نیسان

نیسان لیف مجهز به دو پیشرانه الکتریکی و قدرت 304 اسبی

هاچبک های داغ امروزی همچون فورد فیستا ST، فولکس‌واگن گلف R و آئودی RS3 معمولاً از پیشرانه‌های ۳، ۴ و ۵ سیلندر استفاده می‌کنند؛ اما همه‌چیز در حال تغییر است زیرا خودروهای الکتریکی در سر خط تمامی خبرها حضور دارند و قبلاً هم نشانه‌های پرفورمنس قوی ارائه شده توسط این خودروها پدیدار شده است.


در مارس ۲۰۱۷ بود که رنو کانسپت هیجان‌انگیز Zoe E-Sport با قدرت قابل‌توجه ۴۶۰ اسبی و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری رونمایی کرد. اندکی پس از آن نیز رنو اعلام کرد شاید یک هاچبک الکتریکی جذاب با دو پیشرانه‌ی الکتریکی را بسازد و خبرهای جدید هم نشان داده که احتمال جایگزین شدن کلیو RS با Zoe RS الکتریکی وجود دارد.


هم‌اکنون متحد استراتژیک رنو یعنی نیسان از یک خودروی تست مبتنی بر لیف ای پلاس رونمایی کرده است. این خودرو که فلسفه‌ای مشابه با Zoe E-Sport دارد از یک جفت پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۳۰۴ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری دارد. وجود یک پیشرانه روی هر اکسل باعث می‌شود این خودرو از مزیت سیستم‌های چهار چرخ محرک برخوردار باشد.


هنوز جزئیات عملکردی لیف یاد شده مشخص نیست اما نیسان می‌گوید وجود دو پیشرانه باعث می‌شود این خودرو شتاب گیری بسیار بالا و نرمی داشته باشد. واضح است که این خودرو بسیار سریع‌تر از نیسان لیف ای پلاس استاندارد با قدرت ۲۱۴ اسبی و گشتاور ۳۴۰ نیوتون متری می‌باشد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت لیف ای پلاس استاندارد برابر با ۶.۹ ثانیه است. با وجود ۹۰ اسب بخار قدرت بیشتر و گشتاور دو برابری، این لیف پرسرعت باید یک هیولای قاطع در بحث سرعت باشد.

خودروی موردبحث از رینگ‌های مسابقه‌ای ۱۷ اینچی سود برده و دارای گلگیرهایی عضلانی‌تر است. ابعاد فیزیکی لیف هم اصلاح شده و در کل خودرویی کوتاه‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر است. نیسان همچنین داخل کابین نیز تغییراتی اعمال کرده و کنسول مرکزی را تحت تسلط صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی قرار داده است.

با اینکه لیف اسپورت وارد خط تولید نخواهد شد اما توانایی‌های نیسان در تولید یک هاچبک پرفورمنس و الکتریکی را نشان می‌دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. P.K.H

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    الکتریک مصرفش بیشتره یا بنزین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. L-H-P-TT

    ۵ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (133 ديدگاه)

    شما فقط رینگای volk رو ببین ….
    با روح و روان ادم بازی میکنه این رینگ لعنتی ….

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا