هوندا

درگ فشرده نسل دهم هوندا آکورد و نسل یازدهم سیویک

هوندا به تازگی از یازدهمین نسل سیویک رونمایی کرده و این خودرو نه تنها شبیه آکورد شده بلکه پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی آن‌ها نیز در برخی تریم ها مشترک است؛ اما این دو خودرو با پیشرانه‌ای مشترک در یک مسابقه درگ چه عملکردی خواهند داشت؟ تراتل هاوس در جدیدترین ویدئوی خود این دو خودرو را در برابر یکدیگر قرار داده تا پاسخ این سؤال را به دست آورد.

پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوی هوندا در آکورد قدرت ۱۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متری تولید می‌کند اما قدرت و گشتاور آن در سیویک به ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتون متر محدود شده است. البته باید گفت اگرچه آکورد خودروی قوی‌تری است اما از نظر وزنی سنگین‌تر بوده و وزن ۱۴۶۲ کیلویی آن بیشتر از وزن ۱۳۹۶ کیلوگرمی سیویک می‌باشد. هر دو خودرو نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال داده و از گیربکس CVT استفاده می‌کنند.

اولین تست به مسابقه درگ مربوط است که گشتاور بیشتر آکورد در خط شروع بر وزن بیشتر آن غلبه کرده و منجر به استارت بهتر نسبت به سیویک می‌شود اما این برتری مدت کمی دوام دارد. سیویک در نهایت برادر بزرگ‌تر را پشت سر گذاشته و با فاصله حدود نیم خودرو پیروز می‌شود. مسابقه بعدی درگ رولینگ از سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت است که اینجا قدرت بیشتر آکورد خود را نشان می‌دهد. به محض اینکه رانندگان پدال گاز را فشار می‌دهند آکورد پیش افتاده و تا آخر این برتری را حفظ می‌کند.

برای تماشای کامل این دو مسابقه می‌توانید ویدئوی زیر را ببینید.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1823 ديدگاه)

    چقدر این نسل سیویک عالی شده
    اوایل خوشم نیومد اما الان عاشقش شدم
    حتی به نظرم از مزدا ۳ هم بهتر شده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
    1. با مهربونی جهان زیباتره

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (365 ديدگاه)

      مزدا ۳ لایک سیویک دیس

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
    2. Amirreza

      ۱۶ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (2183 ديدگاه)

      من تو این کلاس سیویک رو انتخاب میکنم بعدش مزدا ۳ و بعدشم باقی ماشینا مثل کرولا و النترا و آلتیما و سراتو و ……

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. زیزیگولو

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2386 ديدگاه)

    واسه علاقه ‌مندای به دنیای ماشینا ‬لذّتای‭ ‬زیادی‭ ‬تو‭ ‬دنیا‭ ‬نیستش‭ ‬که‭ ‬بتونه‭ ‬با‭ ‬احساس‭ ‬خوشایند‭ ‬رانندگی‭ ‬با‭ ‬یه ‬ماشین ‭ ‬شگفت ‌انگیز‭ ‬برابری‭ ‬کنه ….. در حال حاضرم‭ ‬با‭ ‬پیشرفت صنعت خودرو‭ ‬ماشینای‭ ‬مدرنو‭ ‬زیبای زیادی‭ ‬تولید‭ ‬شدن جوری که‭ ‬انتخاب کردن از‭ ‬بینشون کار خیلی‭ ‬سختی هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. amirmohammad

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    عقب سیویک دقیقا خود سوناتاس!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  4. Nima+RST

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (90 ديدگاه)

    این دوتا همیشه شلواراشون کرمی نخودیه 😂
    الان چند سال دنبالشون میکنم زمستون و تابستون همینه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Amirreza

    ۱۶ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    سیویک جدید خیلی خوبه با اینکه مثل نسل قبل جسورانه نیست یا به قول حرفی از خودم((((( پشت سوناتای جدید شبیه سیویک قدیمه پشت سیویک جدید شبیه سوناتای قدیمه😂)))) ولی در کل خیلی طراحی هماهنگ و قشنگ و پخته ای داره داخل کابینشم عالیه
    ولی راستش اصلا از طراحی نسل جدید آکورد خوشم نمیاد ، چراغای عقبش بیش از حد بزرگن و جلوپنجرش زیاد قشنگ نیست و من نسل قبلشو بیشتر دوست داشتم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. amir

    ۱۷ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اکورد عالیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا