نیسان

معرفی کانسپت نیسان IMK، خودرویی شهری برای عصر الکتریکی

نیسان برای نمایشگاه خودروی توکیوی امسال کانسپتی الکتریکی بنام IMK را تدارک دیده است. این کانسپت که طبق زبان طراحی جدید نیسان بنام «آینده‌گرایی ژاپنی بی‌انتها» شکل گرفته است، با رنگ مسی مایل به قرمز رنگ‌آمیزی شده که به آن آکاگان گفته می‌شود و برخی از قسمت‌های نقره‌ای مثل ستون‌های A و بخشی از جلوپنجره با این رنگ در تضاد هستند.

داخل IMK اما فاصلهٔ بزرگی با محصولات تولیدی فعلی نیسان گرفته است و استفاده از پارچهٔ خاکستری در داشبورد و غربیلک فرمان، فضای دنجی را فراهم کرده است. در قسمت پایینی درها تریم چوبی و نورپردازی متمایزی کار شده و با استفاده از موکت کف قهوه‌ای نیز سعی شده به احساس آرامش‌بخش کابین افزوده شود. در این کانسپت مثل بسیاری از خودروهای جدید، با استفاده از یک نمایشگر لمسی مرکزی تقریباً همهٔ دکمه‌های فیزیکی حذف شده‌اند. کنترل سیستم تهویه و گرمایش هم از طریق این نمایشگر صورت می‌گیرد.

مدیر طراحی نیسان «ساتور تای» در مورد این کانسپت گفته است:

«IMK خودرویی مدرن و با نمایی ساده است که با میراث ژاپنی و تکنولوژی پیشروی الکتریکی شکل گرفته است. بدون توجه به مفاهیم متعارف بخش کی کارها، طراحی این خودرو با فرهنگ ژاپنی در هم‌ تنیده شده است. این یک خودروی الکتریکی کوچک لوکس است که امیدواریم بسیاری از خریداران تمایل رانندگی با آن‌را داشته باشند».

نیسان حرفی در مورد مشخصات قوای محرکهٔ الکتریکی این خودرو نزده اما گفته است که IMK به جدیدترین تکنولوژی‌های پیشرفتهٔ کمک‌رانندهٔ ProPILOT و ویژگی‌های اتصالی بی‌سیم مجهز شده است. علاوه بر این، این خودرو از تکنولوژی دیدن چیزهای غیرقابل‌دیدن هم برخوردار است که محیط اطراف خودرو را بررسی می‌کند و پیش‌بینی می‌کند چه چیزی جلوتر از خودرو یا حتی پشت یک ساختمان یا یک پیچ قرار دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. Farzad

    ۱۱ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    واژه بی روح رو به معنای واقعی کلمه تفسیر کرده…

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا