلا کاریش نداشتن و یه بت ازش می ساختن. اگر قاطی دزدیهای اونها نمیشد اما با فضاحت تمام یه برچسب دزدی میزدند و میانداختنش بیرون. نگران ژاپنیها نباشید، اونها میتونند چطوری از دل اون دربیارن. اگر هم که اختلاس کرده باشه، یه بلایی سرش میارن که دیگه عمرا کسی جرات کنه اینطوری کار کنه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محسن

    ۱ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظر خودم جنجال رسانه ایی به پا شد. چون رنو نیستان داشت میرفت که به قدرتمندترین کنسرسیوم خودروسازی دنیا تبدیل بشه.
    قبل گوسن رنو رو حتی تو اروپا ماشین حساب نمیکردن و تو خود المان به رنو میگفتن ماشین پلاستیکی. اما بعد گوسن واقعا متحول شد و تو امارها هم ببینین بیشترین فروش رنو تو همون اروپا بود. مدیریت گوسن تو نیسان همین بس که نینجا رو زنده کرد. مستدی که درباره nissan gtr ساختن رو ببینین. این مدل رو گوسن مستقیما روش نظارت داشت و تمام طراحی ها رو شخصا دست چین کرد.درباره نهایت تکنولوژی nissan gtr همینو بگم که یک شفت اول از موتور یه شفت میره به دیفراسیل محور عقب بعد از دیفرانسیل عقب یه شفت میاد به محور جلو. مزیتهایی که این کار داره رو یادم نیست چی بود ولی تو اون مستند قشنگ توضیح دادن. فکر کنم یکیش هندلینگ و مانور عالی تو پیچها هستش که هیچ ماشینی به پاش نمیرسه.
    اما فکر کنم جنجال الکی به پا کردن. این چیزهایی که گفتن نه تنها ثابت نشد بلکه حتی الان فهمیدن این چیزا تقریبا عادیه تو مدیران سطح بالا. اینکه یک مدیری شرط کنه به خاطر کاری پاداش بگیره. ماجرای عروسی پسرش هم یکی از همین شرطها بوده. به جا اینکه پول پاداش رو نقدا به گوسن بدن در عوض اجازه بدن عروسی با امکانات شرکت برگزار بشه. اینطوری نقدینگی کمتری از شرکت خارج میشه. اعضای بورد شرکت قبول کردن برا همینه این شکایت همون اولش خوابید.اما جنجال رسانه اییش باقی موند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. نوید جهرمی

    ۲ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    اینام بعد از نبود گوسن، قدرشو خواهند دونست.
    هر خلافی کرده زودتر تعیین تکلیف کنن، یا تبرعه میشه یا مجازات. ولی دیگه رنو نیسان مدیریتی مثل دوره گوسن رو به خودش نخواهد دید.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا