هوندا

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

سیویک یکی از نام‌آشناترین محصولات هونداست که در فرم‌های بدنه گوناگونی تولید می‌شود. اخیراً فرصتی دست داده تا پشت فرمان نسخه هاچبک این خودرو در تریم اسپرت تورینگ بنشینیم و آنچه خواهید دید تجربه رانندگی با این خودروی مشهور ژاپنی است. با ما همراه باشید.

  • طراحی (امتیاز ۷ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

سیویک هاچبک به ویژه در تریم تست شده اسپورت تورینگ طراحی بدنه ویژه‌ای ندارد. تناسبات کلی بدنه عالی هستند و به خوبی فرم بدنه ۵ درب را پنهان کرده‌اند. البته در بخش عقب طراحی نسبتاً عجیبی دیده می‌شود و شیشه عقب جداگانه جزو ویژگی‌های آن است. شایان ذکر است دو خروجی اگزوز نیز دیده می‌شود که بر انتقادات دیگر پرده می‌کشد. ما هنوز هم چهره سیویک را دوست نداریم هرچند باید گفت مدل اسپورت تورینگ نمونه تعدیل شده از تایپ R می‌باشد.

طراحی کلی داشبورد این خودرو تر و تمیز از کار درآمده و میزان دکمه‌ها و کنترل‌ها نیز در حد متعادل است. ترکیب متریال بکار رفته علیرغم تکیه سنگین هوندا بر رنگ مشکی باعث شده حس تازه و خوشایندی منتقل شود.

ما پوشش صندلی‌های سیویک اسپورت تورینگ را نیز دوست داریم. چرم بکار رفته در کابین استثنایی نیست اما جزئیاتی همچون نوار ضخیم پارچه روی صندلی‌ها و دوخت متضاد باعث شده‌اند ظاهر لوکسی ایجاد شود. ما تونل مرکزی را نیز دوست داریم که طراحی خوبی داشته و قرار دادن وسایل در آن به راحتی صورت می‌گیرد.

  • راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

صندلی‌های راحت که قابلیت تنظیم زیادی داشته و از بدن به خوبی حمایت می‌کنند در کل باعث تجربه سواری خوبی شده‌اند. این خودرو باب میل افرادی خواهد بود که دوستدار نشستن در ارتفاع پایینی هستند زیرا صندلی‌ها تقریباً به کف خودرو نیز می‌چسبند. دید خودرو به بیرون در هر جهتی عالی بوده و حتی با وجود شیشه عقب دو تکه نیز خللی در این امر ایجاد نمی‌شود.

هوندا سیویک هاچبک

با باز کردن درب‌های عقب فضای کافی برای دو فرد بزرگ‌سال وجود خواهد داشت. در واقع فضای پای سیویک نسبت به هیوندای الانترا، مزدا ۳ هاچبک و تویوتا کرولا هاچبک بیشتر است. سیویک خودرویی مناسب برای سفر محسوب می‌شود.

هوندا سیویک هاچبک

هوندا به دنبال گسترش فضای بار بدون قربانی کردن پروفایل کلی بدنه بوده است. فضای بار این خودرو بیشتر از رقبای یاد شده می‌باشد. بدنه‌ی هاچبک سیویک نیز دسترسی به فضای بار را راحت‌تر کرده است.

وقتی خودرو با تمامی ظرفیت خود حرکت کند سواری پایدار و راحتی را نشان خواهد داد. اگرچه خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده می‌کند اما سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و مک فرسون در جلو سواری نرم و پایداری ایجاد می‌کنند. کمی صدای سیستم تعلیق در کابین به گوش می‌رسد هرچند میزان صدای باد به ویژه از ستون‌های A بیشتر از آن چیزی است که انتظارش می‌رفت.

  • تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۶ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

هوندا شدیداً نیازمند تعویض نسل سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی سیویک است. بازگشت به کنترل صدای دستی ویژگی خوبی است اما تعویض ایستگاه‌های رادیویی هنوز هم فرایندی دردناک دارد. گرافیک صفحه‌نمایش نیز ضعیف می‌باشد. حتی خود صفحه‌نمایش هم ناامیدکننده بوده و پاسخ‌های کندی دارد. نکته مثبت این سیستم وجود استاندارد اپل کارپلی و اندروید اتو است.

البته بسته تکنولوژی سیویک در این کلاس مناسب است. این خودرو از چراغ‌های جلوی LED و صفحه‌نمایش ۷ اینچی در پشت آمپرها سود می‌برد.

  • پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۷ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

تمامی مدل‌های سیویک هاچبک به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو عرضه می‌شوند. این پیشرانه در تریم های استاندارد قدرت ۱۷۴ اسبی داشته اما قدرت مدل اسپورت تورینگ به ۱۸۰ اسب بخار رسیده است.

پرفورمنس خودرو بیش از حد نیاز بوده و گشتاور خوبی در دورهای پایین و قدرت مناسبی در دورهای بالا وجود دارد. صدای پیشرانه نیز به خوبی سرکوب شده و کابین از این نظر جای گله‌ای ندارد. هوندا مشکلات گیربکس‌های CVT را حل کرده و بنابراین شتاب گیری سیویک با لذت انجام می‌شود. پیشرانه و گیربکس هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و همین امر تجربه سواری خوبی را رقم زده است.

سواری پایدار سیویک با هندلینگی خوب همپا شده است. البته تکان های بدنه در حد انتظار بوده اما رفتار سیویک در جاده قابل پیش‌بینی است. وقتی با شدت وارد یک پیچ شوید هوندا حس خاص مزدا ۳ را نخواهد داشت اما خب این ویژگی برای سیویک قابل‌قبول است.

  • ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

بسته ایمنی فوق‌العاده هوندا به‌صورت استاندارد در تمامی تریم های سیویک عرضه شده است. این بسته شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… است.

سیستم پایش لاین حرکتی هم در برخی تریم ها از جمله تریم اسپورت تورینگ وجود دارد. این سیستم در واقع یک پله بالاتر از پایش نقاط کور است و یک دوربین زیر آینه‌بغل سمت سرنشین نصب شده که ویدئویی زنده را با زدن راهنما به سمت راست نشان می‌دهد.

  • مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

مدل‌های مجهز به گیربکس CVT مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۸.۱/۶.۷/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر دارند. البته وقتی گیربکس دستی را انتخاب کنید سواری خودرو هیجان بیشتری داشته و قیمت نیز ۸۰۰ دلار کاهش می‌یابد. از طرفی نیز مصرف سوخت خودرو در بزرگراه بهبود خواهد یافت.

اما رقبا به اندازه سیویک کم‌مصرف نیستند و برای مثال مزدا ۳ تنفس طبیعی و الانترا GT مصرف سوخت بیشتری را نشان می‌دهند. البته کرولا هاچبک یک استثنا بوده و در این بخش خوب عمل می‌کند.

  • قیمت‌گذاری (امتیاز ۶ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

قیمت سیویک هاچبک ۲۰۲۰ از ۲۱۷۵۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت پایه مدل اسپورت تورینگ ۲۹۱۰۵ دلار است. همانند سایر مدل‌ها برخی آپشن ها نیز وجود دارد. گیربکس CVT قیمت ۸۰۰ دلاری داشته اما اگر قیمت خودرو کمی زیاد به نظر می‌رسد می‌توانید تریم اسپورت ۲۲۸۵۰ دلاری را انتخاب کنید که تجهیزات کمتری نسبت به این مدل دارد. شاید سیویک اسپورت انتخاب بهتری باشد زیرا همچنان از اپل کارپلی، اندروید اتو و بسته ایمنی هوندا برخوردار بوده و بیش از ۵ هزار دلار ارزان‌تر است.

هیوندای الانترا GT با قیمت ۲۰۶۵۰ دلاری بسیار ارزان‌تر بوده و البته حداکثر قیمت آن در تریم GT N-Line به ۲۵۵۷۵ دلار می‌رسد. مزدا ۳ اما به سیویک نزدیک بوده و قیمت پایه ۲۳۷۰۰ دلاری دارد که در تریم پرچم‌دار پریمیوم به ۲۸۷۴۵ دلار می‌رسد.

  • قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۹ از ۱۰)

هوندا سیویک هاچبک

اگر شما خواهان یک خودروی کامپکت باشید بهتر است یک هاچبک را انتخاب کنید. البته خودروسازان معمولاً نسخه‌های سدان را نیز عرضه می‌کنند اما مدل‌های هاچبک جذابیت بیشتری دارند. این روزها کراس اوورهای ساب کامپکت و کامپکت به‌طور گسترده‌ای فروش هاچبک های سنتی را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

این امر باعث شده ادامه عرضه هوندا سیویک هاچبک کار شاخصی محسوب می‌شود. سیویک تایپ R بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و دلیلش هم مشخص است؛ اما مدل استاندارد ۵ درب با سواری راحت، بسته ایمنی خوب و شخصیت رانندگی لذت‌بخش خود ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تمامی این ویژگی‌ها در کابینی جادار و استایلی خاص عرضه می‌شوند. برای بخش اعظمی از مشتریان سیویک هاچبک تمامی ویژگی‌های موردنیاز را ارائه می‌کند.

مشخصات هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: ۱۸۰ اسب بخار/۲۲۰ نیوتون متر
  • گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱/۶.۷/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۲۱۷۵۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۲۹۱۰۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    بدترین طراحی عقب تاریخ شاید اما یکی از بدترین طراحی های عقب تاریخ حتما و بدون شک!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AMIR-REZA

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (333 ديدگاه)

      شاید زیبا نباشه اما طراحی ساختار شکنانه و بی مانندی داره(شبیه ماشینی اصلا نیست )ولی نمیدونم چرا وقتی عقب سیویک رو میبینم یاد عقب سی اچ آر میفتم …..(ولی در کل قبول دارم که میتونست عقبش خیلی بهتر باشه اما انقد ویژگی خوب داره که عقبش یادت میره….)
      در ضمن موجودی تهوع آور به نام پونیتاک آزتک رو ببینی چی میگی؟
      https://www.pedal.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/%D9%BE%D9%88%D9%86%D8%AA%DB%8C%D8%A7%DA%A9-%D8%A2%D8%B2%D8%AA%DA%A9-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C/

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خیلی ارزونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیرضا

      ۲۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (31 ديدگاه)

      تو فرانسه تریم comfort این مدل تنها ۴۳۷ میلیون تومنه. یورو رو به دلار حساب کردم بعدم دلار رو به نرخ ۲۲۰۰۰ تومن حساب کردم. سه سال بیمه بدنه رو شرکت متقبل میشه. نمایندگی رسمیه. کافیه تنها یکی از خدماتی که براش پول دادی رو اجرا نکنن میری دادگاه. تا ۳ سال هزینه ی جرثقیل و خدمات تعمیر تو جاده با شرکته. مثلا سویچو جا میزاری به شرکت مخصوص این کار زنگ میزنی میان باز میکنن. تو باقی موارد حدودا ۵۰ یورو خرجشه.
      لاستیکت ترکید لاستیک نو میارن تو جاده. البته پول لاستیکو میگیرن اما برات میارن. لازم نیست ماشینو ول کنی تو جاده و خودت بری دنبال لاستیک.
      جک فراموش کردی میان تعویض میکنن.
      بنزین تموم کردی برات بنزین میارن. البته پول بنزین رو میگیرن اما به صورت رایگان حمل میکنن برات.
      اگه تو مسافرت باشی و تو جاده ماشین خراب بشه شب اول میبرتت هتل بعدم روز دوم یه ماشین اجاره ایی برات میارن بری خونه. هزینه هاش با شرکت هونداست. البته وقتی رسیدی خونه ماشین اجاره ایی میبری نزدیک ترین شعبه پمپ بنزینی که ماشین اجاره کردن. معمولا دو قدم بیشتر راه نیست از خونه.
      ماشین باطری خوابید میان مجانی روشن میکنن .

      خلاصه اینکه ماشین نو میخری این خدمات رو تا ۳ سال شرکت مادر ارایه میده.
      گارانتی و ضمانت و خدمات پس از فروش رو دیگه نمیگم.
      تو ایران با ۴۳۷ میلیون تومن چی میدن؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. meysam

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    بنظر من طراحی و موتور و قیمت و … همه چیزش خوبه
    فقط تا جایی که من میدونم هوندا و تویوتا سیستم اطلاعات و ارتباطات جالبی ندارن و کار باهاشون خیلی راحت و روون نیست.
    برعکسش کره ایها یا مزدا خیلی خوب کار کردن. مزدا یه ولوم گذاشته که همه کاری میکنه و خیلی وقتها اصلا نیازی به تاچ کردن هم نداری

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیان

      ۲۲ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      واقعا من موندم ک دفیقا چرا این تویوتا علی الخصوص فکری به حال اینفوتیمنت سیستمش نمیکنه !!!
      واقعا این نقض بزرگی هست و باید حتما ارتقاء قابل توجهی پیدا کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیزیگولو

        ۲۲ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (4780 ديدگاه)

        دقیقاً کیان علی رقم کیفیت عالی کابینو گیربوکسو موتور ماشینای ژاپنی ولی ضعف سیستمای اطلاعاتی و سرگرمی حتی تو برندی مثل لکسوسم دیده میشه ((حتی با اینکه لکسوس برند مورد علاقم هستش اینو میگم))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    هر چی باشه هوندا سیویکه سواری هیجان داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    اکثر رقبا نسل جدید رو معرفی کردن گردن کلفت ترینشون هم گلف نمیدونم چرا هوندا معرفی نسل جدید رو الویت نمیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (259 ديدگاه)

    به نظرم این سیستم امتیاز دهی Motor 1 واقعا مسخره س! آخه سیویک تو کل خودرو و حتی تو کلاس خودش بهترینه تو مصرف سوخت، اون وقت بهش داده 6 از 10!!! شخصا امتیاز دهی car and driver رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا