نیسان

گرامیداشت ۴۰ سالگی نیسان ماکسیما با نسخه‌ای سفارشی

نیسان ماکسیما اوین بار در سال ۱۹۸۱ و به عنوان داتسون ۸۱۰ وارد بازار خودروی آمریکا شد. این خودرو از پیشرانه ۲۴۰Z و گیربکس ۵ سرعته سود می‌برد. تا اواسط دهه ۸۰ میلادی ماکسیما از نشان نیسان و پیشرانه ۶ سیلندر برخوردار شد. هم‌اکنون و پس از گذشت ۴۰ سال از آن زمان نیسان در حالی گرامی داشت این اتفاق با مدلی سفارشی برای مدل سال ۲۰۲۱ می‌باشد. نیسان می‌گوید این خودرو به تعداد محدود تولید خواهد شد هرچند اشاره‌ای به سقف تولیدش نشده است.

این مدل بر پایه تریم پلاتینیم بنا شده است. مشتریان شاهد بدنه دو رنگ منحصربه‌فرد شامل خاکستری و سقف مشکی، رینگ‌های ۱۹ اینچی تیره، خروجی مشکی اگزوز و نشان‌های تیره روی بدنه خواهند شد.

داخل کابین خیلی تغییر نکرده است. در نسخه سفارشی ماکسیما برای گرامی داشت ۴۰ سالگی می‌توان شاهد صندلی‌های عقب گرم شونده و پشت آمپرهای سفیدرنگ بود. نیسان نشان سالگرد ۴۰ سالگی را نیز روی صندلی‌های چرمی خواهد دوخت. از دیگر موارد متمایز داخل کابین این خودرو می‌توان به دوخت متضاد قرمزرنگ و تریم کروم ساتین تیره اشاره کرد.

این پکیج ویژه برای تریم های SV، SR و پلاتینیم قابل سفارش است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متر و گیربکس CVT به‌صورت استاندارد در دسترس می‌باشد.

نیسان خیلی از ریشه‌های اسپورت ماکسیما دور نشده و همیشه این خودرو را با توجه میراث پیشین خود ساخته است. این خودروساز ژاپنی می‌گوید مشتریان ماکسیما جزو وفادارترین مشتریان کمپانی هستند.

قیمت پکیج یاد شده فعلاً مشخص نیست اما نیسان می‌گوید در آینده جزئیات کامل خانواده ماکسیما ۲۰۲۱ را منتشر خواهد کرد. قیمت ماکسیما ۲۰۲۰ از ۳۴۴۵۰ دلار شروع می‌شود.

[دانلود ویدئو]

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه

  1. amg 63

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    عاشقتم

    موافقم ۶۷
    مخالفم ۱۱
  2. بنیامین

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    من بیشتر

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۷
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      منم بیشتر‌تر‌تر…
      از اون دست خودروهائیه که با اومدنش به ایران ، با چشم بر هم زدنی ، فروش میکُنه در حد لالیگا .

      ماکسیما بد نداره ، البته که ای کاش نیسان از گیربکس cvt می‌کشید بیرون .

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۲
  3. NISSAN GTR SOLTAN

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (192 ديدگاه)

    سلطان اومد
    من عاشق این ماشینم
    بی نهایت دوسش دارم
    همین ماکسیماهایی که الان توی ایران هستن شرف دارن به صد تا ماشین کره ای
    موقعی که اولین بار ماکسیمای دنده ای سوار شدم شتابش توصیف ناپذیر بود
    هنوز هم یه ماشین خاصه توی ایران و هیچوقت قدیمی نمیشه
    فقط ای کاش روی نسل جدیدش گیربکس cvt سوار نمیشد ولی باز هم ماشین فوق العاده ایه
    قطعا ارزش ۳۴ هزار تارو داره

    موافقم ۶۱
    مخالفم ۳۱
    1. احمد

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اونایی تو ایرانه ماکسیما نیست نیسان سفیرو است ماکسیما از سفیرو کوچکتره

      موافقم ۲
      مخالفم ۹
  4. Malt hill

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (388 ديدگاه)

    خفنِ دوست داشتنی

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۳
  5. زیزیگولو

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (574 ديدگاه)

    نیسان ماکسیما یه ماشین سدان ۴ درب شیک که تعداد انگشت شماری از تغیرای تجهیزاتی رو تو هر نسل جدید که هر سال معرفی میشه اضافه میکنه ولی متاسفانه بیشتر فقط مدلای قدیمیش تو ایران موجوده و مدلای مثل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ وارد ایران نشده …. خودتون قیمت ماکسیماهای تو ایران که با تکنولوژی ۲۰ سال پیش هستنو سرچ کنید تا ببینین قیمت مدلای ۲۰ سال پیشش چطوری سر به فلک کشیده

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۳
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (3680 ديدگاه)

      مشکل ما ایرانی‌ها همینه دیگه !
      تا اسم تکنولوژی میاد ، چشممون را روی سواری و کیفیت میبندیم و میایم مثلاً چینی یا کره‌ای تکنولوژیک جدیدتر را میخریم و قِید ماکسیمای قدیم‌تر با اون سواری بینظیر و کیفیت نابش را میزنیم ، چون اصلاً ماشین‌شناس نیستیم و فقط میگیم چون اون جدیدتره پس بهتره ، در صورتی که یه ژاپنی ۲۰ ساله تمیز و سالم ، هزاران بار شرف داره به چینی و کره‌ای بی‌کیفیت و بدسواری .

      بخدا آدم میشناسم ثروتمند که خودروهای به روزی داره از ژاپنی و آلمانی ، اما ماکسیما مدل ۸۱ سواره و هیچگاه نمیتونه اَزَش دل بکنه ، گویی که عضوی از خانوادشه و جالبه که با اینکه خودرو زیاد داره اما ماکسیما را حتی به بنز S و تویوتا راو۴ و یاریس ترجیهش میده و خودش میگه که نمیدونم چرا هیچوقت خراب نمیشه که ازش دل بکنم و بفروشمش😂 .

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۱۱
      1. .

        ۱ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (24 ديدگاه)

        متاسفانه ما ایرانی ها عادت داریم بعضی چیزا رو خیلی بیشتر از چیزی که هستن بزرگشون کنیم از بس بازار خودرومون محدود بوده هنوز ملت تو فکر سلطان ماکسیما هستن هیچ جای دنیا دیگه نگاشم نمیکنم

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۷
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (3680 ديدگاه)

          دقیقاً خودتون جواب خودتون را دادید !
          اینجا ایران است !

          جایی در میان انبوهی از خودروهای زشت و مضخرف بی‌کیفیت ، این ماکسیماست که سلطان به چشم میاد و اگر نه که اینجا نه آمریکاست و نه دوبی با انبوهی از سلطان‌ها .

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۲
      2. MehdiTurbo

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (1002 ديدگاه)

        کسی که ماکسیما رو به اس کلاس ترجیح بده واقعن مشکل داره یا پولش نداره یا واقعن مخش تاب داره کسی که بتونه بخره خیلی خودروهای بهتر تو بازار هست با کیفیت سواری خوب برای کسی که پول زیاد داشته باشه.

        موافقم ۸
        مخالفم ۷
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (3680 ديدگاه)

          شما مشکل داری …
          جدول زندگی و علایق آدم‌ها برای خودشون اهمیت داره و شاید اون آدم حالی که با ماکسیما میکنه را با هیچ خودروی دیگری نمیکنه .

          آدم زیاد میشناسم که عاشق ماشین‌های مدل پائینشون هستند با اینکه هم مدل بالاتر دارند و هم توان تهیه خیلی از خودروی برتر را .

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۳
      3. سورنا

        ۲ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        وجدانن دیگه اغراق و بزرگ نمایی در چه حد ؟

        موافقم ۳
        مخالفم ۲
  6. F22RAPTOR

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2018 ديدگاه)

    تو این کلاس بیوک لاکراس و ماکسیما بهترین انتخاب هستند

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۸
  7. حسین دهمرد

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1202 ديدگاه)

    مزدا تو زنده نگه داشتن موتور وانکل چندان موفق نبود ولی مثل اینکه سماجت نیسان روی cvtداره جواب میده.اینکه با این اعتماد به نفس روی یه ماشین با قدرت ۳۰۰ اسبی چنین گیربکس بی حالی بزاری و فروش خوبی هم داشته باشه معلومه که فکر همه جاشو کردی. ولی طراحی های مزدا یه سر و گردن بالاتره .کاش یه حریف واسه گودزیلا بسازه.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
    1. Sina

      ۱ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (797 ديدگاه)

      ولی کار مزدا رو اسکای اکتیو ایکس جواب داده ومشخصات خیره کننده اون موتور واقعا عالیه.
      البته قیافه ی ماکسیما خیلی عالیه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۳
    2. عرفان

      ۲ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (477 ديدگاه)

      این ماکسیما زیباتر از هر طرحی از ماشین های تولیدی مزداعه از نظر من…

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
  8. مهدی

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سلام. من آلتیما را بیشتر از ماکسیما می پسندم. هم از نظر طراحی داخلی و هم از نظر طراحی خارجی.

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  9. Sina

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (797 ديدگاه)

    واقعا جذاب و بی نظیره.
    این ماشین هیچ نیازی به نسل جدید نداره انقدر که زیباست

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۳
  10. محمدهادی

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (209 ديدگاه)

    اگر درست از ماکسیما بهره ببره باورکن این سگمنت به تنهایی این توانایی رو داره که نیسانو از بحران بیرون بیاره
    انقد خودروی قدرتمندیه در کلاس خودش

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  11. Hadi

    ۱ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (997 ديدگاه)

    وقتی اسم ماکسیما میاد تو ذهن ما ایرانیا ماشینی قدرتمند و باکیفیت و راحت نقش میبنده…
    نسل بعدیش احتمالا تمام الکتریکیه قدرتی بیشتر از ۳۰۰ اسب داره…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  12. ارشیاSVJ

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    ای کاش awd بود…

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  13. عرفان

    ۲ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چقدر زیباست

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا